Pagina's

Posts tonen met het label Cambrils. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Cambrils. Alle posts tonen

woensdag 14 januari 2026

WOENSDAG 14 JANUARI 2026, CAMBRILS/ALBALAT DELS SORELLS

 




Vandaag weer een verhuisdag. We gaan naar een dorp naast Valencia Albalat dels Sorells. Daarvandaan gaat een mooi fietspad naar Valencia.

Vanmorgen eerst nog even langs de heel goedkope benzinepomp in Cambrils. Weer € 1,19. Daarna nog even langs de markt waar ik een heel leuke broek en een mooie trui scoor. Overigens weer een markt die voor 90% uit kleding bestaat en 1 groenteboer. Dan nog even naar de supermarkt en dan op weg.

Nu beginnen de sinaasappelboomgaarden i.p.v. de olijven.

Op de camperplaats komen we terecht naast een Nederlands meisje dat een poes bij zich heeft. Niet handig. Fien moet dus aan de riem, maar ziet dan toch kans om onder de auto door bij de buren te komen en de poes te bedreigen. Maar daarna houd ze zich rustig. We kunnen nog even in de zon zitten voor het te koud wordt.


dinsdag 13 januari 2026

DINSDAG 13 JANUARI 2026, CAMBRILS/REUS

 


Het huis in het midden is waarschijnlijk van de hand van Gaudi

in het museum

in het museum




de kerk in Vinyolds

Vandaag nog maar een keer naar Reus, want daar blijkt een Gaudi museum te zijn. Gaudi is geboren en getogen in Reus kennelijk. Het museum was niet echt interessant. Een hele film over zijn jeugd en dat planten zijn inspiratie waren en foto's maar niets van het echte werk van Gaudi

We kwamen er onze campingburen tegen die ook naar het museum waren en hebben even wat gedronken met ze op een terras.

Daarna nog even door de hele mooie oude stad gelopen, want daar was het museum. En toen weer terug naar de camping gefietst. We wilden deze keer via het dichtstbijzijnde dorp Vinyol want daar zouden volgens Google 3 supermarkten zijn.

Helaas toen we er waren en de route naar de winkels op Google zochten bleken ze helemaal niet in dat dorp te zijn maar 4 km verderop in Cambrils. We hadden niet echt iets nodig, maar er zou een Esclat supermarkt zijn en daar hadden we eerder lekkere biologische wijn gekocht en heerlijk sap voor mij, maar dat moet dan morgenochtend maar. Dan vertrekken we van hier maar wel via de markt van Cambrils die op woensdag is en dan kunnen we ook die Esclat nog wel even opzoeken want de rit naar Valencia is maar 2,5 uur.

'S avonds zijn we bij diezelfde buren een spelletje Keezen gaan doen, heel gezellig.

maandag 12 januari 2026

MAANDAG 12 JANUARI 2026 CAMBRILS

 

De droogliggende rivier naast de camperplaats

Een nieuwe campergast arriveerde vandaag


Vanochtend eerst even op de camping buiten gezeten, want de wind is eindelijk weg, dus nu is het lekker ook al is het maar 14 graden. Daarna naar het dorp Cambrils gefietst om het oude dorp te gaan bekijken. Dat viel een beetje tegen. Er is geen echt oud dorp. Dus we waren al vrij snel weer op de camperplaats waar we weer lekker buiten konden zitten. Floor heeft voor het eerst kunnen scottelbraaien nu de wind weg is. Een soort nasi heeft hij gemaakt.

Het was voor mij een slechte dag na een paar heel goede dagen. Misselijk in de ochtend en heel moe de rest van de dag.

Toch vreemd vrijdag hebben we naar La Pineda gefietst 20 km heen en dus ook weer terug en toen had ik nergens last van en nu het kleine stuk naar Cambrils was ik op de terugweg bekaf en dat is niet meer goed gekomen. Dus weer vroeg naar bed vanavond vermoed ik.

zondag 11 januari 2026

ZONDAG 11 JANUARI 2026 CAMBRILS/ HOSPITALET DE L'INFANT/TARRAGONA

 

L'Hospitalet de l'Infant 

L'Hospitalet de l'Infant 

Tarragona



Vanochtend eerst naar 'Hospitalet de l'Infant geweest voor de markt die overigens nogal tegenviel. Het lijkt wel of de Spaanse markten overgenomen worden door kledingverkopers, zowel nieuw als tweedehands. Bijna alle kramen verkochten kleding.De Markt is wel opeen leuke plek, nl aan de boulevard en dus aan zee.

Daarna naar Tarragona waar op zondag een heel grote markt is. Ook daar was het voor 3/4 kleding.

Toen we na afloop van de markt nog iets gingen drinken bleken ze daar ook calamaris te hebben en gefrituurde ansjovis, dus besloten we om daar ook maar te lunchen. Hoeft Floor niet te koken vanavond.

Bij thuiskomst was het zulk lekker weer dat we nog een poosje in de zon konden zitten.


Op de video zie je het enthousiasme waarmee aangevallen wordt op de tafels met tweedehands kleiding voor € 3

zaterdag 10 januari 2026

ZATERDAG 10 JANUARI 2026, CAMBRILS/REUS

 

De kramen met tweedehands kleding zijn altijd heel populair



Vanmorgen naar Reus gefietst voor de markt. Het waait nog steeds hard, maar met elektrische ondersteuning gaat het goed. De markt viel tegen, er waren, waarschijnlijk vanwege de harde wind minder kramen. Wel was er in de markthal waar de markt omheen staat een biologische winkel.

Deze keer echt olijven zonder pit gekocht zodat ik ze kan vullen. En er is een churrokraam! En ze gaan goed naar binnen. Op de kerstmarkt in Munster was ook een churrokraam, en toen lukte het me om er 3 te eten, maar deze keer heb ik er meer op. Het lijkt met eten wat beter te gaan. Er bleek ook een rommelmarkt te zijn, dus die zijn we ook nog afgelopen. Toen nog even naar de Mercadona voor water, afbakbroodjes (want helaas heeft deze camperplaats geen broodjesservice en geen bakker dichtbij) en avondeten. En weer 10 km terugfietsen. Daarna nog een poos lekker in het zonnetje kunnen zitten lezen en breien.

vrijdag 9 januari 2026

VRIJDAG 9 JANUARI 2026, CAMBRILS/LA PINEDA

 

Beelden van een zeemeermin en -man in Salou




Vandaag op de fiets naar La Pineda want daar zou een markt zijn. Het is 18 km hier vandaan, dus we pakken de fiets ook al waait het erg hard. Op de heenweg een koffiestop en aangekomen in La Pineda blijkt er helemaal geen markt te zijn. Het was wel een heel mooi fietspad langs de boulevard en dus de zee. Onderweg komen we ook langs Salou en echt langs de boulevard is het een grote aaneenschakeling van horeca.

In La Pineda geluncht. Paella, maar het grappige was dat je kennelijk een heel menu besteld. Vooraf kregen we een schaaltje chips. Het was ons al opgevallen dat hier in de horeca chips in een rieten mandje gegeven worden bij drankjes en als voorgerecht. Het lijkt wel of iedereen aan de chips is. Vervolgens dus paella en als toetje nog een stukje citroentaart. En een cola en 2 glazen wijn erbij. Afrekenen € 18,00!!!

Op de terugweg hadden die de wind meer tegen en het waaide hard. Bij het via een brug oversteken van een snelweg was ik zelfs bang over de reling geblazen te worden.

Maar we zijn weer veilig thuisgekomen.

donderdag 8 januari 2026

DONDERDAG 8 JANUARI 2026, CAMBRILS/TARRAGONA





Vanmorgen naar Tarragona geweest. De markthal bezocht die overigens in een prachtig gebouw zit. Lekkere olijven gekocht met allerlei vullingen(alleen per ongeluk met pit zodat ik ze niet kan vullen). Buiten om de hal is ook een markt die vooral uit kledingkramen bestaat. De markthal heeft ook iets waar ik geen naam voor weet. Om precies 12 uur begint boven in de gevel muziek te spelen en iets rond te draaien waardoor allerlei figuren naar buiten komen. Floor heeft een stukje gefilmd.

Uiteraard nog even wat gedronken op een terras met uitzicht op de markt.

En daarna nog even door de stad gelopen. De parkeerengel van Floor had weer voor een parkeerplaats op loopafstand van de markt gezorgd, dus we hoefde de fietsen niet te gebruiken.

Alleen die Spaanse parkeerautomaten zijn een gruwel. Uiteindelijk hulp gevraagd aan een meneer. Hij had er ook moeite mee maar uiteindelijk lukte het. Als afscheid kreeg ik een handkus!

Hij bleek geen visakaart te accepteren alleen contant geld.



woensdag 7 januari 2026

WOENSDAG 7 JANUARI 2026 PALAMOS/CAMBRILS


 Vandaag vertrokken naar Cambrils, onderweg nog een benzinepomp gevonden waar de diesel € 1,19 was, dat is mooi meegenomen. Het was een zonnige dag, maar weer veel wind. Grappig genoeg staan we hier nu tussen 2 Nederlandse campers. Tot dusver waren het vooral Duitsers en Fransen.

zondag 14 januari 2024

ZONDAG 14 JANUARI 2024 CAMBRILS/ALCALA DE XIVERT

 Vanmorgen vertrokken van de camperplaats Area Cambrils Yrm om eerst naar de zondagsmarkt in Tarragona te gaan en daarna naar Alcala de Xivert.

De markt was een giga markt, maar niet echt leuk. Vooral kleding en schoenen en de laatste paden groente e.a. food. Wel lekkere churro's gegeten bij de koffie.

Toen naar Alcala de Xivert naar camping Los Olivos waar we aankwamen terwijl de receptie nog een half uur gesloten was, dus even wachten tot 15.00 uur. Er waren nog 2 vrije plekken, dus er viel niet veel te kiezen. Toen we net ingericht waren viel er een buitje, maar de temperatuur is heerlijk, 18 graden.

zaterdag 13 januari 2024

ZATERDAG 13 JANUARI 2024, CAMBRILS/REUS

 

DE CAMPERPLAATS IN CABRILS

Een straat in Reus

Churro's eten in Reus

Vandaag naar Reus geweest omdat er markt was. Een drijvende markt stond er op internet. De markt was er wel, maar gewoon een straatmarkt, dus niks drijvend. De markt is rondom de markthal en heeft alleen non food kramen. Voor eten moet je in de markthal zijn. Er was een kraam op de markt met een geweldige rij ervoor: de churro kraam! Terwijl ik in de markthal ging kijken is Floor vast in de rij gaan staan voor mijn 1e churro's. Heerlijk!

We stonden een kilometer bij de markt vandaan geparkeerd en hadden moeite om de auto terug te vinden. Ik had de locatie opgeslagen maar of Google kon het niet vinden of er iets iets anders misgegaan, maar Google stuurde ons een heel verkeerde kant op, dus hebben we het zelf maar uitgezocht en uiteindelijk de auto gevonden. 

Reus is een leukere stad dan Tarragona.