Pagina's

maandag 21 juni 2021

MAANDAG 21 JUNI

 



Vandaag moeten we boodschappen doen en in Die is er een Intermarche. Nu Aart en Ivonne en dag langer zijn gebleven moeten ze ook boodschappen doen, dus we besluiten samen naar Die te gaan, het stadje te bekijken en naar de supermarkt te gaan. We lopen even gezellig door het stadje, waar Floor en ik niets herkennen van de vorige keer en drinken koffie op een terrasje. Daarna naar de supermarkt waar ik bij het afrekenen nogal stuntel met mijn pasje. Als ik Floor vraag om even op zijn rekening te kijken om de betaling te controleren, blijkt het bedrag 2 keer afgeschreven te zijn. Terug in de supermarkt verteld de jongen ons dat dat binnen 3 dagen terug gestort wordt. Daar hopen we dan maar op.

's Avonds eten Aart en Ivonne bij ons en  kookt Floor op de scottelbraai een groenteprut met pindasaus. Heerlijk vinden ook Aart en Ivonne.

We spreken af contact te houden en elkaar misschien vaker te ontmoeten deze vakantie

zondag 20 juni 2021

ZONDAG 20 JUNI

 Vandaag vertrekken we uit Berdorf. Gisteren hebben we de kist en de fietsen al opgeladen en doordat we om half 7 opstonden konden we om 7.45 vertrekken. We hebben een lange rit oor de boeg, want we willen naar de camping in de Drome waar Aart en Ivonne een berichtje over stuurden dat het zo leuk is.


De grens passeren was geen punt, maar bij de eerste tol stonden een aantal politieauto's en agenten. Op het moment dat wij door de slagboom konden kwamen ze onze kant uit lopen, dus ik denk dat we net door het net geslipt zijn. De reis ging goed. Het was heel rustig op de weg.

Om een uur of vijf komen we op de camping aan. Aart en Ivonne zijn er ook nog, hee verbaasd over het feit dat wij in een ruk vanuit Luxemburg hier zijn. Zei rijden hooguit 100 km per keer.

Omdat we geen eten meer bij ons hebben willen we 's avonds uit eten gaan. Aart en Ivonne gaan gezellig mee. Op 20 minuten lopen van de camping is een restaurant waar we de enige gasten zijn. De gastvrouw praat graag en vindt het geweldig dat wij niet gevaccineerd zijn. Zij is bang voor vaccinaties.

Het wordt een heel gezellige avond en kennelijk vinden zij dat ook, want hoewel ze van plan waren morgen te vertrekken blijven ze nog een dag.

zaterdag 19 juni 2021

ZATERDAG 19 JUNI

 Vandaag is er braderie in Ettelbruck, dus daar gaan we naar toe. Met de bus. Het busstation was nu vlak bij het centrum, dus konden we lopen. Alleen was er van een braderie weinig te bekennen. Het betekende in dit geval kennelijk dat de winkeliers wat spullen buiten hadden staan en dat er een kraam was die warme worst verkocht. Na een kop koffie op een terras zijn we de winkelstraat doorgelopen en toen maar weer terug gegaan naar Berdorf.

vrijdag 18 juni 2021

VRIJDAG 18 JUNI

Vandaag gaan we naar Luxemburg stad. Met de bus! Geen parkeerprobleem, geen parkeer en benzinekosten, helemaal gratis! Wat wel een beetje tegenviel was dat het busstation ver buiten het centrum was en er was geen bus te vinden die naar het centrum ging. Een chauffeur bracht weer uitkomst. De tram! Met de tram naar het centrum. We kwamen nog langs de parkeerplaats waar we de vorige keer stonden en twee haltes verder waren we midden in het centrum. De winkel die ik toen zo leuk vond niet gevonden, misschien omdat we nu van een andere kant kwamen. Poosje door de stad gedwaald, terrasje gedaan, een biologische winkel gevonden en een supermarkt voor boodschappen en toen weer de tram terug naar het busstation en de bus terug.Deze keer hoefden we niet lang te wachten,


donderdag 17 juni 2021

DONDERDAG 17 JUNI



Vandaag zouden we eigenlijk rustig op de camping blijven, maar aan het einde van de ochtend vond Floor kennelijk dat we lang genoeg gezeten hadden en wilde hij toch een dorpje in de buurt bezoeken. Dus met de auto van de camping naar La Rochette  gereden, parkeerplaats gevonden en het dorp in. Dat bleek dus helemaal niets te zijn. Waarom het op de kaart in een oranje kader stond is niet duidelijk. Er was niets moois te zien, geen winkel te bekennen, dus totaal niet interessant. Even wat gedronken op een terrasje en maar weer terug naar de camping. Aan het einde van de middag nog even het rondje in het bos gelopen. Wat is de natuur hier toch prachtig.

woensdag 16 juni 2021

WOENSDAG 16 JUNI





 Vandaag hebben we door het bos naar Echternach gewandeld. Dat was een heel stevige wandeling. Bergop, bergaf 2,5 uur lang. Dus we besloten de terugweg maar per bus te doen. In Luxemburg is alle openbaar vervoer gratis. We hebben even op een terrasje gezeten, het leuke winkeltje met hebbedingen bezocht (viel  een beetje tegen, nu de verrassing weg is), een ijsje gegeten en toen naar het busstation gezocht vanwaar de bus naar Berdorf zou vertrekken. Die was net 5 minuten eerder vertrokken en ging maar 1 keer per uur. Na een uur wachten kwam inderdaad de bus, kinderen stapten uit en toen wij in wilden stappen gingen de deuren dicht en de chauffeur gebaarde dat we niet mee mochten. Bleek het een schoolbus te zijn. Een andere chauffeur hielp ons een bus te vinden die ons wel weer mee naar de camping kon nemen.


 

dinsdag 15 juni 2021

DINSDAG 15 JUNI

 Vandaag vertrekken we naar Luxemburg. Naar de camping in Berdorf waar we al een paar keer eerder hebben gestaan. De reis gaat goed, geen file of andere ongemakken. Deze keer hebben we een plek aan de rechterkant van het pad. En die plek loopt behoorlijk scheef af. Dus dachten we voo het eerst de oprijblokken te gebruiken onder de voorwielen. Ging prima. Totdat we de bestuurdersstoel om wilden draaien. Dan moet de handrem eraf en jawel hoor, de bus reed direct achteruitweer van de blokken af.

Daar moet dus ook een oplossing voor komen. We hebben het nu maar zo gelaten. 


zondag 25 april 2021

ZONDAG 25 APRIL

Vandaag geen zon, koud en nog steeds een stevige wind, dus het was weer doortrappen naar de Plus voor het ontbijt. En daarna niet in het zonnetje zitten, maar in de camper. 's Middags naar Renesse gefietst, ook heen en terug een stevige tegenwind, We waren eigenlijk van plan om alleen een ijsje te kopen, maar ik vond een winkeltje met heel leuke kleding en heb 3 stuks gekocht. Een trui, en twee jurken. Daarna een ijsje gegeten. Het dorp stond vol Harley Davidson motoren die een verschrikkelijk herrie maakten. Tegen het einde van de middag scheen de zon en hebben we toch nog een poosje buiten gezeten en buiten gegeten, dat ging nog net.

zaterdag 24 april 2021

ZATERDAG 24 APRIL 2021

Vanmorgen eerst naar Schaarendijke gefietst, waar volgens internet een bakker en een Plus zouden zitten. De Plus was er maar een bakker heeft het dorp niet. Maar de Plus had een giga broodafdeling. Op de heenweg waren we via fietsknooppunten gefietst en hebben er een half uur tot 3 kwartier over gedaan. Terug hebben we Google ingeschakeld en deden we er maar 10 minuten over. EN ONDERWEG ZAGEN WE EEN LEPELAAR! Die hadden we nog nooit in het echt gezien. Inmiddels was het wel zo laat dat het eigenlijk een lunch was. Els kwam vragen of we koffie wilden komen drinken, maar toen moesten we nog eten.

's middags een boerderij bezocht waarvan Els en Hans dachten dat hij biologische was, maar wat er eigenlijk stond is dat de de dieren uit eigen biotoop kwamen. Wel een biologische wijn en kaneel/appelsiroop gekocht. En daarna naar de Brouwersdam gefietst. Wind tegen! Geen zeehonden gezien. Strandwandeling gemaakt, even koffie to go gedronken en weer terug.

Het was een stuk kouder dan gisteren 's avonds, dus nu maar in onze camper gerummikubt met Hans en Els.

vrijdag 23 april 2021

VRIJDAG 23 APRIL 2021

 Aangekomen op minicamping De Groene Weide in Scharendijke. Een kleine boerencamping met 1 veld. Wel gratis wifi, dus fijn voor de blog. Els en Hans zouden dit weekend ook hier staan, het is hun favoriete camping. Het is maar 10 graden, maar we hebben 's middags heerlijk uit de wind en in de zon buiten gezeten. Rond etenstijd kwamen Els en Hans aan. Wij hadden voor een van de avonden Gado Gado van de scottelbraai op het menu staan en daar hebben we ze toen maar voor uitgenodigd, want ze moesten op dat moment ook nog een hele voortent opzetten. En dat was een flink karwei. s'Avonds hebben we in hun voortent rummikub gespeeld.