Pagina's

Posts tonen met het label Benidorm. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Benidorm. Alle posts tonen

woensdag 4 februari 2026

WOENSDAG 4 FEBRUARI 2026, LA NUCIA, BENIDORM

 

Weer een kraam vol tweedehands kleding

Een flat in Benidorm met waarschijnlijk 3 penthouses bovenin.

Op woensdag is het markt in Benidorm, dus daar gaan we vandaag naar toe. Eerst een stukje met de auto, want hier in de buurt is het niet echt fijn fietsen. En het laatste stuk met de fiets. We waren zonder ontbijt vertrokken met de bedoeling in Benidorm te eten, maar op die markt staat geen bakker waar je een broodje kunt halen. Ik was misselijk en dat kan ook te maken hebben met een lege maag volgens de oncoloog, dus maar begonnen met koffie, dat vult in ieder geval iets. En inderdaad dat scheelde.  Op de markt een flamengojurkje voor Puk gekocht, dat vindt ze vast leuk om in te verkleden. Verder niets gekocht. Na de markt naar de oude binnenstad gefietst en daar rondgelopen en gelunched. Terug bij de boulevard bleek de zee wel erg ruig te zijn, dus daar maakte Floor een filmpje van. 
Terug bij de auto kwamen we Anton, een van de vaste gasten van Villa Marechal tegen. We hadden al 2 lelijke eenden zien staat, dus vermoeden al dat hij hier ergens was. Afgesproken om vrijdag te gaan borrelen bij Villa Marechal.

Op de terugweg ging de zon schijnen, dus we dachten lekker buiten te kunnen zitten, maar helaas, eenmaal op de camping was de zon weg.


woensdag 6 maart 2024

WOENSDAG 6 MAART 2024, FINISTRAT/BENIDORM

 Vandaag dan eindelijk naar de markt in Benidorm, nog net voor we naar huis gaan. Toen wel bij Villa Marechal waren lukte het niet omdat Anton op woensdag zijn verjaardag vierde met een etentje voor ons allemaal.

Navigatie ingesteld op de Pueblomarkt, maar toen we op de boulevard reden en het fietspad naar boven zagen begonnen we te twijfelen. Andere jaren waren we toch via dat fietspad in de oude stad gekomen, dan zouden we dat fietspad nu toch in omgekeerde richting en dus omhoog moeten. Na wat twijfelen, maar gedaan. Maar eenmaal bovenaan en een keer linksaf geslagen (dat hadden we onthouden) geen markt te zien. Nog maar eens op de navigatie gekeken. Pueblo markt was ver weg, maar de nieuwe markt was dichtbij. Dan eerst daar maar eens kijken. Maar de nieuwe markt bleek dus de verkeerde te zijn. Een markt voor Spanjaarden vooral. Daar wel weer even ham gekocht bij dezelfde jongen als op een eerdere markt en koffie gedronken. En toen toch maar naar de Pueblo markt. Die is wel leuker. Ik heb een shirt gekocht voor op mijn gestreepte legging en churro's.Nog een keer koffie gedronken en later  nog een en na afloop van de markt  naar de oude stad. 




Eigenlijk is er geen oude stad of wij kunnen hem niet vinden. Er is ook geen oude kerk of kasteel. Vermoedelijk is alles afgebroken om torenflats te bouwen. Eindelijk een snoepwinkel gevonden die amandelbonen verkocht, want daar had ik iets te weinig voor bij me.

Nog een keer een terrasje en toen in het park Elche waar een grote hoeveelheid witte duiven rondloopt een beetje duivenvoer gekocht en me laten belagen door tientallen duiven. Heel leuk. Ze komen overal op je zitten om maar te kunnen eten.