Pagina's

woensdag 25 januari 2023

WOENSDAG 25 JANUARI 2023 PALAMOS

 








Vandaag zijn we een daagje in Palamos gebleven. Na 2 lange dagen rijden wel lekker om even stil te staan. Nou niet helemaal stilstaan, want we zijn  naar het buurdorp gefietst waar een markt was.10 minuten fietsen en daar aangekomen bleek de markt te bestaan uit 8 groentekramen, 1 kledingkraam en 1 schoenenkraam. Dus niet echt de moeite waard. Maar het was wel heel leuk om langs de boulevard te fietsen. En daar hebben we ook koffiegedronken. Even de plaatselijke winkelstraat doorgelopen en Floor werd helemaal enthousiast van de vissersboten dus zijn we ook even dat gebied ingefietst om foto's te maken.



dinsdag 24 januari 2023

DINSDAG 24 JANUARI 2023 PALAMOS








Vanochtend vroeg vertrokken, om 9 uur reden we weg. Ontbijten doen we onderweg bij de 1e stop. Eerst even langs de supermarkt om te tanken en boodschappen te doen. Daar konden we ook even naar de wc.Weer veel te laat aangekomen op de camperplaats. Empordarea in  Polamos. Weer helemaal donker. Maar er zat nog iemand in de receptie, dus dat was fijn. Een echt Spaanse camperplaats korties bij dichies.

De rit was wat weer betreft heel afwisselend, soms lag er sneeuw soms niet. Maar hoe lager we kwamen, hoe extremer. Bij de stop van 3 uur zaten we heerlijk in het zonnetje en om 5 uur lag er een berg sneeuw en waren er sneeuwschuivers bezig.

's Avonds ging het ineens mis met mijn e-reader. Ik wilde hem aanzetten, maar er gebeurde helemaal niets. Uiteindelijk na een paar keer op de knop gedrukt te hebben ging hij een soort resetten en kon ik alleen nog inloggen bij Kobo. Gelukkig lukt het Floor na heel veel gedoe om weer op de home pagina te komen, bleken al mijn boeken verwijdert. Gelukkig heb ik een laptop bij me waar Merel zondag heel veel boeken had opgezet, dus die kon ik weer op mijn e-reader zetten. Nu nog gaan proberen de boeken die op de computer thuis staat erop te krijgen.



maandag 23 januari 2023

MAANDAG 23 JANUARI 2023 BEAUNE


Vanochtend vertrokken om 10.00 uur. En om 18.30 op de camperplaats in Beaune aangekomen 700km verderop. De Aire Municipale is gewoon een parkeerplaats, maar zo voor 1 nachtje is dat prima. En lekker goedkoop € 7,90 en € 4,50 stroom.Stroom krijgen was wel een probleem wat Floor uiteindelijk wel opgelost heeft. Doordat we in het donker aankwamen had Floor niet gezien dat er ook nog een knopje zat. Toen hij dat indrukte was er stroom. Gelukkig maar want het is steenkoud, dus het is wel fijn als de elektrische deken aan kan
.


maandag 7 november 2022

DINSDAG 1 NOVEMBER DE PAALBERG

Vandaag waait het behoorlijk, dus we gaan wandelen i.p.v. fietsen.

Eerst alles inpakken want vandaag vertrekken we, dus moeten we voor 11. 00 uur van de camping af zijn.

We zetten de auto's op de parkeerplaats van de camping en lopen vanaf daar de heide op richting schaapskooi. Helaas bleek de schaapskooi gesloten te zijn. Dus toen maar verder over de heide gewandeld. Aan het einde kwamen we nog een groepje jongelui tegen die probeerden een drone uit de boom te gooien.

Terug op de parkeerplaats afscheid genomen van Els en Hans en richting huis gegaan. Onderweg nog een paar kringlopen bezocht. eerst in Leusden 2, dat was echt helemaal niks en later in Vianen en dat was een heel leuke. Weer wat klein serviesgoed gescoord.

maandag 31 oktober 2022

MAANDAG 31 OKTOBER DE PAALBERG ERMELO

 Vandaag met Els en Hans via een prachtige bosroute naar Harderwijk gefietst. Onderweg op een picknicktafel even geluncht. In Harderwijk even koffie gedronken aan de haven. Het wad een flinke route 26,5 km. Van Harderwijk weer terug naar de camping gefietst. 's  Avonds samen gegeten, groente met satésaus van ons en nasi van Els. Daarna een paar spelletjes gedaan en toen vroeg naar bed want de veranderde tijd voel je wel na zo'n dag fietsen.

zondag 30 oktober 2022

ZONDAG 30 OKTOBER 2022, ERMELO

 Vandaag met Els en Hans naar Ermelo. Afgesproken op de parkeerplaats van Landgoed Oud Groevenbeek. Daar even koffie gedronken met de restanten taart van Merels verjaardag gisteren.

Daarna gaan fietsen. Mooie fietstocht waarbij we ook langs de camping reden. Een plekje uitgezocht en besproken en toen terug naar de parkeerplaats en naar de camping gereden. Gezellig thee gedronken, Fientje uitgelaten op de heide en daarna naar restaurant De Dorpskamer in Ermelo op te gaan eten,

Heel gezellig.

vrijdag 22 juli 2022

VRIJDAG 22 JULI 2022 ENKHUIZEN/BOVENKARSPEL

 Vandaag na het uitlaten van Fientje en het ontbijt naar Enkhuizen gefietst. Daar een fietsenmaker gezocht, want de band die Floor geplakt had voor we weggingen van Fientjes kar was weer leeggelopen en hij kon nergens een lek vinden. Nieuwe band gekocht en toen koffie gedronken. Even de kringloopwinkel bezocht en 2 donkerblauwe lijsten gekocht. Daarna naar Andijk gefietst. We dachten via de fietsknooppunten te fietsen en fietsen naar het 1e fietsknooppunt waar we een bordje naar zagen verwijzen. Pas toen we merkten dat we helemaal naar de camping terug aan het fietsen waren keken we waar dat knooppunt eigenlijk was. Helemaal de verkeerde kant uit dus. Via de knooppuntenapp gezocht welk knooppunt wel de goede kant uit was en toen weer helemaal teruggeleid naar waar we begonnen waren.

Langs het IJsselmeer toen naar Andijk gefietst. Een behoorlijk eindje. In Andijk in een heel leuke theetuin wat gedronken. De bedoeling was om ook een kringloop in Andijk te bezoeken, maar die bleek om 16.00 uur al dichtgegaan, dus toen alleen nog naar een supermarkt om een pizza en koekjes te kopen en maar naar de camping gefietst. De fietstocht ging door het Streekbos waar we Fientje elke morgen uitlaten, dus Fien mocht daar los meelopen. Eenmaal weer op de camping lekker lui in een stoel gezeten

donderdag 21 juli 2022

DONDERDAG 21 JULI BOVENKARSPEL/ZAANDAM

 Vandaag gaat het de hele dag regenen, maar om nu de hele dag in de camper te zitten. Dus we gaan naar de markt in Zaandam. Gisteren had iemand me verteld dat dat zo'n leuke markt was.

Zaandam is heel bijzonder om te zien. Heel veel nieuwe bouwwerken hebben de vorm van Zaanse huisjes, zelfs flats. Heel leuk. Maar de markt was een zware tegenvaller, kennelijk veel marktlui met vakantie, dus het stelde echt niets voor. Even door de winkelstraten gelopen, ergens koffie gedronken een winkel gezien waar ze prachtig Indiase meubelen verkopen, maar volstrekt onbetaalbaar.Toen geprobeerd de stad uit te komen, maar dat was niet makkelijk. Toezicht had de weg die we moesten nemen afgesloten en we kwamen in een wijk zonder uitgang. De enige mogelijkheid was weer terug naar de afgesloten weg. Uiteindelijk maar tegen het verkeer in een eenrichtingstraat genomen en toen lukte het. Nog even goedkoop getankt en weer terug naar de camping en de rest van de dag de regen uitgezeten in de camper. Ook gezellig.

woensdag 20 juli 2022

WOENSDAG 20 JULI BOVENKARSPEL

 Weversmarkt. Dus vroeg opstaan, de spullen die we gisteren in de schuur op mochten slaan in de auto gezet, langs een bakker en een supermarkt gereden voor het ontbijt en de lunch en op weg naar Hoorn. Gelukkig iets minder warm dan gisteren. Aangekomen, auto uitgeladen en de kraam ingericht. s'Middags vielen er een paar druppels, maar we hadden het dekzeil voor achter de kraam meegenomen. 

s'Avonds alles weer in de schuur gezet en daar mag het blijven tot we zaterdag vertrekken.


dinsdag 19 juli 2022

DINSDAG 19 JULI BOVENKARSPEL

 Vandaag op weg naar het noorden. Morgen Weversmarkt, dus gaan we een paar dagen die kant op. De camping is De Gouwe Stek in Bovenkarspel. We zijn daar al eens eerder geweest.

Het is een bloedhete dag, 38  graden. Eerst zetten we de camper met de linkerzijkant naar de buren zodat we rechts waar we zitten privacy hebben. We gaan ervanuit dat de luifel voldoende schaduw geeft. Maar helaas als alles opgesteld en de luifel bevestigd is blijkt er een halve meter schaduw vanaf de auto. Dus toch maar opgedraaid. Alles weer afgebroken, auto omgedraaid en weer opgebouwd. Zo hebben we wel een flinke schaduwplek. Maar wel hard werken in die hitte.

Verder niets meer gedaan die dag.


Camping De Gouwe Stek