Pagina's

Posts tonen met het label Denia. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Denia. Alle posts tonen

maandag 26 januari 2026

MAANDAG 26 JANUARI 2026, DENIA/LA NUCIA

 


ons uitzicht

Vandaag vertrokken naar La Nucia naar Casa Trines. Wat we niet wisten, maar via Nu.nl vernomen is dat Marc Trines inmiddels een bekende Nederlander is. Er bestaat kennelijk een datingprogramma de Hanslers met een kenau van een moeder die een a.s. schoondochter het huis uit heeft gezet waardoor ze dakloos werd. Ze heeft toen aan Marc Trines die een airbnb heeft gevraagd of ze in een van zijn caravans mocht verblijven. Dat mocht. Gewoon een zakelijke overeenkomst, die kennelijk uitgelopen is tot een soort rel waarbij die a.s. schoonmoeder hem voor rotte vis uitmaakte. En kennelijk werd dat groot nieuws bij de Story en de Linda en bij Nu.nl. Hij is daar zelf absoluut niet blij mee.

Maar het is een leuke kleine camperplaats met nog 1 andere camper en 2 leegstaande caravans voor de verhuur. We kregen een kratje sinaasappels van hem en een citruspers te leen.

Het weer is nog steeds pet.

zondag 25 januari 2026

ZONDAG 25 JANUARI 2026, DENIA/ PEDREGUER

 


Vandaag naar een rommelmarkt in Pedreguer. Ook nu weer met de auto vanwege de harde wind. Het stopt maar niet met waaien. Ik heb er een Desiguel jurkje voor Puk  gescoord, en Floor vond 3 mooie cd's. Er waren ook heel veel Desiguel jurken voor volwassenen, maar zelfs nu ik 25 kilo ben afgevallen waren ze nog te klein. Ik hoopte op mooie oude papieren voor mijn Junk journals, maar helaas. Op de terugweg nam Floor een verkeerde afslag en omdat de navigatie zich direct aanpaste bleven we doorrijden, maar we kwamen op zo'n smal akelig weggetje terecht dat we toch maar omgedraaid zijn.

Ook nu is het weer te koud om buiten te zitten. Ik denk dat we net zo bleek uit Spanje terugkomen dan we gegaan zijn.

zaterdag 24 januari 2026

ZATERDAG 24 JANUARI 2026, DENIA/BENISSA

 





Met handschoenen aan en bibberen





Vandaag (met de auto, want het stormde weer) naar Benissa geweest. Daar bleek niet alleen een gewone markt, maar ook een middeleeuwse markt met straat theater. De aangeboden waren waren bepaald niet middeleeuws, maar het was wel middeleeuws aangekleed. Inclusief martelwerktuigen langs het pad. Een prachtig zonnetje weer, maar die wind maakt alles koud.
Floor heeft een pet gekocht!

Op de terugweg nog even langs de Lidl waar een jongen stond met een 26  jaar oude BMW met een lege accu. Geprobeerd de auto op de onze te laten starten, maar dat lukte ook niet helaas.

Terug op de camperplaats maar weer binnen zitten ondanks het zonnetje.

























vrijdag 23 januari 2026

VRIJDAG 23 JANUARI 2026, DENIA

 


Vandaag zijn we naar de markthal van Denia geweest.De wind was iets minder, dus op de fiets. Geen mooi gebouw. Er was vroeger ook een groente en fruitmarkt rondom de markthal, maar die is spoorloos verdwenen. We zijn nu wel echt in het winkelgebied. Even zoeken leverde op dat de markt nu een paar straten verder is. Langs de markt zijn heel veel terrasjes in de zon, dus daar zoeken we een plekje. Het is altijd leuk om naar zo'n markt en alle mensen die daar komen te kijken. Er bleek ook een Chinees (en dat is in Spanje geen Chinees restaurant maar een winkeltje dat er aan de straatkant meestal uitziet als een klein winkeltje en als je binnenkomt reusachtig blijkt te zijn). Dat kwam goed uit want we bleken de poepzakjes voor Fien vergeten te zijn en waren aan het laatste rolletje bezit. In zo'n winkel hebben ze minstens 20 meter aan honden en kattenspullen, dus ook poepzakjes of wel Bolsas higiènicas.

Terug bij de camper hebben we even buiten gezeten, want de zon scheen heerlijk, maar de wind was veel te koud, dus maar weer naar binnen. Het weer valt dit jaar heel erg tegen. Het stormt voortdurend.

In de markthal had ik spullen gekocht om soep te koken, dus eten we vanavond kippen/tomatensoep.

donderdag 22 januari 2026

DONDERDAG 22 JANUARI 2026, DENIA/JAVEA

 

de markthal






ons uitzicht op de camperplaats

Vandaag zijn we naar Javea geweest, aangezien het heel hard waait gaan we met de auto. Het is een heel leuk stadje. We zijn er via een heel mooie route naar toe gegaan. In eerste instantie gingen we naar de markt. Het lukte Floor weer om een parkeerplek vlakbij te vinden. Hij heeft echt een gouden parkeerengel.

Terwijl we koffie dronken waaide een  stoel bij onze tafel vandaan tot grote hilariteit van de marktlui eromheen. Vervolgens opzoek gegaan naar de markthal door allerlei heel leuke straatjes. In sommige straatjes hadden alle bewoners grote planten voor hun huis gezet zodat de straat een groene oase was. In een van de straatjes is ook een handwerk werkwinkel waar ik een paar strengen prachtige  gemêleerde borduurzijde heb gekocht. De markthal was klein en niet mooi. Wel grappig dat we voor het laatste stukje door een mevrouw de weg gewezen werden die ook gelijk maar vermelde dat als we wilden eten in de markthal we dat vooraan moesten doen, want achteraan was de horeca niet best.

Ik de markthal heb ik kip gekocht om soep te koken. 

In de straten stonden ook allerlei vreemde hekken. Het leken wel kooien. Zoekend op google bergrepen we dat ze soms stieren loslaten in het dorp en dat je dan als mens bescherming kunt vinden in die kooien.

Bij thuiskomst nog even in de zon gezeten, maar de wind was te koud.

Met mij gaat het goed. De diarree is over, dus ik moet stoppen met die ene misselijkheid pil die constipatie veroorzaakt, maar dat gaat goed. Nog 2 pillen over.


dinsdag 20 januari 2026

DINSDAG 20 JANUARI 2026 DENIA

het beroemde tapasstraatje

Hier dronken we koffie in het gezelschap van de torteltjes, waaronder een donkerbruine die hier op de stoelleuning zit

De straatnaambordjes zijn hier altijd zo mooi




Het kasteel van Denia

 Vandaag werd het om 11 uur droog en dus fietsten we naar Denia. Eerst een bezoekje aan de oude visserswijk. Een heel leuke wijk met gekleurde huizen waarvan er een aantal wel aan renovatie toe waren.

Op een pleintje dronken we koffie en dat pleintje werd ook bevolkt met tortelduifjes, die hadden we hier nog niet gezien. De pinda's die ik bij mijn cola kreeg wilden ze heel graag hebben. Ik had er een voor ze neergelegd en die was zo weg.

We kwamen toevallig ook in een kennelijk beroemd tapasstraatje. Een overdekt straatje met alleen maar tapasbars. De weg terug was weer zo'n grindpad waar google kennelijk patent op heeft. Maar het was te doen en wel fijn dat er verder geen autoverkeer was.

maandag 19 januari 2026

MAANDAG 19 JANUARI 2026, ALBALAT DELS SORELLS/DENIA

de camperplaats








ons uitzicht

onze plekt met zicht op het zwembad

Vandaag verkast naar Denia. Een kleine camperplaats bij een sinaasappelboer. Het was even zoeken naar de ingang.

Het is echt snertweer, de hele dag regen. We waren begonnen met de markt in Denia die 400 kramen zou bevatten, maar, waarschijnlijk vanwege het slechte weer was het plein bijna leeg. Alleen wat kledingkramen en gelukkig voor Floor wel een koffietentje. Nog even naar de Carrefour, want met dit weer is het op de fiets ook niet echt leuk boodschappen doen.

En de rest van de dag gezellig binnen gezeten.