Pagina's

zondag 10 september 2023

10 SEPTEMBER 2023 MARCK

 Om een uur of 12 was alles ingepakt en konden we vertrekken. Onderweg kregen we in BelgiĆ« een ontzettende file, dus heel ver zijn we niet gekomen. In Marck was een camperplaats die maar € 8,00 kost.

's Avonds tussen 19.00en 21.00 uur zou het geld opgehaald worden, maar dat is nooit gebeurd, dus we stonden gratis.


vrijdag 28 juli 2023

JULI 2023, HOORN



 



Dinsdagochtend vertrokken naar camping Boven het Maaiveld in Hoogwoud. Omdat we te vroeg waren eerst even langs de kringloop in Vianen waar ze altijd heel veel melkkannetjes hebben. Deze keer geen melkkannetje gekocht, maar wel een mooie theepot. En een aantal advocaatlepeltjes! 

Daarna geluncht in het dorp. Het is een heel leuke camping met een grote kas die als recreatieruimte fungeert zodat je ook blij slecht weer nog iets kunt doen.

Woensdagochtend vertrokken naar Hoorn voor de Weversmarkt. Een beetje stressen wel omdat onze spullen in de kas stonden en de eigenaar moest komen om die open te maken, waardoor we best laat vertrokken.

De markt was redelijk, maar vooral omdat ik bijna alle lappen heb verkocht die ik had meegenomen en niet omdat ik mijn werk verkocht. Slechts 3 dingen. Een boekje, 1 vogeltje en een paar oorbellen.

's Avonds werd er op de camping patat gebakken, dus dat was ons avondeten.

Donderdag was het slecht weer . Toen het uiteindelijk (bijna) droog werd 's middag gingen we fietsen naar een kringloop, maar helaas bleven we steken bij een wegafzetting, dus dat ging niet door.

Toen maar naar het tuincentrum dat naast de camping lag en daar vonden we een heel leuk bankje voor in de casa. Het bleek in elkaar gevouwen te kunnen worden tot een plat pakket, dus we hebben het gekocht.

Vrijdagochtend konden we het bankje halen in het magazijn. Dat magazijn lag vlak bij de kringloopwinkel waar we gisteren naar toe wilden, dus dat hebben we daarna gedaan.

Toen naar Schagen. waar we een poosje rondgelopen hebben en koffie gedronken.

Daarna weer naar de camping.

Zaterdag onderweg naar huis een bezoek aan Alkmaar gebracht. Floor heeft daar een lichte spijkerbroek gescoord. Er waren in 1 straat ook een paar kringlpen, maar die waren geen van allen interessant.


donderdag 8 juni 2023

DONDERDAG 8 JUNI 2023, VESSEM

 



Vandaag weer gefietst  naar Winterle en nu was horeca geen probleem, er was genoeg. Koffie gedronken op een boerderij waar Fien even bij de kippen kon kijken. Die leeuwen stonden in een tuin in het bos. En de ooievaar kwamen we ook onderweg tegen.

WOENSDAG 7 JUNI, VESSEM

 Vandaag hadden we een fietstocht van 30 km gepland, maar kennelijk zijn we op enig moment verkeerd gereden want ineens waren we een aantal knooppunten verder en was de rit nog maar 15 km. Nergens was open horeca te vinden, dus een kop koffie zat er niet in. Kennelijk zit de horeca hier zonder personeel, waardoor ze allemaal 's avonds pas opengaanUiteindelijk vonden we een bakker die koffie serveerde. Daar ook gelijk een paar worstenbroodjes gekocht.

En aan het einde van de rit was toch nog een restaurant open.




Zo kregen we 's morgens ons brood

dinsdag 6 juni 2023

DINSDAG 6 JUNI 2023, VESSEM

 Vandaag heb ik een afspraak bij Brigitte voor thermografie. Dus vanochtend moet ik mijn thee en koffie koud drinken ;-).

Nadat ik bij haar in Boxtel ben geweest gaan we even naar De Wit in Schijndel, dat is dan vlakbij en we hebben weer een paar dingen nodig. Een nieuwe stekker b.v. Want Hans heeft zich zondag even over ons stroomprobleem gebogen en geconstateerd dat het aan de stekker lig en niet aan de auto. Gelukkig had hij een reserve stekker bij zich.

Maar inmiddels hebben we toch moeten constateren dat dat het niet alleen is, want ook met de nieuwe stekker komen er nog veel pogingen aan te pas voor we stroom hebben. Daarna 's middags en 's avonds weer lekker lui liggen lezen.

maandag 5 juni 2023

MAANDAG 5 JUNI 2023, VESSEM

 Vandaag weer terug in Nederland op een camperplaats in Vessem. Mooi verzorgde camperplaats met alle voorzieningen. Maar wel, net als alle boerderij camperplaatsen zonder ook maar 1 boom. We staan wel naast een hoge heg die het einde van de camperplaats markeert, dus die geeft na de middag schaduw. Dat is ook wel nodig, want ook hier in Nederland is het erg warm.

Camperplaats De Spekdonken plaats nr. 22

zondag 4 juni 2023

ZONDAG 4 JUNI 2023, WASSERBILLIG

 Vandaag een dagje rustig op de camping. Zondag, dus alles is dicht. 'S morgens hebben we gelukkig voldoende schaduw. Halverwege de dag komt er een appje van Els dat ze vanavond komen Rumi kuppen, dus ze komen hierheen. En inderdaad om een uur of 6 zijn ze er. We gaan met z'n vieren eten bij het restaurant van de camping waar we eigenlijk naar toe wilden 4 km verderop. Toen we terug kwamen hebben we bij hen in de camper nog 3 spelletjes Rummi kub gedaan, dus het werd een latertje.

zaterdag 3 juni 2023

ZATERDAG 3 JUNI 2023, WASSERBILLIG/TRIER

 








Vandaag naar Trier gefietst. Met deze hitte is dat nog een aardige klus. Wel mooi fietsen langs de Moezel. Het kostte even moeite om het centrum te vinden. Het was echt heel druk in de stad en een heel andere sfeer dan in de Franse dorpjes waar we tot dusver waren. Door het centrum geslenterd, kerk bezocht,  koffie gedronken en geluncht. Floor eindelijk zijn schnitzel. Daarna nog een ijsje gehaald. Nog even naar de Aldi geweest voor boodschappen en weer terug naar de camping fietsen. Onderweg nog even een terrasje gepikt op de camping waar we gisteren eigenlijk naar toe wilden, maar die vol was. Nu hadden we wind mee, dus dat ging een stuk makkelijker.











vrijdag 2 juni 2023

VRIJDAG 2 JUNI 2023, WASSERBILLIG


 Vandaag weer verhuisd, deze keer naar Luxemburg. Eigenlijk zouden we naar een Duitse camping gaan vlak bij Luxemburg, maar die bleek vol en de dichtstbijzijnde andere camping was dus net over de grens.

Over de rit valt niets te vertellen. De camping heet Schützwiese. Hij ligt precies op het punt waar de Sauer in de Moezel stroomt.

donderdag 1 juni 2023

DONDERDAG I JUNI 2023, DOLE

 






















Gisteren zijn we naar een nieuwe camping gegaan. Naar het stadje Dole in de Jura. Een vrij korte rit. Onderweg nog even koffie gedronken in Vezelay. Zie de bovenste foto's.De camping bleek een heel grote te zijn, niet echt wat wij graag willen, maar de keuze is hier vrij beperkt. Veel camperplaatsen zonder voorzieningen, maar weinig campings.

En vandaag zijn we  Dole gaan bezoeken. Een tip van een Belgische buurvrouw: ga naar de VVV die hebben een leuke wandelroute door de stad. Volg de poezen. Helaas bleek de VVV pas om 2 uur open te gaan, dus na koffie gedronken te hebben zijn we op eigen initiatief maar door de stad gaan lopen. Prachtige kerk bezocht. Zie de andere foto's. Kaarsje gebrand. We wilden lunchen, maar de ober op het terras waar we neerstreken meldde dat er niet gegeten kon worden. De keuken had geen tijd meer voor nieuwe gasten. Dan alleen maar wat gedronken.

Camping  Du Pasquier