Pagina's

zondag 12 februari 2023

VRIJDAG 10 FEBRUARI. EL CAMPELLO

Vandaag op de camping gebleven. Alleen even naar de bakker gelopen en Floor heeft 's middags water en ijs gehaald in de supermarkt. De koelkast is nl. stuk gegaan, dus nu proberen we met ijsblokjes de boel toch een beetje koel te houden.

donderdag 9 februari 2023

DONDERDAG 9 FEBRUARI 2023, EL CAMPELLO/VILLA JOYOSA

 

Het autootje van de camping technisi

Vandaag naar de markt in Villa Joyosa geweest, de leukste markt tot nu toe. Natuurlijk weer churro's gegeten als ontbijt en Floor 2 chocoladebroodjes van dezelfde bakker als gisteren. Ze herkende hem ook en vertelde waar ze de volgende dag zou staan. Gisteren onderweg naar Benidorm hadden  we gezien dat er een Chinese bazar langs de weg zat, maar de terugweg ging kennelijk via een andere weg, dus zagen we hem niet meer, maar vandaag op de terugweg kwamen we er wel weer langs en het bleken er zelfs 2 te zijn. Dus beide bezocht. En in Villa Joyosa zelf was er ook al een kleintje, waar Floor de kleine schroevendraaier vond die hij zocht en ik eindelijk de heel kleine doosjes. Ook hier heb ik weer wat spullen voor het Junk journalen gescoord en we hebben een nieuw kleed voor in de camper gekocht. eentje die niet voortdurend optrommelt.

Aan de overkant zat een kringloopwinkel, maar dat was echt helemaal niks.

Het weer is nu echt pet, koud en bewolkt. 'S middags heel even in de zon gezeten, maar er kwam al snel een reusachtige wolk voor.


WOENSDAG 8 FEBRUARI, EL CAMPELLO


Vandaag is er markt in Benidorm, dus daar willen we naartoe. Eerst even de markt in El  Campella zelf. Dat was dus helemaal niets. Bijna alleen kleding en dan vooral 2e hands. Dus snel aar Benidorm. Ik had al een gratis parkeerplaats opgezocht, maar die was niet te bereiken. De enige weg die Google wilde wijzen ging over een niet bestaande weg. En hoever we ook een andere kant op gingen, hij bleef ons terug sturen naar die oprit. Uiteindelijk hebben we de navigatie maar op de markt ingesteld en toen bleken we daar net om de hoek te kunnen parkeren. Toen kwamen we erachter dat we de kar van Fientje waren vergeten, dus ze zou naast de fiets mee moeten lopen.

De markt was een grote tegenvaller. Alleen een gedeelte etenswaren en de rest was net als vanmorgen bijna alleen kleding. Geen serviesgoed, geen horloges, 1 rassenkraam met lelijke tassen. Echt helemaal pet. Toen maar de navigatie ingesteld op het oude centrum om daar naartoe te fietsen, maar toen die naar ons idee de verkeerde richting uit wees zijn we toch rechtsaf geslagen i.p.v. linksaf en dat bleek helemaal verkeerd. Dus toch maar linksaf en inderdaad, daar kwamen we bij een ouder gedeelte, maar heel anders dan we ons herinnerden. Tijdens het koffiedrinken nog eens verder gezocht. Bleken er 2 woensdagmarkten te zijn, dus we zaten op de verkeerde markt en vandaar ook dat we ons herinnerden naar rechts te moeten, want die markt lag links van het oude centrum. Maar tegen de tijd dat we daar achterkwamen was de markt afgelopen. Dus alleen even door het oude gedeelte gelopen, nog een keer koffiegedronken en weer terug naar de auto gefietst.

Op de terugweg nog 2 Chinese baars gevonden, maar die waren klein en vielen ook al tegen, dus eigenlijk was het gewoon een but dag. Bij het terugfietsen naar de auto regende het ook nog pijpenstelen, zodat we nat aankwamen.


DINSDAG 7 FEBRUARI, EL CAMPELLO




Vanochtend natuurlijk eerst weer naar de bakker, dat is gelijk het loopje met Fientje. Daarna naar een heel grote Carrefour gefietst die we zagen toen we hierheen kwamen. Wat een ongelofelijk grote winkel Het is eigenlijk een heel winkelcentrum. Een bouwmarkt, een boekhandel, een drogist een servieswinkel enz. Je zou hier een dag door kunnen brengen als je alles wilt bekijken. Daarna even doorgefietst naar een dorpje verderop St. Joan 'd Allecant en door de winkelstraat gewandeld, koffiegedronken en ja hoor, weer een Chinese bazaar bezocht. En weer spullen gevonden die ik nog niet hWe hebben daar wel een heel goedkope benzinepomp gezien, dus voor we verder reizen maar even gaan tanken. Daarna op de camping nog even in de zon gezeten voor de lucht weer helemaal dichttrok.


MAANDAG 6 FEBRUARI, EL CAMPELLO



Vanochtend eerst een bakker gezocht en die bleek gelukkig op loopafstand te zitten. Een Franse bakker, dus met allerlei lekkere dingen.

Daarna zijn we de boulevard van het dorp uitgereden op de fiets. Een heel saaie boulevard, zonder horeca en winkels. Aan het einde van de boulevard was een honden uitlaatplaats. Gewoon een stukje wildernis. Daar hebben we Fientje even uitgelaten en zijn toen weer terug gefietst. De weg was voor het grootste gedeelte 1 richting verkeer de verkeerde kant op, dus toen zijn we op het voetgangersgedeelte gaan fietsen. Daar was vanwege het slechte weer toch bijna niemand. Het is een sombere dag vandaag, met af en toe een beetje regen. ’S Middags zijn we even naar een supermarkt gefietst om boodschappen te doen, ook daar weer eenrichtingverkeer waar we maar tegenin gefietst zijn. Er was toch geen verkeer.


zondag 5 februari 2023

ZONDAG 5 FEBRUARI, EL CAMPELLO



We konden op de camperplaats in Calpe maar 1 nacht staan. Het wordt steeds lastiger een camping te vinden die nog plaats heeft. De energiecrises heeft kennelijk inderdaad meer mensen naar Spanje gejaagd.

Vandaag via La Nucia naar de volgende camping gereden. In La Nucia is elke zondag een giga rommelmarkt weten we nog van de vorige Spanje reis. Hij was deze keer nog groter. Heel leuk. Een kraam met allemaal garens en pailletten e.d. Ik heb me ingehouden en alleen een paar klossen wat dikker garen gekocht, 1 zakje pailletten en vlinderknoopjes en een paar bloemetjes van glas. Floor die heeft voor een prikkie een paar instappers gekocht. En ik heb weer churroos gegeten.

Toen nog even naar een Chinese bazar die we toevallig zagen. Dat blijft leuk. En toen naar de camping Le Jardin in.        

Die hadden nog een plekje onder een boom. Daar wil niemand met deze temperaturen natuurlijk staan. Iedereen wil zon. Maar we zijn gewoon op het pad in de zon gaan zitten en dat doen er meer net als in Calpe.

Op de camping bleek het een probleem om de stroom werkend te krijgen. Een Duitse buurman kwam helpen, maar loste het ook niet op. Iemand van de camping ook niet. Toen haalde de buurman zijn stekker en die deed het wel, vervolgens onze stekker er weer in en die deed het toen ook. Magie zei Floor. Maar gelukkig opgelost, want zonder stroom geen elektrische deken!

camping Le Jardin

zaterdag 4 februari 2023

ZATERDAG 4 FEBRUARI, CALPE

 


Vanochtend uit Valencia vertrokken naar Calpe waar vandaag een grote markt is. Anderhalf uur rijdend dus een korte rit. Aangekomen in Calpe was het toch even zoeken naar de markt omdat de navigatie een andere richting aangaf dan wij ons dachten te herinneren. Gelukkig hadden wij gelijk. Parkeerplaats vlakbij kunnen vinden. Markt was wel anders dan we ons herinnerden. Vooral kleding. Geen haarspullen meer en maar 1 kraam met potten en pannen. Jammer. Maar wel heerlijke churro's gegeten.

Toen de camperplaats gezocht, die bleek in het dorp. Een echte grote camperplaats waar we hutje aan mutje staan. Maar doordat wij een kleine camper hebben achter de camper plek om nog een hele poos in de zon te zitten. Helaas was er maar plek voor 1 nacht, dus morgen moeten we weer op pad, maar we hebben al een volgende plek gevonden en gereserveerd. Volgens die camping eigenaar was het dit jaar veel drukker en bleven mensen langer. De hoge energieprijzen?

vrijdag 3 februari 2023

VRIJDAG 3 FEBRUARI, VALENCIA

 De ochtend begon niet zo goed. uit de douche kwam alleen ijskoud water, dus dat heb ik maar opgegeven. Floor is het wel gelukt na heel lang wachten en iets regelen met een knop die te hoog was voor mij.

Vervolgens ben ik Fientje uit gaan laten en is Floor naar de bakker gefietst. Tegenover de camping gaat een pad het natuurpark in. Een mooi wandeling tot Fien aangaf dat ze het ver genoeg vond, Aan het einde van de wandeling zag ik een hele parkeerplaats vol campers. Kennelijk mag je daar ook overnachten. Misschien iets voor een volgende keer.

Na het ontbijt weer naar de parkeerplek van gisteren gereden en weer door het park naar het centrum gefietst. De bedoeling was om nu het centrum aan de andere kant van de markthal te verkennen, maar daar bleek niets interessants te zijn. Dus eigenlijk hebben we weer door dezelfde straatjes gelopen als gisteren, maar nu was de markthal nog wel open, dus daar we zijn ook ingeweest. Een gigantische markthal en geen biologische leverancier te vinden.

Op een terrasje lekker in het zonnetje hebben we weer paella gegeten, net als de vorige keer. 

Daarna weer richting auto gefietst. Nog even gekeken op er een Chinese bazar in de buurt was. die was er wel, maar dicht. Op de camping nog even in de zon gezeten, maar het werd al snel weer te koud. Het was wel de warmste dag tot dusver. 18 graden volgens buienradar, maar op het terras voelde het veel warmer.

donderdag 2 februari 2023

DONDERDAG 2 FEBRUARI, VALENCIA

 









Vanochtend zijn we vertrokken uit Alcala de Xivert naar Valencia. Onderweg nog even een tussenstop gemaakt bij King Bazar. Want Floor was toch weer vergeten om een korte broek mee te nemen en daar zagen we korte broeken. Hele rare geruite, maar voor € 6,00 kan hij hem na de vakantie gewoon weggooien.

Het zoeken naar een parkeerplaats in Valencia had nogal wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk vonden we een plek en die was vlak bij het begin van de droogleggende rivier die park geworden is en waar we dus doorheen wilden fietsen. Dus dat kwam fantastisch uit.

Vervolgens dus gaan fietsen door dat  Turia park. Heel bijzonder. Het was kennelijk een heel brede rivier, want er liggen voetbalvelden, honkbalvelden en een rugbyveld tussen de fietspaden. En verder is er ook van alles te doen. Speeltuin, parkbankjes mooie vijvers. En het is druk bezocht. Het lijkt het Vondelpark in Amsterdam wel. We zijn gefietst tot we eindelijk een horecagelegenheid tegenkwamen (die zijn er dus verder niet) Daar koffie gedronken en calamaris gegeten en toen het park uitgegaan de stad in.

Een poosje door de stad gelopen. Op een gegeven moment maakt Floor me attent op het openstaan van mijn tas en ja hoor portemonnee verdwenen. Terwijl we daar naar staan de kijken komen er 3 vrouwen aan met mijn portemonnee. Wat er precies gebeurt is weet ik niet, maar er miste wel € 20,00 uit mijn portemonnee. Maar goed het had veel erger kunnen zijn.

Vervolgens weer terug naar het park gefietst en terug naar de auto en naar de Camping gereden, die maar 10 minuten verderop bleek te zijn.

Daar aangekomen en geïnstalleerd op zoek naar een supermarkt want we hadden niets voor het avondeten. Supermarkt gevonden maar die was al dicht. Gelukkig was er nog wel een bakker open, dus maar een stokbrood gekocht en brood eten vanavond.

woensdag 1 februari 2023

WOENSDAG 1 FEBRUARI ALCALA DE XIVERT

 





Vandaag een luie dag op de camping. Het is vandaag zo lekker dat we zelfs buiten kunnen ontbijten.

Vanmorgen natuurlijk wel even naar het bakkertje geweest om brood te halen en naar de supermarkt voor andere boodschappen, maar daarna de hele dag op de camping in de zon gezeten. Tot een uur of 4, want dan gaat het afkoelen en verdwijnt de zon van onze plek.

De tijd genomen om Fientje te borstelen.

De kerktoren van Alcala de Xivert