Pagina's

Posts tonen met het label Albalat dels Sorells. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Albalat dels Sorells. Alle posts tonen

maandag 19 januari 2026

MAANDAG 19 JANUARI 2026, ALBALAT DELS SORELLS/DENIA

de camperplaats








ons uitzicht

onze plekt met zicht op het zwembad

Vandaag verkast naar Denia. Een kleine camperplaats bij een sinaasappelboer. Het was even zoeken naar de ingang.

Het is echt snertweer, de hele dag regen. We waren begonnen met de markt in Denia die 400 kramen zou bevatten, maar, waarschijnlijk vanwege het slechte weer was het plein bijna leeg. Alleen wat kledingkramen en gelukkig voor Floor wel een koffietentje. Nog even naar de Carrefour, want met dit weer is het op de fiets ook niet echt leuk boodschappen doen.

En de rest van de dag gezellig binnen gezeten.

zondag 18 januari 2026

ZONDAG 18 JANUARI 2026, ALBALAT DELLS SORELLS

 Vandaag een daagje op de camping. Het is heerlijk weer, een lekker zonnetje dat zorgt dat je met 14 graden heerlijk buiten zit. Floor voor het eerst in zijn korte broek. Niks gedaan dan lezen en nog even nagenieten van gisteren.

Een gezegende hond, dat krijg je niet elke dag. Achteraf had ik even mijn hoed af moeten nemen en vragen of hij ook even over mijn hoofd wilde spetteren. Wie weet wat dat gedaan had.

De camperplek naast ons bleef leeg tot halverwege de middag zodat we vol in de zon konden zitten. Als er een camper naast je staat is er alleen maar schaduw.

Het is onze laatste dag hier, morgen trekken we weer verder.

En ik had ook weer een goede dag.

zaterdag 17 januari 2026

ZATERDAG 17 JANUARI 2026 ALBALAT DELS SORELLS, VALENCIA





V





Vandaag weer naar Valencia het is vandaag de feestdag van de Heilige Antonius en dat betekent dat je je huisdier kunt laten zegenen door meneer pastoor. We hadden daar in Alcala de Xivert ook al van gehoord, maar het nog nooit meegemaakt, dus nu wilden we dat wel.

Het is een hele ervaring. Straten afgezet en in 1 straat ging het gebeuren. Tussen afzettingen ontstond een hele rij waar we door een politie agente naar toe werden verwezen. Die dacht natuurlijk hond, die moet in de rij. Honderden mensen kwamen in de rij staan met poezen, konijnen, parkieten enz. op een gegeven moment gingen de hekken voor ons opzij en konden we doorlopen. Omringt door een paar dranghekken stonden er 4 geestelijken met dennetakjes wijwater over de dieren te sprenkelen. Dus Fien is gezegend. Na de zegening kregen we nog iets in onze handen geduwd . Een zakje met 2 broodjes een paar Johanisbroodpeulen en wat anijs stengels en natuurlijk en bidprentje van de Heilige St. Antonio Abad. Wat de zin daarvan is ontgaat me.



Achter de dranghekken langs de kant stond heel veel publiek en na de zegening loop je een soort ererondje tussen die mensen door. Ik denk dat Fien wel honderd keer op de foto is gegaan.

Nadat alle dieren aan de beurt waren geweest kwam er een optocht van paarden. Allemaal prachtig behangen met van alles. Prachtig versierd! 

Dit alles was maar in 1 straat. Aan het einde van de straat was nog plek waar je wat kunt zien, dus daar gingen we staan, maar dat bleek dus ook het einde van de optocht, die paarden gingen daar allekantenop.. Chaos werd het. 





De pastoor die Fien zegende, helaas stak deze dame ineens haar hoofd ervoor



vrijdag 16 januari 2026

VRIJDAG 16 JANUARI 2026, ALBALAT DELS SORELLS

 

De flats aan de Boulevard

de haven

Vandaag is het weer frisser, dus niet buiten ontbijten. We fietsen vandaag naar de kust, kan Fien lekker in het zand rennen en wij naar de zee kijken. Het is maar een half uurtje fietsen. Maar we moeten wel via een hele enge brug de snelweg oversteken. Even te ver doorrijden en je gaat aan de andere kant de trap af. En zo'n elektrische fiets geeft af en toe ineens een duw voorruit, dus echt op tijd stoppen. En dan komen we bij een klein dorpje aan de kust met boulevard. Eerst even koffie drinken en dan het strand op. Het is waarschijnlijk zomers een heel druk dorp want de hele boulevard bestaat uit horeca.

Na het strand nog maar wat drinken en dan weer terug naar de camper. Het zal wel iets psychologisch zijn maar aangekomen bij de camper wordt ik weer misselijk. Maar een 2e portie medicijnen verhelpt dat gelukkig.

Floor heeft hamburgers gekocht en wonder boven wonder ik heb bijna 2 broodjes hamburger op. Dus vandaag heb ik wel eiwitten binnengekregen.

Om buiten te zitten was het geen weer. Sowieso valt het Spaanse weer behoorlijk tegen. Vorige jaren was het veel beter.



donderdag 15 januari 2026

DONDERDAG 15 JANUARI 2026 ALBALAT DELS SORELLS/VALENCIA

 

mooie flat in de verte

mooie flat dichterbij. De Spanjaarden kunnen wel heel mooie flatgebouwen maken





Vanmorgen heerlijk buiten in het zonnetje ontbeten. Daarna naar Valencia gefietst. Er loopt van dit dorp een fietspad naar Valencia, dus dat is heel makkelijk. In Valencia begonnen met de markthal want die ging al bijna dicht. Wat is het toch een prachtige markthal en wat een ongelofelijk aanbod binnen. Ik heb een bakje paella gekocht, want Floor vindt dat heerlijk en dan hoeft hij vanavond weer niet te koken.







Buiten was een meisje prachtig viool aan het spelen, dus daar hebben we een poosje naar zitten luisteren.

Daarna een beetje door de stad gezworven en genoten van alle prachtige gebouwen die er staan, maar ook van de gebouwen die op instorten lijken te staan maar oude grandeur hebben.

Daarna op een terrasje nog mensen zitten kijken. En vervolgens weer terug naar de camperplaats. De Spaanse chauffeurs zijn bijzonder vriendelijk overal wordt voor je gestopt ook al is er geen zebra.

Onderweg naar huis nog een stokbrood gekocht voor het avondeten.

Het was voor mij een heel goede dag, niet misselijk, nergens last van. Tot we weer bij de camper waren. Om een uur of 5 werd ik weer misselijk, dus nog maar een setje pillen genomen en die hielpen gelukkig wel.

Wel een vermoeiende dag, dus om een uur of half 10 mijn bed opgezocht.



woensdag 14 januari 2026

WOENSDAG 14 JANUARI 2026, CAMBRILS/ALBALAT DELS SORELLS

 




Vandaag weer een verhuisdag. We gaan naar een dorp naast Valencia Albalat dels Sorells. Daarvandaan gaat een mooi fietspad naar Valencia.

Vanmorgen eerst nog even langs de heel goedkope benzinepomp in Cambrils. Weer € 1,19. Daarna nog even langs de markt waar ik een heel leuke broek en een mooie trui scoor. Overigens weer een markt die voor 90% uit kleding bestaat en 1 groenteboer. Dan nog even naar de supermarkt en dan op weg.

Nu beginnen de sinaasappelboomgaarden i.p.v. de olijven.

Op de camperplaats komen we terecht naast een Nederlands meisje dat een poes bij zich heeft. Niet handig. Fien moet dus aan de riem, maar ziet dan toch kans om onder de auto door bij de buren te komen en de poes te bedreigen. Maar daarna houd ze zich rustig. We kunnen nog even in de zon zitten voor het te koud wordt.


vrijdag 26 januari 2024

VRIJDAG 26 JANUARI 2024 ALBALAT DELS SORELLS

 





Gisteren vertelde de campingbuurvrouw hoe je naar het strand kon fietsen en dat hebben we vandaag gedaan. Maar eerst even langs de markt in het dorp geweest. Een klein marktje, maar wel met een olijvenkraam, dus weer wat olijven gekocht. En even koffie gedronken.

Voor de tocht naar het strand konden we in 1e instantie het fietspad volgen, maar later een gewone weg. Op het laatst wel even een heftige rotonde waar ook verkeer vanaf de snelweg op reed. Maar we zijn heel bij het strand aangekomen. De boulevard langsgefietst, een strandwandeling gemaakt en weer koffie gedronken en toen via een andere weg terug. Langs het dorp liep ook weer een fietspad, dus besloten we via dat fietspad naar huis te fietsen. Ook daar hield het fietspad op enig moment op, maar het waren verder rustige dorpsweggetjes, dus dat is niet zo erg. Op laat laatst toch even de navigatie gebruikt om de camping terug te vinden. Maar toen waren we er al bijna. Onderweg nog even gestopt bij een sinaasappelboomgaard om een paar sinaasappels te rapen.

donderdag 25 januari 2024

DONDERDAG 25 JANUARI 2024 VALENCIA/CUENCA

 












De camperplaats in Cuenca

Zonsndergang vanaf de camping






De camperplaats ligt bij een dorpje met de naam Albalat des Sorells. En hiervandaan gaat volgens de campingbaas een fietspad naar Valencia. Dus besloten wij naar Valencia te fietsen. Maar helaas al bij de 1e rotonde was het fietspad spoorloos verdwenen. Dus hebben wij via allerlei rare weggetjes en met hulp van Google maps de weg naar Valencia gevonden. Soms maar over de stoep gereden als de weg te gevaarlijk leek. Maar we zijn er gekomen, hebben uiteraard de markthal bezocht en door de oude stad gelopen. Weer heel andere gedeelten gezien dan bij vorige bezoeken. Aan het einde van de middag bij een kraampje take away paella gekocht en s' avonds gegeten.

Toen we onze fietsen pakten bij de markthal om terug naar de camping te gaan kwamen we onze camping buurvrouw tegen die vertelde dat het zo leuk is om naar de stranden te gaan, ook per fiets.