Pagina's

Posts tonen met het label Benicasim. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Benicasim. Alle posts tonen

dinsdag 4 februari 2020

DINSDAG 4 FEBRUARI, BENICASIM


Vandaag zijn we naar Valencia geweest. In eerste instantie om de centrale markt te bekijken. Wat een prachtig gebouw. En zo groot heb ik nog nooit een markthal gezien. De te koop aangeboden waren waren niet verrassend. Gewoon net als op elke markt vooral vlees, vis en groente. Maar ook bakkers en notenkramen en soms een souvenirwinkeltje. Bij de bakker heb ik weer een paar heerlijke zoetigheden gescoord.

We hebben nog een poosje door de stad gelopen en Floor heeft eindelijk de paella gegeten waar hij zich op verheugd had. En ik maar weer calamari. En een ijsje.

Dat is een groot verschil met ItaliĆ« er is hier bijna geen ijs te krijgen. Floor heeft nog een paar schoenen gescoord voor een prikkie ( 26,00) En we vonden een leuk pleintje waar een paar handwerkzaakjes zaten en daar heb ik een borduurring gekocht die je op de tafel kunt bevestigen  en wat bolletjes garen om mee te borduren.

Het was vandaag de warmste dag van de vakantie, 26 graden!

Morgen koelt het af tot 15 graden, maar dan begint ook de terugreis, dus het is wel fijn dat het dan niet zo warm meer is.

 


 

maandag 3 februari 2020

MAANDAG 3 FEBRUARI 2020, BENICASIM


Vandaag vertrokken vanuit Altea naar Benicasim. Onderweg nog even in  Gandia gestopt omdat Gerben zei dat daar een kerk was die de moeite waard was en waar Gregoriaanse zang te horen was.

De kerk die we vonden was kennelijk niet de goede, want geen gezang, wel een kerkdienst. Dus eerst maar even koffie gedronken. Toen de dienst afgelopen was konden we even naar binnen voor hij sloot. Heel rijk gedecoreerd, met heel veel goud. Maar geen enkele mogelijkheid om een kaarsje bij Maria te branden. Overigens branden ze hier in Spanje geen kaarsjes, maar ontsteken ze elektrische lichtjes.

Even door het dorp gelopen dat verder niet heel interessant was.