Pagina's

woensdag 11 november 2020

WOENSDAG 11 NOVEMBER 2020

 







De laatste dag weer. Onderweg naar huis gaan we nog naar Volendam. Nadat we de campingbaas hebben gesproken over de scheuren in de tent en hij aangaf dat het waarschijnlijk eigen risico zou zijn, hebben we besloten om het maar te laten zitten. In een eerder gesprek had ik al gezegd dat een nieuwe tent waarschijnlijk goedkoper zou zijn dan repareren. Dat was hij met me eens, dus waarschijnlijk hadden we € 100 van hem gekregen om een nieuwe tent te kopen. Dat waren we toch al van plan, dus dat was fijn. Maar het voelde niet goed, om hem op te laten draaien voor een nieuwe tent terwijl het scheurtjes van niks waren, op een plek waar je er helemaal geen last van hebt.
Volendam wilde Floor graag zien, er waren heel kleine huisjes, en op de dijk waren vooral souvenirwinkel en fotografen waar je je in klederdracht kan laten fotograferen. En een mooie oud schip lag in de haven. Opvallend was dat niemand in Volendam een mondkapje droeg.
Ook in Volendam was er een Noppes, waar Floor nog een rijtje kersthuisjes scoorde.

dinsdag 10 november 2020

DINSDAG 10 NOVEMBER 2020

 

Vandaag een bezoekje aan Hoorn gebracht. Van tevoren had ik natuurlijk even gekeken of daar ook een Loints winkel was. Die was er wel, maar helaas gesloten.
Wel was er een ontzettend uitgebreide winkel gespecialiseerd in taartenbak spullen.
Daar heb ik een slofvorm en een vormpje om een blaadje uit te steken gekocht om voor klei te gebruiken.
Floor vond de cd van Snow Patrol waar hij al een poos naar op zoek was.
Ook was er weer een Noppes vestiging waar we even gesnuffeld hebben. We zijn ook in  verschillende winkels weer op zoek geweest naar een leuke leesbril, niet gevonden, maar daardoor vond ik bij de Action wel weer twee leuke stalletjes voor het kerstdorpje van Floor.
 

 

maandag 9 november 2020

MAANDAG 9 NOVEMBER 2020



Voor vandaag stond er een fietstocht op het programma. Naar Enkhuizen en daarvandaan over de dijk langs het IJsselmeer richting Hoorn. Niet helemaal naar Hoorn, want dat is 20 km. Daar gaan we morgen met de auto nar toe.

Maar eerst begon de dag voor mij met een Zoom bijeenkomst van de Masterclass van het Leidense Textielfestival. Die duurde wel anderhalf uur, dus het was vrij laat voor we vertrokken.

Ik denk dat we ruim halverwege de dijk naar Hoorn ongeveer zijn omgedraaid. Lang zat, want terug hadden we tegenwind. Het was een uitputtende tocht.

Enkhuizen is een leuk stadje. Na de fietstocht hebben we daar nog even rondgelopen. Leuke kleine straatjes. En zelfs een kringloopwinkel, die niks voorstelde, maar toch. Nog even een bakje kibbeling gegeten voor we naar huis gingen en bij de plaatselijke bakker gebakjes gekocht. En bij de plaatselijke supermarkt wat eten voor Fientje gekocht, want nu blijkt ze inmiddels wel te willen eten, als het maar lekker is. En kennelijk is het verse biologische vlees dat ze normaal krijgt niet haar idee van lekker.

Ondertussen was mijn telefoon helemaal leeg gelopen, Als gevolg daarvan moest ik hem weer opstarten met de code van de simkaart. En, je raad het al, die hadden we niet bij ons. Esther is even langs huis gegaan om hem op te zoeken. Gelukkig wisten we precies waar het doosje van de telefoon lag. Na nog wat problemen met opladen lukte het om hem weer aan de gang te krijgen.

What do you want to do ?
New mail

zondag 8 november 2020

ZONDAG 8 NOVEMBER 2020

Vandaag konden we onze broodjes pas om 10 uur halen. eerst even met Fientje door het Speelbos aan de overkant gefietst. Het is daar heel druk, heel veel honden. Na het ontbijt naar Bergen aan zee om een strandwandeling te maken. Voor Fientje was het de eerste keer dat ze aan het strand was.

Ze werd er helemaal wild van, vond een klein hondje om mee te spelen, maar die mevrouw wilde haar hond niet loslaten omdat ze bang was dat hij niet meer terug kwam. Verder waren er weinig honden om mee te spelen, maar ze amuseerde zich kostelijk. Ze schoof met haar kop over het zand alsof het een vloerkleed was, rende en draaide pirouettes. Dat je zeewater niet kunt drinken was een beetje moeilijk aan haar verstand te krijgen, maar toen we na de wandeling even een koffie  go haalden was daar gelukkig een waterbak voor haar met fris water.


Daarna naar Alkmaar op zoek naar de schoenenwinkel die Loints schoenen verkoopt. Snel gevonden en inderdaad een paar Loints gescoord. Heel bijzonder: witte! Of eigenlijk off white heet dat geloof ik. Niet echt spierwit dus. Ze kleuren prachtig bij de jurk die ik aanheb, dus ik hou ze gelijk aan. Nog een poosje gewinkeld, maar na de strandwandeling en gisteren al een dag winkelen gisteren waren we het snel at en gingen weer naar huis.

We hebben nog een rondje op de camping gewandeld. want daar hadden we nog niet veel van gezien. Een heel grote camping, zonder stacaravans. En met maar heel weinig bezoekers. Ik denk dat er 3 caravans bewoond waren. Nog even een praatje gemaakt met de eigenaar. Kennelijk had hij de camping een jaar of 6 geleden overgenomen van zijn schoonouders.


De hond van de camping had overigens inderdaad scheuren gemaakt in onze tent op zoek naar eten. Ik ben benieuwd hoe hij dat op gaat lossen. toen ik het hem vanochtend vertelde begon hij niet meer over de verzekering.

zaterdag 7 november 2020

ZATERDAG 7 NOVEMBER 2020

 Vandaag zijn we naar Haarlem geweest. 
Eerst naar Marianne en Joep en de kinderen, daarna de stad in. In een kook winkel eindelijk de silicone deksels gevonden die ik al heel lang zocht om schalen mee af te sluiten zodat ik geen aluminium of plastic folie meer hoef te gebruiken. En een echt prachtige waterkoker gezien van Kitchen Aid. Slechts 219 euro!

Op de markt 2 leggings gekocht en later een cadeautje voor Floor. Een klein kerstvoorstellinkje van een coffeeshop voor bij zijn kersthuisjes. We kwamen ook nog drie leden van het gezin waar Fientje vandaan komt tegen. De vader en de zoon en een van de dochters. Ze vonden het heel leuk om Fientje te zien. Nog even gezocht naar de heerlijke theedoeken die we de vorige keer gekocht hadden, maar in het zwart waren ze uitverkocht. .Aan het einde van de middag nog even een schoenenwinkel gezocht die Loints zou verkopen. Dat bleek niet in Haarlem, maar in Bloemendaal te zijn en toen we hem eindelijk gevonden hadden bleken ze helemaal geen Loins te verkopen. Alleen in hun vestiging in Alkmaar. Onderweg naar de camping bij een Chinees gestopt en Babi pangang spek gehaald en op een parkeerplaats in de camper opgegeten,


Toen we terug kwamen op de camping was het al pikdonker, dus we waren benieuwd of het zou lukken om de tent weer aan de camper vast te maken, maar dat ging perfect. Later kwam de campingbaas even aankloppen om te melden dat hij die dag zijn hond had betrapt op het aan onze tent trekken. Waarschijnlijk was hij op zoek naar eten, want gisteren had hij ook al Fientjes bak leeggegeten.

Dus morgen als het licht is maar even kijken of er schade is.

vrijdag 6 november 2020

VRIJDAG 6 NOVEMBER 2020







 Vandaag zijn we vertrokken naar Noord Holland. Camping de Gouwe Stek in Bovenkarspel, vlak bij Enkhuizen. Een boerencamping. We kozen deze camping uit omdat er op de site stond dat er aan de overkant van de weg een bos was met een hondenzwemvijver, Nou zwemt Fientje absoluut niet, maar as er een  zwemvijver voor honden is zal het bos er omheen ook wel geschikt voor honden zijn dachten we. En de andere campings die we zagen lagen midden in industriegebied en zo. Niet echt bos in de buurt en ook te ver van het strand om er even naar toe te lopen voor een uitlaat.

Dat valt een beetje tegen. Het is geen bos, maar een park en de hond moet aangelijnd en het is niet zomaar aan de overkant, want om er te komen moet je toch echt de fiets nemen want er is pas een dam door het water een stuk verderop.

Nadat we ons geïnstalleerd hadden zijn we via het "bos"naar het dorp gefietst. Een klein dorpje, maar met een groot winkelcentrum waar alles in zit. Twee bakkers, twee slagers, een grote supermarkt en nog veel meer winkels.

Vanavond soep gegeten die ik thuis al gekookt had.

Morgen hebben we bij Marianne en Joep afgesproken.

What do you want to do ?
New mail

vrijdag 14 augustus 2020

DINSDAG T/M VRIJDAG 11 T/M 14 AUGUSTUS 2020

Met de kleinkinderen op pad. Drie dagen op camping Buitenlust met de kleinkinderen. Op de eerste dag werden ze gebracht door respectievelijk Patricia en Marianne en Joep. Onderweg hadden we al worstenbroodjes gekocht voor de lunch, want in Brabant zijn zonder worstenbroodjes kan niet. Na de lunch vertrokken de ouders. De kinderen mochten gelukkig na 11 uur onbeperkt in het zwembad, want het waren heel warme dagen. Floor en ik wisselden elkaar af, de een in het zwembad, de ander bij Fientje in de camper. Het ging prima. Isa en Merijn sliepen beneden en Laure en Thijn boven. Ze hebben prima geslapen. De kinderen brachten een groot deel van de dag in het zwembad door of op de speeltoestellen die op ons veld stonden. Ook was er een speeltuin waar ze een paar keer geweest zijn.

Ze hebben zich 3 dagen lang prima geamuseerd. Ook Laure heeft het drie dagen volgehouden, wat Patricia eigenlijk niet verwacht had.

zondag 19 juli 2020

ZONDAG 19 JULI

Ook vandaag waren er verse broodjes, heerlijk. Om 10 uur moesten we van de camping af zijn, dus we hebben een klein stukje gereden tot een parkeerplaats en daar de fietsen afgeladen. Een rondje gefietst via Soest. Paleis Soestdijk gezien. In lage Vuursche even koffie gedronken, Het restaurant bleek te grenzen aan het terrein van Paleis Drakenstein.  Onderweg kwamen we ineens langs een bekend restaurant, het kostte even nadenken, maar toen wisten we weer waarvan. Dit voorjaar hadden we een paar dagen in Maartensdijk gestaan toen Floor naar een treinenbeurs ging en toen hebben we hier ook langs gefietst en koffie gedronken met een heerlijke schuimbol erbij. Dus nu ook maar gestopt om koffie met schuimbol te consumeren. Viel het toch tegen. In mijn herinnering was ie heerlijk, maar nu was hij vooral heel erg zoet, Het was weer een leuke fietstocht. Daarna richting huis gegaan.

zaterdag 18 juli 2020

ZATERDAG 18 JULI

Op tijd opstaan dachten we, want we moeten om 10 uur van de camperplaats af zijn. Gaat pas om 9 uur de receptie open. Dus kunnen we dan pas broodjes halen. Geen lange wandeling gemaakt met Fien, want om 11 uur hebben we een afspraak om met de fokker en alle pups uit het nest te gaan wandelen. We waren ruim op tijd klaar met eten. De plek was bij de ingang van de camping en aan de overkant was een gebouwtje waar allerlei mensen naar en van liepen. Bleken er  op de camping opnamen van Zappsport te zijn, dus ook bekende Nederlanders die voorbij kwamen. Tenminste ik kende ze niet, maar Floor wel een paar.  In het gebouwtje was de make-up e.d. Dus we hadden genoeg te kijken tijdens het ontbijt.
Omdat we een uurtje overhadden voor de wandeling begon zijn we een stukje gaan fietsen.

De meeste pup eigenaren waren vertraagd, kennelijk stonden overal files op de weg. Maar om half 12 zijn we toch gestart. Het was een leuke wandeling. De honden konden allemaal goed met elkaar opschieten, maar je merkte niets van herkenning. Ook niet bij de moeder.
Na afloop nog even gezamenlijk koffie gedronken en de stamboom gekregen.

Daarna zijn we naar Amersfoort gegaan, maar toen we in de stad liepen hadden we er een beetje spijt van. Het was zo druk, niet te geloven. Dus maar van de winkelstraat afgegaan en een beetje achterlangs gelopen. Op een terrasje wat gedronken en weer richting camper. In Amersfoort bedacht Floor dat hij de kaart die je nodig hebt om naar de wc en de douche te gaan ingeleverd had, dus dat we wel voor vijf uur op de camping aan moesten komen om nog een nieuwe kaart te kunnen halen. Twee minuten voor vijf reden we de camping op, maar de receptie bleek tot een uur of negen open te blijven. Zal wel te maken hebben gehad maar die tv opnamen. Op de plek waar we gisteren stonden stond nu  een foodtruck, dus wij konden er niet op. Maar ook deze stopte om 7 uur, dus we hebben de camper even op een van de andere plekken gezet en onze spullen op de plek achter de foodtruck zodat we die vast gereserveerd hadden. Ook de tafel en stoelen daar neergezet en daar gegeten. Gelukkig achteraf, want tegen de tijd dat de foodtruck weg ging waren er genoeg campers voor alle plekken. Dus toen wij de camper op onze gereserveerde plek hadden gezet kwamen campers die op de weg stonden te wachten en waren alle camperplekken vol.
De jongen van de foodtruck was heel aardig. Toen hij ging opruimen stelde hij voor de truck vast een eindje naar voren te rijden zodat wij op onze plek konden gaan staan. En we kregen ook nog een brownie.

vrijdag 17 juli 2020

VRIJDAG 17 JULI

Vandaag weer voor drie dagen met de camper op pad. Aanleiding was een wandeling die Netty (de fokster van Fientje) had gepland  voor morgen met het hele nest in Lage Vuursche.
Voor het eerst hebben we een camperplaats gekozen i.p.v. een camping. Om het eens uit te proberen. Het was wel een mooi luxe camperplaats, want hij was op het terrein van de camping, dus we konden van alle faciliteiten van de camping genieten.
We waren er als eerst en konden dus het mooiste plekje uit zoeken. Met een klein stukje gras ernaast.
We zagen spandoeken over een markt die op vrijdag  in Lage Vuursche zou zijn, dus die eerst maar eens bezocht. Het bleek een heel klein toeristisch marktje. Maar wel leuk. Ook even koffie gedronken in Lage Vuursche, een heel klein dorpje dat bijna alleen uit horeca bestaat.
Terug op de camping bleek er een foodtruck te staan met patat, dus die avond patat gegeten.
Normaal gesproken stond deze ondernemer op festivals e.d.m naar ja die zijn er nu niet, dus dit was een mooi alternatief.
Daarna een wandeling gemaakt in het bos waar de camping in lag. We konden mooi om de camping heen lopen en aangezien het een heel grote camping is was het een stevige wandeling. Bijna werden we overreden door een paar mannen op mountainbikes want we waren per ongeluk een mountainbike trail opgelopen.