Vandaag geen bakker open, maar we hebben gisteren bij de Aldi brood gekocht dat we tot vandaag konden bewaren en dat is goed gelukt. Het was nog heerlijk vanochtend. Vanmiddag zijn we naar Hélène en Roel geweest die in Benecasim op de camping staan. Heel gezellig en ook nog een tip voor een Chinese bizar in Benecasim. Dus als we dinsdag of woensdag naar Castelon gaan, gaan we ook nog even langs Benecasim voor de Chinese bazar.
zondag 29 januari 2023
zaterdag 28 januari 2023
ZATERDAG 28 JANUARI ALCALA DE XIVERT
Vanochtend weer begonnen bij de bakker, wat wel weer even zoeken was. Na het ontbijt naar Peniscola vertrokken, een historisch standje aan de kust.Gelukkig makkelijk een (gratis) parkeerplaats gevonden. Het oude gedeelte is helemaal wit met blauw. Je waant je in Griekenland. De straten zijn geplaveid met allemaal groot grind. Dat moet een vreselijk werk geweest zijn. Eerst even koffie gedronken (€ 8,00) en toen door het stadje gewandeld. De enige winkeltjes zijn souvenirwinkels dat is wel jammer.
Op de terugweg naar de camping even boodschappen gedaan bij een Aldi die op de route lag. En toen bij de camper gescottelbraaid nu het nog lekker weer was, want 's avonds is het veel te koud om buiten te koken. Tussen 12 en 4 is het lekker om buiten te zitten, maar daarbuiten is het gemeen koud.
vrijdag 27 januari 2023
VRIJDAG 27 JANUARI ALCALA DE XIVERT
Vanochtend zijn we even naar Alcossebre geweest. Daar waren we vorige keer nadat de storm was afgelopen om de schade te bekijken en die was ontzettend, keien van bijna een meter doorsnede waren op de boulevard gegooid. Nu was alles weer normaal. We hebben even met Fien over het strand gelopen waar ze zelfs even heeft gespeeld met een Duits hondje. Vervolgens even koffie drinken op de boulevard. Daarna het dorp in, want ik kon me herinneren dat er een grote Chinese Bazar was en die wil ik niet missen. Er bleken er zelfs 2 te zijn, dus genieten. Wat een ongelofelijke berg spullen kan zo'n winkel verzamelen. Maar helaas, de kleine plastic bakjes die ik toch hadden ze geen van beiden. Wel heb ik natuurlijk andere hebbedingen gekocht.
donderdag 26 januari 2023
DONDERDAG 26 JANUARI ALCALA DE XIVERT
Vandaag vertrokken naar Alcala de Xivert. Drie jaar geleden stonden we daar ook toen de orkaan Gloria overtrok. We hebben voor een week gereserveerd, dan is het maar € 10,00 per nacht. Eerst even naar Lloret de Mar omdat daar de goedkoopste benzine uit de hele buurt is. En nu we er toch zijn wil Floor het ook wel even zien, dus we besluiten koffie te gaan drinken op de boulevard. Dat valt nog niet mee. De parkeerautomaat werkte niet mee en toen dat eindelijk lukte bleek geen van de zaken op de boulevard open te zijn. Dus maar even het stadje ingelopen. Daar bij een bakker koffie gedronken. Wat een troosteloze bedoening is Lloret de Mar in de winter. Duidelijk geen plek voor overwinteraars want alles is dicht.
Om een uur of 3 in Alcala de Xivert aangekomen, een mooie plek gevonden en lekker in het zonnetje gaan zitten.
Camping Los Olives
woensdag 25 januari 2023
WOENSDAG 25 JANUARI 2023 PALAMOS
Vandaag zijn we een daagje in Palamos gebleven. Na 2 lange dagen rijden wel lekker om even stil te staan. Nou niet helemaal stilstaan, want we zijn naar het buurdorp gefietst waar een markt was.10 minuten fietsen en daar aangekomen bleek de markt te bestaan uit 8 groentekramen, 1 kledingkraam en 1 schoenenkraam. Dus niet echt de moeite waard. Maar het was wel heel leuk om langs de boulevard te fietsen. En daar hebben we ook koffiegedronken. Even de plaatselijke winkelstraat doorgelopen en Floor werd helemaal enthousiast van de vissersboten dus zijn we ook even dat gebied ingefietst om foto's te maken.
dinsdag 24 januari 2023
DINSDAG 24 JANUARI 2023 PALAMOS
Vanochtend vroeg vertrokken, om 9 uur reden we weg. Ontbijten doen we onderweg bij de 1e stop. Eerst even langs de supermarkt om te tanken en boodschappen te doen. Daar konden we ook even naar de wc.Weer veel te laat aangekomen op de camperplaats. Empordarea in Polamos. Weer helemaal donker. Maar er zat nog iemand in de receptie, dus dat was fijn. Een echt Spaanse camperplaats korties bij dichies.
De rit was wat weer betreft heel afwisselend, soms lag er sneeuw soms niet. Maar hoe lager we kwamen, hoe extremer. Bij de stop van 3 uur zaten we heerlijk in het zonnetje en om 5 uur lag er een berg sneeuw en waren er sneeuwschuivers bezig.
's Avonds ging het ineens mis met mijn e-reader. Ik wilde hem aanzetten, maar er gebeurde helemaal niets. Uiteindelijk na een paar keer op de knop gedrukt te hebben ging hij een soort resetten en kon ik alleen nog inloggen bij Kobo. Gelukkig lukt het Floor na heel veel gedoe om weer op de home pagina te komen, bleken al mijn boeken verwijdert. Gelukkig heb ik een laptop bij me waar Merel zondag heel veel boeken had opgezet, dus die kon ik weer op mijn e-reader zetten. Nu nog gaan proberen de boeken die op de computer thuis staat erop te krijgen.
maandag 23 januari 2023
MAANDAG 23 JANUARI 2023 BEAUNE
Vanochtend vertrokken om 10.00 uur. En om 18.30 op de camperplaats in Beaune aangekomen 700km verderop. De Aire Municipale is gewoon een parkeerplaats, maar zo voor 1 nachtje is dat prima. En lekker goedkoop € 7,90 en € 4,50 stroom.Stroom krijgen was wel een probleem wat Floor uiteindelijk wel opgelost heeft. Doordat we in het donker aankwamen had Floor niet gezien dat er ook nog een knopje zat. Toen hij dat indrukte was er stroom. Gelukkig maar want het is steenkoud, dus het is wel fijn als de elektrische deken aan kan.
maandag 7 november 2022
DINSDAG 1 NOVEMBER DE PAALBERG
Vandaag waait het behoorlijk, dus we gaan wandelen i.p.v. fietsen.
Eerst alles inpakken want vandaag vertrekken we, dus moeten we voor 11. 00 uur van de camping af zijn.
We zetten de auto's op de parkeerplaats van de camping en lopen vanaf daar de heide op richting schaapskooi. Helaas bleek de schaapskooi gesloten te zijn. Dus toen maar verder over de heide gewandeld. Aan het einde kwamen we nog een groepje jongelui tegen die probeerden een drone uit de boom te gooien.
Terug op de parkeerplaats afscheid genomen van Els en Hans en richting huis gegaan. Onderweg nog een paar kringlopen bezocht. eerst in Leusden 2, dat was echt helemaal niks en later in Vianen en dat was een heel leuke. Weer wat klein serviesgoed gescoord.
maandag 31 oktober 2022
MAANDAG 31 OKTOBER DE PAALBERG ERMELO
Vandaag met Els en Hans via een prachtige bosroute naar Harderwijk gefietst. Onderweg op een picknicktafel even geluncht. In Harderwijk even koffie gedronken aan de haven. Het wad een flinke route 26,5 km. Van Harderwijk weer terug naar de camping gefietst. 's Avonds samen gegeten, groente met satésaus van ons en nasi van Els. Daarna een paar spelletjes gedaan en toen vroeg naar bed want de veranderde tijd voel je wel na zo'n dag fietsen.
zondag 30 oktober 2022
ZONDAG 30 OKTOBER 2022, ERMELO
Vandaag met Els en Hans naar Ermelo. Afgesproken op de parkeerplaats van Landgoed Oud Groevenbeek. Daar even koffie gedronken met de restanten taart van Merels verjaardag gisteren.
Daarna gaan fietsen. Mooie fietstocht waarbij we ook langs de camping reden. Een plekje uitgezocht en besproken en toen terug naar de parkeerplaats en naar de camping gereden. Gezellig thee gedronken, Fientje uitgelaten op de heide en daarna naar restaurant De Dorpskamer in Ermelo op te gaan eten,
Heel gezellig.
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...

























