Pagina's

dinsdag 28 september 2021

DINSDAG 28 SEPTEMBER 2021

Fientje op floor zijn voeten tijdens de lunch met Esther

Vandaag hebben we afgesproken met Esther. Zij zit een een huisje niet heel ver hiervandaan.. 's Ochtens eerst naar de markt in Ermelo en daar een heel mooie trui gekocht. Toen nog een paar kringloopwinkels gedaan, dat was niet veel. Vervolgens naar het terras gegaan waar we met Esther hadden afgesproken en gelunched. Na de lunch naar een hondenlosloopgebied gegaan op de hei en gaan wandelen. Na een half uurtje lopen kwam ik erachter dat ik mijn telefoon weer op mijn fiets had laten zitten. Dus maar terug gelopen en toen botsten de honden op Esther waardoor ze viel. Enkel erg pijn gedaan, aar even later kan ze toch wel weer lopen. De telefoon zat gelukkig nog op de fiets. Op de terugweg naar het dorp kwamen we langs nog een kringloop, dat was een betere, maar ook niets gekocht. 's Middags nog even in het zonnetje gezeten, maar toen de zon achter de bomen zakte werd het te koud. Morgen gaat het de hele dag regenen, dus we besluiten om morgenochtend maar naar huis te gaan. En om niet alles in de regen in te hoeven pakken doen we dat nu maar vast. De stoelen e.d. weer onder de hoes van de Lidl. Binnen gegeten. Nog een laatste wandeling met Fientje gemaakt. Want als het morgen zo regent zullen we niet ver lopen.

maandag 27 september 2021

MAANDAG 27 SEPTEMBER 2021

De pont naar Zeewolde

Vandaag fietsen we naar Zeewolde. Het gaat vanmiddag regenen, dus dan moeten we terug zijn. We steken over met een fietspontje, fietsen even door Zeewolde zelf en dan door een natuurgebied. Dat schijnt het grootste loofbos van Europa te zijn. Er is inderdaad geen naaldboom te zien. Terug in Zeewolde even koffie gedronken en een tompuce gegeten bij de plaatselijke bakker en toen snel naar de pont gefietst want die gaat maar keer per 40 minuten, dus die wil je niet missen. Op de terugweg in Ermelo even langs de biologische winkel (waar ik in maart mijn tas achterliet) om kaas te halen. Toen we eenmaal thuis gingen lunchen begon het al een beetje te spetteren en even later ging het echt hard regenen voor de rest van de middag. fietsroute: HEEN 95-77-93-92-91-33-32-7-pontje-45-20-21 TERUG 20-45-pontje-7-32-33-91-92-93-77-95----> 96
Vanaf de pont

Op de pont

zondag 26 september 2021

ZONDAG 26 SEPTEMBER 2021

Toen we vannacht gingen plassen in de voortent lag er een emmertje met kluiven van Fien midden in de tent op de grond en op de loper stonden modderafdrukken van een kleine poot. Vos in de tent geweest? Ik had vergeten het krat met eten voor Fientje dicht te maken. Vandaag met een omweg over de heide naar Putten gefietst. Prachtige tocht. Heerlijk weer. In Putten aangekomen zochten we naar een horeca gelegenheid om koffie te drinken. Dat was lastig, want alles was dicht op de snackbar na.Biblebelt. Uiteindelijk vonden we gelukkig "de Huiskamer"die wel open was. Alleen hadden ze daar een loslopende papagaai die Fien in het oog kreeg. Daar waren wij natuurlijk niet op berekend. De riem lag los op tafel, dus Fien achter de papagaai aan. Liep gelukkig goed af. Daarna weer terug naar de camping gefietst en lekker in de luie stoel zitten lezen. Fietstocht: HEEN 96-11-82-97-05-48-20 TERUG 20-48-34-80-39-78-95---->96

zaterdag 25 september 2021

25 SEPTEMBER 2021 NAAR DE PAALBERG

Het heidegebied naast de Paalberg

We hebben komende week geen afspraken, dus besloten we een weekje weg te gaan. Naar Ermelo, weer naar camping De Paalberg, dat was goed bevallen. Zo van de camping de hei oplopen en fietsen.Rond de middag vertrokken, inpakken duurt toch altijd langer dan je denkt. Eerst naar Spakenburg, daar is markt en het is een leuk plaatsje. Lekker over de markt gelopen, mooie tas gekocht, visje gegeten, koffie gedronken en toen naar de camping. We staan naast de plek waar we in het voorjaar stonden. Dus lekker aan de rand van de camping. Tent opgezet, hekje geplaatst en Fien even uitgelaten en toen lekker even lezen in de luie stoelen. Een patatje bij de sla gehaald en daarna Fien langer uitgelaten. En nog even heerlijk buiten gezeten. En dan lekker warm naar binnen,

woensdag 22 september 2021

19 SEPTEMBER 2021,ERMELO

Vanmorgen even naar het restaurant op de hoek gegaan, want daar zou een rommelmarkt zijn. Helaas, er stonden 3 auto's voor en kofferbakverkoop, met alleen maar rommel.

Daarna Fien uitgelaten en ontbeten met beschuit, want een bakker is er niet. En toen naar Arnhem gegaan voor de vrijwilligersdag van De Schapendoesvereniging. Zeker 30 doezen waren er. een hels kabaal, want ze blaften allemaal. Want is Fien dan een rustige hond. Nadat iedereen welkom was geheten en iedereen zich had voorgesteld hebben we een wandeling gemaakt in een naburig bos. daarna zouden we pannenkoeken gaan eten, maar dat liep nogal uit. we waren om 13,00 uur terug, maar we konden pas om 14.00 uur bestellen, want dan waren de koks er pas. Uiteindelijk was het 15.00 uur voor we konden eten. Na het eten dus maar naar huis gegaan. We hadden eigenlijk nog naar de rommelroute gewild, maar die was inmiddels afgelopen.

vrijdag 17 september 2021

18 SEPTEMBER 2021

Vandaag naar de Veluwe. Morgen is er in Arnhem een dag voor de vrijwilligers van de Schapendoes vereniging en daar plakken we een daagje en een nacht aan vast. We hebben een camping in Eerbeek De Brummel, maar eerst gaan we fietsen. We starten ong. bij een herdenkingsteken De Woeste hoeve, naast de A50 en lunchen daar eerst bij een weg restaurant, dan fietsen we een rondje van ruim 20 km. Onderweg in Beekbergen eten we een heerlijk ijsje. 

's Avonds kunnen we vlak bij de camping eten bij De Kabouterbrug. Floor heeft vegetarische sateh en die is heerlijk.

Fietsknooppunten: 69             69

vrijdag 30 juli 2021

VRIJDAG 30 JULI 2021

Gisteren ontdekten we op ons rondje door het dorp fietsen de bakker, dus lekkere gebakjes gekocht en broodjes besteld voor vandaag.

We wilden een fietstocht van 25 kilometer maken om Hoofddorp heen. Het kostte wat moeite om het eerste fietsknooppunt te vinden, maar daarna was het een mooie tocht tot Hoofddorp. Daar konden we het centrum niet vinden tot een mevrouw ons op weg hielp. Een Hoofddorp bleek een enorm winkelcentrum  te hebben en er was markt. Op de markt koffie gedronken en daarna nog een paar winkels bezocht (SoLow, Xenos en Flying Tiger) Op de markt was een kraam met Franse worsten, dus ik ben me nog maar eens te buiten gegaan ook al waren ze niet biologisch. Toen in verband met de weersverwachting toch maar dezelfde 5 km terug naar het camperpark gefietst i.p.v. de overige 20 km. En gelukkig maar anders waren we zeiknat geregend. Ook nu moesten we halverwege al onze regenjassen aantrekken.

De rest van de middag lekker zitten lezen in de camper en gekeken naar de reusachtige campers die arriveerden.

MAANDAG 26 JULI T/M DONDERDAG 29 JULI

 Op pad met de kleinkinderen. We gingen naar camping Molenvelden in Veldhoven.

De kinderen amuseren zich vooral in het zwembad en Laure en de jongens vinden al snel een vriendje Senn van 7 en zijn zusje Ise van 4. Daar spelen ze leuk mee.

De horeca bleek pas vanaf woensdag open te zijn en er was dus zelfs geen ijsje te koop.

Google gaf aan dat er op een half uurtje lopen een supermarkt was en op mijn vraag of ze een half uur wilden lopen voor een ijsje was iedereen positief. Na ruim 20 minuten besloot Google dat het geen half uur maar 50 minuten ging duren. Gelukkig informeerde Floor bij mensen die in de tuin stonden of er ergens in de buurt ijs werd verkocht. Zij verwezen ons naar een snackbar vlakbij waar heerlijke ijsjes werden verkocht die we op het terras op mochten eten zodat iedereen even uit kon rusten. De terugweg die we op eigen initiatief kozen duurde maar 15 minuten!

Isa kon 's avonds niet slapen en dat had heel wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk viel ze toch in slaap. We spraken af dat er elke avond iemand anders boen bij Isa mocht slapen. Dus de volgende dag was Thijn aan de beurt. Dat ging prima als deed Merijn wel moeilijk over het beneden slapen. Woensdag was Laura  aan de beurt en hoewel ze zich daar de hele dag op verheugde ging het 's avonds mis. Tranen met tuiten. Uiteindelijk bleek ze toch bij Thijn te willen slapen.

Donderdag werden Laure en Thijn door Patricia gehaald en brachten we Isa en Merlijn thuis, waarna wij naar camperpark N 205 gingen om nog twee nachten te blijven.

zaterdag 10 juli 2021

VRIJDAG 9 JULI

 Vandaag de thuisreis. Het inpakken ging vlot. Gisteravond hadden we al de kist en de fietsen erop gezet. Om 8.15 reden we weg. Even langs de bakker om brood te halen zodat we bij de eerste stop kunnen ontbijten. Alle ontbijtspullen had ik in de fietsmand gedaan, zodat we alles bij de hand hebben.

Het is een bewolkte dag, dus lekker om te rijden. Na 2 uur ontbijten. Er was gelukkig een picknicktafel dat zit makkelijker dan de ingang van de auto. 

Vervolgens heb ik een uurtje gereden en toen kon ik mijn ogen niet meer openhouden en het was op dat moment erg druk op de weg, dus gevaarlijk.

Floor heeft verder naar huis gereden. Om een uur of 3 waren we thuis, dus lekker op tijd.

De auto leeggeruimd en alles opgeruimd, dus mooi op dezelfde dag nog alles klaar,

donderdag 8 juli 2021

DONDERDAG 8 JULI 2021TROYES









Vandaag naar Troyes. De camping had geen brood, maar er was een bakker een paar kilometer verderop zei de dame van de camping. Dus besloten we zonder ontbijt te vertrekken, daar brood te halen en op een parkeerplaats te ontbijten.

De bakker had een goeie parkeerplaats, dus daar hebben we gelijk ontbeten. En toen naar Troyes. Ik had via Google naar een parkeerplaats gezocht en vond een Mac Donald. Ervan uitgaande dat daar een parkeerplaats bij zou zijn daar naartoe gegaan. Bleek het een Mac Donalds in het centrum te zijn, zonder parkeerplaats, maar met wel een gemeenteparkeerplaats aan de overkant waar plaats was. Dus deze keer erg makkelijk een plek gevonden die achteraf ook nog heel goedkoop bleek te zijn.

Troyes is inderdaad een prachtige stad. Heel veel vakwerkhuizen en wel 4 prachtige kerken op rij.

Dus even door de stad gezworven, op terrasjes gezeten, een kunstenaarswinkel gevonden waar ik een paar leuke dingen heb gekocht en toen we bijna weer bij de parkeerplaats waren toch nog zo'n winkel met van alles wat bijna niks kost. Daar een siliconenvorm gevonden voor in de airfryer zodat ik ook ovenschotels kan maken. Nu maar hopen dat het werkt.


Camping La Fromentelle