Pagina's

Posts tonen met het label Agde. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Agde. Alle posts tonen

donderdag 12 september 2024

DONDERDAG 12 SEPTEMBER 2024. AGDE, SETE

 

Agde

Agde

Sete

Sete

Sete

Vanmorgen naar de markt in Agde geweest. Dat is wel een grote markt. Weer worsten gekocht en koffie gedronken.We moesten de auto wel zo ver weg parkeren dat we gelukkig ook de fietsen bij ons hadden en naar de markt konden fietsen.Daarna naar Sete want daar zou een Vide Grenier zijn. Dat was ongeveer dezelfde ervaring als gisteren, 5 kramen  waarvan er een aantal helemaal geen tweedehands spullen hadden, maar gewoon handel. Gezocht naar een restaurantje om te lunchen, maar niets naar ons zin gevonden. Toen nog maar een kop koffie gedronken en weer terug. Ook hier boden de fietsen uitkomst. We stonden uiteindelijk weer op dezelfde parkeerplaats als de vorige keer, dus ver weg. En weer moesten we eerst de fietsen van de auto halen, want anders konden we niet onder de balk door. Met veel moeite vonden we daar nog een plekje.

dinsdag 10 september 2024

DINSDAG 10 SEPTEMBER 2024, AGDE


We mochten maar 1 nacht blijven bij de wijnboer. Hij wil natuurlijk elke dag nieuwe klanten, Dus weer op pad. Nu naar het echt mooie weer. Floor vond een betaalbare camping in Agde vlak bij de Middellandse zee. Nu we er zijn snap ik wel dat hij betaalbaar is. Het sanitair is echt over de datum en toen we er nog maar net waren was er al een stroomstoring en een waterstoring, waardoor alle toiletten gesloten waren.

Het is hier inderdaad heerlijk warm, maar wel met een stormachtige wind de hele dag.

We zaten zonder drinkwater, dus besloten we naar Agde te fietsen voor een supermarkt. Agde ligt aan de andere kant van de rivier. Op de heenweg hadden we dus een route met een brug. Op de terugweg namen we een andere weg, met een brug dicht bij zee (dachten we) toen we 100 meter van het einde van de rivier waren zei de navigatie ineens dat we verder moesten met een pont.

En wat voor een pont. Een heel klein bootje dat eigenlijk alleen voor wandelende mensen was bedoeld. En daar moesten wij dus op met 2 fietsen, een hondenkar en een hond. Maar het lukte. Aan de overkant was duidelijk geen rekening gehouden met fietsen, want we moesten alles een trap op sjouwen.

Maar goed, we zijn weer op de camping gekomen.