Pagina's

dinsdag 15 juni 2021

DINSDAG 15 JUNI

 Vandaag vertrekken we naar Luxemburg. Naar de camping in Berdorf waar we al een paar keer eerder hebben gestaan. De reis gaat goed, geen file of andere ongemakken. Deze keer hebben we een plek aan de rechterkant van het pad. En die plek loopt behoorlijk scheef af. Dus dachten we voo het eerst de oprijblokken te gebruiken onder de voorwielen. Ging prima. Totdat we de bestuurdersstoel om wilden draaien. Dan moet de handrem eraf en jawel hoor, de bus reed direct achteruitweer van de blokken af.

Daar moet dus ook een oplossing voor komen. We hebben het nu maar zo gelaten. 


zondag 25 april 2021

ZONDAG 25 APRIL

Vandaag geen zon, koud en nog steeds een stevige wind, dus het was weer doortrappen naar de Plus voor het ontbijt. En daarna niet in het zonnetje zitten, maar in de camper. 's Middags naar Renesse gefietst, ook heen en terug een stevige tegenwind, We waren eigenlijk van plan om alleen een ijsje te kopen, maar ik vond een winkeltje met heel leuke kleding en heb 3 stuks gekocht. Een trui, en twee jurken. Daarna een ijsje gegeten. Het dorp stond vol Harley Davidson motoren die een verschrikkelijk herrie maakten. Tegen het einde van de middag scheen de zon en hebben we toch nog een poosje buiten gezeten en buiten gegeten, dat ging nog net.

zaterdag 24 april 2021

ZATERDAG 24 APRIL 2021

Vanmorgen eerst naar Schaarendijke gefietst, waar volgens internet een bakker en een Plus zouden zitten. De Plus was er maar een bakker heeft het dorp niet. Maar de Plus had een giga broodafdeling. Op de heenweg waren we via fietsknooppunten gefietst en hebben er een half uur tot 3 kwartier over gedaan. Terug hebben we Google ingeschakeld en deden we er maar 10 minuten over. EN ONDERWEG ZAGEN WE EEN LEPELAAR! Die hadden we nog nooit in het echt gezien. Inmiddels was het wel zo laat dat het eigenlijk een lunch was. Els kwam vragen of we koffie wilden komen drinken, maar toen moesten we nog eten.

's middags een boerderij bezocht waarvan Els en Hans dachten dat hij biologische was, maar wat er eigenlijk stond is dat de de dieren uit eigen biotoop kwamen. Wel een biologische wijn en kaneel/appelsiroop gekocht. En daarna naar de Brouwersdam gefietst. Wind tegen! Geen zeehonden gezien. Strandwandeling gemaakt, even koffie to go gedronken en weer terug.

Het was een stuk kouder dan gisteren 's avonds, dus nu maar in onze camper gerummikubt met Hans en Els.

vrijdag 23 april 2021

VRIJDAG 23 APRIL 2021

 Aangekomen op minicamping De Groene Weide in Scharendijke. Een kleine boerencamping met 1 veld. Wel gratis wifi, dus fijn voor de blog. Els en Hans zouden dit weekend ook hier staan, het is hun favoriete camping. Het is maar 10 graden, maar we hebben 's middags heerlijk uit de wind en in de zon buiten gezeten. Rond etenstijd kwamen Els en Hans aan. Wij hadden voor een van de avonden Gado Gado van de scottelbraai op het menu staan en daar hebben we ze toen maar voor uitgenodigd, want ze moesten op dat moment ook nog een hele voortent opzetten. En dat was een flink karwei. s'Avonds hebben we in hun voortent rummikub gespeeld.

dinsdag 30 maart 2021

DINSDAG 30 MAART

 Vandaag naar Elspeet gefietst. Leuke fietstocht, maar Elspeet als dorp stelt niets voor. Wel  bij een particuliere kringloop een leuke lamp voor in de tuin gekocht, om een kaars in te zetten. 'S middag heerlijk in de zon gezeten, minstens 21 graden, dus in badpak. Vanavond weer gescottelbraait. Toscaanse groenteschotel.

maandag 29 maart 2021

MAANDAG 29 MAART

 Vandaag na het ontbijt en de wandeling met Fien, waarbij we een mevrouw tegenkwamen die vertelde dat haar hond in dit gebied was aangevallen door een wolf, en het ontbijt naar Putten gefietst. Leuk dorpje, maar een coffee te go scoren op maandagochtend was een dingetje. Floor wilde graag hangslotjes voor de kist achterop, maar de praxis was voor vandaag al helemaal volgeboekt met afspraken. Toen we van Putten naar Ermelo fietsten kwamen we langs een kleine bouwmarkt en die was gewoon open, dus daar hangsloten gescoord. We zijn naar Ermelo gefietst om naar de biologische winkel en bakker daar te gaan.

Daarna terug naar de camping waar ik erachter kwam dat ik mijn tas in de biologische winkel had laten staan. Floor is teruggefietst naar het dorp om hem te halen. De rest van de middag lekker in het zonnetje gezeten en gelezen. 'S avonds voor het eerst de scottelbraai weer gebruikt om de spekjes te bakken voor de pasta carbonara. Goed gelukt.

En 's avonds natuurlijk weer een wandeling over de hei gemaakt.

zondag 28 maart 2021

ZONDAG 28 MAART

 Vandaag een daagje camping. Het stormt te hard om te gaan fietsen. 'S middags wel even een uurtje gefietst met Fientje. We kwamen Borre weer tegen, de andere schapendoes die op de camping is. Dat werd weer spelen natuurlijk. Verder lekker gelezen. en 's avonds weer over de heide gewandeld. De campingwinkel is ook op zondag open, dus konden we ook weer lekker verse broodjes halen. Vanavond voor het eerst de airfryer in de camper gebruikt om de groente voor de Gadogado te garen. Dus zonder vieze dampen gebakken.

zaterdag 27 maart 2021

ZATERDAG 27 MAART

 Vandaag na een wandeling met Fientje in een losloopgebied en het ontbijt dat we deze keer gewoon op de camping konden kopen zijn we naar Harderwijk gefietst. Harde wind, maar de heenweg nog wel droog. Even over de markt gelopen en door de winkelstraten, bij de Hema mocht ik naar binnen om paaseitjes te kopen, een koffie/chocolademelk tot go gescoord en toen geschuild voor de regen. Na een kwartiertje weer verder gelopen en naar Ermelo teruggefietst om naar de biologische winkel te gaan en een bakker te zoeken. Op de camping lekker binnen zitten lezen tot etenstijd.

vrijdag 26 maart 2021

VRIJDAG 26 MAART

 Vandaag aangekomen op camping De Paalberg in Ermelo. Het was even zoeken naar de goede plek, want er stond een verkeerd nummerpaaltje. Het is een heel luxe camping. We hoeven morgen niet ver voor ons brood want de supermarkt is open. Er is een snackbar en een restaurant. En we kunnen zo vanaf onze plek de heide oplopen. Wel aangelijnd.

donderdag 4 maart 2021

ZATERDAG 27 FEBRUARI 2021



Vandaag is Domburg aan de beurt. Eerst natuurlijk weer naar de bakker en ontbijten, dan op de fiets naar Dombug. Er was een behoorlijk dichte mist en het had gevroren vannacht, dus het was wel koud op de fiets. Aangekomen in Domburg komen we erachter dat we de riem van Fientje zijn vergeten, dus dat ze niet uit de kar kan. Het hele dorp door gefietst op zoek naar een dierenwinkel, maar die was er niet. Ineens ziet Floor dat de band waarmee je de hond in de kar vast kan maken er uit kan. En die was zo geconstrueerd dat hij om haar nek kon en dan was er een uiteinde met een pistonhaak. Toen hebben we het slot van Floor zijn fiets gebruikt als riem en vastgemaakt aan die band. Ging prima. Maar voortaan toch maar standaard een riem in de kar houden, want het is niet de eerste keer dat we met de kar weggaan en de riem vergeten.

Domburg viel een beetje tegen. We hadden mooie oude villa's langs de kust verwacht, maar die waren er nauwelijks. Een wandeling gemaakt over een pad door de duinen en een broodje gegeten op een bankje en toen weer naar huis gefietst. Gelukkig was nu de zon doorgebroken en was het een stuk warmer.