Pagina's

Posts tonen met het label Fontvieille. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Fontvieille. Alle posts tonen

woensdag 18 september 2024

WOENSDAG 18 SEPTEMBER 2024, FONTVIEILLE, ARLES, JUNAS

 






Vanmorgen vertrokken van de camperplaats. Eerst nog even een rondje berg om Fien uit te laten en dan naar de markt in Arles. Dat ging niet helemaal goed. Ik had op Google Arles Market gevonden en  de route daarnaar gekozen. Na 2 km lopen bleek dat een winkel te zijn die Arles Market heet en niet de markt dus. Weer helemaal terug naar waar we koffie  hadden gedronken en daar aangekomen zien we dat aan de  overkant van de rotonde daar de markt begint. Dus een kilometer of 4 voor niks gelopen en nu dus nog 3 km over de markt. Een heel leuke grote markt. En aan het einde van de markt wachten een verrassing, dar begon een Vide Grenier. Ook heel leuk. Ik heb 2 kaartspellen gescoord, een Tarot kaartspel en een die over  ..............ging.

Toen naar de nieuwe camping. Wat een ongelofelijke weg ging daar  de laatste 3 km naar toe. We hebben echt nog nooit zoiets meegemaakt, dat de auto nog heel was bij aankomst op de camping is een wonder. De weg was een en al rotsblok en gaten. En natuurlijk geen gelegenheid om te keren.


Camping l' Olivier in Junas

dinsdag 17 september 2024

DINSDAG 17 SEPTEMBER 2024 FONTVIEILLE

 







Vanmorgen een wandelpad de berg op gevonden om Fientje  uit te laten. Dat liep helemaal om de camperplaats heen en bij de Molen kon je dan de trap naar beneden nemen. Die molen hier op de berg trekt wel veel bekijks, hele touringcars kolenmensen lozen.

's Morgens zijn we ook via de berg naar het stadje gelopen om koffie te drinken. Drie molens gezien en het kasteel dat nu museum is. Een kaart voor Puk gekocht en op de post gedaan.


Camperplaats Fontvieille

maandag 16 september 2024

MAANDAG 16 SEPTEMBER 2024, ADGE, AIGUES MORTES, FONTVIEILLE

 

Lunch in Aigues Mortes









Vanmorgen vertrokken van de camping richting Arles. Maar onderweg stoppen we nog even in een plaatsje Aigues Mortes op aanraden van Aart. Het is inderdaad een bijzonder stadje. Het oude centrum is nog helemaal ommuurd. We hebben er even doorgelopen, koffiegedronken en geluncht. Heerlijke pasta Carbonara, echte, met een eierdooier erop! Daarna verder naar de camping die we in gedachten hadden. Alleen, daar aangekomen bleek dat er na 1 september geen honden meer mochten. Idiote regeling. Op de site stond daar niets over, maar wel een prijs per huisdier. Dus toen verder gezocht en een camperplaats gevonden, maar wel zonder stroom, maar met wc en vlak bij een dorpje en op een half uurtje rijden van Arles.