Pagina's

Posts tonen met het label Dolores. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Dolores. Alle posts tonen

maandag 23 februari 2026

MAANDAG 23 FEBRUARI 2026, DOLORES, SAN JAVIER

 



Vanmorgen vertrokken van La Fabrica naar San Javier voor 1 nachtje. 's Middags even naar de boulevard gefietst en daar geluncht. En met Fien even het strand opgegaan. In de zee 3 zwemmers gespot. Dat lijkt me toch nog erg koud. 

Toen we 's avonds in de camper zaten waren we getuige van een heuse achtervolging. We staan op de parkeerplek van een giga winkelcentrum en ineens komt er een jongen aangerend die achtervolgt word door een scooter en nog een lopend iemand. Aangezien beide achtervolgers een uniform droegen neem ik aan dat het de beveiliging van het winkelcentrum was die achter een winkeldief aanzat. De scooter reed de jongen bijna aan, maar ging toen onderuit. Was razendsnel weer overeind en ging verder achter de jongen aan. Geen idee of ze hem gepakt hebben.

zondag 22 februari 2026

ZONDAG 22 FEBRUARI 2026 DOLORES/SAN JAVIER

 


Vandaag naar een rommelmarkt geweest. Gelukkig verkocht iemand daar een doosje katoenen zakdoeken, want ineens ben ik snotverkouden. Ook dat nog. Verder niets interessants. Iemand had een doosje met een paar oude kaarten en enveloppen, maar wilde daar       
€ 30,00 voor hebben. Het was echte vintage voor verzamelaars zei hij. Floor koopt hier eigenlijk elk jaar een paar spijkerbroeken, maar hij had nog nieuwe liggen, dus daar was hij ook niet in geïnteresseerd. Het is ongelofelijk hoeveel rotzooi aangeboden wordt op zo'n markt. 

De buurman was vanmiddag wat aan het oefenen, dus we hadden een privé concert

zaterdag 21 februari 2026

ZATERDAG 21 FEBRUARI 2026, DOLORES, ALMORADI

 



Vandaag was de markt in Almoradi aan de beurt. Dat is hier maar 5,5 km vandaan dus met de fiets. Het is een leuke grote markt  De koopscore van vandaag is: 2 onderbroeken voor Floor en een mooie lap stof  met vlinders voor mij. Het wordt tijd dat ik weer eens kleding ga naaien. Uiteraard ook even koffie gedronken al gaf dat wel een hoop ergernis bij Floor. We moesten het zelf afhalen. en Floor kwam maar niet aan de beurt telkens was er een Spanjaard met een grote mond die voor drong. Dus maar opgestapt en ergens anders gaan zitten.

We hebben ook nog even de plaatselijke kerk bezocht, weer een heel mooie kerk met een groot Jesusbeeld op het dak. Ik heb bij Maria maar weer een paar kaarsjes aangestoken in de hoop op voorspraak.

Het wordt een beetje saai, maar ook nu zijn we na thuiskomst  nog even in de zon gaan zitten.

Ik heb weer 1 misselijkheidspilletje overgeslagen en het is goed gegaan, dus morgen maar weer. Het laatste pilletje blijf ik wel slikken, want dat is ook de pil die er voor zorgt dat ik na 3 uur 's nachts weer in slaap val. Als ik daar mee stop worden mijn nachten wel erg kort.

vrijdag 20 februari 2026

VRIJDAG 20 FEBRUARI 2026, DOLORES, TORREVIEJA

 Vandaag is de markt in Torrevieja aan de beurt. Een heel grote markt. Floor heeft 3 overhemden gescoord van een merk waar hij er al een paar van heeft en die goed bevallen. We zijn met de auto en het was een beetje een probleem om in de buurt van de markt te komen en vooral om te parkeren. We hadden ook nu weer een route van Google gevolgd en kwamen op een heel andere kant uit dan andere jaren. Dus dachten we: als we nu een paar keer rechtsaf gaan rijden we er omheen en komen we aan de andere kant, dat gaat misschien beter. En jawel we kwamen uit bij de parkeerplaats waar we andere jaren stonden en daar was plek.

Terug bij de camping konden we nog heel even in de zon zitten. Het weer is goed de laatste dagen. Ook geen harde wind meer. Heel fijn.

Voor het soepvlees zijn we maar naar een supermarkt in Dolores gegaan.

DONDERDAG 19 FEBRUARI 2026, DOLORES, ROJALES

 


                                       De buurman in actie


Vandaag is de markt in Rojales aan de beurt. Dat is niet zo ver weg, dus op de fiets. Google stuurde ons weer vreemde wegen op die nergens naar leiden, maar door eigen inzicht hebben we het toch gevonden. Het werd de grootste markt van de omgeving genoemd op Google, maar ook daar vergist hij/zij? zich in. Maar het is wel een leuke markt, Op de terugweg wilden we langs San Fulgencio omdat we daar in het verleden ooit een slager hadden gevonden en ik wil vlees om soep te koken. Maar helaas, geen slager meer. Dus morgen maar op zoek naar vlees.

Bij thuiskomst konden we nog een poosje in de zon zitten.

's Avonds was er weer live muziek. Onze campingbuurman is beroepszanger en treed vanavond op met nog een paar andere campinggasten. Heel leuk.


Artisjokkenplukkers


donderdag 19 februari 2026

WOENSDAG 18 FEBRUARI 2026, DOLORES, ROJALES, LA MATA

 







Vandaag zijn we naar de markt in La Mata geweest. Voor ons een onbekende markt maar groot genoeg om leuk te zijn. De markt is vlak bij het strand, dus daar zijn we ook nog even geweest en heeft Fientje leuk met een klein Belgisch hondje gespeeld. Vanuit La Mata zijn we naar die grotten van Catral geweest die dus eigenlijk in Rojales liggen. Het zijn grotwoningen geweest en nu zitten er kleine bedrijfjes in, maar die zijn denk ik alleen in het weekend open, want nu waren er bijna alleen gesloten deuren. Een ateliertje waar iemand heel kleine tasjes maakt was open en een grot met horeca.

Aangezien we nu vlak bij een benzinepomp waren met heel goedkope diesel en we nodig moesten tanken hebben we dat ook maar gelijk gedaan.

De foto's hierboven zijn allemaal van de grotwoningen.




dinsdag 17 februari 2026

DINSDAG 17 FEBRUARI 2026, DOLORES, CATRAL

 






Vandaag fietsen we naar Catral waar grotten zouden zijn. Het waait nog steeds hard, maar met ondersteuning is het wel te doen. Google wijst ons weer de weg met een grote omweg, maar we komen aan. Alleen als we daar proberen te ontdekken waar de grotten zijn komen we erachter dat ze wel de grotten van Catral heten maar heel ergens anders zijn. Vanaf de camping gezien zelfs helemaal de andere kant uit. Dus daar zien we maar vanaf. Gelukkig was er wel een heel mooie kerk in het dorp, dus we zijn niet helemaal voor niks gekomen. Terug hadden wind mee, dus dat ging een stuk sneller.

Inmiddels was het 25 graden geworden en minder wind, dus terug op de camping heb ik voor het eerst een zomerjurk aangetrokken en hebben we de hele middag in de zon gezeten. Het was weer hamburgeravond op de camping, dus er hoefde niet gekookt te worden.

maandag 16 februari 2026

MAANDAG 16 FEBRUARI 2026, DOLORES

 Vandaag waaide het weer te hard om te fietsen, dus de hele dag op de camping gebleven. Alleen met de auto even boodschappen gedaan.

zondag 15 februari 2026

ZONDAG 15 FEBRUARI 2026, DOLORES

 


Vandaag op de gok toch naar de rastro in Guardamar del Segura gegaan. Jonathan had geen idee of die afgelast zou zijn. Maar aangezien de wind een stuk minder is gokken we er op dat hij doorgaat. We hebben vannacht dus ook gewoon in ons bed kunnen slapen.

En inderdaad de markt is gewoon doorgegaan. Leuk gescoord 8 vellen prachtig bloemetjes papier, waarschijnlijk bedoeld als placemat of zo en een leuk boekje met allerlei handgeschilderde afbeeldingen van planten. En een klos met heel mooi band. En we hebben daar ook gegeten. Vorig jaar aten we daar heerlijke paella, dus dat wilde Floor weer. Ik koos voor calamari's

Op de heenweg hadden we wind mee, dus dat fietst lekker, op de terugweg pal tegen en dan blijkt er toch nog wel aardig wind te zijn, maar met de ondersteuning op "tour" gaat dat prima.

zaterdag 14 februari 2026

ZATERDAG 14 FEBRUARI 2026, DOLORES

 

De zanger

het valentijnskoppel

Vandaag dus de hele dag op de camping want volgens de overheid mochten we niet de straat op vanwege de storm. Dus ook de hele dag met het dak naar beneden gezeten en vannacht dus inderdaad beneden geslapen. Gelukkig kon ik inderdaad slapen, want die bank ligt niet echt lekker. De hele dag storm en zon dus we hebben wel een poosje in de deuropening van de camper gezeten.

Vanavond was er een optreden van onze buurman op de camping. Heel leuk. Hij kan goed zingen en gitaar spelen. En er kwamen ook nog even een cupido en een meisje binnen vanwege Valentijnsdag. Zie de foto.

vrijdag 13 februari 2026

VRIJDAG 13 FEBRUARI 2026, DOLORES

 


Vanochtend gingen we naar de markt in Dolores, maar toen we aankwamen waren de meeste kraamhouders al aan het inpakken. Te veel wind en er werd ook flink regen opgegeven. Jammer. Even koffie gedronken en maar weer terug naar de camping. Ondertussen ging het weer steeds harder stormen dus halverwege de middag het dak maar weer naar beneden. Ik ben bang dat dat ook vannacht zo moet blijven, dus dat we beneden op de bank moeten slapen. Er zou vanmiddag een carnavalsoptocht zijn, maar alle buitenactiviteiten zijn afgelast voor vandaag en morgen. Dus de markt morgen in Almoradi gaat ook niet door. Op de telefoon gaat op dit moment een groot alarm af. Kijken of we dat vertaald krijgen. 

Dat is gelukkig gelukt het is dus een alarm voor de wind. Het komt erop neer dat de storm nog erger wordt en dat we morgen thuis moeten blijven.

Het is echt niet te geloven. We zijn nu 5 weken in Spanje en we hebben dus 5 weken storm.

De buren hebben hun tent al  afgebroken en ook verder op de camperplaats zijn mensen daar mee bezig.

dinsdag 10 februari 2026

DINSDAG 10 FEBRUARI 2026, DOLORES

 

Een kerkje in Dolores





Vandaag nergens een markt dus dan zomaar een eindje fietsen. Zo'n 3 kwartier fietsen lijkt er een een groot meer te zijn, dus daar fietsen we naar toe. Maar bij het meer aangekomen is er geen water te zien alleen meters rietveld van zo'n 3 a 4 meer hoog. Daar een poosje langs gefietst tot er een ingang kwam met een bordje observatiepost. Nog een hele wandeling naar de observatiepost, want er was dus echt een rand riet van minstens 200 meter breed dan komen we bij een vogelkijkhut en kunnen we het meer zien dat vol zit met flamingo's. Dus dat was de moeite wel waard. Daarna maar weer terug naar de camperplaats. De hele morgen had de zon geschenen en was het zo'n 22 graden. Maar bij terugkomst was de zon weg, maar was het nog wel warm genoeg om buiten te zitten.

Als avondeten hebben we een broodje hamburger met frites gegeten die op de camperplaats klaargemaakt werden in het cafe.




maandag 9 februari 2026

MAANDAG 9 FEBRUARI 2026, LA NUCIA/DOLORES

 

Fientje die het yoghurtbakje van Floor schoon uitlikt

onze plek nu op de camperplaats

Vandaag naar La Fabrica in Dolores en jawel hoor weer hetzelfde als vorig jaar. We hadden gereserveerd, maar ja en zijn een paar mensen die langer blijven, dus er is geen plek. Ergens in een hoekje naast die grote hal konden we wel staan tot er iemand vertrok. Het is nu prachtig weer, zon en bijna geen wind. We zitten nu niet langer in de bergen, dat zal het verschil zijn. Maar op de plek waar we staan is maar heel even zon.

zaterdag 15 februari 2025

ZATERDAG 15 FEBRUARI 2025, DOLORES/CALLOSA D'EN SARRIA





Vandaag vertrokken om via de markt in La Marina en het kerkje in Novelda naar Callosa d'en Sarria te gaan naar Villa Marechal. De markt was een grote markt en eromheen waren een grote Chinees, een Lidl en een Mercadona en een heel groot winkelcentrum. Op de markt paella gekocht en bij de Chinees een doosje voor de ehbo spullen. Bij Villa Marechal aangekomen wilden we gelijk reserveren voor volgend jaar, aar dat gaat dus niet lukken. De zus van Anton komt dan ook de hele winter en er is dus geen plaats meer voor ons. De enige optie is als het andere stel dat er sinds vorig jaar is een huis koopt. Daar zijn ze kennelijk naar aan het kijken. Dus daar hopen we maar op.

vrijdag 14 februari 2025

VRIJDAG 14 FEBRUARI 2025, DOLORES

 Vandaag zijn we naar de markt in Dolores geweest, toen we er op de terugweg van Crevillente langskwamen zagen we dat het best een behoorlijke markt was. We hoopten ook een kaart te kunnen kopen voor Paul. Dat laatste is niet gelukt. Geen winkeltje vinden die kaarten verkoopt. Toch raar van een plaats waar een aantal camperplaatsen zijn.

Wel lekkere churroos. En Floor heeft een paar schoenen gekocht. Zwarte instappers. Ook nog even naar de Consum en dat was het weer voor vandaag.

dinsdag 11 februari 2025

DINSDAG 11 FEBRUARI 2025, DOLORES/SAN FULGENCIO

 




Vanmorgen even naar San Fulgencio gefietst voor de markt die uit 35 kramen zou bestaan. Helaas, het waren er maar 5. Maar waaronder wel een bakker, dus we konden brood kopen. Er is ook een apotheek in het dorp, dus we konden tape kopen dat wel de pleisters vasthoud op mijn voet en er is een slager. Daar hebben we voor 3 dagen vlees gekocht voor nog geen € 8,00. Bizar!

We waren dus snel weer thuis om in de zon te gaan zitten. 

De route die Google ons gaf was weer bizar. Op de heenweg stonden we voor een  hoog hek met aan de andere kant de weg die we op moesten. Dus maar terug en zelf een andere route gekozen.

zondag 9 februari 2025

ZONDAG 9 FEBRUARI 2025, DOLORES, GUARDAMAR DEL SEGURA

 


Vandaag dan echt naar de rommelmarkt geweest. Op de heenweg weer een heel bijzondere weg. Op een gegeven moment moesten we linksaf en dat was dus door een tunnel die vol water stond. Maar ja het alternatief was een paar kilometer terug rijden. In het midden stak een modderige rug boven het water uit, maar Floor dacht te zien dat er aan de linkerkant van die rug alleen water was en geen modder. Dus Floor voorop door het water gefietst en toen dat goed ging ik erachter aan. We zijn droog aan de overkant gekomen. Google maps en fietsen in Spanje levert toch telkens weer spannende resultaten op.

We hebben de markt bereikt al hebben we geloof ik wel een stukje over de snelweg gefietst. Toen we naast de markt fietsen hebben we de fietsen maar over de afscheiding heengetild om van de snelweg bij de markt te komen. We hebben het weer overleefd.

Op de markt hebben we heerlijke paella gegeten voor de gigantische prijs van € 6,00 per bord.

Terug hebben we voor een andere weg gekozen. Maar ook toen moesten we van Google weer naar een afgesloten weg. Een blik op de kaart leverde het inzicht op dat gewoon rechtdoor op de goede weg blijven uiteindelijk hetzelfde resultaat op zou leveren, dus maar gewoon doorgereden.

Toen we door Rojales heen fietsten hoorden we ineens een fanfare, dus even afgestapt om te gaan kijken. Er bleken een paar fanfarekorpsen om de beurt te spelen. Zie het filmpje.



zaterdag 8 februari 2025

ZATERDAG 8 FEBRUARI 2025, DOLORES/ALMORADI

 Vandaag weer naar de markt in Almoradi, vooral vanwege de churroos. En ook even naar de Lidl, want weer boodschappen nodig.

Daarna heerlijk in het zonnetje gezeten. Het was echt heel warm vandaag.

vrijdag 7 februari 2025

VRIJDAG 7 FEBRUARI 2025, DOLORES, CREVILLENTE

 Vandaag naar de markt in Crevillente geweest. We dachten dat dat een rommelmarkt was, maar het is een gewone non-food markt. Een uur fietsen, dat is wel de max. Het is niet echt een bijzondere, maar wel redelijk grote markt. Zonder churroos!.Vreemd dat er helemaal geen kramen met etenswaren waren.

Op de terugweg naar Dolores dorp geweest om even naar de Consum te gaan. Daar was ook markt die ze net aan het opruimen waren. Zo te zien ook een grote markt. Het wiel van de kar van Fien houdt zich goed, dus het is kennelijk maar een heel klein gaatje.

WOENSDAG 5 FEBRUARI 2025, DOLORES/GUARDAMAR DEL SEGURA

 Vandaag naar de markt in Guardamar del Segura geweest. en leuke markt, maar geen churroos. Wel een hamsnijder. Floor heeft weer 2 spijkerbroeken gescoord. Op de terugweg nog even langs een Chinees, want een band van de fietskar bleek gedeeltelijk leeggelopen, dus een fietspomp nodig. Na oppompen heeft hij het gehouden tot thuis, dus kennelijk niet lek.