Pagina's

dinsdag 10 februari 2026

DINSDAG 10 FEBRUARI 2026, DOLORES

 

Een kerkje in Dolores





Vandaag nergens een markt dus dan zomaar een eindje fietsen. Zo'n 3 kwartier fietsen lijkt er een een groot meer te zijn, dus daar fietsen we naar toe. Maar bij het meer aangekomen is er geen water te zien alleen meters rietveld van zo'n 3 a 4 meer hoog. Daar een poosje langs gefietst tot er een ingang kwam met een bordje observatiepost. Nog een hele wandeling naar de observatiepost, want er was dus echt een rand riet van minstens 200 meter breed dan komen we bij een vogelkijkhut en kunnen we het meer zien dat vol zit met flamingo's. Dus dat was de moeite wel waard. Daarna maar weer terug naar de camperplaats. De hele morgen had de zon geschenen en was het zo'n 22 graden. Maar bij terugkomst was de zon weg, maar was het nog wel warm genoeg om buiten te zitten.

Als avondeten hebben we een broodje hamburger met frites gegeten die op de camperplaats klaargemaakt werden in het cafe.




maandag 9 februari 2026

MAANDAG 9 FEBRUARI 2026, LA NUCIA/DOLORES

 

Fientje die het yoghurtbakje van Floor schoon uitlikt

onze plek nu op de camperplaats

Vandaag naar La Fabrica in Dolores en jawel hoor weer hetzelfde als vorig jaar. We hadden gereserveerd, maar ja en zijn een paar mensen die langer blijven, dus er is geen plek. Ergens in een hoekje naast die grote hal konden we wel staan tot er iemand vertrok. Het is nu prachtig weer, zon en bijna geen wind. We zitten nu niet langer in de bergen, dat zal het verschil zijn. Maar op de plek waar we staan is maar heel even zon.

zondag 8 februari 2026

ZONDAG 8 FEBRUARI 2026, LA NUCIA

 


Vandaag naar de rommelmarkt in La Nucia een heel leuke grote rommelmarkt. Deze keer heb ik wel wat gescoord, 2 mooie blikken. Waar ik dus helemaal geen plek voor heb, dus er zullen andere blikken moet wijken.
Bij thuiskomst hebben we nog even in de zon kunnen zitten voor de wind weer te koud werd.
Mark, de campingbaas verhuurd ook auto's, vooral Lelijke Eenden.
nog even in de zon dus



churro's op de markt

een van de kleedjes op de markt met de meeste zooi.






zaterdag 7 februari 2026

ZATERDAG 7 FEBRUARI 2026, LA NUCIA/ JALON

 Vandaag naar de rommelmarkt in Jalon geweest. En weer heel veel geluk met een parkeerplaats vlakbij. De parkeerengel van Floor doet het altijd erg goed. Floor heeft een cd gescoord waar hij al heel lang naar op zoek was The best of Creedence Clearwater Revival. Ik kijk niet meer naar mooie serviezen of blikken, want ik heb er geen plaats meer voor. Dus ik zoek alleen nog naar papierwaren die ik voor mijn werk kan gebruiken, maar eigenlijk is dat er nooit. Vorig jaar had ik een mazzeltje op de markt in La Nucia waar we morgen naar toe gaan. Een hele tas vol van die loten waar de Spanjaarden zo gek op zijn. Op elke straathoek staat hier een lotenverkoper.

Vanmiddag raakte ik in gesprek met Marloes, de vrouw van de campingbaas. Zij is therapeute en heeft een scanapparaat waarmee ze alle trillingen in je lijf kan meten en kan corrigeren als ze niet goed zijn. Omdat mijn sjamaan het ook altijd over heeft dat alles bestaat uit trillingen dacht ik misschien moet ik dit maar eens proberen.

De scan wees uit dat er heel veel mis was, kennelijk zit ik vol schimmels, heb ik een virus bij me en moet ik heel nodig detoxen. Kennelijk zit ik nog vol zooi van de chemo. Mijn lever overbelast, mijn bijnieren hebben ondersteuning nodig. Er er was nog veel meer, maar ja, dat chemobrein ik weet het niet meer. Maar diezelfde scan zorgt er ook voor dat die trillingen gecorrigeerd worden, dus over 2 weken zou dat allemaal in orde moeten zijn.

Hopelijk is die misselijkheid dan ook over, want dat was vandaag weer erg.

Ook vandaag weer geen foto.

VRIJDAG 6 FEBRUARI 2026, LA NUCIA, CALLOSSA D' EN SARRIA, ALFAS DEL PI

 Vanochtend weer naar de markt in Alfas del Pi geweest. En vanmiddag op bezoek bij Villa Marechal. Van Jannie kreeg ik weer 2 zelfgemaakte pannenlappen. Het was heel gezellig en leuk om mensen weer terug te zien. Jammer genoeg waren Jo en Riet er niet die komen de 15e pas.

Vergeten om een foto te maken.

donderdag 5 februari 2026

DONDERDAG 5 FEBRUARI 2026 LA NUCIA, VILLA JOYOSA

vanaf het fietspad zicht op Benidorm

het kerkje

het kerkje

 Vanmorgen naar de markt in Villa Joyosa geweest. Twee jaar geleden was dat nog een helletocht met onze gewone fietsen. Nu met elektrische fietsen was het een fijne fietstocht. We kwamen langs een camping waar we 2 jaar geleden stonden en toen waren ze het kerkje dat er naast staat aan het restaureren. Die restauratie is nu klaar, het kerkje ziet er fantastisch uit.

Helaas had de man waar ik 2 jaar geleden van die leuke pantoffels kocht ze niet meer. Poepzakjes gekocht voor Fien, een grote schep voor de oliebollen en een klein doosje met vakjes. Thats all.

Uiteraard weer de nodige bedelaars van een euro voorzien.

Het is een zonnige dag en toen we terug op de camping kwamen konden we in het zonnetje zitten, al ging het even later weer stormen en dat doet het nu (half 9 's avonds) nog steeds dus of we boven kunnen slapen is nog de vraag.

's Morgens voel ik me over het algemeen goed, maar 's middags wordt dat minder. Niet echt misselijk, maar vervelend en geen zin in eten. Dat was vandaag extra jammer, want we hebben op de markt een gegrilde kip gekocht.

woensdag 4 februari 2026

WOENSDAG 4 FEBRUARI 2026, LA NUCIA, BENIDORM

 

Weer een kraam vol tweedehands kleding

Een flat in Benidorm met waarschijnlijk 3 penthouses bovenin.

Op woensdag is het markt in Benidorm, dus daar gaan we vandaag naar toe. Eerst een stukje met de auto, want hier in de buurt is het niet echt fijn fietsen. En het laatste stuk met de fiets. We waren zonder ontbijt vertrokken met de bedoeling in Benidorm te eten, maar op die markt staat geen bakker waar je een broodje kunt halen. Ik was misselijk en dat kan ook te maken hebben met een lege maag volgens de oncoloog, dus maar begonnen met koffie, dat vult in ieder geval iets. En inderdaad dat scheelde.  Op de markt een flamengojurkje voor Puk gekocht, dat vindt ze vast leuk om in te verkleden. Verder niets gekocht. Na de markt naar de oude binnenstad gefietst en daar rondgelopen en gelunched. Terug bij de boulevard bleek de zee wel erg ruig te zijn, dus daar maakte Floor een filmpje van. 
Terug bij de auto kwamen we Anton, een van de vaste gasten van Villa Marechal tegen. We hadden al 2 lelijke eenden zien staat, dus vermoeden al dat hij hier ergens was. Afgesproken om vrijdag te gaan borrelen bij Villa Marechal.

Op de terugweg ging de zon schijnen, dus we dachten lekker buiten te kunnen zitten, maar helaas, eenmaal op de camping was de zon weg.


dinsdag 3 februari 2026

DINSDAG 3 FEBRUARI 2026 LA NUCIA

Een foto gemaakt vanaf de camperplaats. Heel in de verte zie je de zee.

Vandaag weer een poosje buiten kunnen zitten. Wel een saaie dag, de hele dag op de camperplaats. Dan merk ik dat het met mij ook wat minder gaat. Geen afleiding.

Floor heeft de haren die de chemo hebben overleefd afgeknipt, dus nu heb ik een kort koppie. Hopelijk groeit het snel weer aan.




maandag 2 februari 2026

MAANDAG 2 FEBRUARI 2026, LA NUCIA

 


De kerk in Callossa d' enSarria

Weer terug in La Nucia via een prachtige route met haarspeldbochten. En eindelijk mooi weer. We hebben een poosje in de zon kunnen zitten voor de lucht weer dicht trok. En ook minder wind. Vanavond begon het wel weer harder te waaien, dus ik hoop dat het vannacht niet nog erger wordt.

zondag 1 februari 2026

ZONDAG 1 FEBRUARI 2026, CASTEL DE CASTELLS

 


Vandaag nog bij Sjako en Edith tussen de middag uit eten geweest. Ging goed. Ik heb voldoende gegeten.

Wel moest ik 's morgens bij het ontbijt weer kokhalzen, dat was lang geleden.

Verder niets bijzonders gedaan. 's middags weer thee gedronken bij Makkie, de moeder van Sjako. Dat is traditie,