Pagina's

Posts tonen met het label Alferce. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Alferce. Alle posts tonen

donderdag 15 februari 2024

DONDERDAG 15 FEBRUARI 2024 ALFERCE/MONCHIQUE/TAVIRA

 

Plek in Tavira




Vanmorgen toch maar 
vertrokken vanuit Alferce want de honden en hanen maken hier zoveel herrie dat we toch maar vandaag vertrekken i.p.v. morgen.

Monchique is een dorpje van niks, we liepen helemaal vast in de smalle weggetjes, maar gelukkig konden we er toch door. Koffie gedronken op een pleintje en toen naar  Caldes de Monchique waar ze een bron met heen water hebben, dat vooral goed voor spieren en darmen is. Aangezien ik nog steeds diaree heb wil ikdat water wel. Dat had ook veel voeten in de aarde, de kraan waar dat water uit komt zit niet echt op een goed zichtbaar plek. Iemand stuurde ons helemaal de verkeerde kant uit, maar uiteindelijk toch gevonden en 2 grote flessen gevuld.

Vandaar naar Tavira. De camperplaats die we in gedachten hadden was vol. Dus moesten we zoeken naar iets anders. Uiteindelijk gevonden. Maar als we morgen voor 10 uur terug kwamen zou er zeker plek zijn meldde de dame van de receptie

woensdag 14 februari 2024

WOENSDAG 14 FEBRUARI 2024 VILA DO BISPO/ALFERCE

 





Vanmorgen weer vertrokken. Eerst naar het fort in Sagres, het uiterste puntje van Europa waar je bij harde wind op moet passen niet van de aarde geblazen te worden. Via Luz en een terrasje aan de boulevard  weer even naar Teus om schroefjes in de ruit te laten zetten. En daarna richting Monchique. Onderweg liepen we vast op een wielerronde, we moesten wachten tot ze voorbij waren. De 1e camperplaats was boven op de hoogste berg van de Algarve. Daar woei het zo hard dat we dat maar niet hebben gedaan. Wel even koffie gedronken en van het uitzicht genoten. Je kunt kijken tot en met de zee.


Daarna een volgende camperplek en daar staan we nu langs de kant van de weg.



kerkje in Alferce


Video vanaf de bergtop