Pagina's

woensdag 11 september 2024

WOENSDAG 11 SEPTEMBER 2024, AGDE

 



Vanmorgen wilden we naar een markt in Tourbes. Daar aangekomen bleek de markt uit 3 kramen te bestaan. Dus nadat we op een terras koffie hebben gedronken even de kerk bezocht maar weer huiswaarts gegaan en bij de camper gezeten. De zon schijnt lekker maar de wind is stormachtig. De kaas waaide van mijn brood.

dinsdag 10 september 2024

DINSDAG 10 SEPTEMBER 2024, AGDE


We mochten maar 1 nacht blijven bij de wijnboer. Hij wil natuurlijk elke dag nieuwe klanten, Dus weer op pad. Nu naar het echt mooie weer. Floor vond een betaalbare camping in Agde vlak bij de Middellandse zee. Nu we er zijn snap ik wel dat hij betaalbaar is. Het sanitair is echt over de datum en toen we er nog maar net waren was er al een stroomstoring en een waterstoring, waardoor alle toiletten gesloten waren.

Het is hier inderdaad heerlijk warm, maar wel met een stormachtige wind de hele dag.

We zaten zonder drinkwater, dus besloten we naar Agde te fietsen voor een supermarkt. Agde ligt aan de andere kant van de rivier. Op de heenweg hadden we dus een route met een brug. Op de terugweg namen we een andere weg, met een brug dicht bij zee (dachten we) toen we 100 meter van het einde van de rivier waren zei de navigatie ineens dat we verder moesten met een pont.

En wat voor een pont. Een heel klein bootje dat eigenlijk alleen voor wandelende mensen was bedoeld. En daar moesten wij dus op met 2 fietsen, een hondenkar en een hond. Maar het lukte. Aan de overkant was duidelijk geen rekening gehouden met fietsen, want we moesten alles een trap op sjouwen.

Maar goed, we zijn weer op de camping gekomen.

maandag 9 september 2024

MAANDAG 9 SEPTEMBER 2024, MONTAGNAC

 


Vandaag weer verhuist. Nu naar een gebied waar het echt goed weer is. In Montagnac hebben we weer een camperplaats bij een wijnboer gevonden. Het begint een beetje een gewoonte te worden.

Na een hoop gedoe om te tanken ( de ANWB app stuurde ons een beetje verkeerd en toen bleek de pomp geen diesel te hebben) aan het einde van de middag aangekomen op de camperplaats waar al een Nederlandse en een Belgische camper stonden. Gezellig!

's Avonds uiteraard weer een wijnproeverij en deze keer doet Floor mee. Het hele gebeuren is pal naast onze camper dus ik kan ook meegenieten. Het wordt een heel gezellige boel.

Jammer is wel dat er morgen geen plaats meer voor ons is. Allemaal reserveringen zegt de wijnboer. Of wil hij iedereen maar 1 dag omdat je natuurlijk maar 1 keer wijn koopt?










zondag 8 september 2024

ZONDAG 8 SEPTEMBER 2024, SAINT EMILION

 







Vandaag zou er markt zijn in het dorp, maar het regende ook behoorlijk, dus op de fiets ernaar toe is geen optie. In het dorp aangekomen bleek er helemaal geen markt te zijn, maar wel een leuk dorp. Even boodschappen gedaan in de supermarkt die wel open was en weer terug naar de camping. Aan het einde van de middag werd het droog en zonnig, dus toen weer lekker buiten gezeten.

zaterdag 7 september 2024

ZATERDAG 7 SEPTEMBER 2024 PLOUBALAY, RENNES, ST. EMILION

 










Vanmorgen de camperplaats verlaten om naar de markt in Rennes te gaan. De op 1 na grootste markt van Frankrijk. Wat vooral opviel was dat er heel veel biologische groentekramen waren. Het is alleen een etensmarkt, er waren bloemen, maar dat was dan ook de enige non food. Twee markthallen, waarvan de ene gespecialiseerd leek in bakkers en de andere in vlees.

Daarna op weg naar het zuiden gegaan omdat hier in Bretagne bepaald geen goed weer verspeld wordt integenstelling tot wat het weerbericht thuis voorspelde.

We eindigen in Saint Emilion bij een wijnboer omdat ik die plaats om een of andere reden in de notities van mijn telefoon had gezet en dat een goede afstand is om s' middags nog te rijden.

Chateau Arnaud de Jacquemeau




vrijdag 6 september 2024

VRIJDAG 6 SEPTEMBER 2024, PLOUBALAY, SAINT MALO, ROTHENEUF












 Vanmorgen naar Rotheneuf geweest. Daar zouden 300 gezichten in de rotsen gehakt zijn door  een doofstomme priester. Daar aangekomen kwamen we erachter dat we dat maar vanaf 1 plek konden zien, tegen betaling! En ze waren gesloten!

Toen naar Saint Malo een mooie ommuurde stad. Een eindje buiten de oude stad geparkeerd, want daar waren alleen parkeerplaatsen voor auto's lager dan 1.90m. Met de fiets er naar toe. Een bijzondere stad en inderdaad helemaal ommuurd. Alleen maar hoge gebouwen, middeleeuwse flats dus eigenlijk.

Besloten om Bretagne te verlaten vanwege het aanhoudend slechte weer.

donderdag 5 september 2024

DONDERDAG 5 SEPTEMBER 2024, PLOUBALAY





Vanmorgen weer verder getrokken. Eerst naar de markt in Dinard. Daarvan stond op internet dat het een sjieke markt was en inderdaad er zijn meer luxe dingen dan op andere markten. Ook opvallend 2 kramen met katoenen zakdoeken.

Even op het strand gelopen en daarna naar de volgende camperplaats gereden in Ploubalay. een camperplaats zonder voorzieningen, maar wel met heel goede reviews. En inderdaad het is een heel mooie camperplaats. Grote plekken op gras, met heggen en bomen. De wc en douche die er volgens de informatie niet en volgens de reviews wel waren zijn in een gebouwtje dat gesloten is. Das jammer.


Air de Camping-car-Ploubalay

woensdag 4 september 2024

WOENSDAG 4 SEPTEMBER, PONTAUBAULT

 






Vandaag naar Mont Saint Michel geweest. Niet de abdij bezocht, veel te duur en Fien mag natuurlijk niet binnen, maar wel het dorp. Ondanks het feit dat het geen hoogseizoen meer was ontzettend druk, heel veel campers waar ook een speciale parkeerplaats voor was. Aan het einde van de dag, na het betalen van het parkeergeld kwamen we erachter dat we kennelijk geacht werden een nacht te blijven. € 17,00!!!!

Gelukkig waren we zo slim geweest om onze fietsen mee te nemen, want het was echt een heel eind lopen. Er ging ook een shuttlebus, maar daar mochten geen honden in.

s' Middags op de camping gebleven waar het af en toe een heel klein beetje regende.


dinsdag 3 september 2024

DINSDAG 3 SEPTEMBER, PONTAUBAULT

 


Vandaag verder gereden, deze keer naar een camping in de buurt van Avranches. Toen we langs Avranches reden had ik al het idee dat we eerder in dat dorp waren geweest en toen we de laatste afslag naar de camping namen hadden we allebei: hier zijn we als eens geweest! En inderdaad toen we nog met een tent kampeerden hebben we ook op deze camping gestaan en dus ook Avranches bezocht. In mijn herinnering heb ik daar op de markt zelfs een schort gekocht. Die kocht ik in die tijd nog elke vakantie.


Wel fijn om op een  camping te staan. Dat is toch een stuk gezelliger dan een camperplaats, maar ja helaas ook duurder.

maandag 2 september 2024

MAANDAG 2 SEPTEMBER, GAILLEFONTAINE


Vandaag vertrokken naar Bretagne, Frankrijk. Pas om 12 uur waren we klaar om te vertrekken. We hadden een camperplaats van Pass Etappe in gedachten, maar toen we daar aankwamen was hij vol. Er waren ook maar 6 plaatsen en het was al half 7. Toen maar naar de dichtstbijzijnde. Dat bleken een paar plekken op een grote parkeerplaats te zijn, zonder voorzieningen. 

Camperplaats Place de la Mairie, Gaillefontaine