Pagina's

zondag 11 februari 2024

ZONDAG 11 FEBRUARI 2024 CONIL DE LA FRONTERA/LAGOS

 Vanmorgen vertrokken richting Lagos, met de perspexruit met ducktape vastgeplakt. Onderweg minstens 6 keer gestopt bij benzinepompen om de boel weer vast te plakken. Uiteindelijk zat er meer dan een hele rol ducktape op en toch vloog de ruit 20 km voor het einddoel helemaal los. Bij de laatste benzinepomp hadden we er ook nog een spaband omheen gedaan, dat was waarschijnlijk de enige reden dat de ruit niet wegvloog. Toen maar eraf gehaald en met open raam het laatste stuk gereden.

In Lagos was het nog even zoeken naar de goeie flat.

Een stresseg daagje, maar gezellig afgesloten met Teus en Dicky.

zaterdag 10 februari 2024

ZATERDAG 10 FEBRUARI 2024 CONIL DE LA FRONTERA

 

De geplakte ruit




Vanmorgen naar het dorp gefietst, ongeveer 25 minuten heuveltop, heuvelafwaarts. Ook al zijn we aan de kust het is toch best nog klimmen. Als eerste naar de Chinees geweest in het dorp voor Duc tape en een tuigje voor Fien, want ook dat is gesneuveld in de storm. Toen op zoek naar een ferreteria voor een stukje perspex voor de ruit. En jawel, dat hadden ze. Daarna nog even door het dorp  en naar de kust gefietst. Tussen het dorp en de zee ligt nog een wild stuk natuur, maar verderop is er ook strand. Even koffie gedronken, naar de Spar voor een paar boodschappen en weer terug naar de camping.

Daar hebben we toen met een ijzerzaagje dat Floor bij zich had en een breekmes dat ik bij me had de ruit min of meer op maat gesneden en tegen het gat geplakt. Prima gelukt.

vrijdag 9 februari 2024

VRIJDAG 9 FEBRUARI 2024, CONIL DE LA FRONTERA

 







Vanmorgen stormde en regende het nog steeds heel erg, dus wilden we met de auto naar de supermarkt en het dorp. De camperplaats was een groot modderveld geworden, dus reed Floor eerst de weg op voor ik de passagiersstoel om ging draaien. Terwijl ik de achterdeur open deed vlogen alle jassen en vesten naar buiten, ik kon ze nog net houden. Ondertussen deed Floor het bestuurdersportier open en dat vloog uit zijn handen met als gevolg ruit kapot, spiegel kapot en de deur volledig geforceerd. Hij kon niet meer dicht.

Dus verzekering gebeld. na een hoop gedoe kregen we een belletje dat er binnen 3 kwartier een sleepwagen zou komen. Wij waren ondertussen naast een huis gaan staan om uit de wind te staan, dus terug naar onze plek en alles inladen.

De sleper kwam maar kon ons niet meenemen want hij had maar 1 passagiersstoel. Samen met Floor en een krik heeft hij uiteindelijk de deur dichtgekregen en moesten we zelf naar de garage in Cadiz rijden. Met een kapot raam in de regen dus. De garage ging natuurlijk net dicht voor de lunch dus we moesten 2 uur wachten. Uiteindelijk konden we naar binnen rijden en hebben ze de schade bekeken. Het is gelukt om duidelijk te maken dat we al heel blij waren als ze de ruit konden dichten.

We moesten in de showroom wachten en ze gingen aan de slag. Op een gegeven moment kwam iemand een offerte brengen voor de hele reparatie.€ 2.500,00! En het duurt 10 dagen voor de onderdelen er zijn en dan 2 dagen repareren. Dus over twee weken is hij klaar.

Dus weer de verzekering bellen. We mochten de noodreparatie laten doen, maar verder moest er nog overlegd worden. Uiteindelijk konden we de auto meenemen, hadden ze het raam dichtgeplakt met ondoorzichtig plastic. Zo kun je niet rijden. je kon niet in de spiegel kijken.

Dus eenmaal buiten hebben we dat er maar weer afgehaald. Inmiddels kregen we een berichtje van de verzekering dat we 3 hotelovernachtingen kregen. Dat zal zijn voor de twee dagen dat de auto in de garage staat. 

We besloten met open raam naar een camping te rijden deze keer, weer in Conil de la Frontera. De camping is in een bos, dus veel minder last van de wind. Hopelijk kunnen we vannacht gewoon boven slapen.

DONDERDAG 8 FEBRUARI 2024, ALMERIA/CONIL DE LA FRONTERA

 


Vanochtend van Almeria vertrokken naar Conil de la Frontera. Volgens Ivonne is dat een heel leuk plaatsje en het is een mooi stop onderweg naar Portugal. Onderweg zagen we nog besneeuwde bergtoppen. Het is een gratis camperplaats, of eigenlijk een zandvlakte dicht langs de kust ook weer. In de loop va de dag ging het steeds harder waaien. Zo hard dat we dat dak hebben laten zakken en beneden hebben geslapen, of slapen, Floor sliep en ik lag wakker. 

woensdag 7 februari 2024

WOENSDAG 7 FEBRUARI 2024 SAN JAVIER/ ALMERIA


 










Vanmorgen weer vertrokken. Naar Almeria deze keer. Een gratis camperplaats langs de zee.

Het blijkt een gewone parkeerplaats te zijn. De campers die er staan nemen 2 parkeerplekken in en er is geen ruimte om buiten te zitten. We kunnen onze spullen nog wel net binnen het parkeervak kwijt. De stoelen zetten we op het strand, daar mogen we wel zitten. De camperplaats ligt 5 km buiten Almeria, maar er gaat een fietspad naartoe, dus na een kopje thee gaan we op pad. We kunnen de hele boulevard uit fietsen en moeten dan afslaan richting centrum. Dat is weer even een klim. We parkeren onze fietsen in het oude centrum en lopen even rond en gaan zitten voor een drankje.

Als ik mijn telefoon wil pakken om te kijken waar de kathedraal is kom ik erachter dat ik die op mijn fiets heb laten zitten. Dus direct terug naar de fiets gelopen en gelukkig, hij zit er nog op. Even een stokbrood gekocht voor het avondeten en weer terug naar de camperplaats. Daar blijkt dat de camperplaats nu vol loopt met personenauto's. Geen idee wat die mensen komen doen.

dinsdag 6 februari 2024

DINSDAG 6 FEBRUARI 2024 SAN JAVIER

 




Na een fruitontbijtje vanochtend op de fiets naar Los Alcazares voor de markt. We laten Google een route uitstippelen. En dan komen we dus weer op een weg die in Nederland geen weg zou mogen heten, maar een karrenpad. We doen het toch maar, inmiddels hebben we wel geleerd dat dat kennelijk toch officiƫle wegen kunnen zijn. Na een poos komen we hekken tegen waardoor we niet verder kunnen. Dan maar afslaan en hopen dat de route wordt aangepast. En dat gebeurt inderdaad. Uiteindelijk komen we weer op een normale weg en eindigen we op de markt. Na de markt fietsen we de boulevard op en kijken hoever we komen. Onderweg nog een terrasje en dan eindigen we bij het hondenstrand waar we vorig jaar ook waren. Daar begint een houten pad dwars door het riet, dus dat doen we ook om te eindigen op een strand achter een camping. Hier lijkt het dood te lopen, maar we fietsen de camping op en kunnen er door de in/uitgang uit en de weg op. We komen uit achter het militaire vliegveld en moeten daar dus omheen fietsen, Dan komen we weer uit bij de rotonde van vanochtend toen we uit het karrenpad kwamen. Maar nu zegt Google dat we rechtdoor mogen, het fietspad volgen. En met dat fietspad komen we dus terug in San Javier. Google moet misschien ook eens een fietspadenkaart kopen.

Nog even naar de Lidl en dan weer naar de camperplaats.

Aan het einde van de middag wil ik Fien borstelen en doe dat op een picknicktafel een eindje verder. Ineens heb ik allemaal boze mensen om me heen. Ik borstel een hond op de tafel waarvan zij eten. Iemand komt zelfs een foto maken van deze misdaad. Ik maak het borstelen maar snel af, want ik voel me echt bedreigt. Ik kom terug om de tafel met een vaatdoek schoon te maken. Het vuil dat ervan afkomt is echt niet van Fientje. Dan maakt iemand me nog boos attent op het feit dat er ook nog haren op de grond liggen. 

Ik zit verder niet echt lekker meer buiten. Ik heb het gevoel dat er elk moment iemand langs kan komen om nog een keer boos tegen me uit te vallen.

Gelukkig gaan we morgen weg.


maandag 5 februari 2024

MAANDAG 5 FEBRUARI 2024, SAN JAVIER

 






Ook hier kwam vanmorgen een rijdende bakker op de camping, dus we hoefden niet naar de supermarkt.Naar het strand gefietst en daar gewandeld en koffie gedronken. Daarna nog een stuk over de boulevard gefietst.

Toen weer terug naar de camperplaats. De kermis wordt afgebroken, dus het is uit met de herrie. Weer lekker in het zonnetje gezeten.

zondag 4 februari 2024

ZONDAG 4 FEBRUARI 2024, SAN JAVIER

 


Vanmorgen kwam op de parkeerplaats een luid toeterende auto lang, het bleek een bakker die "aan huis" bezorgt. Na het ontbijt naar de rastro van San Javier waar Floor vorig jaar een stel heel goede broeken had gekocht voor een prikkie. Ook deze keer heeft hij weer 3 broeken gekocht. Een van de kramen verkocht een hele doos oude loterijbriefjes. Heel leuk voor in mijn junk journals, maar € 30,00 voor die doos vond ik toch iets te veel van het goede.

Daarna nog even langs een markt in het dorp zelf. Dat bleek ook een halve rastro te zijn. gecombineerd met een normale markt. En toen naar de camperplaats waar we gisteren hadden gereserveerd. Een heel grote met zo'n 210 plaatsen en aan het eind nog een soort stalling waar een aantal campers en caravans stonden die niet in gebruik waren.

Achteraf bleek de parkeerplaats waar we vannacht stonden ook een officiƫle camperplaats te zijn. Hij stond tenminste genoemd op de camperapp. Met de mededeling: geen campinggedrag. Maar veel mensen zaten gewoon op hun stoeltjes buiten, wij ook.

De rest van de middag heerlijk in het zonnetje gezeten. Vlak naast de camperplaats staat een reusachtige kermis, dus we zitten wel de hele dag in de herrie van die kermis.

zaterdag 3 februari 2024

ZATERDAG 3 FEBRUARI 2024, VILLA MARECHAL/SAN JAVIER

 



Vanmorgen vertrokken van Villa Marechal uitgezwaaid door iedereen. Via Aspe naar  naar Los Alcazares. In Aspe wil ik naar de markthal waar we vorig jaar zulke heerlijke olijven hebben gekocht. Het was even zoeken, maar we vinden de markthal en dan blijkt de ovijvenverkoper er niet meer te zijn. Wel 3 kramen met olijven, maar geen gevulde helaas.

Ook blijkt helaas, de camperplaats in Los Alcazares  vol te zijn. Ook de andere camperplaats is vol. Dan maar naar San Javier. Ook vol, maar morgen is er een plek. Op Floors vraag waar we dan vannacht moeten blijven raadt de receptioniste aan om naar de parkeerplaats van het winkelcentrum te gaan. Daar staan veel campers zegt ze. En inderdaad er staan misschien wel 100 campers, dus wij gaan er maar bij staan. We zijn wel de enige kleine buscamper.

vrijdag 2 februari 2024

VRIJDAG 2 FEBRUARI 2024, CALOSSA D' EN SARRIA

 


De groep waarmee we op de campingplaats staan

De markt

Vanmorgen zijn we na de wandeling en de koffie naar de markt in Alfas del Pi geweest. Een leuke markt waar ik een leuk vest heb gescoord voor € 16,00. En ook nog even naar de supermarkt Costa Blanca waar Nederlandse producten worden verkocht. Op de heenweg hebben we gebruik gemaakt van Google maps en die wees ons een weg die we in Nederland geen officiĆ«le weg zouden willen noemen, maar een karrenpad. Een ontzettend ongelijke weg vol kuilen en bulten en van grove steenslag. Met een snelheid van 20 km per uur was het net te doen. Dus terug zijn we maar gewoon op eigen initiatief via Altea gegaan.