Pagina's

Posts tonen met het label Alicante. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Alicante. Alle posts tonen

zaterdag 27 januari 2024

ZATERDAG 27 JANUARI 2024 ALICANTE/CALLOSA D'EN SARRIA

 



Vandaag weer vertrokken uit Albalat dels Sorells. Eerst naar Alicante waar ik met Els heb afgesproken. We gaan eerst naar de markt. Op internet gezocht naar de markt van Alicante. Die bleek zo'n 5 km van onze parkeerplaats af te liggen. Nu is 5 km fietsen niet zo erg, maar wel als het tegen een berg op is en dat was het. Niet te doen. Ik heb hele stukken gelopen. En toen we eindelijk bij die markt waren bleek hij helemaal niet leuk te zijn. Toen maar weer terug naar het oude centrum. Nu denk je als je al die tijd omhoog hebt gefietst dat je op de terugeg naar beneden gaat, dat was een misrekening. Ook toen moesten we af en toe omhoog en toen we eenmaal een weg hadden gevonden die naar beneden ging was die zo stijl dat ik bang was dat mijn remmen het zouden begeven en met haarspeldbochten. Maar we hebben het overleefd en kwamen bij de Grand markthal in het centrum, maar toen was het al zo laat dat we alleen nog even koffie konden drinken en toen op zoek moesten naar Els en familie. Dus op naar de boulevard. Toen we richting fontein liepen (daar hadden we afgesproken) kwamen we ze al tegen. Nog even door de stad gelopen, op een terrasje gezeten en toen maar op weg naar Villa Marechal onze plek voor de komende week.

zondag 12 februari 2023

ZATERDAG 11 FEBRUARI, ALICANTE

 










Vandaag naar Alicante, maar het regent pijpestelen. Toch maar gegaan. De parkeerplaats die ik had gevonden bleek toch een parkeergarage te zijn waar we dus niet in konden, maar een stukje verder konden we langs de weg parkeren. Toen met de fiets naar de markt. Zeiknat geregend dus. De marktlui waren al aan het opruimen, die hadden er ook geen zin in met die regen. Even over de markt gelopen en toen op zoek naar de markthal. We hadden van de mevrouw van de camping een adres gekregen. Dat bleek een klein markthalletje te zijn, met een kleine markt eromheen. Helemaal niks dus. Toen op Google gezocht en er bleek dus ook een heel grote markthal te zijn, maar wel een paar kilometer verderop. Google navigatie is in Spanje niet echt betrouwbaar. We kwamen op een plek terecht waar in de verste verte geen markthal te bekennen was. Nog een keer ingevoerd en weer een heel andere kant uit. Uiteindelijk wel gevonden. Een giga markthal van 2 verdiepingen. Maar qua inhoud niet echt interessant. Vooral vis en vlees. Geen non food. Wel een grappige winkelstraat gevonden, vol paddestoelen en speeldingen voor kinderen.

Plekje groen gezocht voor Fien om te plassen, maar dat is ook zeldzaam in de stad. Toen terug naar de auto gefietst en weer naar huis. Twee keer koffiegedronken. Eerst op de 1e markt en later op weg naar de markthal.