Pagina's

Posts tonen met het label El Campello. Alle posts tonen
Posts tonen met het label El Campello. Alle posts tonen

zondag 12 februari 2023

ZATERDAG 11 FEBRUARI, ALICANTE

 










Vandaag naar Alicante, maar het regent pijpestelen. Toch maar gegaan. De parkeerplaats die ik had gevonden bleek toch een parkeergarage te zijn waar we dus niet in konden, maar een stukje verder konden we langs de weg parkeren. Toen met de fiets naar de markt. Zeiknat geregend dus. De marktlui waren al aan het opruimen, die hadden er ook geen zin in met die regen. Even over de markt gelopen en toen op zoek naar de markthal. We hadden van de mevrouw van de camping een adres gekregen. Dat bleek een klein markthalletje te zijn, met een kleine markt eromheen. Helemaal niks dus. Toen op Google gezocht en er bleek dus ook een heel grote markthal te zijn, maar wel een paar kilometer verderop. Google navigatie is in Spanje niet echt betrouwbaar. We kwamen op een plek terecht waar in de verste verte geen markthal te bekennen was. Nog een keer ingevoerd en weer een heel andere kant uit. Uiteindelijk wel gevonden. Een giga markthal van 2 verdiepingen. Maar qua inhoud niet echt interessant. Vooral vis en vlees. Geen non food. Wel een grappige winkelstraat gevonden, vol paddestoelen en speeldingen voor kinderen.

Plekje groen gezocht voor Fien om te plassen, maar dat is ook zeldzaam in de stad. Toen terug naar de auto gefietst en weer naar huis. Twee keer koffiegedronken. Eerst op de 1e markt en later op weg naar de markthal.

VRIJDAG 10 FEBRUARI. EL CAMPELLO

Vandaag op de camping gebleven. Alleen even naar de bakker gelopen en Floor heeft 's middags water en ijs gehaald in de supermarkt. De koelkast is nl. stuk gegaan, dus nu proberen we met ijsblokjes de boel toch een beetje koel te houden.

donderdag 9 februari 2023

DONDERDAG 9 FEBRUARI 2023, EL CAMPELLO/VILLA JOYOSA

 

Het autootje van de camping technisi

Vandaag naar de markt in Villa Joyosa geweest, de leukste markt tot nu toe. Natuurlijk weer churro's gegeten als ontbijt en Floor 2 chocoladebroodjes van dezelfde bakker als gisteren. Ze herkende hem ook en vertelde waar ze de volgende dag zou staan. Gisteren onderweg naar Benidorm hadden  we gezien dat er een Chinese bazar langs de weg zat, maar de terugweg ging kennelijk via een andere weg, dus zagen we hem niet meer, maar vandaag op de terugweg kwamen we er wel weer langs en het bleken er zelfs 2 te zijn. Dus beide bezocht. En in Villa Joyosa zelf was er ook al een kleintje, waar Floor de kleine schroevendraaier vond die hij zocht en ik eindelijk de heel kleine doosjes. Ook hier heb ik weer wat spullen voor het Junk journalen gescoord en we hebben een nieuw kleed voor in de camper gekocht. eentje die niet voortdurend optrommelt.

Aan de overkant zat een kringloopwinkel, maar dat was echt helemaal niks.

Het weer is nu echt pet, koud en bewolkt. 'S middags heel even in de zon gezeten, maar er kwam al snel een reusachtige wolk voor.


WOENSDAG 8 FEBRUARI, EL CAMPELLO


Vandaag is er markt in Benidorm, dus daar willen we naartoe. Eerst even de markt in El  Campella zelf. Dat was dus helemaal niets. Bijna alleen kleding en dan vooral 2e hands. Dus snel aar Benidorm. Ik had al een gratis parkeerplaats opgezocht, maar die was niet te bereiken. De enige weg die Google wilde wijzen ging over een niet bestaande weg. En hoever we ook een andere kant op gingen, hij bleef ons terug sturen naar die oprit. Uiteindelijk hebben we de navigatie maar op de markt ingesteld en toen bleken we daar net om de hoek te kunnen parkeren. Toen kwamen we erachter dat we de kar van Fientje waren vergeten, dus ze zou naast de fiets mee moeten lopen.

De markt was een grote tegenvaller. Alleen een gedeelte etenswaren en de rest was net als vanmorgen bijna alleen kleding. Geen serviesgoed, geen horloges, 1 rassenkraam met lelijke tassen. Echt helemaal pet. Toen maar de navigatie ingesteld op het oude centrum om daar naartoe te fietsen, maar toen die naar ons idee de verkeerde richting uit wees zijn we toch rechtsaf geslagen i.p.v. linksaf en dat bleek helemaal verkeerd. Dus toch maar linksaf en inderdaad, daar kwamen we bij een ouder gedeelte, maar heel anders dan we ons herinnerden. Tijdens het koffiedrinken nog eens verder gezocht. Bleken er 2 woensdagmarkten te zijn, dus we zaten op de verkeerde markt en vandaar ook dat we ons herinnerden naar rechts te moeten, want die markt lag links van het oude centrum. Maar tegen de tijd dat we daar achterkwamen was de markt afgelopen. Dus alleen even door het oude gedeelte gelopen, nog een keer koffiegedronken en weer terug naar de auto gefietst.

Op de terugweg nog 2 Chinese baars gevonden, maar die waren klein en vielen ook al tegen, dus eigenlijk was het gewoon een but dag. Bij het terugfietsen naar de auto regende het ook nog pijpenstelen, zodat we nat aankwamen.


DINSDAG 7 FEBRUARI, EL CAMPELLO




Vanochtend natuurlijk eerst weer naar de bakker, dat is gelijk het loopje met Fientje. Daarna naar een heel grote Carrefour gefietst die we zagen toen we hierheen kwamen. Wat een ongelofelijk grote winkel Het is eigenlijk een heel winkelcentrum. Een bouwmarkt, een boekhandel, een drogist een servieswinkel enz. Je zou hier een dag door kunnen brengen als je alles wilt bekijken. Daarna even doorgefietst naar een dorpje verderop St. Joan 'd Allecant en door de winkelstraat gewandeld, koffiegedronken en ja hoor, weer een Chinese bazaar bezocht. En weer spullen gevonden die ik nog niet hWe hebben daar wel een heel goedkope benzinepomp gezien, dus voor we verder reizen maar even gaan tanken. Daarna op de camping nog even in de zon gezeten voor de lucht weer helemaal dichttrok.


MAANDAG 6 FEBRUARI, EL CAMPELLO



Vanochtend eerst een bakker gezocht en die bleek gelukkig op loopafstand te zitten. Een Franse bakker, dus met allerlei lekkere dingen.

Daarna zijn we de boulevard van het dorp uitgereden op de fiets. Een heel saaie boulevard, zonder horeca en winkels. Aan het einde van de boulevard was een honden uitlaatplaats. Gewoon een stukje wildernis. Daar hebben we Fientje even uitgelaten en zijn toen weer terug gefietst. De weg was voor het grootste gedeelte 1 richting verkeer de verkeerde kant op, dus toen zijn we op het voetgangersgedeelte gaan fietsen. Daar was vanwege het slechte weer toch bijna niemand. Het is een sombere dag vandaag, met af en toe een beetje regen. ’S Middags zijn we even naar een supermarkt gefietst om boodschappen te doen, ook daar weer eenrichtingverkeer waar we maar tegenin gefietst zijn. Er was toch geen verkeer.


zondag 5 februari 2023

ZONDAG 5 FEBRUARI, EL CAMPELLO



We konden op de camperplaats in Calpe maar 1 nacht staan. Het wordt steeds lastiger een camping te vinden die nog plaats heeft. De energiecrises heeft kennelijk inderdaad meer mensen naar Spanje gejaagd.

Vandaag via La Nucia naar de volgende camping gereden. In La Nucia is elke zondag een giga rommelmarkt weten we nog van de vorige Spanje reis. Hij was deze keer nog groter. Heel leuk. Een kraam met allemaal garens en pailletten e.d. Ik heb me ingehouden en alleen een paar klossen wat dikker garen gekocht, 1 zakje pailletten en vlinderknoopjes en een paar bloemetjes van glas. Floor die heeft voor een prikkie een paar instappers gekocht. En ik heb weer churroos gegeten.

Toen nog even naar een Chinese bazar die we toevallig zagen. Dat blijft leuk. En toen naar de camping Le Jardin in.        

Die hadden nog een plekje onder een boom. Daar wil niemand met deze temperaturen natuurlijk staan. Iedereen wil zon. Maar we zijn gewoon op het pad in de zon gaan zitten en dat doen er meer net als in Calpe.

Op de camping bleek het een probleem om de stroom werkend te krijgen. Een Duitse buurman kwam helpen, maar loste het ook niet op. Iemand van de camping ook niet. Toen haalde de buurman zijn stekker en die deed het wel, vervolgens onze stekker er weer in en die deed het toen ook. Magie zei Floor. Maar gelukkig opgelost, want zonder stroom geen elektrische deken!

camping Le Jardin