Pagina's

Posts tonen met het label Uffelte. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Uffelte. Alle posts tonen

dinsdag 19 mei 2020

DINSDAG 19 MEI 2020, UFFELTE





We beginnen weer met de fietstocht naar de bakker. En ’s middags naar Diever. Daar is een Lointswinkel, maar helaas ik heb niets kunnen vinden. Er waren prachtige blauwe schoenen, maar ik draag nooit blauw, dus dat zou een aankoop worden om in de kast te zetten. Een koffie to go en een ijsje hebben we daar wel kunnen bemachtigen.

Na vier dagen fietsen door bos en hei heb ik dat wel een beetje gehad. Morgen gaan we naar Dalfsen en ik ben maar eens gaan googlen naar een kringloop daar. Er is er een, maar je mag alleen op afspraak komen, dus heb ik voor morgenmiddag een afspraak gemaakt.

Morgen dus weer opbreken en naar een nieuwe camping.

Als ik alles zo opgeschreven zie is het wel een beetje saai. Elke dag hetzelfde. Wandeling met Fien, fietstocht naar de bakker., ontbijten, andere fietstocht, avondeten, wandeling met Fien en dan kneuteren in de camper. Maar het is toch heel leuk, maar het moet niet te lang duren denk ik.

Naar Diever en een rondje heide 51 02 03 77 76 80 59 14 12 21 23 68 59 80

En terug  75 77 03 52

maandag 18 mei 2020

MAANDAG 18 MEI 2020, UFFELTE

Beetje fris bij het ontbijt.

'
Dwingelderveld



's Ochtends weer naar de bakker, en ‘s middags gaan we fietsen op de heide bij Dwingeloo. Omdat dat wat verder weg ligt dachten we met de auto te gaan. Maar het is wel een heel gedoe om weg te rijden van de plek nu de tent staat. Achter  ons een veld violen en twee putdeksels waar het moeilijk omheen manoeuvreren was, Maar het is gelukt.Alleen wel een forse kras opgelopen omdat de bench te dicht bij de auto stond.  Nog even water tanken viel ook niet mee. De slang die we in Spanje hadden gekocht past hier niet op de kraan.

Gelukkig hadden we nog de meter slag die we in eerste instantie hadden gekocht. Daar  lukte het wel mee.

Het gebruik van de Porta Potti is ook een heel avontuur. Met name het legen is een karweitje waar Floor erg van onder de indruk is. Maar het is wel een uitkomst.

Ook een prachtige fietstocht. Fien vindt het niet fijn in de kar. Ze hangt steeds met een of twee poten buiten boord en piept veel.



 Begonnen bij knooppunt 44 en vervolgens 43, 83,57,56, 86, 83, 43 en weer terug bij 44

zondag 17 mei 2020

ZONDAG 17 MEI 2020, UFFELTE





Het turfpad dat we vanaf de camping konden lopen.

De bakker is nu natuurlijk niet open, maar gisteren op de markt hebben we beschuit en suikerbrood gekocht, dus we hebben een ontbijt.
Vandaag fietsen we naar Helene in Steenwijk. En daar gaan we ook gelijk maar naar de Jumbo.
Ook dit was weer een mooie fietstocht. De omgeving is hier echt heel mooi.
Heen 52, 08, 10, 16, 18 en 19
En terug 16,17, 11, 10 08 en 52



vrijdag 15 mei 2020

VRIJDAG15 MEI 2020, UFFELTE


Ons plekje op de camping. In de hoek van een heel leeg veld.

Pad het bos in
Vandaag zijn we weer met de camper op pad gegaan. Naar het buitenland mag nog niet, dus hebben we een camping in Nederland gezocht. Was ook nog niet makkelijk want de veiligheidseisen van sommige regio’s stellen dat er geen porta potties mogen, alleen campers met vaste toiletten.
Maar in Uffelte hebben we een camping gevonden en een in Dalfsen. We beginnen vandaag in Uffelte. Nooit van gehoord, maar het ligt in de buurt van Steenwijk, dus Helene maar een appje gestuurd of we even op tuinvisite zullen komen.
Het is een leuke camping, heel stil nog, maar volgende week met Hemelvaartsdag wordt het drukker. We hebben nu een heel veld voor onszelf. Dat is wel fijn voor Fientje, want dan mag ze los lopen en loopt zichzelf niet steeds vast met de riem om de stoelen of tafel.
De eerste avond eten we pasta met meegebrachte pastasaus.
We kunnen zo van de camping het bos in lopen, dus dat is heel fijn voor het uitlaten van Fientje.
Zaterdag 16 maken we een wandeling in het bos  met Fientje. De bakker is 6 km verderop, dus fietsen we daarnaar toe. Dan hebben we ons ontbijt wel verdient. Langs de weg zijn velden met pioenrozen die op dit moment geplukt worden. Tien tot vijftien mensen lopen bloemen te plukken en op een grote kar in kratten te gooien.
Na het ontbijt gaan we weer fietsen.  Er is biologische markt in Frederiksoord, du gaan we daar even kijken. Het is een mooie rit, maar met de harde wind soms wel zwaar. De markt stelt niet veel voor , mar er zijn een bakker, een groenteboer en een kaasboer. En van een vorige keer weten we dat het dorp een biologische winkel heeft. Dus daar ook nog even naar toe. Op de terugweg kwamen we in het bos deze varkens tegen. Die hebben een goed leven.
Vanavond eten we sla.
Heen 52, 08, 41, 29, 72, 71
 Terug hetzelfde in omgekeerde richting