Pagina's

Posts tonen met het label Ploubalay. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Ploubalay. Alle posts tonen

zaterdag 7 september 2024

ZATERDAG 7 SEPTEMBER 2024 PLOUBALAY, RENNES, ST. EMILION

 










Vanmorgen de camperplaats verlaten om naar de markt in Rennes te gaan. De op 1 na grootste markt van Frankrijk. Wat vooral opviel was dat er heel veel biologische groentekramen waren. Het is alleen een etensmarkt, er waren bloemen, maar dat was dan ook de enige non food. Twee markthallen, waarvan de ene gespecialiseerd leek in bakkers en de andere in vlees.

Daarna op weg naar het zuiden gegaan omdat hier in Bretagne bepaald geen goed weer verspeld wordt integenstelling tot wat het weerbericht thuis voorspelde.

We eindigen in Saint Emilion bij een wijnboer omdat ik die plaats om een of andere reden in de notities van mijn telefoon had gezet en dat een goede afstand is om s' middags nog te rijden.

Chateau Arnaud de Jacquemeau




vrijdag 6 september 2024

VRIJDAG 6 SEPTEMBER 2024, PLOUBALAY, SAINT MALO, ROTHENEUF












 Vanmorgen naar Rotheneuf geweest. Daar zouden 300 gezichten in de rotsen gehakt zijn door  een doofstomme priester. Daar aangekomen kwamen we erachter dat we dat maar vanaf 1 plek konden zien, tegen betaling! En ze waren gesloten!

Toen naar Saint Malo een mooie ommuurde stad. Een eindje buiten de oude stad geparkeerd, want daar waren alleen parkeerplaatsen voor auto's lager dan 1.90m. Met de fiets er naar toe. Een bijzondere stad en inderdaad helemaal ommuurd. Alleen maar hoge gebouwen, middeleeuwse flats dus eigenlijk.

Besloten om Bretagne te verlaten vanwege het aanhoudend slechte weer.

donderdag 5 september 2024

DONDERDAG 5 SEPTEMBER 2024, PLOUBALAY





Vanmorgen weer verder getrokken. Eerst naar de markt in Dinard. Daarvan stond op internet dat het een sjieke markt was en inderdaad er zijn meer luxe dingen dan op andere markten. Ook opvallend 2 kramen met katoenen zakdoeken.

Even op het strand gelopen en daarna naar de volgende camperplaats gereden in Ploubalay. een camperplaats zonder voorzieningen, maar wel met heel goede reviews. En inderdaad het is een heel mooie camperplaats. Grote plekken op gras, met heggen en bomen. De wc en douche die er volgens de informatie niet en volgens de reviews wel waren zijn in een gebouwtje dat gesloten is. Das jammer.


Air de Camping-car-Ploubalay