Pagina's

Posts tonen met het label Ermelo. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ermelo. Alle posts tonen

maandag 7 november 2022

DINSDAG 1 NOVEMBER DE PAALBERG

Vandaag waait het behoorlijk, dus we gaan wandelen i.p.v. fietsen.

Eerst alles inpakken want vandaag vertrekken we, dus moeten we voor 11. 00 uur van de camping af zijn.

We zetten de auto's op de parkeerplaats van de camping en lopen vanaf daar de heide op richting schaapskooi. Helaas bleek de schaapskooi gesloten te zijn. Dus toen maar verder over de heide gewandeld. Aan het einde kwamen we nog een groepje jongelui tegen die probeerden een drone uit de boom te gooien.

Terug op de parkeerplaats afscheid genomen van Els en Hans en richting huis gegaan. Onderweg nog een paar kringlopen bezocht. eerst in Leusden 2, dat was echt helemaal niks en later in Vianen en dat was een heel leuke. Weer wat klein serviesgoed gescoord.

maandag 31 oktober 2022

MAANDAG 31 OKTOBER DE PAALBERG ERMELO

 Vandaag met Els en Hans via een prachtige bosroute naar Harderwijk gefietst. Onderweg op een picknicktafel even geluncht. In Harderwijk even koffie gedronken aan de haven. Het wad een flinke route 26,5 km. Van Harderwijk weer terug naar de camping gefietst. 's  Avonds samen gegeten, groente met satésaus van ons en nasi van Els. Daarna een paar spelletjes gedaan en toen vroeg naar bed want de veranderde tijd voel je wel na zo'n dag fietsen.

zondag 30 oktober 2022

ZONDAG 30 OKTOBER 2022, ERMELO

 Vandaag met Els en Hans naar Ermelo. Afgesproken op de parkeerplaats van Landgoed Oud Groevenbeek. Daar even koffie gedronken met de restanten taart van Merels verjaardag gisteren.

Daarna gaan fietsen. Mooie fietstocht waarbij we ook langs de camping reden. Een plekje uitgezocht en besproken en toen terug naar de parkeerplaats en naar de camping gereden. Gezellig thee gedronken, Fientje uitgelaten op de heide en daarna naar restaurant De Dorpskamer in Ermelo op te gaan eten,

Heel gezellig.

dinsdag 28 september 2021

DINSDAG 28 SEPTEMBER 2021

Fientje op floor zijn voeten tijdens de lunch met Esther

Vandaag hebben we afgesproken met Esther. Zij zit een een huisje niet heel ver hiervandaan.. 's Ochtens eerst naar de markt in Ermelo en daar een heel mooie trui gekocht. Toen nog een paar kringloopwinkels gedaan, dat was niet veel. Vervolgens naar het terras gegaan waar we met Esther hadden afgesproken en gelunched. Na de lunch naar een hondenlosloopgebied gegaan op de hei en gaan wandelen. Na een half uurtje lopen kwam ik erachter dat ik mijn telefoon weer op mijn fiets had laten zitten. Dus maar terug gelopen en toen botsten de honden op Esther waardoor ze viel. Enkel erg pijn gedaan, aar even later kan ze toch wel weer lopen. De telefoon zat gelukkig nog op de fiets. Op de terugweg naar het dorp kwamen we langs nog een kringloop, dat was een betere, maar ook niets gekocht. 's Middags nog even in het zonnetje gezeten, maar toen de zon achter de bomen zakte werd het te koud. Morgen gaat het de hele dag regenen, dus we besluiten om morgenochtend maar naar huis te gaan. En om niet alles in de regen in te hoeven pakken doen we dat nu maar vast. De stoelen e.d. weer onder de hoes van de Lidl. Binnen gegeten. Nog een laatste wandeling met Fientje gemaakt. Want als het morgen zo regent zullen we niet ver lopen.

maandag 27 september 2021

MAANDAG 27 SEPTEMBER 2021

De pont naar Zeewolde

Vandaag fietsen we naar Zeewolde. Het gaat vanmiddag regenen, dus dan moeten we terug zijn. We steken over met een fietspontje, fietsen even door Zeewolde zelf en dan door een natuurgebied. Dat schijnt het grootste loofbos van Europa te zijn. Er is inderdaad geen naaldboom te zien. Terug in Zeewolde even koffie gedronken en een tompuce gegeten bij de plaatselijke bakker en toen snel naar de pont gefietst want die gaat maar keer per 40 minuten, dus die wil je niet missen. Op de terugweg in Ermelo even langs de biologische winkel (waar ik in maart mijn tas achterliet) om kaas te halen. Toen we eenmaal thuis gingen lunchen begon het al een beetje te spetteren en even later ging het echt hard regenen voor de rest van de middag. fietsroute: HEEN 95-77-93-92-91-33-32-7-pontje-45-20-21 TERUG 20-45-pontje-7-32-33-91-92-93-77-95----> 96
Vanaf de pont

Op de pont

zondag 26 september 2021

ZONDAG 26 SEPTEMBER 2021

Toen we vannacht gingen plassen in de voortent lag er een emmertje met kluiven van Fien midden in de tent op de grond en op de loper stonden modderafdrukken van een kleine poot. Vos in de tent geweest? Ik had vergeten het krat met eten voor Fientje dicht te maken. Vandaag met een omweg over de heide naar Putten gefietst. Prachtige tocht. Heerlijk weer. In Putten aangekomen zochten we naar een horeca gelegenheid om koffie te drinken. Dat was lastig, want alles was dicht op de snackbar na.Biblebelt. Uiteindelijk vonden we gelukkig "de Huiskamer"die wel open was. Alleen hadden ze daar een loslopende papagaai die Fien in het oog kreeg. Daar waren wij natuurlijk niet op berekend. De riem lag los op tafel, dus Fien achter de papagaai aan. Liep gelukkig goed af. Daarna weer terug naar de camping gefietst en lekker in de luie stoel zitten lezen. Fietstocht: HEEN 96-11-82-97-05-48-20 TERUG 20-48-34-80-39-78-95---->96

zaterdag 25 september 2021

25 SEPTEMBER 2021 NAAR DE PAALBERG

Het heidegebied naast de Paalberg

We hebben komende week geen afspraken, dus besloten we een weekje weg te gaan. Naar Ermelo, weer naar camping De Paalberg, dat was goed bevallen. Zo van de camping de hei oplopen en fietsen.Rond de middag vertrokken, inpakken duurt toch altijd langer dan je denkt. Eerst naar Spakenburg, daar is markt en het is een leuk plaatsje. Lekker over de markt gelopen, mooie tas gekocht, visje gegeten, koffie gedronken en toen naar de camping. We staan naast de plek waar we in het voorjaar stonden. Dus lekker aan de rand van de camping. Tent opgezet, hekje geplaatst en Fien even uitgelaten en toen lekker even lezen in de luie stoelen. Een patatje bij de sla gehaald en daarna Fien langer uitgelaten. En nog even heerlijk buiten gezeten. En dan lekker warm naar binnen,

woensdag 22 september 2021

19 SEPTEMBER 2021,ERMELO

Vanmorgen even naar het restaurant op de hoek gegaan, want daar zou een rommelmarkt zijn. Helaas, er stonden 3 auto's voor en kofferbakverkoop, met alleen maar rommel.

Daarna Fien uitgelaten en ontbeten met beschuit, want een bakker is er niet. En toen naar Arnhem gegaan voor de vrijwilligersdag van De Schapendoesvereniging. Zeker 30 doezen waren er. een hels kabaal, want ze blaften allemaal. Want is Fien dan een rustige hond. Nadat iedereen welkom was geheten en iedereen zich had voorgesteld hebben we een wandeling gemaakt in een naburig bos. daarna zouden we pannenkoeken gaan eten, maar dat liep nogal uit. we waren om 13,00 uur terug, maar we konden pas om 14.00 uur bestellen, want dan waren de koks er pas. Uiteindelijk was het 15.00 uur voor we konden eten. Na het eten dus maar naar huis gegaan. We hadden eigenlijk nog naar de rommelroute gewild, maar die was inmiddels afgelopen.