Vandaag de hele dag regen, dus blijven we in de camper,
heeft ook wel iets knus. We vervelen ons niet. Ik lees een boek, speel ukelele en borduur. Floor leest, zit veel op
zijn telefoon, bestudeert de andere campingasten en verveelt zich ook niet. En
Fien is niet lekker en slaapt eigenlijk de hele dag.
zondag 24 mei 2020
zaterdag 23 mei 2020
ZATERDAG 23 MEI, DALFSEN
Vandaag wilden we maar Raalte, maar omdat het nog steeds zo
hard waait en Raalte zo’n 20 km weg is hebben we voor de auto gekozen. Ook daar
in de buurt was een leuke biowinkel op een boerderij. Leuk stadje ook. Voor
Fien hebben we blikjes van haar favoriete voer kunnen scoren. Dat is bijna
nergens te koop, dus dat was boffen.
Vandaag wel scottelbraaien, heerlijke nasi met pindasaus.
vrijdag 22 mei 2020
VRIJDAG 22 MEI, DALFSEN
![]() |
| Ons plekje op de camping |
Vandaag naar Ommen op de fiets. De route kregen we van de
camping. Een mooie fietstocht ook weer, deze keer staken we de Vecht over over
een stuw. Leuk stadje Ommen met ook twee biologische winkels. Lekker ijsje
gegeten en ook nog een koffie to go gescoord. En een heel leuke kringloopwinkel
waar ik een leuk vogelkooitje heb gescoord, nieuw plastic bekers om voor Fien
snoepjes in te verstoppen en een hoge plastic beker om de “wc”borstel in te
zetten.
En een lekker visje gegeten.
Terug wilden we eigenlijk nog via Dalfsen fietsen om
boodschappen te doen (in de infofolder die we van de camping kregen zat een bon
voor 4 gratis appelflappen bij de Jumbo die alleen in Dalfsen geldig was ;-),
maar daar hebben we van afgezien omdat het begon te regenen. We waren net voor
het hard ging regenen op de camping. Later is Floor alleen nog naar Dalfsen
gefietst.
Floor had geen zin om met de regen te gaan scottelbraaien,
dus de nasi moet tot morgen wachten. We hebben kroketten en een gehaktbal bij
het snackloket van de camping gehaald.
We moeten elke dag wel een paar teken uit Fientje
verwijderen, dus dat
donderdag 21 mei 2020
DONDERDAG 21 MEI, DALFSEN
![]() |
| Het pontje |
De camping heeft een broodjesservice. Bestelde broodjes
worden elke morgen om 9 uur bij de tent afgeleverd. Heerlijke verse broodjes en
een croissantje dus elke dag.
Vandaag even boodschappen doen in Dalfsen. De heen weg ging
snel (6 km ong.) en terug wilden we een andere route nemen met een pontje. Dat
was niet zo handig, want het was een klein pontje dat je zelf moest bedienen en
hoewel er normaal 10 mensen met fietsen op konden mochten er nu vanwege de
corona maar 2 tegelijk over en er stond een aardige rij. Wij hebben 50 minuten
moeten wachten voor we over konden steken. En dan nog omdat de mensen voor ons
het prima vonden om met vieren 2 te gaan.
Verder ook niets meer gedaan. Ook lekker een beetje bij de
tent hangen en lezen en borduren.
Morgen gaan we naar Ommen.
woensdag 20 mei 2020
WOENSDAG 20 MEI 2020, DALFSEN
![]() |
| Een bijna leeg veld |
![]() |
| Het Tolhuis |
![]() |
| Ons plekje |
Vandaag vertrekken we naar Dalfsen. Bij het inpakken waren
we even vergeten dat het dak nog naar beneden moest, dus alles wat we in de keuken
hadden gezet (luie stoelen, andere stoelen, de hondenkar) moest er weer uit om
het dak te kunnen laten zakken. Maar verder ging het goed. In Dalfsen had ik
een kringloop gezocht op internet die open was op afspraak, dus afspraak
gemaakt en daar begonnen we, maar dat
viel nogal tegen. Op internet hadden ze het over een schatkamer, maar het bleek
een doorsnee kringloop te zijn en ook niet erg groot. Dus we waren snel klaar.
Vervolgens naar een biowinkel in een zorgboerderij voor de
boodschappen, dat was een leuke plek.
En toen naar de camping. Het Tolhuis. Mooie camping, heel
anders dan de vorige, veel drukker ook, maar logisch want morgen Hemelvaart,
dus een lang vrij weekend.
Vanaf de camping konden we ook weer het bos in om Fientje
uit te laten, dat is fijn.
Verder niets meer gedaan vandaag.
dinsdag 19 mei 2020
DINSDAG 19 MEI 2020, UFFELTE
We beginnen weer met de fietstocht naar de bakker. En ’s
middags naar Diever. Daar is een Lointswinkel, maar helaas ik heb niets kunnen
vinden. Er waren prachtige blauwe schoenen, maar ik draag nooit blauw, dus dat
zou een aankoop worden om in de kast te zetten. Een koffie to go en een ijsje
hebben we daar wel kunnen bemachtigen.
Na vier dagen fietsen door bos en hei heb ik dat wel een
beetje gehad. Morgen gaan we naar Dalfsen en ik ben maar eens gaan googlen naar
een kringloop daar. Er is er een, maar je mag alleen op afspraak komen, dus heb
ik voor morgenmiddag een afspraak gemaakt.
Morgen dus weer opbreken en naar een nieuwe camping.
Als ik alles zo opgeschreven zie is het wel een beetje saai.
Elke dag hetzelfde. Wandeling met Fien, fietstocht naar de bakker., ontbijten,
andere fietstocht, avondeten, wandeling met Fien en dan kneuteren in de camper.
Maar het is toch heel leuk, maar het moet niet te lang duren denk ik.
Naar Diever en een rondje heide 51 02 03 77 76 80 59 14 12
21 23 68 59 80
En terug 75 77 03 52
maandag 18 mei 2020
MAANDAG 18 MEI 2020, UFFELTE
![]() |
| Beetje fris bij het ontbijt. |
'
's Ochtends weer naar de bakker, en ‘s middags gaan we fietsen op de heide bij Dwingeloo. Omdat dat wat verder weg ligt dachten we met de auto te gaan. Maar het is wel een heel gedoe om weg te rijden van de plek nu de tent staat. Achter ons een veld violen en twee putdeksels waar het moeilijk omheen manoeuvreren was, Maar het is gelukt.Alleen wel een forse kras opgelopen omdat de bench te dicht bij de auto stond. Nog even water tanken viel ook niet mee. De slang die we in Spanje hadden gekocht past hier niet op de kraan.
![]() |
| Dwingelderveld |
's Ochtends weer naar de bakker, en ‘s middags gaan we fietsen op de heide bij Dwingeloo. Omdat dat wat verder weg ligt dachten we met de auto te gaan. Maar het is wel een heel gedoe om weg te rijden van de plek nu de tent staat. Achter ons een veld violen en twee putdeksels waar het moeilijk omheen manoeuvreren was, Maar het is gelukt.Alleen wel een forse kras opgelopen omdat de bench te dicht bij de auto stond. Nog even water tanken viel ook niet mee. De slang die we in Spanje hadden gekocht past hier niet op de kraan.
Gelukkig hadden we nog de meter slag die we in eerste
instantie hadden gekocht. Daar lukte het
wel mee.
Het gebruik van de Porta Potti is ook een heel avontuur. Met name het legen is een karweitje waar Floor erg van onder de indruk is. Maar het is wel een uitkomst.
Het gebruik van de Porta Potti is ook een heel avontuur. Met name het legen is een karweitje waar Floor erg van onder de indruk is. Maar het is wel een uitkomst.
Ook een prachtige fietstocht. Fien vindt het niet fijn in de
kar. Ze hangt steeds met een of twee poten buiten boord en piept veel.
Begonnen bij knooppunt
44 en vervolgens 43, 83,57,56, 86, 83, 43 en weer terug bij 44
zondag 17 mei 2020
ZONDAG 17 MEI 2020, UFFELTE
![]() |
| Het turfpad dat we vanaf de camping konden lopen. |
De bakker is nu natuurlijk niet open, maar gisteren op de
markt hebben we beschuit en suikerbrood gekocht, dus we hebben een ontbijt.
Vandaag fietsen we naar Helene in Steenwijk. En daar gaan we
ook gelijk maar naar de Jumbo.
Ook dit was weer een mooie fietstocht. De omgeving is hier
echt heel mooi.
Heen 52, 08, 10, 16, 18 en 19
En terug 16,17, 11, 10 08 en 52
vrijdag 15 mei 2020
VRIJDAG15 MEI 2020, UFFELTE
![]() |
| Ons plekje op de camping. In de hoek van een heel leeg veld. |
![]() |
| Pad het bos in |
Vandaag zijn we weer met de camper op pad gegaan. Naar het
buitenland mag nog niet, dus hebben we een camping in Nederland gezocht. Was
ook nog niet makkelijk want de veiligheidseisen van sommige regio’s stellen dat
er geen porta potties mogen, alleen campers met vaste toiletten.
Maar in Uffelte hebben we een camping gevonden en een in
Dalfsen. We beginnen vandaag in Uffelte. Nooit van gehoord, maar het ligt in de
buurt van Steenwijk, dus Helene maar een appje gestuurd of we even op tuinvisite
zullen komen.
Het is een leuke camping, heel stil nog, maar volgende week
met Hemelvaartsdag wordt het drukker. We hebben nu een heel veld voor onszelf.
Dat is wel fijn voor Fientje, want dan mag ze los lopen en loopt zichzelf niet
steeds vast met de riem om de stoelen of tafel.
De eerste avond eten we pasta met meegebrachte pastasaus.
We kunnen zo van de camping het bos in lopen, dus dat is
heel fijn voor het uitlaten van Fientje.
Zaterdag 16 maken we een wandeling in het bos met Fientje. De bakker is 6 km verderop, dus
fietsen we daarnaar toe. Dan hebben we ons ontbijt wel verdient. Langs de weg
zijn velden met pioenrozen die op dit moment geplukt worden. Tien tot vijftien
mensen lopen bloemen te plukken en op een grote kar in kratten te gooien.
Na het ontbijt gaan we weer fietsen. Er is biologische markt in Frederiksoord, du
gaan we daar even kijken. Het is een mooie rit, maar met de harde wind soms wel
zwaar. De markt stelt niet veel voor , mar er zijn een bakker, een groenteboer
en een kaasboer. En van een vorige keer weten we dat het dorp een biologische
winkel heeft. Dus daar ook nog even naar toe. Op de terugweg kwamen we in het bos deze varkens tegen. Die hebben een goed leven.
Vanavond eten we sla.
Heen 52, 08, 41, 29, 72, 71
Terug hetzelfde in
omgekeerde richting
zaterdag 7 maart 2020
ZATERDAG 7 MAART 2020 MAARTENSDIJK
Floor wilde zaterdag naar een treinenbeurs in Houten en mij leek het wel leuk om weer eens naar de lapjesmarkt in Utrecht te gaan en dan ook gelijk maar een nachtje weg te blijven. Dus dat hebben we gedaan. Een camping gezocht in de buurt en dat werd een boerderijcamping in Maartensdijk Hofstede de 12 Gaarden, Omdat het grasveld te drassig was voor een camper staan we op het erf,
De lapjesmarkt viel tegen, maar bij de allerlaatste kraam toch nog een paar mooie lappen gescoord.
En Floor heeft op de beurs een bord met vertrektijden van treinen gevonden om aan de muur te hangen en een paar autootjes.
Morgen hopen we op mooi weer zodat we kunnen gaan fietsen.
De lapjesmarkt viel tegen, maar bij de allerlaatste kraam toch nog een paar mooie lappen gescoord.
En Floor heeft op de beurs een bord met vertrektijden van treinen gevonden om aan de muur te hangen en een paar autootjes.
Morgen hopen we op mooi weer zodat we kunnen gaan fietsen.
Abonneren op:
Posts (Atom)
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...

















