Pagina's

dinsdag 6 januari 2026

DINSDAG 6 JANUARI 2026 PALAMOS


 Vanmorgen kwam Floor achter het probleem met mijn fiets. We waren vergeten de batterij erin te doen, ja dan gaat ie niet echt lekker. Gelukkig was dat makkelijk op te lossen.

Vandaag is het 3 koningen en dat is hier een nationale feestdag waarop alle winkels gesloten zijn. Maar volgens de mevrouw aan de receptie is de markt er wel gewoon. Dus niet, er waren een paar kramen, alleen met kleding. De bar waar we van plan waren calamari te eten is gesloten, dus verder gezocht. Nog een open bar gevonden waar ze calamari hadden. Maar ze vielen niet lekker helaas.

Het is ook een heel koude dag. De zon schijnt, maar het is windkracht 6, dus alleen uit de wind is het lekker. Toen we verkleumd terug bij de camper kwamen zaten daar mensen lekker in het zonnetje. Kennelijk houd de berg de wind tegen. We konden ook nog even buiten zitten voor het te koud werd.

Onze poging van gisteren om de auto van pekel te ontdoen bleek niet echt gelukt. Na opdroging liepen er nu allemaal witte druipers naar beneden. Dus vandaag nog maar een keer een poging en dan vaker schoon water pakken.

maandag 5 januari 2026

MAANDAG 5 JANUARI 2026 PALAMOS


Het calamari eten wat we van plan waren gaat niet door, want we hebben nog een hartige taart bij ons die aan de datum is en dus eerst op moet.

Het is de avond voor Driekoningen wat hier uitbundig gevierd word. Vanavond om 6 uur komt er een boot aan met de wijzen die vervolgens in een optocht met allerlei fanfares en honderden mensen met kinderen met lampionnen door de stad gaat.

We zijn naar de intocht wezen kijken, en bijzondere ervaring. Vooraal de immense rij die voor het stalletje met gratis chocolademelk stond. Wat een minder leuke ervaring was dat mijn elektrische fiets niets deed. Heel veel geprobeerd met dat metertje wat op je stuur zit, maar geen enkel effect. Gelukkig zijn in het dorp niet veel hoogteverschillen, maar de camping ligt wel op een berg, dus het laatste stuk moest ik lopen.







zondag 4 januari 2026

ZONDAG 4 JANUARI 2026, PALAMOS

 


Vandaag naar het strand gewandeld zodat Fien na 2 dagen in de auto even kan rennen. Heerlijk in het zonnetje op een bankje gezeten en op de terugweg nog even een terrasje gepikt. Gelijk gezien dat we daar calamaris kunnen eten, dus dat gaan we morgen doen.



zaterdag 3 januari 2026

ZATERDAG 3 JANUARI 2026 VAL-DE-MEUSE/ PALAMOS

Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en zonnige dag en we schoten zo goed op dat we om 18.40 al in Palamos waren. Om 15.00 uur zagen we dat we om 20 over 6 in Palamos konden zijn. Dan is het onzin om vroeg te stoppen en morgen verder te rijden. Dus we zijn doorgereden. Nog een stop voor koffie voor Floor.

In Palamos is het weer beter. 8 graden.

Empord Area is de camperplaats

donderdag 1 januari 2026

VRIJDAG 2 JANUARI 2025 VAL -DE- MEUSE

 


Na een hele dag door sneeuwbuien en -stormen gereden te zijn aangekomen bij de camperplaats en waar ik al bang voor was. De camping ligt op een berg en de oprit is dik besneeuwd. Floor heeft 1 poging gedaan en gleed gelijk weer terug. Dus dat gaat het niet worden. Onderaan de helling stond een Duits echtpaar dat al wel op de camping stond, maar zich nu zorgen maakten over hoe ze morgen weg konden. Want van zo'n besneeuwde helling naar beneden is knap gevaarlijk, want onderaan moet je een bocht maken.

Wij zijn maar gaan staan op een parkeerplaats een eindje verder en nu maar hopen dat de politie lekker warm binnen blijft.

Camperplaats Le Chateau in Val-de-Meuse

Het is vermoeiend rijden die sneeuw, maar ook sprookjesachtig mooi die  besneeuwde bomen




vrijdag 12 september 2025

12 SEPTEMBER 2025 NIEUW BERGEN

 Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg.

Vandaag begonnen in Goch omdat daar markt was. Maar dat stelde niets voor 4 kramen geloof ik. Nog even naar de Ted I geweest, maar daar hadden ze geen interessant papier meer. Dus na een bakje koffie zijn we naar Xanten gegaan, waar Floor over gelezen had. Ook dat viel tegen.Die historische binnenstad hebben we niet echt gevonden. Er waren zeker oude huizen maar die stonden tussen de nieuwbouw, dus echt een historische binnenstad zou ik het niet noemen. Nog even naar een supermarkt geweest voor het avondeten. Er waren niet echt kant en klare maaltijden voor de airfryer, maar Duitse braadworsten met broodjes is ook prima.

De airfryer deed het prima op 3 ampere, waarschijnlijk omdat wij de enige van de 4 stopcontacten in gebruik was.

woensdag 5 maart 2025

DINSDAG 4 MAART 2025 WEER THUIS!

Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een ontbijtje.En even een beetje bijtanken anders halen we Luxemburg niet. In Luxemburg getankt en onderweg een frieterie gezocht om voor het eerst in de vakantie een patatje te gaan eten. Dat lukt wonderwel met Google. Om ongeveer 16.00 thuis.

De laatste camperplaats is er een om te onthouden, ooit een echte camping geweest, dus zomers zijn misschien de douches en toiletten wel open.

maandag 3 maart 2025

MAANDAG 3 MAART 2025 LAROQUE-DES-ALBERES/VAL-DE-MEUSE

 Vanmorgen vroeg vertrokken zodat we een eind komen. Geëindigd bij Camping Le Chateau in Val-de-Meuse die nu een camperplaats van Pass' Etapes is. Een leuke camperplaats een rondweg op een berg en langs de weg een rij camperplaatsen. Aan de gebouwen van de toiletten en douches en aan het hokje voor de snackbar is nog te zien dat het een camping was.

Morgen nog zo'n 6 uur rijden naar huis.

Pass' Etapes Le Chateau, Val-de-Meuse

zondag 2 maart 2025

ZONDAG 2 MAART 2025 CALLOSSA D'EN SARRIA/LAROQUE-DES-ALBERES

 Vanmorgen vertrokken van Villa Marechal met de bedoeling naar Club der Freunde te gaan bij Castelon, maar gezien de weervoorspellingen (morgen 45 ml regen) besloten om maar gelijk richting huis te rijden. We zijn om 19.15 aangekomen op een camperplek van Pass Etappe in Laroque-des-Albères.

Pass Etappe in Laroque-des-Albères.

ZATERDAG 1 MAART 2025, CALOSSA D'EN SARRIA/CALPE

 Vandaag zijn we naar de markt in Calpe geweest. Teleurstellend! De markt is veel kleiner dan de vorige keren. Eigenlijk niet de moeite waard meer. Jammer. Voordeel was wel dat er in Calpe ook een TedI is en ook al vond ik niet het boekje wat ik zocht er waren wel boekjes met uitdrukplaatsjes die ik nog niet kende, dat is mooi. Weer iets voor Hennie erbij. In de supermarkt soesjes gekocht voor bij de koffie vanavond. Maar het weer was zo slecht dat ik de soepjes maar huis aan huis heb bezorgt, want er werd geen koffie op het terras gedronken.