Pagina's

zaterdag 11 juni 2022

ZATERDAG 11 JUNI 2022 BLESDIJKE

Vandaag de 1e dag van de markt en de workshops. De kraam was ruim op tijd ingericht, met de workshops liep het niet helemaal soepel.Ik was bakpapier en elastiekjes vergeten. Dus maar een krant gebruikt, maar dan zie je niks, dus dat is lastig. Maar het ging allemaal goed en iedereen vondt het geweldig. Ik heb beide dagen een volle bak van 8 personen. Bij de kraam voor ong. 130 verkocht, niet heel slecht, maar niet genoeg om de kosten te dekken.

Om 17.00 uur weer naar de camping lekker in de zon zitten.

vrijdag 10 juni 2022

VRIJDAG 10 JUNI 2022, BLESDIJKE

 Vandaag is het festival begonnen en gaan we een paar locaties bezoeken. Leuk is dat ik op bijne alle locaties wel bekenden tegenkom. We drinken koffie in Dalzicht waar we beginnen en lunchen in Buitencentrum Weerribben. Aan het einde van de middag nog even een biologische winkel en een supermarkt zoeken voor boodschappen en dan lekker in het zonnetje zitten op de camping. Daar was vandaag een bruiloft, dus in het bos was het versierd met witte lampionnen en slingers.

Even vragen aan iemand van de camping of we zondagnacht onze spullen ergens binnen kunnen zetten en dat mag. Heel fijn.

donderdag 9 juni 2022

DONDERDAG 9 JUNI 2022 BLESDIJKE

 Vanochtend eerste met Fien gewandeld en toen mijn werk naar de Steekpluslocatie in Kalenberg gebracht. Vervolgens naar Lemmer gegaan.

Leuk stadje. Koffie gedronken en even door het standje gelopen, waar ook nog een klein marktje was. Daar even een lekkerbekje gegeten. Bij een woningstoffeerwinkel een nieuw matje gekocht voor de camper, want de andere mat was maandag op de rommelmarkt ongemerkt weggewaaid. Maar nu hebben we een dikker en steviger exemplaar. Daarna nog even naar eenkringloopwinkel die de grootste van Friesland moet zijn. Was een leuke winkel.

Op de terugweg naar de camping bleken we door Wolvega te gaan, dus zocht ik daar ook nog een kringloop op en die hebben we ook nog bezocht. Foor vond daar een locomotief en een paar wagonnetjes voor zijn  spoorlijn.

Daarna naar de camping en lekker in de zon zitten lezen.

woensdag 8 juni 2022

WOENSDAG 8 JUNI 2022 BLESDIJKE

 Vertrokken naar De Blesse voor het textielfestival Weerribben.

Eerst even langs Dalzicht in Oldenmarkt om de spullen voor de workshops en de markt daar af te geven. Dat was even lastig, want ik had het telefoonnummer niet van de beheerder en toen we dar aankwamen was er niemand. Even later kwam een klas kinderen gymnastieken en die konden wel binnen, maar de tussendeur naar de hoofdruimte was op slot. De onderwijzer adviseerde toen om gewoon het nummer van Dalzicht te bellen en inderdaad dat werd doorverbonden met de beheerder. Tien minuten later was er er en konden we de spullen binnen zetten.

Toen naar de camperplaats van Landgoed Lindehof. Een mooie plek alleen is er maar 1 toilet/douche voor 15 camperplaatsen en een invalidenruimte. elukkig staan er maar 3 campers en zijn de andere capers groot en zelfvoorzienend.

's Avonds kom ik erachter dat ik ook het werk voor Steekplus in Dalzicht heb achtergelaten en dat moet ik morgenochtend naar een andere locatie brengen. Dus maar weer de beheerder gebeld. Zij was er nog de hele avond vertelde ze, dus we konden wel langskomen.

Het werk dus opgehaald.

Met Fientje gaan wandelen en je kunt vanaf de camperplaats een mooie wandeling maken.


Camperplaats Landgoed Lindehof

zondag 15 mei 2022

zaterdag 14 mei 2022

ZATERDAG 14 MEI LA CHARITE SUR LOIRE

 











Vandaag eerst naar de markt in het dorp geweest en daarna naar een rommelmarkt in de buurt. Een heel leuke markt op het terrein van een kringloopwinkel. In de kringloopwinkel een prachtig theeserviesje en een losse theepot gekocht voor  13,00 samen. s'Middags nog een fietstocht gemaakt langs de Loire. Om Fientje te laten drinken heb ik een enge afdaling gemaakt van een dijk en ik kon bijna niet meer bovenkomen. En Fien wilde niet eens drinken. Naast de camping was ook een mooi wandelpad.

s Avonds wilden we uit eten, maar de Italiaan op de hoek nam de telefoon niet op voor een reservering en 's avonds was het terras al vol en met hond mochten we niet binnen. Een ander restaurantje zoeken was een probleem. Uiteindelijk hebben we ergens gegeten waar ze alleen salade serveerden en een borrelplank en dan bleek niet echt lekken helaas.

vrijdag 13 mei 2022

VRIJDAG 13 MEI RUSTIQUE/GANGES

 




Vandaag naar de markt in Ganges. Hier zijn we vorig jaar ook geweest en dat was een heel leuke markt. Wat ik vergeten was dat er ook levende kippen verkocht werden, waardoor Fientje helemaal van streek raakte. Wat lekkers gekocht voor bij de koffie en op een terras even koffie gedronken. Na de markt gelijk doorgereden naar de volgende camping in La Charite sur Loire . Eigenlijk wilden we de volgende dag direct door naar huis rijden, maar we vonden het hier zo leuk dat we besloten nog een dag te blijven.

donderdag 12 mei 2022

DONDERDAG 12 MEI RUSTIQUE, LUNEL

 






Vandaag naar Lunel waar een mooie markt zou zijn. De markt viel een beetje tegen, was niet zo groot als verwacht, maar toch leuk. We konden wel perfect parkeren aan de rand van het dorp. Met de fiets het dorp in met Fien keurig naast de fiets lopend. Eerst even koffie gedronken, dat bleek een heel duur kopje.

Toen de markt bezocht en nog even door het dorp gelopen. Daarna bij een bakker nog een keer koffie gedronken, die overigens net zo lekker, maar heel veel goedkoper was. Met een heerlijk gebakje erbij net zo duur als het eerste bakkie.

Daarna naar de camping.

WOENSDAG 11 MEI 2022 RUSTIUE

 


Vandaag een luie dag op de camping. 's Morgens Met Fien uitlaten even naar het dorp gelopen waar markt was, maar dat stelde niets voor 4 of 5 kramen. We konden er wel een brioche kopen zodat we ontbijt hadden.

DINSDAG 10 MEI 2022 RUSTIQUE













Vandaag weer naar Carcasson. Auto op dezelfde plek gezet en weer gefietst. Eerst maar even langs het politiebureau. Je weet maar nooit.

En ja hoor!!! Op straat kwamen we al een mevrouw tegen die ons blij toeriep dat de tas gevonden was. En ook de mevrouw achter de balie was heel blij voor ons. Het geld was uiteraard verdwenen, maar verder zat alles nog in mijn tas. Gelukkig had ik mijn telefoon in mijn handen toen het gebeurde anders was ik die vast ook kwijt geweest. We zijn toen naar Le cite gefietst, de oude stad. Indrukwekkend.

We hebben daar heerlijk gegeten en toen weer teruggefietst. Bijzonder snel de weg terug door de stad weer gevonden.