Pagina's

zaterdag 23 januari 2021

ZATERDAG 23 JANUARI 2021

Vanochtend weer hetzelfde rondje gelopen. En daarna naar de andere bakker in het dorp voor ons ontbijt. Het worstenbroodje van deze bakker was lekkerder dan die van Robert!  Natuurlijk ook weer lekkere gebakjes gekocht voor vanavond. Na het ontbijt hebben we een leuke  fietstocht gemaakt over de Kampinaheide, We kwamen nog een fantastische biologische boerderijwinkel tegen, dus even boodschappen gedaan. Onderweg nog even gestopt voor een coffee (een een chocolademelk) tot go. Met een citroenmerengue erbij. Terug op de camping lekker knus in het campertje gezeten om weer op te warmen, Fientje had hele stukken door het bos mee kunnen lopen, dus die was ook wel aan een beetje rust toe.

We hebben voor het eerst gebruik gemaakt van een knooppunten app. Geweldig! je stippelt tevoren een route uit en je ziet precies hoever het nog is naar het volgende knooppunt en als je in de buurt van een knooppunt komt wordt je gewaarschuwd en wordt het volgende knooppunt genoemd.

Als je van de route afwijkt (wat natuurlijk een keer gebeurd omdat we links naar een huis keken en daardoor rechts het bordje dat we af moesten slaan misten) krijg je 3 keer een vraag: is uw route nog juist of zoiets en dan zet ze de route stop. In eerste instantie snapten we natuurlijk niet wat er aan de hand was, maar nu weten we dus dat we dan verkeerd rijden. Het is echt heel handig.

vrijdag 22 januari 2021

VRIJDAG 22 JANUARI 2021

Begonnen met dezelfde wandeling als gisteren door het bos achter de camping. een leuk praatje gemaakt met een man die op de camping naast ons stond . Hij woonde daar tijdelijk tot ze in aanmerking kwamen voor een huurhuis. Daarna op de fiets naar de bakker voor het ontbijt. Naar de winkel van Robert van Bekhoven, want nu we zo dicht in de buurt zijn moeten we daar toch even gaan kijken, Het is nog een hele zoektocht, want Google maps is niet echt duidelijk, maar uiteindelijk gevonden. Heel leuk dat je langs een grote glazen wand loopt van de bakkerij voor je in de winkel bent. Je ziet alle bakkers bezig, sommigen waren al paashazen aan het maken, Broodjes gekocht voor het ontbijt, worstenbroodjes om gelijk op te eten en gebak voor vanavond. Om eerlijk te zijn waren de worstenbroodjes van de bakker van Paul en Patricia lekkerder.

Op de heenweg hadden we een fietsroute van Google maps gereden. Dat was niet handig. Het ging dwars door de bossen en de paden waren modderpoelen. Dat fietst niet lekker. Dus terug maar de autoweg genomen. Inmiddels was het al bijna te laat om nog naar de markt in Den Bosch te gaan, maar dat is nog net gelukt. De markt was eigenlijk al gesloten, maar Chris wilde ons nog wel helpen. Daarna nog een stukje door Den Bosch gewandeld. Nog even boodschappen gedaan bij Ekoplaza en weer naar de camping. Daar hebben we het hek neergezet dat we voor Fientje hadden gekocht. Wat een klus, maar het staat. Alleen de sluiting is wel erg raar. Je moet dan twee eindstokken met klemmetjes aan elkaar vastmaken, maar het bovenste klemmetje zit op de plek waar bij de andere stok het dopje zit, dus dat gaat helemaal niet Toen er een man voorbij kwam lopen wilde Fien er direct op af en liep zich helemaal vast in het hek. Hopelijk is ze daar zo van geschrokken dat ze dat voortaan wel laat. Ik ben benieuwd of het werkt.

donderdag 21 januari 2021

DONDERDAG 21 JANUARI 2021




Nog steeds een lockdown en vanaf overmorgen ook een avondklok, maar wij gaan er nog een paar dagen tussenuit. Naar Oisterwijk in Brabant. We staan op een Nivon natuurcamping aan de rand van de Kampinaheide. Vanmiddag wilden we een wandeling maken over de heide, maar helaas, honden moesten aangelijnd, dus we hebben alleen een rondje om de camping gemaakt. Wel groot genoeg om 's morgens even als eerste rondje te doen. We hebben de nieuwe tent opgezet, maar dat was een tegenvaller. We hadden eigenlijk voor deze tent gekozen omdat er een vast grondzeil in zou zitten. Dat dat niet zo was waren we al achter, maar in de winkel verzekerde ze ons dat we het grondzeil wel aan de tent vast konden maken. Niet dus. Sterker nog, het grondzeil is te klein. Aan beide zijkanten blijft er zo'n 10 cm vrij. De tent is ook kleiner dan de vorige, dus eigenlijk gaan we er alleen maar op achteruit. Voor broodjes moeten we morgenochtend 4 km fietsen naar de Lidl volgens de camping .Maar gelukkig google ik zelf nog even op bakkers en er blijken 2 bakkers dichterbij te zitten dan de Lidl en een van die bakkers is..... Jawel Robert himself. Dus daar kunnen we vast heerlijk broodjes en ander lekkers halen.

woensdag 11 november 2020

WOENSDAG 11 NOVEMBER 2020

 







De laatste dag weer. Onderweg naar huis gaan we nog naar Volendam. Nadat we de campingbaas hebben gesproken over de scheuren in de tent en hij aangaf dat het waarschijnlijk eigen risico zou zijn, hebben we besloten om het maar te laten zitten. In een eerder gesprek had ik al gezegd dat een nieuwe tent waarschijnlijk goedkoper zou zijn dan repareren. Dat was hij met me eens, dus waarschijnlijk hadden we € 100 van hem gekregen om een nieuwe tent te kopen. Dat waren we toch al van plan, dus dat was fijn. Maar het voelde niet goed, om hem op te laten draaien voor een nieuwe tent terwijl het scheurtjes van niks waren, op een plek waar je er helemaal geen last van hebt.
Volendam wilde Floor graag zien, er waren heel kleine huisjes, en op de dijk waren vooral souvenirwinkel en fotografen waar je je in klederdracht kan laten fotograferen. En een mooie oud schip lag in de haven. Opvallend was dat niemand in Volendam een mondkapje droeg.
Ook in Volendam was er een Noppes, waar Floor nog een rijtje kersthuisjes scoorde.

dinsdag 10 november 2020

DINSDAG 10 NOVEMBER 2020

 

Vandaag een bezoekje aan Hoorn gebracht. Van tevoren had ik natuurlijk even gekeken of daar ook een Loints winkel was. Die was er wel, maar helaas gesloten.
Wel was er een ontzettend uitgebreide winkel gespecialiseerd in taartenbak spullen.
Daar heb ik een slofvorm en een vormpje om een blaadje uit te steken gekocht om voor klei te gebruiken.
Floor vond de cd van Snow Patrol waar hij al een poos naar op zoek was.
Ook was er weer een Noppes vestiging waar we even gesnuffeld hebben. We zijn ook in  verschillende winkels weer op zoek geweest naar een leuke leesbril, niet gevonden, maar daardoor vond ik bij de Action wel weer twee leuke stalletjes voor het kerstdorpje van Floor.
 

 

maandag 9 november 2020

MAANDAG 9 NOVEMBER 2020



Voor vandaag stond er een fietstocht op het programma. Naar Enkhuizen en daarvandaan over de dijk langs het IJsselmeer richting Hoorn. Niet helemaal naar Hoorn, want dat is 20 km. Daar gaan we morgen met de auto nar toe.

Maar eerst begon de dag voor mij met een Zoom bijeenkomst van de Masterclass van het Leidense Textielfestival. Die duurde wel anderhalf uur, dus het was vrij laat voor we vertrokken.

Ik denk dat we ruim halverwege de dijk naar Hoorn ongeveer zijn omgedraaid. Lang zat, want terug hadden we tegenwind. Het was een uitputtende tocht.

Enkhuizen is een leuk stadje. Na de fietstocht hebben we daar nog even rondgelopen. Leuke kleine straatjes. En zelfs een kringloopwinkel, die niks voorstelde, maar toch. Nog even een bakje kibbeling gegeten voor we naar huis gingen en bij de plaatselijke bakker gebakjes gekocht. En bij de plaatselijke supermarkt wat eten voor Fientje gekocht, want nu blijkt ze inmiddels wel te willen eten, als het maar lekker is. En kennelijk is het verse biologische vlees dat ze normaal krijgt niet haar idee van lekker.

Ondertussen was mijn telefoon helemaal leeg gelopen, Als gevolg daarvan moest ik hem weer opstarten met de code van de simkaart. En, je raad het al, die hadden we niet bij ons. Esther is even langs huis gegaan om hem op te zoeken. Gelukkig wisten we precies waar het doosje van de telefoon lag. Na nog wat problemen met opladen lukte het om hem weer aan de gang te krijgen.

What do you want to do ?
New mail

zondag 8 november 2020

ZONDAG 8 NOVEMBER 2020

Vandaag konden we onze broodjes pas om 10 uur halen. eerst even met Fientje door het Speelbos aan de overkant gefietst. Het is daar heel druk, heel veel honden. Na het ontbijt naar Bergen aan zee om een strandwandeling te maken. Voor Fientje was het de eerste keer dat ze aan het strand was.

Ze werd er helemaal wild van, vond een klein hondje om mee te spelen, maar die mevrouw wilde haar hond niet loslaten omdat ze bang was dat hij niet meer terug kwam. Verder waren er weinig honden om mee te spelen, maar ze amuseerde zich kostelijk. Ze schoof met haar kop over het zand alsof het een vloerkleed was, rende en draaide pirouettes. Dat je zeewater niet kunt drinken was een beetje moeilijk aan haar verstand te krijgen, maar toen we na de wandeling even een koffie  go haalden was daar gelukkig een waterbak voor haar met fris water.


Daarna naar Alkmaar op zoek naar de schoenenwinkel die Loints schoenen verkoopt. Snel gevonden en inderdaad een paar Loints gescoord. Heel bijzonder: witte! Of eigenlijk off white heet dat geloof ik. Niet echt spierwit dus. Ze kleuren prachtig bij de jurk die ik aanheb, dus ik hou ze gelijk aan. Nog een poosje gewinkeld, maar na de strandwandeling en gisteren al een dag winkelen gisteren waren we het snel at en gingen weer naar huis.

We hebben nog een rondje op de camping gewandeld. want daar hadden we nog niet veel van gezien. Een heel grote camping, zonder stacaravans. En met maar heel weinig bezoekers. Ik denk dat er 3 caravans bewoond waren. Nog even een praatje gemaakt met de eigenaar. Kennelijk had hij de camping een jaar of 6 geleden overgenomen van zijn schoonouders.


De hond van de camping had overigens inderdaad scheuren gemaakt in onze tent op zoek naar eten. Ik ben benieuwd hoe hij dat op gaat lossen. toen ik het hem vanochtend vertelde begon hij niet meer over de verzekering.

zaterdag 7 november 2020

ZATERDAG 7 NOVEMBER 2020

 Vandaag zijn we naar Haarlem geweest. 
Eerst naar Marianne en Joep en de kinderen, daarna de stad in. In een kook winkel eindelijk de silicone deksels gevonden die ik al heel lang zocht om schalen mee af te sluiten zodat ik geen aluminium of plastic folie meer hoef te gebruiken. En een echt prachtige waterkoker gezien van Kitchen Aid. Slechts 219 euro!

Op de markt 2 leggings gekocht en later een cadeautje voor Floor. Een klein kerstvoorstellinkje van een coffeeshop voor bij zijn kersthuisjes. We kwamen ook nog drie leden van het gezin waar Fientje vandaan komt tegen. De vader en de zoon en een van de dochters. Ze vonden het heel leuk om Fientje te zien. Nog even gezocht naar de heerlijke theedoeken die we de vorige keer gekocht hadden, maar in het zwart waren ze uitverkocht. .Aan het einde van de middag nog even een schoenenwinkel gezocht die Loints zou verkopen. Dat bleek niet in Haarlem, maar in Bloemendaal te zijn en toen we hem eindelijk gevonden hadden bleken ze helemaal geen Loins te verkopen. Alleen in hun vestiging in Alkmaar. Onderweg naar de camping bij een Chinees gestopt en Babi pangang spek gehaald en op een parkeerplaats in de camper opgegeten,


Toen we terug kwamen op de camping was het al pikdonker, dus we waren benieuwd of het zou lukken om de tent weer aan de camper vast te maken, maar dat ging perfect. Later kwam de campingbaas even aankloppen om te melden dat hij die dag zijn hond had betrapt op het aan onze tent trekken. Waarschijnlijk was hij op zoek naar eten, want gisteren had hij ook al Fientjes bak leeggegeten.

Dus morgen als het licht is maar even kijken of er schade is.

vrijdag 6 november 2020

VRIJDAG 6 NOVEMBER 2020







 Vandaag zijn we vertrokken naar Noord Holland. Camping de Gouwe Stek in Bovenkarspel, vlak bij Enkhuizen. Een boerencamping. We kozen deze camping uit omdat er op de site stond dat er aan de overkant van de weg een bos was met een hondenzwemvijver, Nou zwemt Fientje absoluut niet, maar as er een  zwemvijver voor honden is zal het bos er omheen ook wel geschikt voor honden zijn dachten we. En de andere campings die we zagen lagen midden in industriegebied en zo. Niet echt bos in de buurt en ook te ver van het strand om er even naar toe te lopen voor een uitlaat.

Dat valt een beetje tegen. Het is geen bos, maar een park en de hond moet aangelijnd en het is niet zomaar aan de overkant, want om er te komen moet je toch echt de fiets nemen want er is pas een dam door het water een stuk verderop.

Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn we via het "bos"naar het dorp gefietst. Een klein dorpje, maar met een groot winkelcentrum waar alles in zit. Twee bakkers, twee slagers, een grote supermarkt en nog veel meer winkels.

Vanavond soep gegeten die ik thuis al gekookt had.

Morgen hebben we bij Marianne en Joep afgesproken.

What do you want to do ?
New mail

vrijdag 14 augustus 2020

DINSDAG T/M VRIJDAG 11 T/M 14 AUGUSTUS 2020

Met de kleinkinderen op pad. Drie dagen op camping Buitenlust met de kleinkinderen. Op de eerste dag werden ze gebracht door respectievelijk Patricia en Marianne en Joep. Onderweg hadden we al worstenbroodjes gekocht voor de lunch, want in Brabant zijn zonder worstenbroodjes kan niet. Na de lunch vertrokken de ouders. De kinderen mochten gelukkig na 11 uur onbeperkt in het zwembad, want het waren heel warme dagen. Floor en ik wisselden elkaar af, de een in het zwembad, de ander bij Fientje in de camper. Het ging prima. Isa en Merijn sliepen beneden en Laure en Thijn boven. Ze hebben prima geslapen. De kinderen brachten een groot deel van de dag in het zwembad door of op de speeltoestellen die op ons veld stonden. Ook was er een speeltuin waar ze een paar keer geweest zijn.

Ze hebben zich 3 dagen lang prima geamuseerd. Ook Laure heeft het drie dagen volgehouden, wat Patricia eigenlijk niet verwacht had.