Pagina's

dinsdag 30 juni 2020

DINSDAG 30 JUNI 2020




Vanmorgen weer buiten kunnen ontbijten  en daarna naar de stad Luxemburg gegaan. Een half uurtje rijden. We vonden een grote open parkeerplaats vlak bij het centrum, dat is boffen, want meestal zijn er alleen parkeergarages en daar kunnen we niet in. We hadden de fietsen meegenomen voor het geval we buiten de stad zouden moeten parkeren.
De kar van Fientje hadden we ook bij ons, maar die hoefden we nu alleen in loopvorm te gebruiken.
De parkeerplaats was aan de rand van een park en we hadden het idee dat het centrum aan de andere kant van het park was. Helaas namen we alleen de verkeerde route door het park, waardoor we eindigden bij onze parkeerplaats ;-)
Een tweede keer lukte het wel. Luxemburg is niet echt een heel mooie stad, maar heeft wel heel veel winkels. Ik vermoed dat mensen uit het hele land hier komen winkelen, want meer grote steden zijn er niet. Alle grote merken zijn er. Rolex, Gucci, Hermes en zo nog een aantal. Maar ook leuke winkels. Er waren ook twee schoenenwinkels die Loints verkochten. Een hebben we opgezocht, dat kostte nogal wat moeite, maar het is gelukt. Geen Loints gekocht, wel een geweldig leuke jurk met bijpassende broek.
Verder was er ook nog een heel leuke winkel met allerlei interieurspullen en serviesgoed.
Het was leuk om voor de verandering eens door een stad met mooie spullen te lopen i.p.v. door een bos.

maandag 29 juni 2020

MAANDAG 29 JUNI 2020

Vanmorgen regende het behoorlijk tot en uur of tien. Dus maar binnen ontbeten.

Daarna zijn we naar Diekirch geweest een klein stadje. Het stelde niet veel voor, maar er was een drogist. Ik had te weinig vit. C pillen meegenomen en met die corona zijn die wel van belang, dus wilden we nieuwe kopen. Dat is wel gelukt, maar de prijs lag wel een beetje anders dan we gewend zijn. Kost een pot Roter pillen van 400 stuks nog geen tientje, nu waren we bijna dertig euro kwijt voor 90 pillen!
We hebben er even koffie gedronken en zijn toen naar een mooie biologische winkel geweest waar we weer allerlei lekkers voor de komende dagen hebben ingeslagen. Vervolgens zijn we naar de Schiessenttumpel gegaan. Een kleine waterval. Een mooie wandeling ook weer, maar weer veel trappen. Floor heeft Fientje op een gegeven moment maar gedragen de trappen op en af. Daarna weer naar huis en lekker lezen in de zon die inmiddels weer scheen.
Hieronder foto's van de wandeling.






zondag 28 juni 2020

ZONDAG 28 JUNI 2020

Het was niet echt warm, maar we konden buiten ontbijten en wie zat er als eerste aan tafel? Fien. Ze heeft het op een stoel zitten echt ontdekt.
Vandaag wilden we naar de Wollfsschlucht lopen, dus om een uur of half elf vertrokken we. Het eerste stuk hadden we al gelopen met het kleine rondje vrijdag. Het was een kleine 4 km stond er op een wegwijzer. Twee uur hebben we er over gelopen. Berg op berg af. En dus ook weer twee uur terug, want we hebben toen maar niet de hele ronde van 12,5 km gedaan. Fientje heeft het fantastisch volgehouden. Ze heeft veel trappen moeten lopen, wat ze eigenlijk niet mag. Maar ze had het prima naar haar zin en liep heel enthousiast mee. Ook op de terugweg nog. Onderweg kwamen we een groep met wel 15 honden tegen, dat vond Fien heel eng, ze durfde niet verder. We waren gelukkig gewaarschuwd door iemand die ons tegemoet kwam, dus we hadden haar aangelijnd. We moesten haar er echt langs slepen. Maar we kwamen ook wel leuke honden tegen onderweg.
De Wollfsschlucht zelf viel tegen. Het is wel indrukwekkend van die steile wanden, maar ik had meer verwacht. Onderweg hebben we mooiere plekken gezien.

Uitzicht vanaf de top


Floor is helemaal naar boven gegaan, onderaan zitten Fientje en ik.

zaterdag 27 juni 2020

ZATERDAG 27 JUNI 2020

Fientje die een heel grasveld voor zichzelf alleen heeft.
Vandaag eerst 's morgens naar Echternach geweest. Ze gaven om een uur of elf regen op, dus we dachten daar kunnen we wel ergens naar binnen gaan om te schuilen. Maar er viel geen druppel. Weer zo'n Chinese winkel gevonden waar je bij binnenkomst denkt: klein winkeltje, maar wat heel groot blijkt als je doorloopt.
Na de middag de wandeling gemaakt die we eigenlijk gisteren wilden maken. Vanaf de camping het bos in. We hadden die wandeling vorig jaar ook al gemaakt en hij was erg mooi. De afstand was voor Fientje ook goed te doen. Daarna ging ze een poosje slapen onder de auto (lekker schaduw) maar toen druk spelen met een nieuw gekocht speeltje.Voor het eerst apporteren met Floor, met als gevolg dat ze het speeltje steeds bij mij terug wilde brengen.
Daarna lekker weer een poosje gelezen tot we eten moesten koken.

Foto's van de wandeling

vrijdag 26 juni 2020

VRIJDAG 26 JUNI 2020

Binnen eten vanwege de regen

Vandaag weer 30 graden. Te heet om iets te doen. De ochtendwandeling met Fientje zijn we naar het dorp gelopen om gelijk brood te halen. De bedoeling was om dan aan het einde van de middag als het wat afkoelt naar het bos te wandelen en de wandeling van vorig jaar te doen. Helaas koelde het niet alleen af, het begon te stortregenen en te onweren. We hebben de hele dag in de schaduw liggen lezen. Met Fientje gaat het al beter, ze reageert  nog wel op mensen die voorbij lopen, maar minder. Fientje heeft ook vakantie van de kippen. Eindelijk kan ze gewoon rustig liggen zonder steeds als een gek naar buiten te rennen.

donderdag 25 juni 2020

DONDERDAG 25 JUNI 2020

Vertrek van huis

Een dag later dan gepland zijn we op donderdag vertrokken. De maand juli zou ik exposeren bij Ank v.d. Valk en zij belde een paar dagen geleden of ik eerder kon inrichten want de vorige exposant ging eerder weg. Dus i.p.v. woensdag vertrekken na het ziekenhuisbezoek voor de mammografie gingen we donderdag weg. Maar dan kunnen we ook een paar dagen langer blijven omdat ik niet op 1 juli in hoef te richten. Nu moeten we op tijd thuis zijn voor de schapendoezenwandeling op 5 juli. Eigenlijk zouden we na het inrichten weer vertrekken voor een maand, maar dat gaat helaas niet door. Een belastingaanslag van  4000,00  moet betaald worden, dus we moeten even zuinig aan doen. Dan gaan we liever op vakantie als het hier koud wordt dan nu.
De kist die ik had ontworpen voor achterop de fietsendrager van de scenic is op tijd klaar en kan mee.  Hij is wel loodzwaar geworden. Hij was vooral bedoeld voor de portapotti, maar de campings mogen nu het sanitair weer openen, dus dat is eigenlijk niet meer nodig.  We zullen zien of het plezier wat we ervan hebben opweegt tegen de kosten en het gesjouw.
Eerst maar even langs Van Bekkum, want ook mijn tweede naaimachine heeft het nu begeven.  En dan op weg naar Luxemburg. Het is al 12 uur voor we weg gaan.
Onderweg komen we langs Gronsveld, waar Peter Lemmens een bakkerij heeft waar ze heerlijke granachetaarten verkopen, dus daar ook maar even gestopt voor een taart.
We komen om 5 minuten voor vijf aan op de camping en kunnen dus nog net inchecken,  Het is nog erg rustig, dus we hebben ruim plek.
Zo moeten we hier naar de wc en in de winkels


woensdag 27 mei 2020

WOENSDAG 27 MEI


Vandaag zouden we samen naar de bakker fietsen, want op deze camping is geen broodjesservice. Maar helaas bij het wegrijden kwam ik erachter dat ik een lekke band heb. Dus Floor moest alleen naar de bakker en ik ben Fientje uit gaan laten. De fietsenmaker in het dorp gebeld en die wilde hem wel direct maken. Dus fiets weggebracht en terug naar de camping om te gaan ontbijten en daarna de fiets weer opgehaald. De fietsenmaker had ook nog een winkel met cadeau artikelen en bloemen. We hebben daar toen ook nog een heel leuk metalen vogeltje gescoord en een kip voor Esther omdat ze voor de kippen heeft gezorgd terwijl wij op vakantie waren.

Vervolgens zijn we naar Holten gefietst  ook weer een mooie fietstocht rondom de Holterberg. Wel af en toe vervelende stijgingen terwijl we ook tegenwind hadden, dan is fietsen een stuk minder leuk.

59, 07, 61, 64,65, 69,71, 70, 66,62, 58, 53, 57, 56, 5, 59

In Holten nog een handwerkwinkel bezocht en uiteraard een paar bolletjes garen gescoord en kaartjes om mijn borduurgarens op te wikkelen. In het dorp nog een mevrouw geholpen die met fiets en al omgevallen was. Dan kun je toch niet op anderhalve meter afstand blijven kijken.

Vanavond via zoom weer ukelele les gehad. Gelukkig staan we op een verder leeg veld, dus niemand had er last van.


dinsdag 26 mei 2020

DINSDAG 26 MEI


Vertrek van de camping en naar een camping in Haarle, De Heidebloem.
“s middags naar Nijverdal gefietst. Ook een leuke fietstocht. Gelijk even boodschappen gedaan en een lekker ijsje gegeten. Vanaf deze camping kunnen we ook wel wandelen met Fientje alleen niet naar een bos, maar ook geen  teken die ze op de vorige camping veel opliep is dat misschien maar goed ook.
Het gaat steeds beter met Fientje in de fietskar. Ze jammert niet meer. Wel gaat ze nog steeds met haar poot buiten  hangen en op de stang  staan.
Het is wel een saaie camping, een paar weilanden en geen bomen. Dus geen plek om te staan als het zomer is.

maandag 25 mei 2020

MAANDAG 25 MEI








De laatste dag op deze camping. Nog een laatste fietstocht gemaakt.
84,82. 81. 93. 94, 96, 97, 72,48,63
Mooie fietstocht weer.
We constateerden dat er op de camperapp geen recensie stond van deze camping. Toen we er Edwin naar vroegen vertelde hij dat de camping nog maar net aan de app was toegevoegd door een gast. Toen we verder keken bleek er maar 1 foto op te staan en een verkeerd aantal plaatsen en verkeerde prijzen. Je kunt als lid wijzigingen aanbrengen , dus dat hebben we toen maar gedaan. Een stuk of 5 foto’s toegevoegd, het aantal plaatsen van 10 veranderd in 60 en de werkelijke prijzen er op gezet. En een positieve recensie geplaatst.

Bovenstaande foto's op de app gezet.