Pagina's

maandag 18 mei 2020

MAANDAG 18 MEI 2020, UFFELTE

Beetje fris bij het ontbijt.

'
Dwingelderveld



's Ochtends weer naar de bakker, en ‘s middags gaan we fietsen op de heide bij Dwingeloo. Omdat dat wat verder weg ligt dachten we met de auto te gaan. Maar het is wel een heel gedoe om weg te rijden van de plek nu de tent staat. Achter  ons een veld violen en twee putdeksels waar het moeilijk omheen manoeuvreren was, Maar het is gelukt.Alleen wel een forse kras opgelopen omdat de bench te dicht bij de auto stond.  Nog even water tanken viel ook niet mee. De slang die we in Spanje hadden gekocht past hier niet op de kraan.

Gelukkig hadden we nog de meter slag die we in eerste instantie hadden gekocht. Daar  lukte het wel mee.

Het gebruik van de Porta Potti is ook een heel avontuur. Met name het legen is een karweitje waar Floor erg van onder de indruk is. Maar het is wel een uitkomst.

Ook een prachtige fietstocht. Fien vindt het niet fijn in de kar. Ze hangt steeds met een of twee poten buiten boord en piept veel.



 Begonnen bij knooppunt 44 en vervolgens 43, 83,57,56, 86, 83, 43 en weer terug bij 44

zondag 17 mei 2020

ZONDAG 17 MEI 2020, UFFELTE





Het turfpad dat we vanaf de camping konden lopen.

De bakker is nu natuurlijk niet open, maar gisteren op de markt hebben we beschuit en suikerbrood gekocht, dus we hebben een ontbijt.
Vandaag fietsen we naar Helene in Steenwijk. En daar gaan we ook gelijk maar naar de Jumbo.
Ook dit was weer een mooie fietstocht. De omgeving is hier echt heel mooi.
Heen 52, 08, 10, 16, 18 en 19
En terug 16,17, 11, 10 08 en 52



vrijdag 15 mei 2020

VRIJDAG15 MEI 2020, UFFELTE


Ons plekje op de camping. In de hoek van een heel leeg veld.

Pad het bos in
Vandaag zijn we weer met de camper op pad gegaan. Naar het buitenland mag nog niet, dus hebben we een camping in Nederland gezocht. Was ook nog niet makkelijk want de veiligheidseisen van sommige regio’s stellen dat er geen porta potties mogen, alleen campers met vaste toiletten.
Maar in Uffelte hebben we een camping gevonden en een in Dalfsen. We beginnen vandaag in Uffelte. Nooit van gehoord, maar het ligt in de buurt van Steenwijk, dus Helene maar een appje gestuurd of we even op tuinvisite zullen komen.
Het is een leuke camping, heel stil nog, maar volgende week met Hemelvaartsdag wordt het drukker. We hebben nu een heel veld voor onszelf. Dat is wel fijn voor Fientje, want dan mag ze los lopen en loopt zichzelf niet steeds vast met de riem om de stoelen of tafel.
De eerste avond eten we pasta met meegebrachte pastasaus.
We kunnen zo van de camping het bos in lopen, dus dat is heel fijn voor het uitlaten van Fientje.
Zaterdag 16 maken we een wandeling in het bos  met Fientje. De bakker is 6 km verderop, dus fietsen we daarnaar toe. Dan hebben we ons ontbijt wel verdient. Langs de weg zijn velden met pioenrozen die op dit moment geplukt worden. Tien tot vijftien mensen lopen bloemen te plukken en op een grote kar in kratten te gooien.
Na het ontbijt gaan we weer fietsen.  Er is biologische markt in Frederiksoord, du gaan we daar even kijken. Het is een mooie rit, maar met de harde wind soms wel zwaar. De markt stelt niet veel voor , mar er zijn een bakker, een groenteboer en een kaasboer. En van een vorige keer weten we dat het dorp een biologische winkel heeft. Dus daar ook nog even naar toe. Op de terugweg kwamen we in het bos deze varkens tegen. Die hebben een goed leven.
Vanavond eten we sla.
Heen 52, 08, 41, 29, 72, 71
 Terug hetzelfde in omgekeerde richting

zaterdag 7 maart 2020

ZATERDAG 7 MAART 2020 MAARTENSDIJK

Floor wilde zaterdag naar een treinenbeurs in Houten en mij leek het wel leuk om weer eens naar de lapjesmarkt in Utrecht te gaan en dan ook gelijk maar een nachtje weg te blijven. Dus dat hebben we gedaan. Een camping gezocht in de buurt en dat werd een boerderijcamping in Maartensdijk Hofstede de 12 Gaarden, Omdat het grasveld te drassig was voor een camper staan we op het erf,
De lapjesmarkt viel tegen, maar bij de allerlaatste kraam toch nog een paar mooie lappen gescoord.
En Floor heeft op de beurs een bord met vertrektijden van treinen gevonden om aan de muur te hangen en een paar autootjes.
Morgen hopen we op mooi weer zodat we kunnen gaan fietsen.

donderdag 6 februari 2020

DONDERDAG 6 FEBRUARI 2020, THUIS

Vandaag de laatste etappe naar huis. Ook wel weer fijn.
We begonnen alleen slecht, het kostte een uur om de snelweg te bereiken, dus als we nog eens teruggaan om Lyon te bezoeken, dan wel zorgen dat we niet in de ochtendspits weg hoeven.
Verder ging de reis voorspoedig.

woensdag 5 februari 2020

WOENSDAG 5 FEBRUARI 2020, LYON


Vandaag mooi op tijd vertrokken, om 8 uur. Wel een enorm temperatuurverschil met gisteren. Vandaag is het niet warmer dan 14 graden geweest. En vannacht gaat het zelfs weer vriezen. De reis ging voorspoedig. We waren van plan tot Avignon te rijden en daar te overnachten op dezelfde camping als op de heenreis. Maar toen bleek dat we al om 16.00 uur in Avignon zouden zijn besloten we door te rijden tot Lyon zodat we morgen in een dag naar huis kunnen rijden.

Om ongeveer half zeven kwamen we op  Camping Barolles  in Lyon aan. Een camping om te onthouden voor als we Lyon willen bezichtigen.

dinsdag 4 februari 2020

DINSDAG 4 FEBRUARI, BENICASIM


Vandaag zijn we naar Valencia geweest. In eerste instantie om de centrale markt te bekijken. Wat een prachtig gebouw. En zo groot heb ik nog nooit een markthal gezien. De te koop aangeboden waren waren niet verrassend. Gewoon net als op elke markt vooral vlees, vis en groente. Maar ook bakkers en notenkramen en soms een souvenirwinkeltje. Bij de bakker heb ik weer een paar heerlijke zoetigheden gescoord.

We hebben nog een poosje door de stad gelopen en Floor heeft eindelijk de paella gegeten waar hij zich op verheugd had. En ik maar weer calamari. En een ijsje.

Dat is een groot verschil met ItaliĆ« er is hier bijna geen ijs te krijgen. Floor heeft nog een paar schoenen gescoord voor een prikkie ( 26,00) En we vonden een leuk pleintje waar een paar handwerkzaakjes zaten en daar heb ik een borduurring gekocht die je op de tafel kunt bevestigen  en wat bolletjes garen om mee te borduren.

Het was vandaag de warmste dag van de vakantie, 26 graden!

Morgen koelt het af tot 15 graden, maar dan begint ook de terugreis, dus het is wel fijn dat het dan niet zo warm meer is.

 


 

maandag 3 februari 2020

MAANDAG 3 FEBRUARI 2020, BENICASIM


Vandaag vertrokken vanuit Altea naar Benicasim. Onderweg nog even in  Gandia gestopt omdat Gerben zei dat daar een kerk was die de moeite waard was en waar Gregoriaanse zang te horen was.

De kerk die we vonden was kennelijk niet de goede, want geen gezang, wel een kerkdienst. Dus eerst maar even koffie gedronken. Toen de dienst afgelopen was konden we even naar binnen voor hij sloot. Heel rijk gedecoreerd, met heel veel goud. Maar geen enkele mogelijkheid om een kaarsje bij Maria te branden. Overigens branden ze hier in Spanje geen kaarsjes, maar ontsteken ze elektrische lichtjes.

Even door het dorp gelopen dat verder niet heel interessant was.

zondag 2 februari 2020

ZONDAG 2 FEBRUARI 2020, ALTEA


Vandaag naar La Nucia waar een gigantische rommelmarkt moet zijn. Het duurde even voor we hem gevonden hadden, want het adres dat we op internet hadden gevonden bleek niet te kloppen. Het was inderdaad een heel grote markt, maar vooral met dezelfde rommel die je ook in Nederland vindt, dus niet echt een meerwaarde. Dan was de markt in Jalon leuker.

Om 12,00 uur begon de meditatie van Leny en ik kon nergens een plekje vinden om even rustig te zitten, dus ik had me er al bij neergelegd dat ik het later zou moeten doen. Maar 1 minuut voor 12 zie ik ineens de oprit van een tuincentrum,  met gigantische stenen op een kunstgrasveld.

Achter zo’n steen zat ik voor iedereen onzichtbaar en rustig.

zaterdag 1 februari 2020

ZATERDAG 1 FEBRUARI 2020, ALTEA

Vandaag naar de markt in Calpe.  Maar gisteravond was er een camper zo neergezet dat wij er niet uit konden, dus toen we weg wilden iemand van de camping erbij geroepen. Toen bleek dat we van plek moesten veranderen omdat die middag iemand kwam die onze plek had gereserveerd. Dus alles afbreken en tijdelijk even tegen de tent van de buurman zetten zodat onze plek leeg was.

De auto geparkeerd en op zoek naar de binnenstad, dat lukte niet echt De navigatie draaide rondjes en wees steeds een andere weg,  maar vragen bij een benzinepomp leverde op dat er twee markten zijn. Een met non food en een met food. We kozen als eerste voor de nonfood. Die bleek vlak bij de parkeerplaats van de auto te  zijn. Het was een vrij grote markt, maar niet zo leuk als Benidorm en weer geen kinderkleertjes. Floor heeft wel een horloge gekocht, want hij merkte dat het bandje van het horloge dat hij bij zich had begon te scheuren. En ik een leuke trui en een pannenlikker en klemmen om zakjes dicht te houden.

Later ook de foodmarkt nog gevonden, maar dat stelde niet veel voor.
Want gedronken op de boulevard en weer naar huis gegaan.

En daar dus de hele boel weer op moeten bouwen. Wel een beter plekje. We kunnen nu bij de tent zitten en hebben weer geskottelbraaid. Deze keer gebakken aardappeltjes en vissticks met boontjes erbij. Deze keer ging het goed. Alles was zo klaar. De truc is dus kennelijk de plaat eerst goed heet laten worden.