Pagina's

Posts tonen met het label Dalfsen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Dalfsen. Alle posts tonen

zondag 24 mei 2020

ZONDAG 24 MEI, DALFSEN



Vandaag de hele dag regen, dus blijven we in de camper, heeft ook wel iets knus. We vervelen ons niet. Ik lees een boek, speel  ukelele en borduur. Floor leest, zit veel op zijn telefoon, bestudeert de andere campingasten en verveelt zich ook niet. En Fien is niet lekker en slaapt eigenlijk de hele dag.

zaterdag 23 mei 2020

ZATERDAG 23 MEI, DALFSEN



Vandaag wilden we maar Raalte, maar omdat het nog steeds zo hard waait en Raalte zo’n 20 km weg is hebben we voor de auto gekozen. Ook daar in de buurt was een leuke biowinkel op een boerderij. Leuk stadje ook. Voor Fien hebben we blikjes van haar favoriete voer kunnen scoren. Dat is bijna nergens te koop, dus dat was boffen.
Vandaag wel scottelbraaien, heerlijke nasi met pindasaus.

vrijdag 22 mei 2020

VRIJDAG 22 MEI, DALFSEN


Ons plekje op de camping
Vandaag naar Ommen op de fiets. De route kregen we van de camping. Een mooie fietstocht ook weer, deze keer staken we de Vecht over over een stuw. Leuk stadje Ommen met ook twee biologische winkels. Lekker ijsje gegeten en ook nog een koffie to go gescoord. En een heel leuke kringloopwinkel waar ik een leuk vogelkooitje heb gescoord, nieuw plastic bekers om voor Fien snoepjes in te verstoppen en een hoge plastic beker om de “wc”borstel in te zetten.
En een lekker visje gegeten.
Terug wilden we eigenlijk nog via Dalfsen fietsen om boodschappen te doen (in de infofolder die we van de camping kregen zat een bon voor 4 gratis appelflappen bij de Jumbo die alleen in Dalfsen geldig was ;-), maar daar hebben we van afgezien omdat het begon te regenen. We waren net voor het hard ging regenen op de camping. Later is Floor alleen nog naar Dalfsen gefietst.
Floor had geen zin om met de regen te gaan scottelbraaien, dus de nasi moet tot morgen wachten. We hebben kroketten en een gehaktbal bij het snackloket van de camping gehaald.

We moeten elke dag wel een paar teken uit Fientje verwijderen, dus dat
is wel minder. Ik hoop niet dat ze er ziek van wordt. Het is echt erg, elke dag wel een stuk of vier. Allemaal gelukkig heel klein, dus ik hoop maar dat ze er nog niet lang genoeg zitten om haar ziek te maken.

donderdag 21 mei 2020

DONDERDAG 21 MEI, DALFSEN


Het pontje

De camping heeft een broodjesservice. Bestelde broodjes worden elke morgen om 9 uur bij de tent afgeleverd. Heerlijke verse broodjes en een croissantje dus elke dag.
Vandaag even boodschappen doen in Dalfsen. De heen weg ging snel (6 km ong.) en terug wilden we een andere route nemen met een pontje. Dat was niet zo handig, want het was een klein pontje dat je zelf moest bedienen en hoewel er normaal 10 mensen met fietsen op konden mochten er nu vanwege de corona maar 2 tegelijk over en er stond een aardige rij. Wij hebben 50 minuten moeten wachten voor we over konden steken. En dan nog omdat de mensen voor ons het prima vonden om met vieren 2 te gaan.
Verder ook niets meer gedaan. Ook lekker een beetje bij de tent hangen en lezen en borduren.
Morgen gaan we naar Ommen.

woensdag 20 mei 2020

WOENSDAG 20 MEI 2020, DALFSEN



Een bijna leeg veld

Het Tolhuis

Ons plekje
Vandaag vertrekken we naar Dalfsen. Bij het inpakken waren we even vergeten dat het dak nog naar beneden moest, dus alles wat we in de keuken hadden gezet (luie stoelen, andere stoelen, de hondenkar) moest er weer uit om het dak te kunnen laten zakken. Maar verder ging het goed. In Dalfsen had ik een kringloop gezocht op internet die open was op afspraak, dus afspraak gemaakt en daar begonnen we, maar dat viel nogal tegen. Op internet hadden ze het over een schatkamer, maar het bleek een doorsnee kringloop te zijn en ook niet erg groot. Dus we waren snel klaar.
Vervolgens naar een biowinkel in een zorgboerderij voor de boodschappen, dat was een leuke plek.
En toen naar de camping. Het Tolhuis. Mooie camping, heel anders dan de vorige, veel drukker ook, maar logisch want morgen Hemelvaart, dus een lang vrij weekend.
Vanaf de camping konden we ook weer het bos in om Fientje uit te laten, dat is fijn.
Verder niets meer gedaan vandaag.