Pagina's

Posts tonen met het label Conil de la Frontera. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Conil de la Frontera. Alle posts tonen

zondag 11 februari 2024

ZONDAG 11 FEBRUARI 2024 CONIL DE LA FRONTERA/LAGOS

 Vanmorgen vertrokken richting Lagos, met de perspexruit met ducktape vastgeplakt. Onderweg minstens 6 keer gestopt bij benzinepompen om de boel weer vast te plakken. Uiteindelijk zat er meer dan een hele rol ducktape op en toch vloog de ruit 20 km voor het einddoel helemaal los. Bij de laatste benzinepomp hadden we er ook nog een spaband omheen gedaan, dat was waarschijnlijk de enige reden dat de ruit niet wegvloog. Toen maar eraf gehaald en met open raam het laatste stuk gereden.

In Lagos was het nog even zoeken naar de goeie flat.

Een stresseg daagje, maar gezellig afgesloten met Teus en Dicky.

zaterdag 10 februari 2024

ZATERDAG 10 FEBRUARI 2024 CONIL DE LA FRONTERA

 

De geplakte ruit




Vanmorgen naar het dorp gefietst, ongeveer 25 minuten heuveltop, heuvelafwaarts. Ook al zijn we aan de kust het is toch best nog klimmen. Als eerste naar de Chinees geweest in het dorp voor Duc tape en een tuigje voor Fien, want ook dat is gesneuveld in de storm. Toen op zoek naar een ferreteria voor een stukje perspex voor de ruit. En jawel, dat hadden ze. Daarna nog even door het dorp  en naar de kust gefietst. Tussen het dorp en de zee ligt nog een wild stuk natuur, maar verderop is er ook strand. Even koffie gedronken, naar de Spar voor een paar boodschappen en weer terug naar de camping.

Daar hebben we toen met een ijzerzaagje dat Floor bij zich had en een breekmes dat ik bij me had de ruit min of meer op maat gesneden en tegen het gat geplakt. Prima gelukt.

vrijdag 9 februari 2024

VRIJDAG 9 FEBRUARI 2024, CONIL DE LA FRONTERA

 







Vanmorgen stormde en regende het nog steeds heel erg, dus wilden we met de auto naar de supermarkt en het dorp. De camperplaats was een groot modderveld geworden, dus reed Floor eerst de weg op voor ik de passagiersstoel om ging draaien. Terwijl ik de achterdeur open deed vlogen alle jassen en vesten naar buiten, ik kon ze nog net houden. Ondertussen deed Floor het bestuurdersportier open en dat vloog uit zijn handen met als gevolg ruit kapot, spiegel kapot en de deur volledig geforceerd. Hij kon niet meer dicht.

Dus verzekering gebeld. na een hoop gedoe kregen we een belletje dat er binnen 3 kwartier een sleepwagen zou komen. Wij waren ondertussen naast een huis gaan staan om uit de wind te staan, dus terug naar onze plek en alles inladen.

De sleper kwam maar kon ons niet meenemen want hij had maar 1 passagiersstoel. Samen met Floor en een krik heeft hij uiteindelijk de deur dichtgekregen en moesten we zelf naar de garage in Cadiz rijden. Met een kapot raam in de regen dus. De garage ging natuurlijk net dicht voor de lunch dus we moesten 2 uur wachten. Uiteindelijk konden we naar binnen rijden en hebben ze de schade bekeken. Het is gelukt om duidelijk te maken dat we al heel blij waren als ze de ruit konden dichten.

We moesten in de showroom wachten en ze gingen aan de slag. Op een gegeven moment kwam iemand een offerte brengen voor de hele reparatie.€ 2.500,00! En het duurt 10 dagen voor de onderdelen er zijn en dan 2 dagen repareren. Dus over twee weken is hij klaar.

Dus weer de verzekering bellen. We mochten de noodreparatie laten doen, maar verder moest er nog overlegd worden. Uiteindelijk konden we de auto meenemen, hadden ze het raam dichtgeplakt met ondoorzichtig plastic. Zo kun je niet rijden. je kon niet in de spiegel kijken.

Dus eenmaal buiten hebben we dat er maar weer afgehaald. Inmiddels kregen we een berichtje van de verzekering dat we 3 hotelovernachtingen kregen. Dat zal zijn voor de twee dagen dat de auto in de garage staat. 

We besloten met open raam naar een camping te rijden deze keer, weer in Conil de la Frontera. De camping is in een bos, dus veel minder last van de wind. Hopelijk kunnen we vannacht gewoon boven slapen.

DONDERDAG 8 FEBRUARI 2024, ALMERIA/CONIL DE LA FRONTERA

 


Vanochtend van Almeria vertrokken naar Conil de la Frontera. Volgens Ivonne is dat een heel leuk plaatsje en het is een mooi stop onderweg naar Portugal. Onderweg zagen we nog besneeuwde bergtoppen. Het is een gratis camperplaats, of eigenlijk een zandvlakte dicht langs de kust ook weer. In de loop va de dag ging het steeds harder waaien. Zo hard dat we dat dak hebben laten zakken en beneden hebben geslapen, of slapen, Floor sliep en ik lag wakker.