Pagina's

Posts tonen met het label Vezelay. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Vezelay. Alle posts tonen

zaterdag 27 mei 2023

ZATERDAG 27 MEI 2023, VEZELAY

 









Vandaag naar de markt in Avallon. De stad ziet er nu een stuk gezelliger ut dan toen ik woensdag hier naar het ziekenhuis ging. De markt is vlak bij het ziekenhuis, maar wat een wereld van verschil. In de markthal waren zelfs een paar biologische kramen. De markt en markthal bezocht, koffie gedronken uiteraard en even door het stadje geslenterd.

'S middags weer op de camping heerlijk in het zonnetje zitten lezen. Floor had paella gescoord op de markt, dus dat was ons avondeten.

vrijdag 26 mei 2023

VRIJDAG 26 MEI 2023, VEZELAY

 




Vandaag naar Clamecy geweest een stad met nog middeleeuwse vakwerkhuizen.

Viel tegen, het middeleeuwse centrum is maar heel klein, nauwelijks terrassen of andere gezelligheid. We hebben 2 pogingen gedaan om meer te vinden, maar is is kennelijk niets meer.

'S middags op de camping lekker in het zonnetjes (of eigenlijk in de schaduw, want veel te warm zitten lezen.

donderdag 25 mei 2023

DONDERDAG 25 MEI 2023 VEZELAY

 











De tekenbeten zijn niet rood geworden, dus ik hoef niet terug voor antibiotica.

Vanmorgen is Floor eerst brood gaan halen, voor de croissantjes op zijn, dan Fientje uitgelaten, een leuk stukje rondom de berg met uitzicht op het stadje. 

Vervolgens ontbijten en per fiets een bezoek aan Vezelay gebracht. Een heel bijzondere kerk waar een Maria altaar was, dus een kaarsje gebrand. Even in de plaatselijke supermarkt boodschappen gedaan (ik was jam vergeten mee te nemen) en weer terug naar de camping. Daar de verdere dag zitten lezen.

woensdag 24 mei 2023

WOENSDAG 24 MEI 2023, VEZELAY

 


Vanmorgen vroeg vertrokken naar Vezelay in de hoop vroeg genoeg op de camping te zijn om nog een plek te hebben. Het is prachtig weer, dus eigenlijk geen goede dag om in de auto te zitten. De reis gaat voorspoedig en we zijn op tijd. Er is nog plek.

Maar vlak voor je op de camping arriveerden ontdek ik een teek op mijn been. Natuurlijk opgelopen toen ik Fientje vanmorgen in dat lange gras uitliet.

Met een tekentang geprobeerd te verwijderen, mislukt uiteindelijk kreeg ik wel het lijfje weg, maar de poten bleven achter. Google geraadpleegd. Ziekenhuisbezoek nodig. Dus naar de eerste hulp van het ziekenhuis in Avallon. Daar werden we verbazend snel geholpen. Een arts heeft met een scalpel ontzettend in mijn been zitten peuren. Heeeel pijnlijk. Het advies dat we meekregen was: terugkomen als er een rode ring ontstaat rondom de beet voor antibiotica.

Daarna zijn we maar in Avallon uit eten geweest. Annelies appte dat als ik niemand geschopt had ik ook wel een dessert verdient had, maar helaas waren de crème brulee en de profiteroles al op, dus geen dessert.


Camping l' Auberge de Jeunesse