maandag 25 april 2022
MAANDAG 25 APRIL 2022
Vanmorgen weer regen, maar om 10 uur werd het droog en zijn we naar het stadje gewandeld om brood te halen en Fien uit te laten. Er was markt, dat was een leuke verrassing. Na het ontbijt zijn we een stuk gaan fietsen. De fietstocht voerde langs een paar dorpjes, maar allemaal zonder horeca. Maar op de terugweg vonden we nog nog een restaurant om koffie te drinken. Op de terugweg ook nog even langs de Super U om de leuke borden te kopen die ik had gezien. Daarna nog lekker een poosje in de zon gezeten tot het weer koud werd en we naar binnen verhuisden.
zondag 24 april 2022
ZONDAG 24 APRIL
Voor vandaag geven ze de hele dag regen op. Het begon vannacht al. Dus een heel kort rondje met Fientje en verder binnen zitten. Maar onverwacht werd het aan het einde van de morgen toch droog. En omdat we ontdekt hadden dat het dorp ook een Carrefour supermarkt heeft die wel op zondag open is zijn we daar op de fiets even naar toe gegaan. Geklikt op "route" zou het 5 minuten fietsen zijn. Maar helaas eindigde de route in een villawijk en niet bij de supermarkt. Terug gefietst richting camping en het toen nog eens geprobeerd zonder begeleiding van Google maps, maar gewoon door op de kaart te kijken. En jawel, supermarkt gevonden. En ze hadden de agavesiroop waar we voor kwamen en natuurlijk nog veel meer leuks.
'S middags was het weer droog en hebben we een stuk gefietst met Fientje naast de fiets. Er zijn hier dus ook wel fietspaden.
zaterdag 23 april 2022
ZATERDAG 23 APRIL 2022
Vandaag een daagje Straatsburg. Van hieruit heel makkelijk te bereiken per trein. Een kwartiertje later stonden we in het centrum van Straatsburg. En een paar honderd meter verder herkenden we de winkel waar we de vorige keer het stuk tuinslag hadden gekocht om water bij te vullen in de auto. Prachtige stad. Veel leuker dan Luxemburg stad. Gezellig en minder luxieus. Prachtige reusachtige kathedraal met rijen mensen voor de ingangen. Marktje gevonden en ook een rommelmarkt en een boekenmarkt.
Op de rommelmarkt prachtige borden gezien, maar 5 euro per stuk is me te duur. Daar gelunched en toen nog een bakker gezocht voor gebakjes voor het weekend. En toen weer naar het station en naar de camping terug.
vrijdag 22 april 2022
VRIJDAG 22 APRIL 2022 OBERNAI
Vandaag Obernai bezocht. Toen we er gisteren doorreden zag het er zo leuk uit. En dat is het ook een heel mooi dorpje. Toen we het centrum uitgewandeld waren en een weg terug zochten vonden we een heel smal paadje. Paadje geprobeerd en het bleek langs volkstuinen te lopen en helemaal terug naar het centrum te gaan, dat was wel een leuke ervaring en Fientje kon daar lekker los lopen.
Terug bij de auto kwamen we erachter dat we daar eigenlijk maar 20 minuten hadden mogen parkeren en geen 3 uur, maar gelukkig geen bon.
donderdag 21 april 2022
DONDERDAG 21 APRIL 2022 MOLHEIM
Vandaag reizen we verder richting Straatsburg. Na het bezoek aan Luxemburg stad had Floor niet veel zin om nog een stad te bezoeken, dus we hebben in een plaatsje daar in de buurt een camping gezocht. Obernai, een prachtig plaatsje met heel veel vakwerkhuizen, maar de camping was helaas vol. Toen naar Molheim een eindje verderop, daar was wel plaats op de camping Municipal. een leuke camping en ook een leuk plaatsje. Naast de camping een zwembad, maar dat gaat pas 1 mei open.
'S middags even naar het stadcentrum gelopen, heel verrassend. Wel 3 bakkers in zo'n klein dorpje en een Bugatti foudation. Op het dorpsplein stond in een glazen huis ook een echte Bugatti. Ook hier een kleine biologische winkel gevonden.
En een ooievaarsnest. Heel veel ooievaarsnesten.
woensdag 20 april 2022
WOENSDAG 20 APRIL LUXEMBURGSTAD
Vandaag een daagje Luxemburg stad. Vanaf de camping gaat een gratis bus naar het centrum, heel handig.
Wat een rijke stad, en zijn winkels die in heel Nederland niet te vinden zijn zoals Gucci en veel meer van dat niveau. Het grappige was dat we tijdens de busrit langs een heel ander winkelcentrum kwamen waar een Hema zat, dus daar zijn we 's middags ook nog naar opzoek gegaan en gevonden. KoFfie hebben we net als de vorige keer weer gedronken bij Mc Donalds op het terras.Tussen de middag hebben we onze meegebrachte broodjes genuttigd in een heel groot park midden in de stad in een diep dal.
Nog even langs de biogische winkel en toen weer terug naar de camping.
dinsdag 19 april 2022
DINSDAG 19 APRIL BERDORF/DIEKIRCH
Vandaag zijn we na de ochtendwandeling in het bos naar Diekirch geweest waar markt was. De maandelijkse markt bleek een kledingmarkt te zijn. Maar door de winkelstraten lopend kwamen we marktkramen met etenswaren tegen. Zelfs biologisch. Dus wat biologische groenten gekocht en eieren. Bij een viskraam een stuk gemarineerde zalm en een overheerlijke krabsalade. Uiteraard koffie gedronken en ook nog een supermarkt bezocht.
maandag 18 april 2022
MAANDAG 18 APRIL 2022 BERDORF
Vandaag bij het ontbijt de laatste voorgebakken broodjes gegeten. Vervolgens naar Vianden geweest, dat zou een mooie stad zijn. Dat viel wat tegen. We hebben er koffie gedronken, het kasteel aan de buitenkant bekeken en we zijn weer weggegaan. Op de terugweg zijn we nog even in Beaufort geweest. (foto's onder) Ook koffie gedronken, het kasteel aan de buitenkant bekeken en toen weer terug naar de camping.
Aan het einde van de middag kreeg Floor ineens diarree. Hopelijk wordt hij nu niet ziek. Maar gelukkig zijn we nog redelijk dicht bij huis mocht het ernstig worden.
Morgen vertrekken we van deze camping. We gaan naar de markt in Diekirch en daarna naar een camping bij Luxemburg stad.
zondag 17 april 2022
ZONDAG 17 APRIL2022 BERDORF
Als eerste vanmorgen maar een boswandeling gemaakt met Fientje. Ze heeft het dan prima naar haar zin. Er is van alles te snuffelen. Vanochtend hadden we voor het afbakken van de broodjes ook de airfryer weer nodig. Want zondag dus geen bakker open, maar gelukkig hadden we dat al bedacht en afbakbroodjes gekocht. Dus weer naar het toiletgebouw. Heerlijk buiten ontbeten. Het is kennelijk maar 11 graden, maar in de zon is het heerlijk. Om half 12 was iedereen die vandaag zou vertrekken wel weg, dus gingen we een andere plek zoeken met stroom. Plekje gevonden op een hoek, dus maar aan kant buren. De bedoeling was eigenlijk vandaag naar Vianden te gaan, maar na de verhuizing hadden we daar geen zin meer in en hebben heerlijk de hele dag in de luie stoelen in de zon gelegen.
'S avonds heeft Floor gescottelbraait. Een groenteprutje en speklapjes.
zaterdag 16 april 2022
ZATERDAG 16 APRIL 2023 BERDORF
Vandaag zijn we naar Berdorf afgereisd. Altijd een leuke start van de vakantie. Alleen hadden we beter kunnen reserveren. Het is paasweekend en de camping is vol. Alleen nog 1 plekje zonder stroom. Maar morgen schijnen er veel mensen te vertrekken, dus blijven we. Voor het avondeten had ik een quiche gepland die in de airfryer moest, dat gaat hier dus niet lukken. Maar een stopcontact in het toiletgebouw bracht uitkomst. Floor heeft zich daar 20 minuten met een boek en de airfryer geïnstalleerd en toen konden we eten. Thee hebben we ook daar gezet.
Onderweg zijn we nog even langs DeWit in Schijndel geweest voor een nieuwe jerrycan, want de oude lekte. En toen we bij Maastricht de wegwijzer naar Gronsveld zagen zijn we afgeslagen om even bij Peter Lemmens zijn beroemde Grenachetaart te halen. Hij had alleen nog een grote, dus we hebben voor een paar dagen taart😄
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...






























