Vandaag weer verhuisd, via Los Alcazares waar we een markt bezochten naar San Javier waar morgen een grote rommelmarkt is. We staan weer op de gratis camperplaats bij het winkelcentrum Dos Mares.
zaterdag 25 januari 2025
ZATERDAG 25 JANUARI 2025 CARTAGENA/SAN JAVIER
Vandaag weer verhuisd, via Los Alcazares waar we een markt bezochten naar San Javier waar morgen een grote rommelmarkt is. We staan weer op de gratis camperplaats bij het winkelcentrum Dos Mares.
VRIJDAG 24 JANUARI 2025 CARTAGENA
Vandaag op de fiets naar Cartagena. Weer eens een helletocht. Google denkt kennelijk dat alle Spaanse genummerde wegen ook echte wegen zijn i.p.v. tractorpaden die een en al grind en stenen zijn. Bijna het hele eind over dit soort paden gereden. Volgens mij is het toch veiliger om langs een autoweg te fietsen.
Even door de stad gelopen, markthal bezocht en weer terug. Mu had ik een andere we gekozen met gelukkig iets meer normale wegen, maar uiteindelijk toch weer een paar keer zo'n keiweg. Maar gelukkig geen lekke banden opgelopen.
Terug op de camping besloten om vanwege de wind waardoor je niet kunt scottelbraaien in het restaurant te gaan eten. Heerlijk gegeten. Ik calamaris en Floor gefrituurde visjes.
![]() |
| Bijzondere bomen in Cartagena |
donderdag 23 januari 2025
DONDERDAG 23 JANUARI 2025, CARTAGENA
Weer een daagje op de camping, deze keer zonder wind en lekker zonnig.
dinsdag 21 januari 2025
DINSDAG 21 JANUARI PECHINA, ALBOX, CARTAGENA
Vanmorgen vertrokken naar Albox voor een markt en daarna naar de camperplaats in de buurt van Cartagena waar we vorig jaar ook stonden. De rit van de camperplaats naar Albox was een heel bijzondere. We reden door een Spaanse woestijn, de Tabernas woestijn. Een heel bijzonder gebied met kale bergen en nauwelijks leven.
De markt in Albox was een markt voor de bewoners en niet voor toeristen. Wel met churro's!!! De 1e keer. En Floor heeft weer 2 spijkerbroeken gescoord.
De rit naar Cartagena was ook door een heel gevarieerd landschap.
Een fijne plek op de camping.
camperplaats Espacio Finca Alegria
dinsdag 27 februari 2024
MAANDAG 26 FEBRUARI 2024 CARTAGENA
Vanmorgen een stukje gefietst. Langs de camping loopt een karrenpad waar we gisteren Fientje al uitlieten met de fiets. Nu zijn we verder doorgefietst in de regen. Tot een dorpje, maar aangezien er geen horeca te zien was, maar weer terug gefietst.
zondag 25 februari 2024
ZONDAG 25 FEBRUARI 2024 SAN JAVIER
Vandaag naar de rommelmarkt in San Javier geweest. Jammer genoeg was de man van de lottoformulieren er niet, of in ieder geval heb ik geen lottoformulieren gezien, Helemaal niets gekocht. Alleen churro's en koffie.
ZATERDAG 24 FEBRUARI 2024 CARTAGENA
Vandaag naar Cartagena geweest. De auto bij het stadion geparkeerd en naar de haven gelopen. Mooie gebouwen gezien, koffie gedronken, goedkope benzine getankt en boodschappen gedaan.
vrijdag 23 februari 2024
VRIJDAG 23 FEBRUARI 2024, RONDA/CARTAGENA
Vanmorgen vertrokken naar Cartagena, want het weer wordt hier heel slecht. In Cartagena schijnt de zon en is het warm, maar het waait hard. Wel weer een fijne plek op een camperplaats.
Finca Alegria
woensdag 15 februari 2023
WOENSDAG 15 FEBRUARI, CARTAGENA
Het was weer even zoeken naar een parkeerplaats, maar we vonden er weer een redelijk in de buurt van het oude centrum. Eerst naar de overdekte markt gelopen, die heel klein en lelijk was. En onderweg even koffie gedronken op het terrein bij een militair museum. Daarna het centrum door gewandeld. Prachtige panden gezien, een prachtige kerk bezocht, met zowaar meerdere Mariabeelden voor zover ik dat uit het Spaans begreep. Dus een kaartje gebrand (die hier in Spanje elektrisch zijn). Daarna naar de haven gelopen, ons verbaasd over een gigantisch cruise schip en weer terug naar de auto.
Vervolgens naar de volgende camperplaats. Een heel kleine met maar 6 plaatsen. Ziet er wel mooi uit. een muur erom, bijzonder.
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...

.jpeg)


.jpeg)

.jpeg)


.jpeg)
.jpeg)










