Pagina's

zaterdag 27 mei 2023

ZATERDAG 27 MEI 2023, VEZELAY

 









Vandaag naar de markt in Avallon. De stad ziet er nu een stuk gezelliger ut dan toen ik woensdag hier naar het ziekenhuis ging. De markt is vlak bij het ziekenhuis, maar wat een wereld van verschil. In de markthal waren zelfs een paar biologische kramen. De markt en markthal bezocht, koffie gedronken uiteraard en even door het stadje geslenterd.

'S middags weer op de camping heerlijk in het zonnetje zitten lezen. Floor had paella gescoord op de markt, dus dat was ons avondeten.

vrijdag 26 mei 2023

VRIJDAG 26 MEI 2023, VEZELAY

 




Vandaag naar Clamecy geweest een stad met nog middeleeuwse vakwerkhuizen.

Viel tegen, het middeleeuwse centrum is maar heel klein, nauwelijks terrassen of andere gezelligheid. We hebben 2 pogingen gedaan om meer te vinden, maar is is kennelijk niets meer.

'S middags op de camping lekker in het zonnetjes (of eigenlijk in de schaduw, want veel te warm zitten lezen.

donderdag 25 mei 2023

DONDERDAG 25 MEI 2023 VEZELAY

 











De tekenbeten zijn niet rood geworden, dus ik hoef niet terug voor antibiotica.

Vanmorgen is Floor eerst brood gaan halen, voor de croissantjes op zijn, dan Fientje uitgelaten, een leuk stukje rondom de berg met uitzicht op het stadje. 

Vervolgens ontbijten en per fiets een bezoek aan Vezelay gebracht. Een heel bijzondere kerk waar een Maria altaar was, dus een kaarsje gebrand. Even in de plaatselijke supermarkt boodschappen gedaan (ik was jam vergeten mee te nemen) en weer terug naar de camping. Daar de verdere dag zitten lezen.

woensdag 24 mei 2023

WOENSDAG 24 MEI 2023, VEZELAY

 


Vanmorgen vroeg vertrokken naar Vezelay in de hoop vroeg genoeg op de camping te zijn om nog een plek te hebben. Het is prachtig weer, dus eigenlijk geen goede dag om in de auto te zitten. De reis gaat voorspoedig en we zijn op tijd. Er is nog plek.

Maar vlak voor je op de camping arriveerden ontdek ik een teek op mijn been. Natuurlijk opgelopen toen ik Fientje vanmorgen in dat lange gras uitliet.

Met een tekentang geprobeerd te verwijderen, mislukt uiteindelijk kreeg ik wel het lijfje weg, maar de poten bleven achter. Google geraadpleegd. Ziekenhuisbezoek nodig. Dus naar de eerste hulp van het ziekenhuis in Avallon. Daar werden we verbazend snel geholpen. Een arts heeft met een scalpel ontzettend in mijn been zitten peuren. Heeeel pijnlijk. Het advies dat we meekregen was: terugkomen als er een rode ring ontstaat rondom de beet voor antibiotica.

Daarna zijn we maar in Avallon uit eten geweest. Annelies appte dat als ik niemand geschopt had ik ook wel een dessert verdient had, maar helaas waren de crème brulee en de profiteroles al op, dus geen dessert.


Camping l' Auberge de Jeunesse

dinsdag 23 mei 2023

DINSDAG 23 MEI 2023, SIMMER, LUXEMBURG

Vanochtend even ontbeten met de krentenbollen die we gisteren vergeten waren en daarna Fientje uit gelaten. Je kunt vanaf de camping een bospaadje inlopen, dat is fijn.

Daarna even naar de Lidl voor boodschappen. Naast de Lidl bleek een grote biologische winkel, maar heel duur. Dus alleen wat fruit en groente gekocht en de rest toch maar bij de Lidl.

Daarna de hele dag lekker bij de camper rondgehangen en gelezen.

's avonds gescottelbraaid.

MAANDAG 22 MEI 2023, SIMMER, LUXEMBURG


Vandaag om een uur of 2 vertrokken omdat Floor eerst nog iemand in wilde werken.

Om ongeveer 6 uur een kleine camping in Luxemburg gevonden. Toen we kwamen waren er nog 3 andere camperaars en een paar stacaravans. We hadden een ovenschotel uit de diepvries meegenomen, dus die kon even in de airfryer.

zondag 5 maart 2023

ZATERDAG 4 EN ZONDAG 5 MAART 2023, MAELLA





 

Zaterdagochtend zijn we naar Maella gegaan, naar Aart en Ivonne. Onderweg nog even een Chineesje gepikt. Floor helpt Aart met allerlei klussen. 's Avonds krijgen we hun accu mee op de elektrische deken op aan te sluiten. En een extra deken. Floor vindt het zo leuk dat we nog een dag blijven klussen. op zondag zet hij Ikea stoelen in elkaar. Ze hebben een olijfgaard gekocht met een mooi uitzicht. Wij staan 2 niveaus lager tussen de olijfbomen.

vrijdag 3 maart 2023

VRIJDAG 3 MAART2023, HORTA DE SANT JOAN





Vandaag weer op pad. Eerst nog even de gezamenlijke wandeling en koffiedrinken en dan vertrekken.

Eerst even tanken bij de goedkope benzinepomp die we vonden en bij de Lidl iets om mee te ontbijten. En dan op pad naar de camping in de buurt van Maella.

Onderweg kwamen we nog langs de Chinezen waar Edith over vertelde, dus toch maar weer even naar binnen, maar de 1e was helemaal niks en in de 2e vond Floor een nijptang die hij al lang zocht en ik mooie kleuren borduurzijde. De 3e hebben we niet gezien. Het plan om in Tortossa naar de markt te gaan mislukte want die ging natuurlijk om 2 uur dicht en wij waren veel later.

De laatste afrit naar  camping Mas-Karmel gaf wel wat twijfels, een karrenpad zonder een bordje of zo. toch maar gedaan en jawel, we kwamen op de camping. Een heel bijzondere terrassencamping waarbij je het idee hebt dat je midden in de wildernis zit. Samen met nog een Nederlander zijn we de enige gasten. Heel bijzonder.


Aart en Ivonne zijn ook al op hun land gearriveerd, dus morgen gaan we daar naartoe.

donderdag 2 maart 2023

DONDERDAG 2 MAART 2023 , CALLOSA D'EN SARRIA

 


Vandaag een daagje op de camperplaats, lekker rustig. Natuurlijk eerst de wandeling 's morgens en daarna gezamenlijk koffie drinken. En vervolgens gaat ieder zijns weegs. Wij hadden brood en suiker nodig, maar met de fiets is hier niet te doen, te veel hellingen. Een van de anderen bood aan om het mee te brengen. Heel lief, dus wij konden de hele dag op de camperplaats blijven. Lekker lezen, een beetje borduren.

woensdag 1 maart 2023

WOENSDAG 1 MAART 2023 , CALLOSA D' EN SARIA

 


Vanochtend heb ik alleen meegewandeld met de andere camperaars, Floor had te veel last van zijn rug. Het is mij ook niet meegevallen, veel last van mijn knie.

Toen naar de Mac. Donalds gereden om daar de auto te parkeren en naar Benidorm te fietsen. Terwijl wij aan de rechterkant van de auto de fietskar in elkaar aan het zetten waren heeft iemand via de linkerportier mijn tas gestolen. Alles weg, dus ook de autosleutels. Voor de zekerheid de auto maar ergens anders geparkeerd, want voor hetzelfde geld komen ze terug om de auto te stelen. Daarna toch naar Benidorm gefietst en naar de markt geweest. Gelijk maar een nieuwe tas gekocht.Dit is toch echt de leukste markt.

Terug naar Altea gefietst en naar het politiebureau. Na 2 uur wachten konden we aangifte doen. We hadden Sjako gebeld en met de telefoon op luidspreker tussen de agent en ons in is het gelukt om aangifte te doen.


Nog maar even langs de Chinees, want Floor zijn telefoonsnoer heeft het nu echt begeven en dan kan ik gelijk make up sponsjes kopen die nog in mijn tas zaten van een vorig bezoek en ook een brillenkoker gevonden voor de kluiven van Fien.

Om half 7 pas terug op de camperplaats, brood gegeten toen maar.