Pagina's

zondag 24 mei 2020

ZONDAG 24 MEI, DALFSEN



Vandaag de hele dag regen, dus blijven we in de camper, heeft ook wel iets knus. We vervelen ons niet. Ik lees een boek, speel  ukelele en borduur. Floor leest, zit veel op zijn telefoon, bestudeert de andere campingasten en verveelt zich ook niet. En Fien is niet lekker en slaapt eigenlijk de hele dag.

zaterdag 23 mei 2020

ZATERDAG 23 MEI, DALFSEN



Vandaag wilden we maar Raalte, maar omdat het nog steeds zo hard waait en Raalte zo’n 20 km weg is hebben we voor de auto gekozen. Ook daar in de buurt was een leuke biowinkel op een boerderij. Leuk stadje ook. Voor Fien hebben we blikjes van haar favoriete voer kunnen scoren. Dat is bijna nergens te koop, dus dat was boffen.
Vandaag wel scottelbraaien, heerlijke nasi met pindasaus.

vrijdag 22 mei 2020

VRIJDAG 22 MEI, DALFSEN


Ons plekje op de camping
Vandaag naar Ommen op de fiets. De route kregen we van de camping. Een mooie fietstocht ook weer, deze keer staken we de Vecht over over een stuw. Leuk stadje Ommen met ook twee biologische winkels. Lekker ijsje gegeten en ook nog een koffie to go gescoord. En een heel leuke kringloopwinkel waar ik een leuk vogelkooitje heb gescoord, nieuw plastic bekers om voor Fien snoepjes in te verstoppen en een hoge plastic beker om de “wc”borstel in te zetten.
En een lekker visje gegeten.
Terug wilden we eigenlijk nog via Dalfsen fietsen om boodschappen te doen (in de infofolder die we van de camping kregen zat een bon voor 4 gratis appelflappen bij de Jumbo die alleen in Dalfsen geldig was ;-), maar daar hebben we van afgezien omdat het begon te regenen. We waren net voor het hard ging regenen op de camping. Later is Floor alleen nog naar Dalfsen gefietst.
Floor had geen zin om met de regen te gaan scottelbraaien, dus de nasi moet tot morgen wachten. We hebben kroketten en een gehaktbal bij het snackloket van de camping gehaald.

We moeten elke dag wel een paar teken uit Fientje verwijderen, dus dat
is wel minder. Ik hoop niet dat ze er ziek van wordt. Het is echt erg, elke dag wel een stuk of vier. Allemaal gelukkig heel klein, dus ik hoop maar dat ze er nog niet lang genoeg zitten om haar ziek te maken.

donderdag 21 mei 2020

DONDERDAG 21 MEI, DALFSEN


Het pontje

De camping heeft een broodjesservice. Bestelde broodjes worden elke morgen om 9 uur bij de tent afgeleverd. Heerlijke verse broodjes en een croissantje dus elke dag.
Vandaag even boodschappen doen in Dalfsen. De heen weg ging snel (6 km ong.) en terug wilden we een andere route nemen met een pontje. Dat was niet zo handig, want het was een klein pontje dat je zelf moest bedienen en hoewel er normaal 10 mensen met fietsen op konden mochten er nu vanwege de corona maar 2 tegelijk over en er stond een aardige rij. Wij hebben 50 minuten moeten wachten voor we over konden steken. En dan nog omdat de mensen voor ons het prima vonden om met vieren 2 te gaan.
Verder ook niets meer gedaan. Ook lekker een beetje bij de tent hangen en lezen en borduren.
Morgen gaan we naar Ommen.

woensdag 20 mei 2020

WOENSDAG 20 MEI 2020, DALFSEN



Een bijna leeg veld

Het Tolhuis

Ons plekje
Vandaag vertrekken we naar Dalfsen. Bij het inpakken waren we even vergeten dat het dak nog naar beneden moest, dus alles wat we in de keuken hadden gezet (luie stoelen, andere stoelen, de hondenkar) moest er weer uit om het dak te kunnen laten zakken. Maar verder ging het goed. In Dalfsen had ik een kringloop gezocht op internet die open was op afspraak, dus afspraak gemaakt en daar begonnen we, maar dat viel nogal tegen. Op internet hadden ze het over een schatkamer, maar het bleek een doorsnee kringloop te zijn en ook niet erg groot. Dus we waren snel klaar.
Vervolgens naar een biowinkel in een zorgboerderij voor de boodschappen, dat was een leuke plek.
En toen naar de camping. Het Tolhuis. Mooie camping, heel anders dan de vorige, veel drukker ook, maar logisch want morgen Hemelvaart, dus een lang vrij weekend.
Vanaf de camping konden we ook weer het bos in om Fientje uit te laten, dat is fijn.
Verder niets meer gedaan vandaag.

dinsdag 19 mei 2020

DINSDAG 19 MEI 2020, UFFELTE





We beginnen weer met de fietstocht naar de bakker. En ’s middags naar Diever. Daar is een Lointswinkel, maar helaas ik heb niets kunnen vinden. Er waren prachtige blauwe schoenen, maar ik draag nooit blauw, dus dat zou een aankoop worden om in de kast te zetten. Een koffie to go en een ijsje hebben we daar wel kunnen bemachtigen.

Na vier dagen fietsen door bos en hei heb ik dat wel een beetje gehad. Morgen gaan we naar Dalfsen en ik ben maar eens gaan googlen naar een kringloop daar. Er is er een, maar je mag alleen op afspraak komen, dus heb ik voor morgenmiddag een afspraak gemaakt.

Morgen dus weer opbreken en naar een nieuwe camping.

Als ik alles zo opgeschreven zie is het wel een beetje saai. Elke dag hetzelfde. Wandeling met Fien, fietstocht naar de bakker., ontbijten, andere fietstocht, avondeten, wandeling met Fien en dan kneuteren in de camper. Maar het is toch heel leuk, maar het moet niet te lang duren denk ik.

Naar Diever en een rondje heide 51 02 03 77 76 80 59 14 12 21 23 68 59 80

En terug  75 77 03 52

maandag 18 mei 2020

MAANDAG 18 MEI 2020, UFFELTE

Beetje fris bij het ontbijt.

'
Dwingelderveld



's Ochtends weer naar de bakker, en ‘s middags gaan we fietsen op de heide bij Dwingeloo. Omdat dat wat verder weg ligt dachten we met de auto te gaan. Maar het is wel een heel gedoe om weg te rijden van de plek nu de tent staat. Achter  ons een veld violen en twee putdeksels waar het moeilijk omheen manoeuvreren was, Maar het is gelukt.Alleen wel een forse kras opgelopen omdat de bench te dicht bij de auto stond.  Nog even water tanken viel ook niet mee. De slang die we in Spanje hadden gekocht past hier niet op de kraan.

Gelukkig hadden we nog de meter slag die we in eerste instantie hadden gekocht. Daar  lukte het wel mee.

Het gebruik van de Porta Potti is ook een heel avontuur. Met name het legen is een karweitje waar Floor erg van onder de indruk is. Maar het is wel een uitkomst.

Ook een prachtige fietstocht. Fien vindt het niet fijn in de kar. Ze hangt steeds met een of twee poten buiten boord en piept veel.



 Begonnen bij knooppunt 44 en vervolgens 43, 83,57,56, 86, 83, 43 en weer terug bij 44

zondag 17 mei 2020

ZONDAG 17 MEI 2020, UFFELTE





Het turfpad dat we vanaf de camping konden lopen.

De bakker is nu natuurlijk niet open, maar gisteren op de markt hebben we beschuit en suikerbrood gekocht, dus we hebben een ontbijt.
Vandaag fietsen we naar Helene in Steenwijk. En daar gaan we ook gelijk maar naar de Jumbo.
Ook dit was weer een mooie fietstocht. De omgeving is hier echt heel mooi.
Heen 52, 08, 10, 16, 18 en 19
En terug 16,17, 11, 10 08 en 52



vrijdag 15 mei 2020

VRIJDAG15 MEI 2020, UFFELTE


Ons plekje op de camping. In de hoek van een heel leeg veld.

Pad het bos in
Vandaag zijn we weer met de camper op pad gegaan. Naar het buitenland mag nog niet, dus hebben we een camping in Nederland gezocht. Was ook nog niet makkelijk want de veiligheidseisen van sommige regio’s stellen dat er geen porta potties mogen, alleen campers met vaste toiletten.
Maar in Uffelte hebben we een camping gevonden en een in Dalfsen. We beginnen vandaag in Uffelte. Nooit van gehoord, maar het ligt in de buurt van Steenwijk, dus Helene maar een appje gestuurd of we even op tuinvisite zullen komen.
Het is een leuke camping, heel stil nog, maar volgende week met Hemelvaartsdag wordt het drukker. We hebben nu een heel veld voor onszelf. Dat is wel fijn voor Fientje, want dan mag ze los lopen en loopt zichzelf niet steeds vast met de riem om de stoelen of tafel.
De eerste avond eten we pasta met meegebrachte pastasaus.
We kunnen zo van de camping het bos in lopen, dus dat is heel fijn voor het uitlaten van Fientje.
Zaterdag 16 maken we een wandeling in het bos  met Fientje. De bakker is 6 km verderop, dus fietsen we daarnaar toe. Dan hebben we ons ontbijt wel verdient. Langs de weg zijn velden met pioenrozen die op dit moment geplukt worden. Tien tot vijftien mensen lopen bloemen te plukken en op een grote kar in kratten te gooien.
Na het ontbijt gaan we weer fietsen.  Er is biologische markt in Frederiksoord, du gaan we daar even kijken. Het is een mooie rit, maar met de harde wind soms wel zwaar. De markt stelt niet veel voor , mar er zijn een bakker, een groenteboer en een kaasboer. En van een vorige keer weten we dat het dorp een biologische winkel heeft. Dus daar ook nog even naar toe. Op de terugweg kwamen we in het bos deze varkens tegen. Die hebben een goed leven.
Vanavond eten we sla.
Heen 52, 08, 41, 29, 72, 71
 Terug hetzelfde in omgekeerde richting

zaterdag 7 maart 2020

ZATERDAG 7 MAART 2020 MAARTENSDIJK

Floor wilde zaterdag naar een treinenbeurs in Houten en mij leek het wel leuk om weer eens naar de lapjesmarkt in Utrecht te gaan en dan ook gelijk maar een nachtje weg te blijven. Dus dat hebben we gedaan. Een camping gezocht in de buurt en dat werd een boerderijcamping in Maartensdijk Hofstede de 12 Gaarden, Omdat het grasveld te drassig was voor een camper staan we op het erf,
De lapjesmarkt viel tegen, maar bij de allerlaatste kraam toch nog een paar mooie lappen gescoord.
En Floor heeft op de beurs een bord met vertrektijden van treinen gevonden om aan de muur te hangen en een paar autootjes.
Morgen hopen we op mooi weer zodat we kunnen gaan fietsen.