Vandaag de hele dag regen, dus blijven we in de camper,
heeft ook wel iets knus. We vervelen ons niet. Ik lees een boek, speel ukelele en borduur. Floor leest, zit veel op
zijn telefoon, bestudeert de andere campingasten en verveelt zich ook niet. En
Fien is niet lekker en slaapt eigenlijk de hele dag.
Posts tonen met het label Dalfsen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Dalfsen. Alle posts tonen
zondag 24 mei 2020
zaterdag 23 mei 2020
ZATERDAG 23 MEI, DALFSEN
Vandaag wilden we maar Raalte, maar omdat het nog steeds zo
hard waait en Raalte zo’n 20 km weg is hebben we voor de auto gekozen. Ook daar
in de buurt was een leuke biowinkel op een boerderij. Leuk stadje ook. Voor
Fien hebben we blikjes van haar favoriete voer kunnen scoren. Dat is bijna
nergens te koop, dus dat was boffen.
Vandaag wel scottelbraaien, heerlijke nasi met pindasaus.
vrijdag 22 mei 2020
VRIJDAG 22 MEI, DALFSEN
![]() |
| Ons plekje op de camping |
Vandaag naar Ommen op de fiets. De route kregen we van de
camping. Een mooie fietstocht ook weer, deze keer staken we de Vecht over over
een stuw. Leuk stadje Ommen met ook twee biologische winkels. Lekker ijsje
gegeten en ook nog een koffie to go gescoord. En een heel leuke kringloopwinkel
waar ik een leuk vogelkooitje heb gescoord, nieuw plastic bekers om voor Fien
snoepjes in te verstoppen en een hoge plastic beker om de “wc”borstel in te
zetten.
En een lekker visje gegeten.
Terug wilden we eigenlijk nog via Dalfsen fietsen om
boodschappen te doen (in de infofolder die we van de camping kregen zat een bon
voor 4 gratis appelflappen bij de Jumbo die alleen in Dalfsen geldig was ;-),
maar daar hebben we van afgezien omdat het begon te regenen. We waren net voor
het hard ging regenen op de camping. Later is Floor alleen nog naar Dalfsen
gefietst.
Floor had geen zin om met de regen te gaan scottelbraaien,
dus de nasi moet tot morgen wachten. We hebben kroketten en een gehaktbal bij
het snackloket van de camping gehaald.
We moeten elke dag wel een paar teken uit Fientje
verwijderen, dus dat
donderdag 21 mei 2020
DONDERDAG 21 MEI, DALFSEN
![]() |
| Het pontje |
De camping heeft een broodjesservice. Bestelde broodjes
worden elke morgen om 9 uur bij de tent afgeleverd. Heerlijke verse broodjes en
een croissantje dus elke dag.
Vandaag even boodschappen doen in Dalfsen. De heen weg ging
snel (6 km ong.) en terug wilden we een andere route nemen met een pontje. Dat
was niet zo handig, want het was een klein pontje dat je zelf moest bedienen en
hoewel er normaal 10 mensen met fietsen op konden mochten er nu vanwege de
corona maar 2 tegelijk over en er stond een aardige rij. Wij hebben 50 minuten
moeten wachten voor we over konden steken. En dan nog omdat de mensen voor ons
het prima vonden om met vieren 2 te gaan.
Verder ook niets meer gedaan. Ook lekker een beetje bij de
tent hangen en lezen en borduren.
Morgen gaan we naar Ommen.
woensdag 20 mei 2020
WOENSDAG 20 MEI 2020, DALFSEN
![]() |
| Een bijna leeg veld |
![]() |
| Het Tolhuis |
![]() |
| Ons plekje |
Vandaag vertrekken we naar Dalfsen. Bij het inpakken waren
we even vergeten dat het dak nog naar beneden moest, dus alles wat we in de keuken
hadden gezet (luie stoelen, andere stoelen, de hondenkar) moest er weer uit om
het dak te kunnen laten zakken. Maar verder ging het goed. In Dalfsen had ik
een kringloop gezocht op internet die open was op afspraak, dus afspraak
gemaakt en daar begonnen we, maar dat
viel nogal tegen. Op internet hadden ze het over een schatkamer, maar het bleek
een doorsnee kringloop te zijn en ook niet erg groot. Dus we waren snel klaar.
Vervolgens naar een biowinkel in een zorgboerderij voor de
boodschappen, dat was een leuke plek.
En toen naar de camping. Het Tolhuis. Mooie camping, heel
anders dan de vorige, veel drukker ook, maar logisch want morgen Hemelvaart,
dus een lang vrij weekend.
Vanaf de camping konden we ook weer het bos in om Fientje
uit te laten, dat is fijn.
Verder niets meer gedaan vandaag.
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...




