Vandaag ben ik in de boekhandel, of eigenlijk niet erin, maar voor de etalage. Om een uur of 11 arriveren we en ik heb daar tot 5 uur zitten werken buiten. Redelijk belangstelling voor mijn werk en 6 blikjes met boekjes verkocht. Floor is ondertussen gaan wandelen met Fien, heeft ergens koffie gedronken en is weer terug gegaan naar de camping en naar de dorpswinkel om een pakje op te halen dat we gisteren bij Bol.com besteld hadden. Een kleedje met verwarming erin voor Fien, want de nachten in de camper zijn best koud. Vandaag was het tegen de verwachting in windstil, dus de tent stond nog prima. Floor heeft in de tent gescottelbraaid.
zaterdag 23 oktober 2021
VRIJDAG 22 OKTOBER 2021
Vandaag zijn we een aantal kringloopwinkels in de buurt afgeweest. Floor heeft een prachtige winterjas gescoord en ik wat broekjes voor Puk, een aantal mooie glaasjes en nog wat klein spul.
Een van de kringlopen was wel een heel bijzondere. Een particuliere helemaal vol grote kasten.
Toen we thuiskwamen merkte Floor dat op een andere plek van de camping veel minder wind was, dus zijn we verhuisd en hebben daar de tent weer opgezet en de scheur gerepareerd die er in gekomen was,
DONDERDAG 21 OKTOBER
Vandaag begon het hard te stormen, zo hard dat we de tent niet durfden te laten staan toen we naar Bergen moesten om de expositie in te richten. We hebben hem plat op de grond neergelegd met alle spullen eronder en een paar dingen erop voor het gewicht, en ook de fietsen.
's Ochtends zijn we naar de markt in Schagen geweest in de regen en even koffie gedronken in een bakkerij waar we gewoon binnen mochten. 's middags de etalage van de boekwinkel ingericht, dat ging goed. Ik kon alle boeken kwijt die ik bij me had. En het zag er goed uit. 's Avonds ging het zo hard waaien dat we veel waker zijn geweest die nacht. Het tentdoek klapperde enorm.
WOENSDAG 20 OKTOBER 2021 NAAR WIERINGERWAARD
Nadat ik eerst in Amsterdam naar thermografie ben geweest gaan we naar het KNSM eiland. Op weg ernaar toe lag het nieuwste cruiseschip van de Holland Amerika lijn de Rotterdam 7 bij de cruiseterminal aan de rand van het KNSM eiland. Indrukwekkend. Op het KNSM eiland wat gewandeld en heerlijk geluncht op uitnodiging van een niet gevaccineerde serveerster binnen. Toen naar Wieringerwaard camping Zonnehove. Gedurende de Kunst10daagse staan we daar. Het is een boerencamping, dus alleen een grasveld. Voor de zekerheid parkeren we de auto maar op het verharde pad want door alle regen is de grond waarschijnlijk zacht. Toen we aankwamen waren we de enige, maar 's avonds kwam nog een grote camper, met een auto erachteraan.
Deze keer zijn we een paar dingen vergeten: de pastasaus, en de vacht en beer van Fien. We gingen ook nogal gestressed weg omdat we op tijd in Amsterdam moesten zijn.
dinsdag 28 september 2021
DINSDAG 28 SEPTEMBER 2021
| Fientje op floor zijn voeten tijdens de lunch met Esther |
Vandaag hebben we afgesproken met Esther. Zij zit een een huisje niet heel ver hiervandaan.. 's Ochtens eerst naar de markt in Ermelo en daar een heel mooie trui gekocht. Toen nog een paar kringloopwinkels gedaan, dat was niet veel. Vervolgens naar het terras gegaan waar we met Esther hadden afgesproken en gelunched. Na de lunch naar een hondenlosloopgebied gegaan op de hei en gaan wandelen. Na een half uurtje lopen kwam ik erachter dat ik mijn telefoon weer op mijn fiets had laten zitten. Dus maar terug gelopen en toen botsten de honden op Esther waardoor ze viel. Enkel erg pijn gedaan, aar even later kan ze toch wel weer lopen. De telefoon zat gelukkig nog op de fiets. Op de terugweg naar het dorp kwamen we langs nog een kringloop, dat was een betere, maar ook niets gekocht. 's Middags nog even in het zonnetje gezeten, maar toen de zon achter de bomen zakte werd het te koud. Morgen gaat het de hele dag regenen, dus we besluiten om morgenochtend maar naar huis te gaan. En om niet alles in de regen in te hoeven pakken doen we dat nu maar vast. De stoelen e.d. weer onder de hoes van de Lidl. Binnen gegeten. Nog een laatste wandeling met Fientje gemaakt. Want als het morgen zo regent zullen we niet ver lopen.
maandag 27 september 2021
MAANDAG 27 SEPTEMBER 2021
| De pont naar Zeewolde |
Vandaag fietsen we naar Zeewolde. Het gaat vanmiddag regenen, dus dan moeten we terug zijn. We steken over met een fietspontje, fietsen even door Zeewolde zelf en dan door een natuurgebied. Dat schijnt het grootste loofbos van Europa te zijn. Er is inderdaad geen naaldboom te zien. Terug in Zeewolde even koffie gedronken en een tompuce gegeten bij de plaatselijke bakker en toen snel naar de pont gefietst want die gaat maar keer per 40 minuten, dus die wil je niet missen. Op de terugweg in Ermelo even langs de biologische winkel (waar ik in maart mijn tas achterliet) om kaas te halen. Toen we eenmaal thuis gingen lunchen begon het al een beetje te spetteren en even later ging het echt hard regenen voor de rest van de middag. fietsroute: HEEN 95-77-93-92-91-33-32-7-pontje-45-20-21 TERUG 20-45-pontje-7-32-33-91-92-93-77-95----> 96
| Vanaf de pont |
| Op de pont |
zondag 26 september 2021
ZONDAG 26 SEPTEMBER 2021
zaterdag 25 september 2021
25 SEPTEMBER 2021 NAAR DE PAALBERG
| Het heidegebied naast de Paalberg |
We hebben komende week geen afspraken, dus besloten we een weekje weg te gaan. Naar Ermelo, weer naar camping De Paalberg, dat was goed bevallen. Zo van de camping de hei oplopen en fietsen.Rond de middag vertrokken, inpakken duurt toch altijd langer dan je denkt. Eerst naar Spakenburg, daar is markt en het is een leuk plaatsje. Lekker over de markt gelopen, mooie tas gekocht, visje gegeten, koffie gedronken en toen naar de camping. We staan naast de plek waar we in het voorjaar stonden. Dus lekker aan de rand van de camping. Tent opgezet, hekje geplaatst en Fien even uitgelaten en toen lekker even lezen in de luie stoelen. Een patatje bij de sla gehaald en daarna Fien langer uitgelaten. En nog even heerlijk buiten gezeten. En dan lekker warm naar binnen,
woensdag 22 september 2021
19 SEPTEMBER 2021,ERMELO
Vanmorgen even naar het restaurant op de hoek gegaan, want daar zou een rommelmarkt zijn. Helaas, er stonden 3 auto's voor en kofferbakverkoop, met alleen maar rommel.
Daarna Fien uitgelaten en ontbeten met beschuit, want een bakker is er niet. En toen naar Arnhem gegaan voor de vrijwilligersdag van De Schapendoesvereniging. Zeker 30 doezen waren er. een hels kabaal, want ze blaften allemaal. Want is Fien dan een rustige hond. Nadat iedereen welkom was geheten en iedereen zich had voorgesteld hebben we een wandeling gemaakt in een naburig bos. daarna zouden we pannenkoeken gaan eten, maar dat liep nogal uit. we waren om 13,00 uur terug, maar we konden pas om 14.00 uur bestellen, want dan waren de koks er pas. Uiteindelijk was het 15.00 uur voor we konden eten. Na het eten dus maar naar huis gegaan. We hadden eigenlijk nog naar de rommelroute gewild, maar die was inmiddels afgelopen.
vrijdag 17 september 2021
18 SEPTEMBER 2021
Vandaag naar de Veluwe. Morgen is er in Arnhem een dag voor de vrijwilligers van de Schapendoes vereniging en daar plakken we een daagje en een nacht aan vast. We hebben een camping in Eerbeek De Brummel, maar eerst gaan we fietsen. We starten ong. bij een herdenkingsteken De Woeste hoeve, naast de A50 en lunchen daar eerst bij een weg restaurant, dan fietsen we een rondje van ruim 20 km. Onderweg in Beekbergen eten we een heerlijk ijsje.
's Avonds kunnen we vlak bij de camping eten bij De Kabouterbrug. Floor heeft vegetarische sateh en die is heerlijk.
Fietsknooppunten: 69 69
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...