Pagina's

Posts tonen met het label Altea. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Altea. Alle posts tonen

dinsdag 25 februari 2025

DINSDAG 25 FEBRUARI 2025, CALOSSA D'EN SARRIA, ALTEA

 


Vandaag wezen eten bij de Chinees in Altea. We hebben daar vorig jaar met de verjaardag van Anton gegeten en dat was heel goed bevallen, dus nu wilden we zelf ook. Heerlijk gegeten. En ook weer een nieuwe route naar Altea ontdekt.

Nog even met Fien op het strand, dat geen strand is maar alleen keien.



En even boodschappen doen bij de Consum. Die zoeken was even een dingetje. Op de navigatie leek hij op de hoofdstraat, maar het was een klein zijstraatje, dus we waren er voorbij voor we het wisten. En dan daar een stukje teruggaan is niet zo makkelijk.

dinsdag 18 februari 2025

DINSDAG 18 FEBRUARI 2025, CALLOSA D'EN SARRIA/ALTEA

 


Vandaag zijn we achter Riet en Jo aan gefietst naar de markt in Altea. Een fijne route, veel beter dan Google waarschijnlijk. Inmiddels ben ik wel een beetje uitgekeken op die markten, maar de  churroos waren weer heerlijk. Daarna naar de Mercadonna. Hoewel Riet had gezegd dat het een grote Mercadonna is, was het naar mijn idee  een heel kleine Mercadona, zonder broodafdeling en meer dingen kon ik niet vinden. Terwijl ik de spullen die ik wel gevonden had op de lopende band bij de kassa gooi zie ik mensen een roltrap afgaan zonder eerst door de kassa te gaan. Ojee, meerdere verdiepingen? En ja hoor, er was nog een benedenverdieping, waar ik de andere spullen kon vinden, alleen geen hondenvoer.

woensdag 31 januari 2024

DINSDAG 30 JANUARI 2024, CALOSSA D'EN SARRIA, ALTEA

 Vandaag is het markt in Altea, dus gaan we daar naartoe. Het is een grote markt en we zijn er nog maar net of de eerste verkoper heeft Floor te pakken Een tondeuse wil hij verkopen en Floor heeft er wel oren naar, want zijn plan om 3 maanden lang zijn baard te laten staan heeft hij nu al spijt van. Dus koopt hij de tondeuse. Het is een leuke markt, maar verder hebben we niets gekocht. Even het stadje ingelopen voor koffie met een heerlijke koek erbij. Gezocht naar de pappelaria en gevonden. Kaarten gekocht voor de verjaardagen van Thijn, Esther en Paul en gewoon zomaar kaarten voor Puk en Marianne en aanhang.

Toen een postkantoor zoeken voor postzegels, ook gevonden en nu maar hopen dat de kaarten op tijd zijn voor de verjaardagen.

Op de terugweg nog even boodschappen gedaan. Eerst bij de Lidl en daarna bij De Buren een supermarkt die helemaal gerund wordt door Nederlanders en producten van de Jumbo verkoopt.

Daarna weer terug naar de camperplaats.

zondag 2 februari 2020

ZONDAG 2 FEBRUARI 2020, ALTEA


Vandaag naar La Nucia waar een gigantische rommelmarkt moet zijn. Het duurde even voor we hem gevonden hadden, want het adres dat we op internet hadden gevonden bleek niet te kloppen. Het was inderdaad een heel grote markt, maar vooral met dezelfde rommel die je ook in Nederland vindt, dus niet echt een meerwaarde. Dan was de markt in Jalon leuker.

Om 12,00 uur begon de meditatie van Leny en ik kon nergens een plekje vinden om even rustig te zitten, dus ik had me er al bij neergelegd dat ik het later zou moeten doen. Maar 1 minuut voor 12 zie ik ineens de oprit van een tuincentrum,  met gigantische stenen op een kunstgrasveld.

Achter zo’n steen zat ik voor iedereen onzichtbaar en rustig.

zaterdag 1 februari 2020

ZATERDAG 1 FEBRUARI 2020, ALTEA

Vandaag naar de markt in Calpe.  Maar gisteravond was er een camper zo neergezet dat wij er niet uit konden, dus toen we weg wilden iemand van de camping erbij geroepen. Toen bleek dat we van plek moesten veranderen omdat die middag iemand kwam die onze plek had gereserveerd. Dus alles afbreken en tijdelijk even tegen de tent van de buurman zetten zodat onze plek leeg was.

De auto geparkeerd en op zoek naar de binnenstad, dat lukte niet echt De navigatie draaide rondjes en wees steeds een andere weg,  maar vragen bij een benzinepomp leverde op dat er twee markten zijn. Een met non food en een met food. We kozen als eerste voor de nonfood. Die bleek vlak bij de parkeerplaats van de auto te  zijn. Het was een vrij grote markt, maar niet zo leuk als Benidorm en weer geen kinderkleertjes. Floor heeft wel een horloge gekocht, want hij merkte dat het bandje van het horloge dat hij bij zich had begon te scheuren. En ik een leuke trui en een pannenlikker en klemmen om zakjes dicht te houden.

Later ook de foodmarkt nog gevonden, maar dat stelde niet veel voor.
Want gedronken op de boulevard en weer naar huis gegaan.

En daar dus de hele boel weer op moeten bouwen. Wel een beter plekje. We kunnen nu bij de tent zitten en hebben weer geskottelbraaid. Deze keer gebakken aardappeltjes en vissticks met boontjes erbij. Deze keer ging het goed. Alles was zo klaar. De truc is dus kennelijk de plaat eerst goed heet laten worden.

vrijdag 31 januari 2020

VRIJDAG 31 JANUARI, ALTEA

Vandaag zijn we naar Denia geweest om de markt te bezoeken. Het bleek een markt te zijn met alleen etenswaren rondom de markthal.Er was een kraam met biologisch citrusfruit en in de hal een kraam met een paar biologische groenten. Wat ik me ineens realiseerde is dat ik hier nog geen komkommer heb gezien en ook nauwelijks sla. Ik had een paar blikjes peulvruchten meegenomen in de veronderstelling dat we veel salade zouden eten, maar zonder sla en komkommer wordt dat lastig.
Wel vonden we een gigantische winkel die echt van alles verkocht, noem het maar en ze hadden het. Wat is het heerlijk om in zo'n winkel rond te zwerven. De verwachting dat je allerlei schatten tegen kunt komen.

Ik heb smalle glazen potjes gekocht die in de rekjes in de kastje in de keuken passen, nog een borduurring, een paar setjes stempels, een paars glinsterend garen en nog meer wat ik niet meer weet. Dat maakte de teleurstelling over de markt wel goed. Ik hoopte dat er net zoals in Benidorm een paar kramen zouden zijn met kinderkleertjes. Ik weet nu de maat voor Puk en het waren echt bijzondere kleertjes. Maar helaas.

Helaas viel het rekje in het keukenkastje onder het gewicht van de potjes gelijk van de deur, een potje kapot.
Als stad vonden we Denia teleurstellend. We hebben niet echt een historische binnenstad gezien, en geen leuke straatjes.
Ook de lunch viel zwaar tegen. Een leuk straatje, maar 5 sardientjes en 5 gamba's zijn niet echt een maaltijd, maar de prijs was wel alsof het een volledige maaltijd was,

donderdag 30 januari 2020

DONDERDAG 30 JANUARI, ALTEA

Vandaag lekker op de camping gebleven. Alleen een wandelingetje het dorp in. Heerlijk weer, 20 graden. Lekker op het terrasje van de camping gezeten. Morgen is er markt in Denia, dus dan gaan we daar naar toe. Voor de vijfde keer geloof ik de pastasaus gegeten die/Floor de eerste week had gemaakt. Nu is ie echt op. ;-).

woensdag 29 januari 2020

WOENSDAG 29 JANUARI 2020, ALTEA

Maandag zijn we in Altea aangekomen op een kleine camping. De plaatsen zijn hier nog kleiner dan op de vorige camping. De tent kan nog net  aan de camper gemaakt worden en dan kunnen we nog net tussen de volgende camper en de tent doorlopen. Op alle campings die we onderweg hebben gezien is dat zo. Het zijn meer veredelde camperplaatsen. Heel anders dan in Frankrijk.
Het is wel een gezellig aandoende camping. Er is een soort terras voor algemeen gebruik waar we ontbijten en 's middags zitten, want bij de camper zitten kan dus niet. Voor mijn rug is het wel fijn om af en toe op een andere stoel te zitten, want de stoelen in de camper bezorgen me behoorlijk pijn in mijn rug.

Gisteren hebben we het stadje bezocht en de kerk. Ik brand in de vakantie altijd kaarsjes voor een Maria altaar in de kerken die we bezoeken, in dit geval was het een elektrisch kaarsje!
Het is een leuk stadje, met leuke smalle straatjes met aan alle huizen smeedijzeren balkonnetjes. Sowieso zijn Spanjaarden kennelijk gek op smeedwerk, want ook alle ramen en deuren hebben hekwerk ervoor.

Vandaag zijn we naar Benidorm gefietst. De heenweg viel niet meer, een groot deel was bergop en stevig stijgend ook, dus op een gegeven moment heb ik er maar voor gekozen om te gaan lopen.
Bij binnenkomst in de stad kwamen we gelijk op een markt aan. Heel leuk! Weer een tas gekocht, deze keer een gele en een houder gevonden om mijn telefoon aan het fietsstuur vast te maken. Ook heel fijn omdat we de telefoon gebruiken voor navigatie. Direct bevestigd en er dus op de terugweg al plezier van gehad. Ook een heel handige slang gevonden om het water in de camper bij te vullen. Want de voorspelling dat iedere camping een slag heeft hangen aan de watervoorziening bleek niet te kloppen. Dat hadden we in november al gemerkt en toen een meter slang gekocht, maar dat was te kort en ook te stijf. Nu een heel flexibele slang die weinig ruimte inneemt. Ook nog heerlijk pinda's en dropjes!!! gescoord. Daar was ik bijna doorheen en aangezien ik nog steeds hoest is het wel fijn om drop te hebben.
Toen naar de oude binnenstad gefietst via de boulevard. Het weer was zo lekker dat er mensen in badkleding op het strand lagen. De hele boulevard is een grote horecagelegenheid en alles zat vol. Bizar!
Geluncht in een klein straatje met calamari. Fientje doet het zo goed! Als wij op een terras zitten rolt ze zich op in een stoel en slaapt. Op de terugweg naar de fiets heeft Floor nog twee overhemden gescoord voor 8 euro per stuk.De terugweg hebben we dus met de navigatie gedaan en gekozen voor een vlakke route, dat ging een stuk beter.
Daarna nog een poosje lekker in de zon op het terras gezeten.