Pagina's

zaterdag 10 januari 2026

ZATERDAG 10 JANUARI 2026, CAMBRILS/REUS

 

De kramen met tweedehands kleding zijn altijd heel populair



Vanmorgen naar Reus gefietst voor de markt. Het waait nog steeds hard, maar met elektrische ondersteuning gaat het goed. De markt viel tegen, er waren, waarschijnlijk vanwege de harde wind minder kramen. Wel was er in de markthal waar de markt omheen staat een biologische winkel.

Deze keer echt olijven zonder pit gekocht zodat ik ze kan vullen. En er is een churrokraam! En ze gaan goed naar binnen. Op de kerstmarkt in Munster was ook een churrokraam, en toen lukte het me om er 3 te eten, maar deze keer heb ik er meer op. Het lijkt met eten wat beter te gaan. Er bleek ook een rommelmarkt te zijn, dus die zijn we ook nog afgelopen. Toen nog even naar de Mercadona voor water, afbakbroodjes (want helaas heeft deze camperplaats geen broodjesservice en geen bakker dichtbij) en avondeten. En weer 10 km terugfietsen. Daarna nog een poos lekker in het zonnetje kunnen zitten lezen en breien.

vrijdag 9 januari 2026

VRIJDAG 9 JANUARI 2026, CAMBRILS/LA PINEDA

 

Beelden van een zeemeermin en -man in Salou




Vandaag op de fiets naar La Pineda want daar zou een markt zijn. Het is 18 km hier vandaan, dus we pakken de fiets ook al waait het erg hard. Op de heenweg een koffiestop en aangekomen in La Pineda blijkt er helemaal geen markt te zijn. Het was wel een heel mooi fietspad langs de boulevard en dus de zee. Onderweg komen we ook langs Salou en echt langs de boulevard is het een grote aaneenschakeling van horeca.

In La Pineda geluncht. Paella, maar het grappige was dat je kennelijk een heel menu besteld. Vooraf kregen we een schaaltje chips. Het was ons al opgevallen dat hier in de horeca chips in een rieten mandje gegeven worden bij drankjes en als voorgerecht. Het lijkt wel of iedereen aan de chips is. Vervolgens dus paella en als toetje nog een stukje citroentaart. En een cola en 2 glazen wijn erbij. Afrekenen € 18,00!!!

Op de terugweg hadden die de wind meer tegen en het waaide hard. Bij het via een brug oversteken van een snelweg was ik zelfs bang over de reling geblazen te worden.

Maar we zijn weer veilig thuisgekomen.

donderdag 8 januari 2026

DONDERDAG 8 JANUARI 2026, CAMBRILS/TARRAGONA





Vanmorgen naar Tarragona geweest. De markthal bezocht die overigens in een prachtig gebouw zit. Lekkere olijven gekocht met allerlei vullingen(alleen per ongeluk met pit zodat ik ze niet kan vullen). Buiten om de hal is ook een markt die vooral uit kledingkramen bestaat. De markthal heeft ook iets waar ik geen naam voor weet. Om precies 12 uur begint boven in de gevel muziek te spelen en iets rond te draaien waardoor allerlei figuren naar buiten komen. Floor heeft een stukje gefilmd.

Uiteraard nog even wat gedronken op een terras met uitzicht op de markt.

En daarna nog even door de stad gelopen. De parkeerengel van Floor had weer voor een parkeerplaats op loopafstand van de markt gezorgd, dus we hoefde de fietsen niet te gebruiken.

Alleen die Spaanse parkeerautomaten zijn een gruwel. Uiteindelijk hulp gevraagd aan een meneer. Hij had er ook moeite mee maar uiteindelijk lukte het. Als afscheid kreeg ik een handkus!

Hij bleek geen visakaart te accepteren alleen contant geld.



woensdag 7 januari 2026

WOENSDAG 7 JANUARI 2026 PALAMOS/CAMBRILS


 Vandaag vertrokken naar Cambrils, onderweg nog een benzinepomp gevonden waar de diesel € 1,19 was, dat is mooi meegenomen. Het was een zonnige dag, maar weer veel wind. Grappig genoeg staan we hier nu tussen 2 Nederlandse campers. Tot dusver waren het vooral Duitsers en Fransen.

dinsdag 6 januari 2026

DINSDAG 6 JANUARI 2026 PALAMOS


 Vanmorgen kwam Floor achter het probleem met mijn fiets. We waren vergeten de batterij erin te doen, ja dan gaat ie niet echt lekker. Gelukkig was dat makkelijk op te lossen.

Vandaag is het 3 koningen en dat is hier een nationale feestdag waarop alle winkels gesloten zijn. Maar volgens de mevrouw aan de receptie is de markt er wel gewoon. Dus niet, er waren een paar kramen, alleen met kleding. De bar waar we van plan waren calamari te eten is gesloten, dus verder gezocht. Nog een open bar gevonden waar ze calamari hadden. Maar ze vielen niet lekker helaas.

Het is ook een heel koude dag. De zon schijnt, maar het is windkracht 6, dus alleen uit de wind is het lekker. Toen we verkleumd terug bij de camper kwamen zaten daar mensen lekker in het zonnetje. Kennelijk houd de berg de wind tegen. We konden ook nog even buiten zitten voor het te koud werd.

Onze poging van gisteren om de auto van pekel te ontdoen bleek niet echt gelukt. Na opdroging liepen er nu allemaal witte druipers naar beneden. Dus vandaag nog maar een keer een poging en dan vaker schoon water pakken.

maandag 5 januari 2026

MAANDAG 5 JANUARI 2026 PALAMOS


Het calamari eten wat we van plan waren gaat niet door, want we hebben nog een hartige taart bij ons die aan de datum is en dus eerst op moet.

Het is de avond voor Driekoningen wat hier uitbundig gevierd word. Vanavond om 6 uur komt er een boot aan met de wijzen die vervolgens in een optocht met allerlei fanfares en honderden mensen met kinderen met lampionnen door de stad gaat.

We zijn naar de intocht wezen kijken, en bijzondere ervaring. Vooraal de immense rij die voor het stalletje met gratis chocolademelk stond. Wat een minder leuke ervaring was dat mijn elektrische fiets niets deed. Heel veel geprobeerd met dat metertje wat op je stuur zit, maar geen enkel effect. Gelukkig zijn in het dorp niet veel hoogteverschillen, maar de camping ligt wel op een berg, dus het laatste stuk moest ik lopen.







zondag 4 januari 2026

ZONDAG 4 JANUARI 2026, PALAMOS

 


Vandaag naar het strand gewandeld zodat Fien na 2 dagen in de auto even kan rennen. Heerlijk in het zonnetje op een bankje gezeten en op de terugweg nog even een terrasje gepikt. Gelijk gezien dat we daar calamaris kunnen eten, dus dat gaan we morgen doen.



zaterdag 3 januari 2026

ZATERDAG 3 JANUARI 2026 VAL-DE-MEUSE/ PALAMOS

Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en zonnige dag en we schoten zo goed op dat we om 18.40 al in Palamos waren. Om 15.00 uur zagen we dat we om 20 over 6 in Palamos konden zijn. Dan is het onzin om vroeg te stoppen en morgen verder te rijden. Dus we zijn doorgereden. Nog een stop voor koffie voor Floor.

In Palamos is het weer beter. 8 graden.

Empord Area is de camperplaats

donderdag 1 januari 2026

VRIJDAG 2 JANUARI 2025 VAL -DE- MEUSE

 


Na een hele dag door sneeuwbuien en -stormen gereden te zijn aangekomen bij de camperplaats en waar ik al bang voor was. De camping ligt op een berg en de oprit is dik besneeuwd. Floor heeft 1 poging gedaan en gleed gelijk weer terug. Dus dat gaat het niet worden. Onderaan de helling stond een Duits echtpaar dat al wel op de camping stond, maar zich nu zorgen maakten over hoe ze morgen weg konden. Want van zo'n besneeuwde helling naar beneden is knap gevaarlijk, want onderaan moet je een bocht maken.

Wij zijn maar gaan staan op een parkeerplaats een eindje verder en nu maar hopen dat de politie lekker warm binnen blijft.

Camperplaats Le Chateau in Val-de-Meuse

Het is vermoeiend rijden die sneeuw, maar ook sprookjesachtig mooi die  besneeuwde bomen




vrijdag 12 september 2025

12 SEPTEMBER 2025 NIEUW BERGEN

 Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg.

Vandaag begonnen in Goch omdat daar markt was. Maar dat stelde niets voor 4 kramen geloof ik. Nog even naar de Ted I geweest, maar daar hadden ze geen interessant papier meer. Dus na een bakje koffie zijn we naar Xanten gegaan, waar Floor over gelezen had. Ook dat viel tegen.Die historische binnenstad hebben we niet echt gevonden. Er waren zeker oude huizen maar die stonden tussen de nieuwbouw, dus echt een historische binnenstad zou ik het niet noemen. Nog even naar een supermarkt geweest voor het avondeten. Er waren niet echt kant en klare maaltijden voor de airfryer, maar Duitse braadworsten met broodjes is ook prima.

De airfryer deed het prima op 3 ampere, waarschijnlijk omdat wij de enige van de 4 stopcontacten in gebruik was.