Pagina's

dinsdag 23 juni 2026

DINSDAG 23 JUNI 2026, TULETTE/ CONTREXEVILLE



 Gisteravond hebben we besloten om vandaag te vertrekken. We hebben nog tot woensdag betaald, maar het is echt niet te harden die 40 graden. We gaan nog wel eerst naar de markt in Vaisson la Romaine,  en markt van 450 kramen, maar daarna richting huis.

We zijn aangekomen op een Camping Car camperplaats in Contrexeville. Mooi dicht langs de snelweg en ook nog eens dicht bij een goedkope benzinepomp. Morgen zijn we thuis en daar is het ook heet, maar 30 graden is koel vergeleken bij 40 graden denk ik.


Camping Car Contrexeville

MAANDAG 22 JUNI 2026 TULETTE

 





Vandaag was er een marktje in Tulette, daar zijn we even geweest. aardbeien en kersen gekocht. Lekker met dit weer. Verder 's middags een poosje naar het zwembad. Omdat Fien daar niet mag komen, ook niet als ze in de kar blijft zitten we om de beurt met Fien op het terras naast het zwembad en in het water.

Dat koelt wel even lekker af.

De camping is aan de rivier, maar het pad ernaar toe is niet beloopbaar voor Fien. Ik heb het even met blote voeten geprobeerd, maar je brand echt je voeten, dus Fien ook haar voetzooltjes. Dus alleen 's ochtends en 's avonds loop ik met haar daar naartoe en zet haar even met vier poten in het water. Ze heeft een bloedhekel aan water, maar dan blijft ze er toch even instaan, dus het zal wel lekker koel zijn.


Het is overigens een camping zonder wc brillen en zonder wc papier.

zondag 21 juni 2026

ZONDAG 21 JUNI 2026 MONTEUX/L'ISLE-SUR-LA-SORGUE/TULETTE




 Vanmorgen eerst naar de markt in L'Isle-sur-la-Sorgue geweest en vervolgens naar een nieuwe camping in Tulette. Een markt met een temperatuur van 40 graden is eigenlijk niet te doen. Op een camping staan ook niet. Gelukkig heeft deze camping een zwembad, dus na aankomst eerst maar een duik genomen om af te koelen. De receptie was dicht tussen 12 en half 3 dus na aankomst moesten we nog een uur wachten. Dat uur hebben we maar gebruikt om in Tulette te gaan lunchen. Bij de receptie begonnen ze te lachen toen we vroegen of er soms een plek met schaduw was, maar gelukkig hebben we een plek gevonden waar in ieder geval 's middags schaduw is. Hoe het morgenochtend is moeten we nog afwachten.


Camping Les Rives de l'argues

zaterdag 20 juni 2026

ZATERDAG 20JUNI 2026 MONTEUX

 

Vandaag weer een hete dag, de hele dag op de camping in de schaduw gezeten en af en toe onder de douche.

vrijdag 19 juni 2026

VRIJDAG 19 JUNI 2026, MONTEUX/CARPRENTAS

 




Vanmorgen naar de markt in Carprentas gefietst. Wat een gigamarkt. Elke keer dachten we dat we alles hadden gezien en dan ging hij in een straatje weer verder. Eigenlijk is het veel te heet om dit soort dingen te doen. 35 Graden, dat is niet leuk meer. En wordt wordt alleen nog maar warmer  en dat blijft de komende 2 weken zo. Als we terug in Nederland komen is het daar ook rond de 30 graden.



donderdag 18 juni 2026

DONDERDAG 18 JUNI 2026, MONTEUX/NYONS

 






Vandaag naar de markt in Nyons geweest, een heel grote markt. Dat was ook wel te zien aan het aantal auto's dat al geparkeerd stond op de toegangsweg. Als we achteraan hadden geparkeerd hadden we minstens een kilometer moeten lopen. Maar Floor heeft een heel goede parkeerengel, dus vonden wij een parkeerplek aan de rand van een rotonde bij de toegang van het stadje.

Aangezien het nog steeds heel erg warm is hebben we die dag verder niets gedaan dan in de schaduw zitten lezen.

woensdag 17 juni 2026

WOENSDAG 17 JUNI 2026 MIRABEL-ET-BLACONS, MONTEUX

 


Vandaag weer verhuist, anderhalf uur verder naar Monteux. Het was wel een heel avontuur om op de camping te komen. We hadden gemaild en gebeld zonder resultaat, dus gingen we op de gok of er plaats zou zijn.
De rit ernaar toe was een hele mooie. We hadden gekozen om geen tolweg te nemen, dus waren binnendoor.

Bij aankomst bleek de poort  dicht en de receptie ook. Dus Floor loopt de camping op in de hoop dat iemand de poort wil openen. Er loopt een schoonmaker en die wil dat om 14.00 uur wel doen. Het was 13.25. En we stonden in de volle zon. Dus dachten we even een plek in de schaduw te zoeken. Maar het werd een bezoek aan de supermarkt. Daar werd Floor op de parkeerplaats aangesproken door een stomdronken meisje die graag een lift naar de camping wilde. Dus Floor dacht als zij op de camping staat zal ze de code van het hek wel weten, dus kom maar mee. Blijkt ze helemaal niet op de camping te staan, maar een paar straten verder bij haar vriendje te willen zijn. Dus toen we de ingang van de camping opdraaiden begon  ze te  protesteren. We moesten  verder. We zagen toen wel dat er inmiddels iemand op het kantoor zat. Dus hebben we haar een eindje verder afgezet. Kreeg Floor nog een kus als bedankje. En konden we ons eindelijk aanmelden bij de camping, waar de schoonmaker ook aan de receptie bleek te zitten.

De camping is lange na niet vol en in tegenstelling tot de camping waar we vandaan komen zijn er hier maar 2 Nederlanders. We hebben gelukkig een plek met veel schaduw, want het wordt steeds heter. We hebben dan de rest van de dag ook niets meer gedaan.

dinsdag 16 juni 2026

DINSDAG 16 JUNI 2026, MIRABEL-ET-BLACONS/CREST






 Vanmorgen met Janneke en Martin naar de markt geweest in Crest. Dat zou een grote markt zijn, maar er was iet veel meer van over. Jammer. Wel gezellig. Inmiddels is het zo'n 30 graden geworden dus te warm om nog iets te doen, dus de rest van de dag in de schaduw bij de camper gezeten.

Van de buren hoorden we dat de markt op zaterdag wel groot is. Voor volgend jaar dan maar. 

's Avonds zijn we bij Janneke en Martin gaan "Keezen".

maandag 15 juni 2026

MAANDAG 15 JUNI 2026, MIRABEL-ET-BLACONS




 's Ochtends zijn we koffie gaan drinken bij Janneke en Martin. Heel gezellig. En 's avonds kwamen ze bij ons het spelletje Keezen doen. 


zondag 14 juni 2026

ZONDAG 14 JUNI 2026, BEAUMONT-EN-DIOIS/ MIRABEL-ET -BLACONS

 


Vandaag weer verkast. Dinsdag is er een heel leuke markt in Crest hebben we begrepen, dus gaan we daar naar toe. Van Els hoorden we dat Janneke en Martin (oude buren van Barendrecht) daar vlakbij op een camping staan, dus hebben we geprobeerd ook op die camping te komen en dat is gelukt. Het is wel een camping waar we normaal nooit voor zouden kiezen. Heel groot en druk en met entertainment. Het lijkt wel alsof er alleen maar Nederlanders op die camping staan.

Maar we hebben een mooie grote plek en vanavond kwamen Janneke en Martin even voorbij. We waren eerder al langs hun plek gegaan, maar ze waren uit eten.

zaterdag 13 juni 2026

ZATERDAG 13 JUNI 2026, BEAUMONT-DE-DIOIS






Vandaag naar de markt in Die geweest. Een markt zoals alle anderen, niks nieuws dus. Nog even boodschappen gedaan en weer naar de camping in het zonnetje. 's Avonds zijn we uit eten geweest in het restaurant aan het einde van de weg. We waren de enige gasten. We begrepen dat ze eigenlijk vooral voor de lunch open is en 's avonds alleen als er en reservering is. Gelukkig hadden we dus 's middags gereserveerd.

vrijdag 12 juni 2026

VRIJDAG 12 JUNI 2026, BEAUMONT-EN-DIOIS/LUC-EN-DIOIS

 




Vandaag was het markt in Luc-en-Diois (waar we naar de bakker gaan), dus weer 8 km fietsen, we blijven wel in beweging deze vakantie. Leuk klein marktje, met zowaar een biologische groenteboer en een biologische geitenkaasmevrouw. De groenteboer had niet veel keus sla, courgette, kroten en kool. Daar kan ik niks mee dus.

We hebben even wat gedronken en zijn weer naar huis gefietst. De rest van de dag lui in een stoel liggen lezen en borduren.

donderdag 11 juni 2026

DONDERDAG 11 JUNI 2026, BEAUMONT-EN-DIOIS

 


Vanmorgen eerst naar de dichtstbijzijnde bakker gefietst (8 km). Dus tegen de tijd dat we terug waren was het geen ontbijttijd maar lunchtijd.

"s Middags dachten we even naar het restaurant in Beaumont-en-Diois te lopen, dat is niet zo heel ver van de camping. Maar helaas, dat was gesloten. Toen dachten we, we lopen verder de weg uit, dat zal op een gegeven moment wel weer terug richting camping gaan. Dat ging hij ook, maar pas 3 uur later. En bijna 14.000 stappen. Halverwege de wandeling werden we bij een begraafplaats midden in de wildernis ingehaald door de buren van de camping, dus liepen we met zijn vieren verder. De buurman wist hoe we moesten lopen, maar dat het zo lang duurde had hij er niet bij verteld. Onderweg zagen we nog heel in de verte een vosje. Het was wel een wandeling met mooie uitzichten.

Maar we hebben dus voldoende beweging gehad vandaag.

In het dorp stond een Foodtruck die pizza's verkocht, dus dacht Floor vanavond lekker een pizza te halen. Maar helaas je kon alleen een pizza kopen als je hem tevoren had besteld. Gelukkig hadden we nog 2 hartige taartjes in de koelkast.

woensdag 10 juni 2026

WOENSDAG 10 JUNI 2026, CHALON SUR SAONE/BEAUMONT-EN-DIOIS

 



Vandaag weer verkast. We zouden hier eigenlijk 2 dagen blijven, maar ze geven voor morgen slecht weer op, dus dan kunnen we beter in de auto zitten. We gaan nu naar een camping waar we een paar jaar geleden ook stonden samen met Aart en Ivonne. Een kleine heel rustige camping overal ver vandaan. Dus het enige wat we kunnen doen is wandelen. Onderweg werd het weer beter en vanaf de middag scheen de zon weer. Even gestopt bij een supermarkt om voor een paar dagen in te slaan, want op de camping zitten we dus overal ver vanaf.

Leuk plekje gevonden, helemaal aan het einde van de camping, dus Fien kan ook weer los lopen, niemand heeft er last van.

dinsdag 9 juni 2026

DINSDAG 9 JUNI 2026 KAYSERSBERG/CHALON SUR SAONE

 


Vandaag weer vertrokken, een stukje zuidelijker, naar Chalon sur Saone. Weer een camperplaats van Camping car. Wel grappig, ernaast ligt een echte camping en die is hier kennelijk niet blij mee, want op de hekken hangen bordjes dat alleen bewoners van de camping het terrein op mogen en snacks mogen kopen. Ze vinden de concurrentie kennelijk niet leuk. Ze zullen ook wel bang zijn dat gasten van de camperplaats hun voorzieningen gebruiken.

Internet wordt steeds lastiger. Kennelijk heeft Ben nauwelijks bereik in Frankrijk. Als hotspot voor mijn laptop is het ook waardeloos.

maandag 8 juni 2026

MAANDAG 8 JUNI 2026, KAYSERSBERG/RIQUEWIHR

 






Vandaag naar Riquewihr gefietst, bergop, dus heel fijn dat we nu ondersteuning hebben. Riquewihr is een soort Eftelingdorpje. Een en al winkels voor toeristen. We hebben deze keer eens  een ritje gemaakt in zo'n toeristentreintje, dat viel nogal tegen. Hadden we natuurlijk kunnen verwachten, want het dorp is zo klein dat daar niet veel te zien is. Het treintje ging vooral langs de wijnvelden en onderweg kregen we een hele wijncursus over wijnen uit de streek. Maar goed, de rabarbertaart en de Palmier die we later bij de koffie kregen waren lekker. Terug naar de camping nog even voor brood langs een supermarkt gefietst, die bleek vlak bij de camping te zijn, dus daar kunnen we hopelijk morgenochtend ook een ontbijt halen. De rest van de dag weer lekker buiten gezeten.

zondag 7 juni 2026

ZONDAG 7 JUNI KAYSERSBERG

 

Hier hebben we wat gedronken

detail van kerk



kerk






Vandaag even naar het dorp gefietst de "hoofdstraat" op en neer gelopen en wat gedronken. Op de plek waar we wat dronken was ook een klein tweedehands winkeltje waar ik 2 mooie blikken heb gescoord.

zaterdag 6 juni 2026

ZATERDAG 6 JUNI 2026, DAMBACH LA VILLE/ COLMAR/ KAYSERSBERG

 





Vanmorgen vertrokken van de camperplaats om via Colmar naar Kayserberg te gaan. Gezellige stad Colmar. Leuker dan Straatsburg. Het lukte om een parkeerplaats vlak bij het centrum te vinden. Poosje door de stad gelopen, wat gedronken, een ijsje gegeten en en weer terug naar de auto. Kaysersberg is een grote camping, maar het ziet er wel leuk uit. Ook fijn om weer eens op een echte camping te staan.

Tijdens het koffiedrinken kwam ik erachter dat ik het opvouwbare drinkbakje van Fien kwijt was. Kennelijk ergens laten staan. Dus een dierenwinkel gezocht voor een nieuw bakje en die was er gelukkig. Wel een stuk duurder dan het vorige bakje dat ik in Spanje voor 1 euro kocht.