Pagina's

donderdag 5 mei 2022

DONDERDAG 5 MEI 2022, FONTES










Vanmorgen naar Paulhan geweest waar een markt was. Heel klein marktje. Daarna naar Villeneuvette een heel klein historisch plaatsje dat eigenlijk alleen bestaat uit een vervallen fabriekje en een paar arbeidershuisjes.

Toen naar de Carrefour en weer naar de camping hangen en lezen.

WOENSDAG 4 MEI 2022, AIX EN PROVENCE









 Vandaag naar Aix en Provence geweest. Een mooie stad, maar de markt stelde niets voor. 10 kramen of zo.

Wel veel mazzel gehad met parkeren. Met die hoge bus is het altijd lastig omdag parkeergarages niet hoog genoeg zijn en ook veel open parkeerplekken een hoogte restrictie hebben. Maar toevallig vonden we nu al vrij snel een plek waar we wel mochten staan. Het was wel kiele kiele met binnenrijden, zo smal en bochtig. En later zagen we zelfs een parkeergarage van 3 meter hoogte. Nu was Aix niet zo mooi dat we nog een keer terug willen komen, dus dat hoeven we niet te onthouden.

Na het bezoek aan de stad een nieuwe camping gezocht in Fontes. Hier blijven we een paar dagen o.a. om Montpellier te bezoeken.

dinsdag 3 mei 2022

DINSDAG 3 MEI 2022, BEAURECUEIL


Vandaag weer inpakken en verder richting Aix en Provence. Onderweg wilden we San Tropez aandoen, maar dat was vreselijk druk en er was geen parkeerplaats te vinden, dus dat hebben we maar overgeslagen.

We hebben toen maar koffie gedronken in La Lavandou langs de kust.

Toen dachten we onderweg Loudon aan te doen, maar ook daar geen parkeerplaats voor een bus.

Dus maar verder naar de camping. Een leuke camping gevonden in Beaurecueil. Vanuit hier gaan we morgen naar Aix en Provence.


MAANDAG 2 MEI 2022, CANNES









Vandaag naar Cannes. Het is niet zo ver, maar omdat het een heel bochtige weg is deden we er toch een uur over. Cannes is een beetje als Benidorm. Veel flats, maar een gezellig oud hart.

We dronken even koffie en waren 12,80 euro armer, dat was wel even slikken. Even door het oude gedeelte gelopen. In een markthal was er een brocantemarkt. Nog een keer koffie gedronken, maar nu voor een normale prijs en weer huiswaarts, maar nu niet langs de kust, maar door het binnenland.

ZONDAG 1 MEI 2022 SAINT RAPHAEL

 








Vandaag via 'l Isle sur la Sorgue naar de middellandse zeekust gegaan. In 'l sur la Sorgue is een heel grote markt die we wilden bezoeken. De markt was weer leuk. Toen verder naar Saint Raphael aan de Middellandse zee. De camping deed erg Spaans aan, heel kleine plekken en zanderig, maar wel direct aan het strand.

Een goede plek om van daaruit Cannes te bezoeken.

Camping Agay Soleil

zaterdag 30 april 2022

ZATERDAG 30 APRIL 2022 UZES

 





Vandaag in Uzes naar de markt geweest met de auto en vanaf de parkeerplaats gefietst. Gevonden wat ik wilde: amandelkollen! Nu maar 4 zakken gekocht, ze waren wel duurder geworden 7,50 i.p.v. 6,00.

Verder ook nog droge worsten gekocht, lekkere gebakjes en een gegrilde kip. Die hebben we al jaren niet meer op. Is niet biologisch te krijgen, maar vooruit.

Toen we terug bij de camping kwamen wel even een probleempje, we konden het papiertje met de toegangscode niet meer vinden. Dus de camping opgelopen en aan andere gasten gaan vragen, want de receptie was dicht. Bij het 3e stel hadden we geluk, die wisten de code.

s'Middags lekker in het zonnetje op de camping gezeten.

vrijdag 29 april 2022

VRIJDAG 29 APRIL UZES

 


Vandaar weer een verhuisdag. Een lange rit deze keer, naar Uzes om daar morgen naar de markt te gaan.

Hele leuke camping een paar kilometer van Uzes in Saint Quenten la Poterie. Hopelijk hebben ze morgen op de markt weer amandelkollen voor een prikkie net als vorig jaar. 

DONDERDAG 28 APRIL RIQUEWIHR/KAISERSBERG

 







Vanochtend naar Kaisersberg geweest.Met de auto deze keer. Leuk stadje heel anders dan Riquewihr. Niet zo kitscherig. Even koffie gedronken en door het stadje gewandeld. s' Middags lekker in het zonnetje gezeten. Fientje is vriendjes met een buurhondje, ze spelen heel leuk.

woensdag 27 april 2022

WOENSDAG 27 APRIL 2022, COLMAR








Vandaag naar Colmar gefietst. 12 kilometer, dus dat is te doen.Het eerste stuk alleen langs een drukke autoweg fietsen, maar daarna fietspad door boomgaarden en wijnvelden tot aan Colmar en in de stad ook weer langs de auto's fietsen. Maar het ging goed. Het is een prachtige stad met een fijne sfeer. Een geweldig winkeltje met allemaal heel erg kleurige spullen. Jammer dat ik er niets van nodig had. In de stad waren allemaal kraampjes net als bij een kerstmarkt. We vermoeden dat het te maken heeft met het lentefeest dat ze hier kennelijk vieren. Er is een overdekte markt, maar die was niet bijzonder mooi. Daar was wel een biologische kraam, dat is dan wel weer bijzonder. Aan het einde van de middag weer terug gefietst. Dat viel tegen. Wind tegen en klimmen.