Vandaag gaan we naar Vlissingen, ook daar is een markt. Eerst natuurlijk weer langs de bakker en onderweg Fientje uitlaten. Na het ontbijt warm aangekleed want het wordt maar 7 graden vandaag. Het is ongeveer 10 km. En de hele weg langs de duinen, dus dat is een mooiere route dan gisteren. We komen aan op de boulevard van Vlissingen, dat is wel een mooi gezicht. Hoge flats langs het water. Benidorm aan de Schelde. Het kostte wat moeite om een oud centrum te vinden, maar het is gelukt. De markt stelde natuurlijk niets voor, want alleen essentiƫle kramen. Wel was er een hele leuke straatmuzikant. Helemaal volgebouwd met allerlei instrumenten was hij. Elke stap die hij deed maakte muziek. Echt heel leuk en ook mooi gespeeld.
vrijdag 26 februari 2021
VRIJDAG 26 FEBRUARI 2021
Vandaag gaan we naar Vlissingen, ook daar is een markt. Eerst natuurlijk weer langs de bakker en onderweg Fientje uitlaten. Na het ontbijt warm aangekleed want het wordt maar 7 graden vandaag. Het is ongeveer 10 km. En de hele weg langs de duinen, dus dat is een mooiere route dan gisteren. We komen aan op de boulevard van Vlissingen, dat is wel een mooi gezicht. Hoge flats langs het water. Benidorm aan de Schelde. Het kostte wat moeite om een oud centrum te vinden, maar het is gelukt. De markt stelde natuurlijk niets voor, want alleen essentiƫle kramen. Wel was er een hele leuke straatmuzikant. Helemaal volgebouwd met allerlei instrumenten was hij. Elke stap die hij deed maakte muziek. Echt heel leuk en ook mooi gespeeld.
donderdag 25 februari 2021
DONDERDAG 25 FEBRUARI 2021
Voor vandaag staat Middelburg op het programma. Maar natuurlijk eerst weer naar de bakker en gelijk Fientje uit laten. Na het ontbijt naar Middelburg gefietst. Daar was markt vandaag, dan is er altijd reuring in de stad dat is gezelliger. Op de heen weg hadden we lekker de wind mee. Zo'n anderhalf uur door de stad gewandeld, een lekkerbekje gegeten op de markt en een boodschappen gedaan in een biologische winkel en toen weer richting camping. Nu met tegenwind, dat was minder leuk.
Aan het einde van de middag weer een strandwandeling gemaakt, deze keer zonder consumptie. En 's avonds had ik ukeleleles.
WOENSDAG 24 FEBRUARI 2021
Eerst natuurlijk in het dorp een bakker gezocht. Die was gelukkig niet zo heel ver weg. Lekkere broodjes gehaald en croissants natuurlijk en bolussen, dat moeten we gegeten hebben in Zeeland. Na het ontbijt een heel erg hoge trap beklommen om over de duinen te komen en een strandwandeling gemaakt. Fientje heeft heerlijk gespeeld met een andere hond. Bij een strandtent cappuccino en warme chocolademelk met rum gedronken en weer terug gelopen. 'S middags het hekwerk voor Fientje neergezet. Het was precies lang genoeg om de voorkant van onze plek van heg tot heg af te sluiten. Aan het einde van de middag nog een fietstocht naar Westkapelle gemaakt. Er loopt een fijn fietspad net achter de duinen langs waar Fien los met de fiets mee kan lopen. Dat fietspad leidt in de andere richting ook naar de bakker. In Westkapelle was er een leuk klein biologisch winkeltje waar we stroopwafels hebben gekocht. Op de terugweg zagen we nog een hert lopen in de duinen, heel dichtbij. Heel bijzonder.
dinsdag 23 februari 2021
DINSDAG 23 FEBRUARI 2021
Om een uur of 5 zijn we aangekomen op camping Weltevreden in Zoutelande. We wilden een camping waarvan we zo het strand op konden lopen en dat is gelukt. Om een uur of 6 stond de tent en zijn we nog even naar het strand gelopen. Het is een flinke klim over de duinen heen met een trap.
De camping heeft op elke plek houten vlonders staan die je mag gebruiken, dus de voortent is nu helemaal bevlonderd. Heel fijn.
zaterdag 23 januari 2021
ZATERDAG 23 JANUARI 2021
Vanochtend weer hetzelfde rondje gelopen. En daarna naar de andere bakker in het dorp voor ons ontbijt. Het worstenbroodje van deze bakker was lekkerder dan die van Robert! Natuurlijk ook weer lekkere gebakjes gekocht voor vanavond. Na het ontbijt hebben we een leuke fietstocht gemaakt over de Kampinaheide, We kwamen nog een fantastische biologische boerderijwinkel tegen, dus even boodschappen gedaan. Onderweg nog even gestopt voor een coffee (een een chocolademelk) tot go. Met een citroenmerengue erbij. Terug op de camping lekker knus in het campertje gezeten om weer op te warmen, Fientje had hele stukken door het bos mee kunnen lopen, dus die was ook wel aan een beetje rust toe.
We hebben voor het eerst gebruik gemaakt van een knooppunten app. Geweldig! je stippelt tevoren een route uit en je ziet precies hoever het nog is naar het volgende knooppunt en als je in de buurt van een knooppunt komt wordt je gewaarschuwd en wordt het volgende knooppunt genoemd.
Als je van de route afwijkt (wat natuurlijk een keer gebeurd omdat we links naar een huis keken en daardoor rechts het bordje dat we af moesten slaan misten) krijg je 3 keer een vraag: is uw route nog juist of zoiets en dan zet ze de route stop. In eerste instantie snapten we natuurlijk niet wat er aan de hand was, maar nu weten we dus dat we dan verkeerd rijden. Het is echt heel handig.
vrijdag 22 januari 2021
VRIJDAG 22 JANUARI 2021
Begonnen met dezelfde wandeling als gisteren door het bos achter de camping. een leuk praatje gemaakt met een man die op de camping naast ons stond . Hij woonde daar tijdelijk tot ze in aanmerking kwamen voor een huurhuis. Daarna op de fiets naar de bakker voor het ontbijt. Naar de winkel van Robert van Bekhoven, want nu we zo dicht in de buurt zijn moeten we daar toch even gaan kijken, Het is nog een hele zoektocht, want Google maps is niet echt duidelijk, maar uiteindelijk gevonden. Heel leuk dat je langs een grote glazen wand loopt van de bakkerij voor je in de winkel bent. Je ziet alle bakkers bezig, sommigen waren al paashazen aan het maken, Broodjes gekocht voor het ontbijt, worstenbroodjes om gelijk op te eten en gebak voor vanavond. Om eerlijk te zijn waren de worstenbroodjes van de bakker van Paul en Patricia lekkerder.
Op de heenweg hadden we een fietsroute van Google maps gereden. Dat was niet handig. Het ging dwars door de bossen en de paden waren modderpoelen. Dat fietst niet lekker. Dus terug maar de autoweg genomen. Inmiddels was het al bijna te laat om nog naar de markt in Den Bosch te gaan, maar dat is nog net gelukt. De markt was eigenlijk al gesloten, maar Chris wilde ons nog wel helpen. Daarna nog een stukje door Den Bosch gewandeld. Nog even boodschappen gedaan bij Ekoplaza en weer naar de camping. Daar hebben we het hek neergezet dat we voor Fientje hadden gekocht. Wat een klus, maar het staat. Alleen de sluiting is wel erg raar. Je moet dan twee eindstokken met klemmetjes aan elkaar vastmaken, maar het bovenste klemmetje zit op de plek waar bij de andere stok het dopje zit, dus dat gaat helemaal niet Toen er een man voorbij kwam lopen wilde Fien er direct op af en liep zich helemaal vast in het hek. Hopelijk is ze daar zo van geschrokken dat ze dat voortaan wel laat. Ik ben benieuwd of het werkt.
donderdag 21 januari 2021
DONDERDAG 21 JANUARI 2021
Nog steeds een lockdown en vanaf overmorgen ook een avondklok, maar wij gaan er nog een paar dagen tussenuit. Naar Oisterwijk in Brabant. We staan op een Nivon natuurcamping aan de rand van de Kampinaheide. Vanmiddag wilden we een wandeling maken over de heide, maar helaas, honden moesten aangelijnd, dus we hebben alleen een rondje om de camping gemaakt. Wel groot genoeg om 's morgens even als eerste rondje te doen. We hebben de nieuwe tent opgezet, maar dat was een tegenvaller. We hadden eigenlijk voor deze tent gekozen omdat er een vast grondzeil in zou zitten. Dat dat niet zo was waren we al achter, maar in de winkel verzekerde ze ons dat we het grondzeil wel aan de tent vast konden maken. Niet dus. Sterker nog, het grondzeil is te klein. Aan beide zijkanten blijft er zo'n 10 cm vrij. De tent is ook kleiner dan de vorige, dus eigenlijk gaan we er alleen maar op achteruit. Voor broodjes moeten we morgenochtend 4 km fietsen naar de Lidl volgens de camping .Maar gelukkig google ik zelf nog even op bakkers en er blijken 2 bakkers dichterbij te zitten dan de Lidl en een van die bakkers is..... Jawel Robert himself. Dus daar kunnen we vast heerlijk broodjes en ander lekkers halen.
woensdag 11 november 2020
WOENSDAG 11 NOVEMBER 2020
De laatste dag weer. Onderweg naar huis gaan we nog naar Volendam. Nadat we de campingbaas hebben gesproken over de scheuren in de tent en hij aangaf dat het waarschijnlijk eigen risico zou zijn, hebben we besloten om het maar te laten zitten. In een eerder gesprek had ik al gezegd dat een nieuwe tent waarschijnlijk goedkoper zou zijn dan repareren. Dat was hij met me eens, dus waarschijnlijk hadden we € 100 van hem gekregen om een nieuwe tent te kopen. Dat waren we toch al van plan, dus dat was fijn. Maar het voelde niet goed, om hem op te laten draaien voor een nieuwe tent terwijl het scheurtjes van niks waren, op een plek waar je er helemaal geen last van hebt.
dinsdag 10 november 2020
DINSDAG 10 NOVEMBER 2020
maandag 9 november 2020
MAANDAG 9 NOVEMBER 2020
Voor vandaag stond er een fietstocht op het programma. Naar Enkhuizen en daarvandaan over de dijk langs het IJsselmeer richting Hoorn. Niet helemaal naar Hoorn, want dat is 20 km. Daar gaan we morgen met de auto nar toe.
Maar eerst begon de dag voor mij met een Zoom bijeenkomst van de Masterclass van het Leidense Textielfestival. Die duurde wel anderhalf uur, dus het was vrij laat voor we vertrokken.
Ik denk dat we ruim halverwege de dijk naar Hoorn ongeveer zijn omgedraaid. Lang zat, want terug hadden we tegenwind. Het was een uitputtende tocht.
Enkhuizen is een leuk stadje. Na de fietstocht hebben we daar nog even rondgelopen. Leuke kleine straatjes. En zelfs een kringloopwinkel, die niks voorstelde, maar toch. Nog even een bakje kibbeling gegeten voor we naar huis gingen en bij de plaatselijke bakker gebakjes gekocht. En bij de plaatselijke supermarkt wat eten voor Fientje gekocht, want nu blijkt ze inmiddels wel te willen eten, als het maar lekker is. En kennelijk is het verse biologische vlees dat ze normaal krijgt niet haar idee van lekker.
Ondertussen was mijn telefoon helemaal leeg gelopen, Als gevolg daarvan moest ik hem weer opstarten met de code van de simkaart. En, je raad het al, die hadden we niet bij ons. Esther is even langs huis gegaan om hem op te zoeken. Gelukkig wisten we precies waar het doosje van de telefoon lag. Na nog wat problemen met opladen lukte het om hem weer aan de gang te krijgen.
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...





















