Pagina's

vrijdag 14 augustus 2020

DINSDAG T/M VRIJDAG 11 T/M 14 AUGUSTUS 2020

Met de kleinkinderen op pad. Drie dagen op camping Buitenlust met de kleinkinderen. Op de eerste dag werden ze gebracht door respectievelijk Patricia en Marianne en Joep. Onderweg hadden we al worstenbroodjes gekocht voor de lunch, want in Brabant zijn zonder worstenbroodjes kan niet. Na de lunch vertrokken de ouders. De kinderen mochten gelukkig na 11 uur onbeperkt in het zwembad, want het waren heel warme dagen. Floor en ik wisselden elkaar af, de een in het zwembad, de ander bij Fientje in de camper. Het ging prima. Isa en Merijn sliepen beneden en Laure en Thijn boven. Ze hebben prima geslapen. De kinderen brachten een groot deel van de dag in het zwembad door of op de speeltoestellen die op ons veld stonden. Ook was er een speeltuin waar ze een paar keer geweest zijn.

Ze hebben zich 3 dagen lang prima geamuseerd. Ook Laure heeft het drie dagen volgehouden, wat Patricia eigenlijk niet verwacht had.

zondag 19 juli 2020

ZONDAG 19 JULI

Ook vandaag waren er verse broodjes, heerlijk. Om 10 uur moesten we van de camping af zijn, dus we hebben een klein stukje gereden tot een parkeerplaats en daar de fietsen afgeladen. Een rondje gefietst via Soest. Paleis Soestdijk gezien. In lage Vuursche even koffie gedronken, Het restaurant bleek te grenzen aan het terrein van Paleis Drakenstein.  Onderweg kwamen we ineens langs een bekend restaurant, het kostte even nadenken, maar toen wisten we weer waarvan. Dit voorjaar hadden we een paar dagen in Maartensdijk gestaan toen Floor naar een treinenbeurs ging en toen hebben we hier ook langs gefietst en koffie gedronken met een heerlijke schuimbol erbij. Dus nu ook maar gestopt om koffie met schuimbol te consumeren. Viel het toch tegen. In mijn herinnering was ie heerlijk, maar nu was hij vooral heel erg zoet, Het was weer een leuke fietstocht. Daarna richting huis gegaan.

zaterdag 18 juli 2020

ZATERDAG 18 JULI

Op tijd opstaan dachten we, want we moeten om 10 uur van de camperplaats af zijn. Gaat pas om 9 uur de receptie open. Dus kunnen we dan pas broodjes halen. Geen lange wandeling gemaakt met Fien, want om 11 uur hebben we een afspraak om met de fokker en alle pups uit het nest te gaan wandelen. We waren ruim op tijd klaar met eten. De plek was bij de ingang van de camping en aan de overkant was een gebouwtje waar allerlei mensen naar en van liepen. Bleken er  op de camping opnamen van Zappsport te zijn, dus ook bekende Nederlanders die voorbij kwamen. Tenminste ik kende ze niet, maar Floor wel een paar.  In het gebouwtje was de make-up e.d. Dus we hadden genoeg te kijken tijdens het ontbijt.
Omdat we een uurtje overhadden voor de wandeling begon zijn we een stukje gaan fietsen.

De meeste pup eigenaren waren vertraagd, kennelijk stonden overal files op de weg. Maar om half 12 zijn we toch gestart. Het was een leuke wandeling. De honden konden allemaal goed met elkaar opschieten, maar je merkte niets van herkenning. Ook niet bij de moeder.
Na afloop nog even gezamenlijk koffie gedronken en de stamboom gekregen.

Daarna zijn we naar Amersfoort gegaan, maar toen we in de stad liepen hadden we er een beetje spijt van. Het was zo druk, niet te geloven. Dus maar van de winkelstraat afgegaan en een beetje achterlangs gelopen. Op een terrasje wat gedronken en weer richting camper. In Amersfoort bedacht Floor dat hij de kaart die je nodig hebt om naar de wc en de douche te gaan ingeleverd had, dus dat we wel voor vijf uur op de camping aan moesten komen om nog een nieuwe kaart te kunnen halen. Twee minuten voor vijf reden we de camping op, maar de receptie bleek tot een uur of negen open te blijven. Zal wel te maken hebben gehad maar die tv opnamen. Op de plek waar we gisteren stonden stond nu  een foodtruck, dus wij konden er niet op. Maar ook deze stopte om 7 uur, dus we hebben de camper even op een van de andere plekken gezet en onze spullen op de plek achter de foodtruck zodat we die vast gereserveerd hadden. Ook de tafel en stoelen daar neergezet en daar gegeten. Gelukkig achteraf, want tegen de tijd dat de foodtruck weg ging waren er genoeg campers voor alle plekken. Dus toen wij de camper op onze gereserveerde plek hadden gezet kwamen campers die op de weg stonden te wachten en waren alle camperplekken vol.
De jongen van de foodtruck was heel aardig. Toen hij ging opruimen stelde hij voor de truck vast een eindje naar voren te rijden zodat wij op onze plek konden gaan staan. En we kregen ook nog een brownie.

vrijdag 17 juli 2020

VRIJDAG 17 JULI

Vandaag weer voor drie dagen met de camper op pad. Aanleiding was een wandeling die Netty (de fokster van Fientje) had gepland  voor morgen met het hele nest in Lage Vuursche.
Voor het eerst hebben we een camperplaats gekozen i.p.v. een camping. Om het eens uit te proberen. Het was wel een mooi luxe camperplaats, want hij was op het terrein van de camping, dus we konden van alle faciliteiten van de camping genieten.
We waren er als eerst en konden dus het mooiste plekje uit zoeken. Met een klein stukje gras ernaast.
We zagen spandoeken over een markt die op vrijdag  in Lage Vuursche zou zijn, dus die eerst maar eens bezocht. Het bleek een heel klein toeristisch marktje. Maar wel leuk. Ook even koffie gedronken in Lage Vuursche, een heel klein dorpje dat bijna alleen uit horeca bestaat.
Terug op de camping bleek er een foodtruck te staan met patat, dus die avond patat gegeten.
Normaal gesproken stond deze ondernemer op festivals e.d.m naar ja die zijn er nu niet, dus dit was een mooi alternatief.
Daarna een wandeling gemaakt in het bos waar de camping in lag. We konden mooi om de camping heen lopen en aangezien het een heel grote camping is was het een stevige wandeling. Bijna werden we overreden door een paar mannen op mountainbikes want we waren per ongeluk een mountainbike trail opgelopen.

vrijdag 3 juli 2020

VRIJDAG 3 JULI 2020







Vanmorgen wel fris. maar toch buiten gegeten. Daarna naar Traben-Trarbach gefietst. Ook weer 12 km. Heerlijk weer om te fietsen. Het stadje viel een beetje tegen. We hadden gedacht net zoiets als Bernkastel-Kues, maar dan groter. Maar het was niet groter en het had niet echt een hart met gezellige straten. Een winkelstraat dat was het. Wel een paar heel mooie panden en een mooie brug. Weer koffie gedronken met gebak, ook dat viel een beetje tegen. Floor had apfelstrudel met ijs en slagroom, dat was wel heel lekker, maar mijn Schwarzwalder was erg flauw en fruitig.
S'middags hebben we dat nog een keer overgedaan, die taart was wel beter, maar ook te fruitig ;-)
Toen we thuiskwamen bleken we nieuwe buren te hebben die hen caravan bijna tegen die van ons aan hadden gezet. Dus nu staan we aan twee kanten klem, want gisteren waren er achter ons twee nieuwe campers waarvan er een hem  ook al bijna tegen ons aan hadden gezet.
Hopelijk kunnen we er morgen nog uit komen.
Dit cruiseschip voer vandaag langs

donderdag 2 juli 2020

DONDERDAG 2 JULI 2020






Toen we gisteravond net op bed lagen begon het ineens heel hard te stormen. De hele bus stond te schudden. Floor is  maar weer uit bed gegaan om de tent met een paar extra haringen vast te zetten. Het begon ook heel hard te regenen. Het duurde niet lang en toen was alles weer over.

Vandaag zijn we naar Bernkastel-Kues gefietst. We zijn hier al eens eerder geweest. Het is een heel toeristisch, maar leuk plaatsje. Zo'n 12 km vanaf de camping. Op de heenweg tegenwind, dat is minder leuk. We hebben even door het stadje gelopen, koffie gedronken met een heerlijk gebakje erbij en in een supermarktje honing gekocht, En laten ze daar nu ook de grotere maat haarclipjes hebben waar ik in Nederland tevergeefs naar heb gezocht.
Merel had een tip gestuurd dat er in de buurt  in Idar Oberstein een mijn was waar amethist werd gewonnen en die te bezichtigen was, maar dat gaat niet meer lukken deze vakantie.
Laten we nu hier in het dorp een winkel zien waar stenen uit die mijn kennelijk verkocht worden.
Terug gelukkig een groot gedeelte wind mee. Ondanks de opgegeven regen was het heerlijk weer, maar tegen de tijd dat we gingen koken stak ineens de wind op en begon het te regenen. Het stormde weer even net zo hard als gisteravond, maar het duurde hooguit een kwartiertje.

woensdag 1 juli 2020

WOENSDAG 1 JULI 2020



Vandaag vertrokken uit Berdorf. Bij het afrekenen bleek dat ze maar 3  nachten hadden gerekend i.p.v. 6. Dus maar weer even terug naar de receptie. De campings hebben het al moeilijk genoeg denk ik, zonder dat we te weinig betalen.
Vertrokken naar de Moezel. Op de eerste camping was geen plaats voor drie dagen, dus weer verder. De volgende camping had wel plaats. We zijn in Erden.We staan pal aan het water, dus een mooi uitzicht.
En het restaurant serveerde grote schnitzels, dus vanavond niet gekookt, maar daar gegeten. Want in Duitsland zijn betekent voor Floor een schnitzel eten ;-).
Ik heb weer ukeleles gehad via zoom en Floor heeft Fientje uitgelaten en kwam een andere hond tegen waarmee ze heel leuk heeft gespeeld.
Verder hebben we niet veel gedaan vandaag. Gelezen.

dinsdag 30 juni 2020

DINSDAG 30 JUNI 2020




Vanmorgen weer buiten kunnen ontbijten  en daarna naar de stad Luxemburg gegaan. Een half uurtje rijden. We vonden een grote open parkeerplaats vlak bij het centrum, dat is boffen, want meestal zijn er alleen parkeergarages en daar kunnen we niet in. We hadden de fietsen meegenomen voor het geval we buiten de stad zouden moeten parkeren.
De kar van Fientje hadden we ook bij ons, maar die hoefden we nu alleen in loopvorm te gebruiken.
De parkeerplaats was aan de rand van een park en we hadden het idee dat het centrum aan de andere kant van het park was. Helaas namen we alleen de verkeerde route door het park, waardoor we eindigden bij onze parkeerplaats ;-)
Een tweede keer lukte het wel. Luxemburg is niet echt een heel mooie stad, maar heeft wel heel veel winkels. Ik vermoed dat mensen uit het hele land hier komen winkelen, want meer grote steden zijn er niet. Alle grote merken zijn er. Rolex, Gucci, Hermes en zo nog een aantal. Maar ook leuke winkels. Er waren ook twee schoenenwinkels die Loints verkochten. Een hebben we opgezocht, dat kostte nogal wat moeite, maar het is gelukt. Geen Loints gekocht, wel een geweldig leuke jurk met bijpassende broek.
Verder was er ook nog een heel leuke winkel met allerlei interieurspullen en serviesgoed.
Het was leuk om voor de verandering eens door een stad met mooie spullen te lopen i.p.v. door een bos.

maandag 29 juni 2020

MAANDAG 29 JUNI 2020

Vanmorgen regende het behoorlijk tot en uur of tien. Dus maar binnen ontbeten.

Daarna zijn we naar Diekirch geweest een klein stadje. Het stelde niet veel voor, maar er was een drogist. Ik had te weinig vit. C pillen meegenomen en met die corona zijn die wel van belang, dus wilden we nieuwe kopen. Dat is wel gelukt, maar de prijs lag wel een beetje anders dan we gewend zijn. Kost een pot Roter pillen van 400 stuks nog geen tientje, nu waren we bijna dertig euro kwijt voor 90 pillen!
We hebben er even koffie gedronken en zijn toen naar een mooie biologische winkel geweest waar we weer allerlei lekkers voor de komende dagen hebben ingeslagen. Vervolgens zijn we naar de Schiessenttumpel gegaan. Een kleine waterval. Een mooie wandeling ook weer, maar weer veel trappen. Floor heeft Fientje op een gegeven moment maar gedragen de trappen op en af. Daarna weer naar huis en lekker lezen in de zon die inmiddels weer scheen.
Hieronder foto's van de wandeling.






zondag 28 juni 2020

ZONDAG 28 JUNI 2020

Het was niet echt warm, maar we konden buiten ontbijten en wie zat er als eerste aan tafel? Fien. Ze heeft het op een stoel zitten echt ontdekt.
Vandaag wilden we naar de Wollfsschlucht lopen, dus om een uur of half elf vertrokken we. Het eerste stuk hadden we al gelopen met het kleine rondje vrijdag. Het was een kleine 4 km stond er op een wegwijzer. Twee uur hebben we er over gelopen. Berg op berg af. En dus ook weer twee uur terug, want we hebben toen maar niet de hele ronde van 12,5 km gedaan. Fientje heeft het fantastisch volgehouden. Ze heeft veel trappen moeten lopen, wat ze eigenlijk niet mag. Maar ze had het prima naar haar zin en liep heel enthousiast mee. Ook op de terugweg nog. Onderweg kwamen we een groep met wel 15 honden tegen, dat vond Fien heel eng, ze durfde niet verder. We waren gelukkig gewaarschuwd door iemand die ons tegemoet kwam, dus we hadden haar aangelijnd. We moesten haar er echt langs slepen. Maar we kwamen ook wel leuke honden tegen onderweg.
De Wollfsschlucht zelf viel tegen. Het is wel indrukwekkend van die steile wanden, maar ik had meer verwacht. Onderweg hebben we mooiere plekken gezien.

Uitzicht vanaf de top


Floor is helemaal naar boven gegaan, onderaan zitten Fientje en ik.