Pagina's

Posts tonen met het label Palamos. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Palamos. Alle posts tonen

woensdag 7 januari 2026

WOENSDAG 7 JANUARI 2026 PALAMOS/CAMBRILS


 Vandaag vertrokken naar Cambrils, onderweg nog een benzinepomp gevonden waar de diesel € 1,19 was, dat is mooi meegenomen. Het was een zonnige dag, maar weer veel wind. Grappig genoeg staan we hier nu tussen 2 Nederlandse campers. Tot dusver waren het vooral Duitsers en Fransen.

dinsdag 6 januari 2026

DINSDAG 6 JANUARI 2026 PALAMOS


 Vanmorgen kwam Floor achter het probleem met mijn fiets. We waren vergeten de batterij erin te doen, ja dan gaat ie niet echt lekker. Gelukkig was dat makkelijk op te lossen.

Vandaag is het 3 koningen en dat is hier een nationale feestdag waarop alle winkels gesloten zijn. Maar volgens de mevrouw aan de receptie is de markt er wel gewoon. Dus niet, er waren een paar kramen, alleen met kleding. De bar waar we van plan waren calamari te eten is gesloten, dus verder gezocht. Nog een open bar gevonden waar ze calamari hadden. Maar ze vielen niet lekker helaas.

Het is ook een heel koude dag. De zon schijnt, maar het is windkracht 6, dus alleen uit de wind is het lekker. Toen we verkleumd terug bij de camper kwamen zaten daar mensen lekker in het zonnetje. Kennelijk houd de berg de wind tegen. We konden ook nog even buiten zitten voor het te koud werd.

Onze poging van gisteren om de auto van pekel te ontdoen bleek niet echt gelukt. Na opdroging liepen er nu allemaal witte druipers naar beneden. Dus vandaag nog maar een keer een poging en dan vaker schoon water pakken.

maandag 5 januari 2026

MAANDAG 5 JANUARI 2026 PALAMOS


Het calamari eten wat we van plan waren gaat niet door, want we hebben nog een hartige taart bij ons die aan de datum is en dus eerst op moet.

Het is de avond voor Driekoningen wat hier uitbundig gevierd word. Vanavond om 6 uur komt er een boot aan met de wijzen die vervolgens in een optocht met allerlei fanfares en honderden mensen met kinderen met lampionnen door de stad gaat.

We zijn naar de intocht wezen kijken, en bijzondere ervaring. Vooraal de immense rij die voor het stalletje met gratis chocolademelk stond. Wat een minder leuke ervaring was dat mijn elektrische fiets niets deed. Heel veel geprobeerd met dat metertje wat op je stuur zit, maar geen enkel effect. Gelukkig zijn in het dorp niet veel hoogteverschillen, maar de camping ligt wel op een berg, dus het laatste stuk moest ik lopen.







zondag 4 januari 2026

ZONDAG 4 JANUARI 2026, PALAMOS

 


Vandaag naar het strand gewandeld zodat Fien na 2 dagen in de auto even kan rennen. Heerlijk in het zonnetje op een bankje gezeten en op de terugweg nog even een terrasje gepikt. Gelijk gezien dat we daar calamaris kunnen eten, dus dat gaan we morgen doen.



zaterdag 3 januari 2026

ZATERDAG 3 JANUARI 2026 VAL-DE-MEUSE/ PALAMOS

Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en zonnige dag en we schoten zo goed op dat we om 18.40 al in Palamos waren. Om 15.00 uur zagen we dat we om 20 over 6 in Palamos konden zijn. Dan is het onzin om vroeg te stoppen en morgen verder te rijden. Dus we zijn doorgereden. Nog een stop voor koffie voor Floor.

In Palamos is het weer beter. 8 graden.

Empord Area is de camperplaats

dinsdag 12 maart 2024

DINSDAG 12 MAART 2024 PALAMOS/ VIOLAY


 














Camperplaats in Viola


Vanmorgen vertrokken uit Palamos. En geëindigd op een camperplaats in Violay.

maandag 11 maart 2024

MAANDAG 11 MAART. 2024 CASTELL DE CASTELLS/PALAMOS



 Vanmorgen vertrokken bij Edith en Sjako. Wel lullig om ze zo in de lappenmand achter te laten. Onderweg naar Palamos begon het al te regenen, dat beloofd wat.

maandag 8 januari 2024

MAANDAG 8 JANUARI 2024, REMOULINS, CADAQUES, PALAMOS




 

Cadaques


Cadaques

Cadaques

Cadaques

CMPERPLAATS REMOULINS


Vanmorgen eerst even naar de Pont du Gard gefietst, dat was maar anderhalve kilometer vanaf de camperplaats. Bijzondere brug van 3 lagen. Toen weer terug en alles ingepakt en weer op pad. Eerst even tanken, want we hadden in het dorp een heel goedkoop tankstation gezien en even boodschappen doen. Onderweg naar de volgende camperplaats in Palamos eerst even een dorpje bezocht dat in de Libelle hemelhoog aangeprezen werd. Cadaques, een leuk dorpje, helemaal wit, maar verder niet echt bijzonder, De weg ernaar toe wel een en al bochten langs ravijnen, doodeng. Heen reed ik terug Floor. In Palamos is geen plek meer, maar we mogen voor vannacht midden op het veld staan en dan morgen een plek uitzoeken.

Floor heel blij: stroom, een wc, een douche en een mogelijkheid om af te wassen. Helemaal gelukkig!

woensdag 25 januari 2023

WOENSDAG 25 JANUARI 2023 PALAMOS

 








Vandaag zijn we een daagje in Palamos gebleven. Na 2 lange dagen rijden wel lekker om even stil te staan. Nou niet helemaal stilstaan, want we zijn  naar het buurdorp gefietst waar een markt was.10 minuten fietsen en daar aangekomen bleek de markt te bestaan uit 8 groentekramen, 1 kledingkraam en 1 schoenenkraam. Dus niet echt de moeite waard. Maar het was wel heel leuk om langs de boulevard te fietsen. En daar hebben we ook koffiegedronken. Even de plaatselijke winkelstraat doorgelopen en Floor werd helemaal enthousiast van de vissersboten dus zijn we ook even dat gebied ingefietst om foto's te maken.



dinsdag 24 januari 2023

DINSDAG 24 JANUARI 2023 PALAMOS








Vanochtend vroeg vertrokken, om 9 uur reden we weg. Ontbijten doen we onderweg bij de 1e stop. Eerst even langs de supermarkt om te tanken en boodschappen te doen. Daar konden we ook even naar de wc.Weer veel te laat aangekomen op de camperplaats. Empordarea in  Polamos. Weer helemaal donker. Maar er zat nog iemand in de receptie, dus dat was fijn. Een echt Spaanse camperplaats korties bij dichies.

De rit was wat weer betreft heel afwisselend, soms lag er sneeuw soms niet. Maar hoe lager we kwamen, hoe extremer. Bij de stop van 3 uur zaten we heerlijk in het zonnetje en om 5 uur lag er een berg sneeuw en waren er sneeuwschuivers bezig.

's Avonds ging het ineens mis met mijn e-reader. Ik wilde hem aanzetten, maar er gebeurde helemaal niets. Uiteindelijk na een paar keer op de knop gedrukt te hebben ging hij een soort resetten en kon ik alleen nog inloggen bij Kobo. Gelukkig lukt het Floor na heel veel gedoe om weer op de home pagina te komen, bleken al mijn boeken verwijdert. Gelukkig heb ik een laptop bij me waar Merel zondag heel veel boeken had opgezet, dus die kon ik weer op mijn e-reader zetten. Nu nog gaan proberen de boeken die op de computer thuis staat erop te krijgen.