Pagina's

vrijdag 17 juli 2020

VRIJDAG 17 JULI

Vandaag weer voor drie dagen met de camper op pad. Aanleiding was een wandeling die Netty (de fokster van Fientje) had gepland  voor morgen met het hele nest in Lage Vuursche.
Voor het eerst hebben we een camperplaats gekozen i.p.v. een camping. Om het eens uit te proberen. Het was wel een mooi luxe camperplaats, want hij was op het terrein van de camping, dus we konden van alle faciliteiten van de camping genieten.
We waren er als eerst en konden dus het mooiste plekje uit zoeken. Met een klein stukje gras ernaast.
We zagen spandoeken over een markt die op vrijdag  in Lage Vuursche zou zijn, dus die eerst maar eens bezocht. Het bleek een heel klein toeristisch marktje. Maar wel leuk. Ook even koffie gedronken in Lage Vuursche, een heel klein dorpje dat bijna alleen uit horeca bestaat.
Terug op de camping bleek er een foodtruck te staan met patat, dus die avond patat gegeten.
Normaal gesproken stond deze ondernemer op festivals e.d.m naar ja die zijn er nu niet, dus dit was een mooi alternatief.
Daarna een wandeling gemaakt in het bos waar de camping in lag. We konden mooi om de camping heen lopen en aangezien het een heel grote camping is was het een stevige wandeling. Bijna werden we overreden door een paar mannen op mountainbikes want we waren per ongeluk een mountainbike trail opgelopen.

vrijdag 3 juli 2020

VRIJDAG 3 JULI 2020







Vanmorgen wel fris. maar toch buiten gegeten. Daarna naar Traben-Trarbach gefietst. Ook weer 12 km. Heerlijk weer om te fietsen. Het stadje viel een beetje tegen. We hadden gedacht net zoiets als Bernkastel-Kues, maar dan groter. Maar het was niet groter en het had niet echt een hart met gezellige straten. Een winkelstraat dat was het. Wel een paar heel mooie panden en een mooie brug. Weer koffie gedronken met gebak, ook dat viel een beetje tegen. Floor had apfelstrudel met ijs en slagroom, dat was wel heel lekker, maar mijn Schwarzwalder was erg flauw en fruitig.
S'middags hebben we dat nog een keer overgedaan, die taart was wel beter, maar ook te fruitig ;-)
Toen we thuiskwamen bleken we nieuwe buren te hebben die hen caravan bijna tegen die van ons aan hadden gezet. Dus nu staan we aan twee kanten klem, want gisteren waren er achter ons twee nieuwe campers waarvan er een hem  ook al bijna tegen ons aan hadden gezet.
Hopelijk kunnen we er morgen nog uit komen.
Dit cruiseschip voer vandaag langs

donderdag 2 juli 2020

DONDERDAG 2 JULI 2020






Toen we gisteravond net op bed lagen begon het ineens heel hard te stormen. De hele bus stond te schudden. Floor is  maar weer uit bed gegaan om de tent met een paar extra haringen vast te zetten. Het begon ook heel hard te regenen. Het duurde niet lang en toen was alles weer over.

Vandaag zijn we naar Bernkastel-Kues gefietst. We zijn hier al eens eerder geweest. Het is een heel toeristisch, maar leuk plaatsje. Zo'n 12 km vanaf de camping. Op de heenweg tegenwind, dat is minder leuk. We hebben even door het stadje gelopen, koffie gedronken met een heerlijk gebakje erbij en in een supermarktje honing gekocht, En laten ze daar nu ook de grotere maat haarclipjes hebben waar ik in Nederland tevergeefs naar heb gezocht.
Merel had een tip gestuurd dat er in de buurt  in Idar Oberstein een mijn was waar amethist werd gewonnen en die te bezichtigen was, maar dat gaat niet meer lukken deze vakantie.
Laten we nu hier in het dorp een winkel zien waar stenen uit die mijn kennelijk verkocht worden.
Terug gelukkig een groot gedeelte wind mee. Ondanks de opgegeven regen was het heerlijk weer, maar tegen de tijd dat we gingen koken stak ineens de wind op en begon het te regenen. Het stormde weer even net zo hard als gisteravond, maar het duurde hooguit een kwartiertje.

woensdag 1 juli 2020

WOENSDAG 1 JULI 2020



Vandaag vertrokken uit Berdorf. Bij het afrekenen bleek dat ze maar 3  nachten hadden gerekend i.p.v. 6. Dus maar weer even terug naar de receptie. De campings hebben het al moeilijk genoeg denk ik, zonder dat we te weinig betalen.
Vertrokken naar de Moezel. Op de eerste camping was geen plaats voor drie dagen, dus weer verder. De volgende camping had wel plaats. We zijn in Erden.We staan pal aan het water, dus een mooi uitzicht.
En het restaurant serveerde grote schnitzels, dus vanavond niet gekookt, maar daar gegeten. Want in Duitsland zijn betekent voor Floor een schnitzel eten ;-).
Ik heb weer ukeleles gehad via zoom en Floor heeft Fientje uitgelaten en kwam een andere hond tegen waarmee ze heel leuk heeft gespeeld.
Verder hebben we niet veel gedaan vandaag. Gelezen.

dinsdag 30 juni 2020

DINSDAG 30 JUNI 2020




Vanmorgen weer buiten kunnen ontbijten  en daarna naar de stad Luxemburg gegaan. Een half uurtje rijden. We vonden een grote open parkeerplaats vlak bij het centrum, dat is boffen, want meestal zijn er alleen parkeergarages en daar kunnen we niet in. We hadden de fietsen meegenomen voor het geval we buiten de stad zouden moeten parkeren.
De kar van Fientje hadden we ook bij ons, maar die hoefden we nu alleen in loopvorm te gebruiken.
De parkeerplaats was aan de rand van een park en we hadden het idee dat het centrum aan de andere kant van het park was. Helaas namen we alleen de verkeerde route door het park, waardoor we eindigden bij onze parkeerplaats ;-)
Een tweede keer lukte het wel. Luxemburg is niet echt een heel mooie stad, maar heeft wel heel veel winkels. Ik vermoed dat mensen uit het hele land hier komen winkelen, want meer grote steden zijn er niet. Alle grote merken zijn er. Rolex, Gucci, Hermes en zo nog een aantal. Maar ook leuke winkels. Er waren ook twee schoenenwinkels die Loints verkochten. Een hebben we opgezocht, dat kostte nogal wat moeite, maar het is gelukt. Geen Loints gekocht, wel een geweldig leuke jurk met bijpassende broek.
Verder was er ook nog een heel leuke winkel met allerlei interieurspullen en serviesgoed.
Het was leuk om voor de verandering eens door een stad met mooie spullen te lopen i.p.v. door een bos.

maandag 29 juni 2020

MAANDAG 29 JUNI 2020

Vanmorgen regende het behoorlijk tot en uur of tien. Dus maar binnen ontbeten.

Daarna zijn we naar Diekirch geweest een klein stadje. Het stelde niet veel voor, maar er was een drogist. Ik had te weinig vit. C pillen meegenomen en met die corona zijn die wel van belang, dus wilden we nieuwe kopen. Dat is wel gelukt, maar de prijs lag wel een beetje anders dan we gewend zijn. Kost een pot Roter pillen van 400 stuks nog geen tientje, nu waren we bijna dertig euro kwijt voor 90 pillen!
We hebben er even koffie gedronken en zijn toen naar een mooie biologische winkel geweest waar we weer allerlei lekkers voor de komende dagen hebben ingeslagen. Vervolgens zijn we naar de Schiessenttumpel gegaan. Een kleine waterval. Een mooie wandeling ook weer, maar weer veel trappen. Floor heeft Fientje op een gegeven moment maar gedragen de trappen op en af. Daarna weer naar huis en lekker lezen in de zon die inmiddels weer scheen.
Hieronder foto's van de wandeling.






zondag 28 juni 2020

ZONDAG 28 JUNI 2020

Het was niet echt warm, maar we konden buiten ontbijten en wie zat er als eerste aan tafel? Fien. Ze heeft het op een stoel zitten echt ontdekt.
Vandaag wilden we naar de Wollfsschlucht lopen, dus om een uur of half elf vertrokken we. Het eerste stuk hadden we al gelopen met het kleine rondje vrijdag. Het was een kleine 4 km stond er op een wegwijzer. Twee uur hebben we er over gelopen. Berg op berg af. En dus ook weer twee uur terug, want we hebben toen maar niet de hele ronde van 12,5 km gedaan. Fientje heeft het fantastisch volgehouden. Ze heeft veel trappen moeten lopen, wat ze eigenlijk niet mag. Maar ze had het prima naar haar zin en liep heel enthousiast mee. Ook op de terugweg nog. Onderweg kwamen we een groep met wel 15 honden tegen, dat vond Fien heel eng, ze durfde niet verder. We waren gelukkig gewaarschuwd door iemand die ons tegemoet kwam, dus we hadden haar aangelijnd. We moesten haar er echt langs slepen. Maar we kwamen ook wel leuke honden tegen onderweg.
De Wollfsschlucht zelf viel tegen. Het is wel indrukwekkend van die steile wanden, maar ik had meer verwacht. Onderweg hebben we mooiere plekken gezien.

Uitzicht vanaf de top


Floor is helemaal naar boven gegaan, onderaan zitten Fientje en ik.

zaterdag 27 juni 2020

ZATERDAG 27 JUNI 2020

Fientje die een heel grasveld voor zichzelf alleen heeft.
Vandaag eerst 's morgens naar Echternach geweest. Ze gaven om een uur of elf regen op, dus we dachten daar kunnen we wel ergens naar binnen gaan om te schuilen. Maar er viel geen druppel. Weer zo'n Chinese winkel gevonden waar je bij binnenkomst denkt: klein winkeltje, maar wat heel groot blijkt als je doorloopt.
Na de middag de wandeling gemaakt die we eigenlijk gisteren wilden maken. Vanaf de camping het bos in. We hadden die wandeling vorig jaar ook al gemaakt en hij was erg mooi. De afstand was voor Fientje ook goed te doen. Daarna ging ze een poosje slapen onder de auto (lekker schaduw) maar toen druk spelen met een nieuw gekocht speeltje.Voor het eerst apporteren met Floor, met als gevolg dat ze het speeltje steeds bij mij terug wilde brengen.
Daarna lekker weer een poosje gelezen tot we eten moesten koken.

Foto's van de wandeling

vrijdag 26 juni 2020

VRIJDAG 26 JUNI 2020

Binnen eten vanwege de regen

Vandaag weer 30 graden. Te heet om iets te doen. De ochtendwandeling met Fientje zijn we naar het dorp gelopen om gelijk brood te halen. De bedoeling was om dan aan het einde van de middag als het wat afkoelt naar het bos te wandelen en de wandeling van vorig jaar te doen. Helaas koelde het niet alleen af, het begon te stortregenen en te onweren. We hebben de hele dag in de schaduw liggen lezen. Met Fientje gaat het al beter, ze reageert  nog wel op mensen die voorbij lopen, maar minder. Fientje heeft ook vakantie van de kippen. Eindelijk kan ze gewoon rustig liggen zonder steeds als een gek naar buiten te rennen.

donderdag 25 juni 2020

DONDERDAG 25 JUNI 2020

Vertrek van huis

Een dag later dan gepland zijn we op donderdag vertrokken. De maand juli zou ik exposeren bij Ank v.d. Valk en zij belde een paar dagen geleden of ik eerder kon inrichten want de vorige exposant ging eerder weg. Dus i.p.v. woensdag vertrekken na het ziekenhuisbezoek voor de mammografie gingen we donderdag weg. Maar dan kunnen we ook een paar dagen langer blijven omdat ik niet op 1 juli in hoef te richten. Nu moeten we op tijd thuis zijn voor de schapendoezenwandeling op 5 juli. Eigenlijk zouden we na het inrichten weer vertrekken voor een maand, maar dat gaat helaas niet door. Een belastingaanslag van  4000,00  moet betaald worden, dus we moeten even zuinig aan doen. Dan gaan we liever op vakantie als het hier koud wordt dan nu.
De kist die ik had ontworpen voor achterop de fietsendrager van de scenic is op tijd klaar en kan mee.  Hij is wel loodzwaar geworden. Hij was vooral bedoeld voor de portapotti, maar de campings mogen nu het sanitair weer openen, dus dat is eigenlijk niet meer nodig.  We zullen zien of het plezier wat we ervan hebben opweegt tegen de kosten en het gesjouw.
Eerst maar even langs Van Bekkum, want ook mijn tweede naaimachine heeft het nu begeven.  En dan op weg naar Luxemburg. Het is al 12 uur voor we weg gaan.
Onderweg komen we langs Gronsveld, waar Peter Lemmens een bakkerij heeft waar ze heerlijke granachetaarten verkopen, dus daar ook maar even gestopt voor een taart.
We komen om 5 minuten voor vijf aan op de camping en kunnen dus nog net inchecken,  Het is nog erg rustig, dus we hebben ruim plek.
Zo moeten we hier naar de wc en in de winkels