Pagina's

maandag 31 oktober 2022

MAANDAG 31 OKTOBER DE PAALBERG ERMELO

 Vandaag met Els en Hans via een prachtige bosroute naar Harderwijk gefietst. Onderweg op een picknicktafel even geluncht. In Harderwijk even koffie gedronken aan de haven. Het wad een flinke route 26,5 km. Van Harderwijk weer terug naar de camping gefietst. 's  Avonds samen gegeten, groente met satésaus van ons en nasi van Els. Daarna een paar spelletjes gedaan en toen vroeg naar bed want de veranderde tijd voel je wel na zo'n dag fietsen.

zondag 30 oktober 2022

ZONDAG 30 OKTOBER 2022, ERMELO

 Vandaag met Els en Hans naar Ermelo. Afgesproken op de parkeerplaats van Landgoed Oud Groevenbeek. Daar even koffie gedronken met de restanten taart van Merels verjaardag gisteren.

Daarna gaan fietsen. Mooie fietstocht waarbij we ook langs de camping reden. Een plekje uitgezocht en besproken en toen terug naar de parkeerplaats en naar de camping gereden. Gezellig thee gedronken, Fientje uitgelaten op de heide en daarna naar restaurant De Dorpskamer in Ermelo op te gaan eten,

Heel gezellig.

vrijdag 22 juli 2022

VRIJDAG 22 JULI 2022 ENKHUIZEN/BOVENKARSPEL

 Vandaag na het uitlaten van Fientje en het ontbijt naar Enkhuizen gefietst. Daar een fietsenmaker gezocht, want de band die Floor geplakt had voor we weggingen van Fientjes kar was weer leeggelopen en hij kon nergens een lek vinden. Nieuwe band gekocht en toen koffie gedronken. Even de kringloopwinkel bezocht en 2 donkerblauwe lijsten gekocht. Daarna naar Andijk gefietst. We dachten via de fietsknooppunten te fietsen en fietsen naar het 1e fietsknooppunt waar we een bordje naar zagen verwijzen. Pas toen we merkten dat we helemaal naar de camping terug aan het fietsen waren keken we waar dat knooppunt eigenlijk was. Helemaal de verkeerde kant uit dus. Via de knooppuntenapp gezocht welk knooppunt wel de goede kant uit was en toen weer helemaal teruggeleid naar waar we begonnen waren.

Langs het IJsselmeer toen naar Andijk gefietst. Een behoorlijk eindje. In Andijk in een heel leuke theetuin wat gedronken. De bedoeling was om ook een kringloop in Andijk te bezoeken, maar die bleek om 16.00 uur al dichtgegaan, dus toen alleen nog naar een supermarkt om een pizza en koekjes te kopen en maar naar de camping gefietst. De fietstocht ging door het Streekbos waar we Fientje elke morgen uitlaten, dus Fien mocht daar los meelopen. Eenmaal weer op de camping lekker lui in een stoel gezeten

donderdag 21 juli 2022

DONDERDAG 21 JULI BOVENKARSPEL/ZAANDAM

 Vandaag gaat het de hele dag regenen, maar om nu de hele dag in de camper te zitten. Dus we gaan naar de markt in Zaandam. Gisteren had iemand me verteld dat dat zo'n leuke markt was.

Zaandam is heel bijzonder om te zien. Heel veel nieuwe bouwwerken hebben de vorm van Zaanse huisjes, zelfs flats. Heel leuk. Maar de markt was een zware tegenvaller, kennelijk veel marktlui met vakantie, dus het stelde echt niets voor. Even door de winkelstraten gelopen, ergens koffie gedronken een winkel gezien waar ze prachtig Indiase meubelen verkopen, maar volstrekt onbetaalbaar.Toen geprobeerd de stad uit te komen, maar dat was niet makkelijk. Toezicht had de weg die we moesten nemen afgesloten en we kwamen in een wijk zonder uitgang. De enige mogelijkheid was weer terug naar de afgesloten weg. Uiteindelijk maar tegen het verkeer in een eenrichtingstraat genomen en toen lukte het. Nog even goedkoop getankt en weer terug naar de camping en de rest van de dag de regen uitgezeten in de camper. Ook gezellig.

woensdag 20 juli 2022

WOENSDAG 20 JULI BOVENKARSPEL

 Weversmarkt. Dus vroeg opstaan, de spullen die we gisteren in de schuur op mochten slaan in de auto gezet, langs een bakker en een supermarkt gereden voor het ontbijt en de lunch en op weg naar Hoorn. Gelukkig iets minder warm dan gisteren. Aangekomen, auto uitgeladen en de kraam ingericht. s'Middags vielen er een paar druppels, maar we hadden het dekzeil voor achter de kraam meegenomen. 

s'Avonds alles weer in de schuur gezet en daar mag het blijven tot we zaterdag vertrekken.


dinsdag 19 juli 2022

DINSDAG 19 JULI BOVENKARSPEL

 Vandaag op weg naar het noorden. Morgen Weversmarkt, dus gaan we een paar dagen die kant op. De camping is De Gouwe Stek in Bovenkarspel. We zijn daar al eens eerder geweest.

Het is een bloedhete dag, 38  graden. Eerst zetten we de camper met de linkerzijkant naar de buren zodat we rechts waar we zitten privacy hebben. We gaan ervanuit dat de luifel voldoende schaduw geeft. Maar helaas als alles opgesteld en de luifel bevestigd is blijkt er een halve meter schaduw vanaf de auto. Dus toch maar opgedraaid. Alles weer afgebroken, auto omgedraaid en weer opgebouwd. Zo hebben we wel een flinke schaduwplek. Maar wel hard werken in die hitte.

Verder niets meer gedaan die dag.


Camping De Gouwe Stek

zaterdag 11 juni 2022

ZATERDAG 11 JUNI 2022 BLESDIJKE

Vandaag de 1e dag van de markt en de workshops. De kraam was ruim op tijd ingericht, met de workshops liep het niet helemaal soepel.Ik was bakpapier en elastiekjes vergeten. Dus maar een krant gebruikt, maar dan zie je niks, dus dat is lastig. Maar het ging allemaal goed en iedereen vondt het geweldig. Ik heb beide dagen een volle bak van 8 personen. Bij de kraam voor ong. 130 verkocht, niet heel slecht, maar niet genoeg om de kosten te dekken.

Om 17.00 uur weer naar de camping lekker in de zon zitten.

vrijdag 10 juni 2022

VRIJDAG 10 JUNI 2022, BLESDIJKE

 Vandaag is het festival begonnen en gaan we een paar locaties bezoeken. Leuk is dat ik op bijne alle locaties wel bekenden tegenkom. We drinken koffie in Dalzicht waar we beginnen en lunchen in Buitencentrum Weerribben. Aan het einde van de middag nog even een biologische winkel en een supermarkt zoeken voor boodschappen en dan lekker in het zonnetje zitten op de camping. Daar was vandaag een bruiloft, dus in het bos was het versierd met witte lampionnen en slingers.

Even vragen aan iemand van de camping of we zondagnacht onze spullen ergens binnen kunnen zetten en dat mag. Heel fijn.

donderdag 9 juni 2022

DONDERDAG 9 JUNI 2022 BLESDIJKE

 Vanochtend eerste met Fien gewandeld en toen mijn werk naar de Steekpluslocatie in Kalenberg gebracht. Vervolgens naar Lemmer gegaan.

Leuk stadje. Koffie gedronken en even door het standje gelopen, waar ook nog een klein marktje was. Daar even een lekkerbekje gegeten. Bij een woningstoffeerwinkel een nieuw matje gekocht voor de camper, want de andere mat was maandag op de rommelmarkt ongemerkt weggewaaid. Maar nu hebben we een dikker en steviger exemplaar. Daarna nog even naar eenkringloopwinkel die de grootste van Friesland moet zijn. Was een leuke winkel.

Op de terugweg naar de camping bleken we door Wolvega te gaan, dus zocht ik daar ook nog een kringloop op en die hebben we ook nog bezocht. Foor vond daar een locomotief en een paar wagonnetjes voor zijn  spoorlijn.

Daarna naar de camping en lekker in de zon zitten lezen.

woensdag 8 juni 2022

WOENSDAG 8 JUNI 2022 BLESDIJKE

 Vertrokken naar De Blesse voor het textielfestival Weerribben.

Eerst even langs Dalzicht in Oldenmarkt om de spullen voor de workshops en de markt daar af te geven. Dat was even lastig, want ik had het telefoonnummer niet van de beheerder en toen we dar aankwamen was er niemand. Even later kwam een klas kinderen gymnastieken en die konden wel binnen, maar de tussendeur naar de hoofdruimte was op slot. De onderwijzer adviseerde toen om gewoon het nummer van Dalzicht te bellen en inderdaad dat werd doorverbonden met de beheerder. Tien minuten later was er er en konden we de spullen binnen zetten.

Toen naar de camperplaats van Landgoed Lindehof. Een mooie plek alleen is er maar 1 toilet/douche voor 15 camperplaatsen en een invalidenruimte. elukkig staan er maar 3 campers en zijn de andere capers groot en zelfvoorzienend.

's Avonds kom ik erachter dat ik ook het werk voor Steekplus in Dalzicht heb achtergelaten en dat moet ik morgenochtend naar een andere locatie brengen. Dus maar weer de beheerder gebeld. Zij was er nog de hele avond vertelde ze, dus we konden wel langskomen.

Het werk dus opgehaald.

Met Fientje gaan wandelen en je kunt vanaf de camperplaats een mooie wandeling maken.


Camperplaats Landgoed Lindehof