Pagina's

dinsdag 28 februari 2023

DINSDAG 28 FEBRUARI 2023, CALLOSA D' EN SARIA

 


Vanochtend eerst met onze medecamperaars een wandeling gemaakt. Ze doen die wandeling elke dag met iedereen die op de camperplaats staat.

Daarna naar de markt in Altea, een leuke markt deze keer, met veel mooie tassen en. gevarieerd. Deze keer niet alleen bergen kleding voor 1 of 2 euro. Koffie gedronken op de markt. Jammer genoeg hadden we de auto toch iets te ver weg geparkeerd. Hij stond sop de boulevard op de parkeerplaats va het Wielerhotel en er bleken vlak bij de markt ook grote parkeerplaatsen te zijn met genoeg plek. Floor is vrijdag door zijn rug gegaan waardoor lopen niet echt een pretje is en ik loop natuurlijk ook met pijn. En na die wandeling van vanochtend was de 1,5 kilometer van en naar de parkeerplaats te veel. Maar goed, een les voor de volgende keer.

'S middags gingen alle andere camperaars bij elkaar zitten op het terras, dus daar zijn we ook maar bij gaan zitten. De dames hadden allemaal handwerkjes meegenomen op vakantie. En de heren hadden allemaal verstand van auto's.

maandag 27 februari 2023

MAANDAG 27 FEBRUARI 2023, CALLOSA D' EN SARRIA

 De afgelopen 3 dagen waren we bij Sjako en Edith zonder wifi en zonder telefoonbereik,

Vrijdag waren alle Spaanse mensen die tegenwoordig bij hen wonen ook aanwezig bij de maaltijd.

Zaterdag zijn we naar de markt in Jalon geweest, die veel kleiner was dan 3 jaar geleden. We hebben daar 2 nieuwe gebakschoteltjes gevonden. een van de 1e 2 was gevallen en gebroken. Zaterdagmiddag zijn we met Sjako en Edith uit eten geweest. 

En zondagavond waren Froukje en Gerben er ook. 

Vanochtend zijn we vertrokken naar een camping in de buurt van Altea Villa Marechal, een kleine camperplaats voor 4 campers. Nederlandse eigenaar en ook alleen Nederlandse camperaars. We zijn even in Altea koffie gaan drinken bij Mac Donalds en boodschappen gedaan.


Villa Marechal

vrijdag 24 februari 2023

VRIJDAG 24 FEBRUARI 2023 , CASTELL DE CASTELLS


 Vandaag vertrekken we naar Sjako en Edith, maar eerst gaan we naar Crevilent voor de markt. Een aardige markt, beter dan de markten tot dusver. En het is weer gelukt om een parkeerplaats te vinden vlak bij de markt.

We wilden nog even langs een bakker om een taart voor Sjako en Edith te halen, maar er stonden zeker 10 mensen voor de deur te wachten en het schoot niet op, dus zijn we maar weggelopen en hebben later een taart in een supermarkt gekocht.












donderdag 23 februari 2023

DONDERDAG 23 FEBRUARI 2023 , ASPE

 







Vandaag zijn we naar Elche geweest. We wilden de beroemde palmentuin daar wel eens zien. Midden in Elche is een park en een bos vol palmen. 220.000 schijnen het er te zijn. We hebben ook nog door het oude gedeelte gelopen, een paar terrasjes gepikt en heerlijke calamari gegeten. Op de gratis parkeerplaats was weer hulp van iemand die tegen betaling je een plaats aanwijst. Dat die plaats volledig buiten de parkeervakken viel was is kennelijk niet erg, want we waren lang niet de enige die zo stonden.Het is heel bijzonder om zo'n park/bos vol palmbomen te zien.

WOENSDAG 22 FEBRUARI 2023, ASPE

 Vandaag wilden we naar een markt in de buurt gaan, maar Floor was zijn sleutels kwijt. Alles afgezocht, de hele camper binnenste buiten gekeerd, buiten op alle hondenuitlaatpaden gezocht, aan buren gevraagd. Nergens te vinden.

Dus besloten we dat het kennelijk de bedoeling was dat we thuisbleven. Ik heb natuurlijk ook wel sleutels bij me, maar we houden het op een waarschuwing. 's middags vindt Floor ze ineens in de zak van de korte broek die hij de vorige middag had aangetrokken.

Het is heerlijk weer, dus niet erg om op de camperplaats te blijven.


'S middags zijn we op de fiets naar Aspe gegaan. Heen was prima te doen (helling af) terug was zwaarder.

Bij het boodschappen doen eerder in de week hadden we een heerlijke biologische entrecote gescoord, die hebben we 's middags op de scottelbraai gelegd.

DINSDAG 21 FEBRUARI 2023, ASPE

 





Vandaag naar de markt in Aspe, maar waarschijnlijk doordat het nogal regende vanochtend waren alle marktlui al bijna ingepakt.

We hebben boodschappen gedaan in het dorp en de markthal bezocht. Een kleine markthal, maar met een olijvenkraam met heel lekkere olijven. We hebben besloten dat we 's middags een "borrel" gaan drinken met olijven. De borrel is ananassap met limoncello.

maandag 20 februari 2023

MAANDAG 20 FEBRUARI 2023 , ASPE

 



Vandaag weer verkast. Naar Aspe deze keer. We staan op camperplaats Het Kartonnen Huis van Nederlandse eigenaars die mee hebben gedaan aan Ik vertrek. Alle camperaars zijn ook Nederlanders. Een leuke camperplaats en een heel hartelijke ontvangst. Onderweg zijn we eerst naar Elche geweest omdat daar markt was, maar die viel weer ernstig tegen. Het lijkt wel of alle markten hier voor 50% bestaan uit 2e hands kleding en 40% nieuwe kleding en dan soms nog een kraam met iets anders,

zondag 19 februari 2023

ZONDAG 19 FEBRUARI, VAL DEL SOL

 Vanochtend naar een rommelmarkt in San Javier geweest. Floor heeft er 2 spijkerbroeken gescoord. En ik churroos. En even naar de supermarkt. Het is prachtig weer, dus vanmiddag voor het eerst in badpak bij de camper gezeten en zelfs verbrand. 

zaterdag 18 februari 2023

ZATERDAG 18 FEBRUARI, VALLE DEL SOL

Vandaag na het uitlaten van Fien ontbeten met de "geroosterde?" broodjes die we gisteren in de supermarkt kochten zodat we niet eerst een winkel hoefden te zoeken. Daarna de hele dag op de camping gebleven. Lekker gegeten: groente, patatas en hamburgers op de skottel braai. 's middags werd het een poosje warm genoeg om buiten te zitten.

VRIJDAG 17 FEBRUARI, VALLE DEL SOL

 Om Fientje uit te laten moesten we vanochtend eerst een heel stuk langs de autoweg lopen. Hij is gelukkig niet zo heel druk, maar toch niet leuk. Gelukkig vonden we na een poosje een pad het land in. Dat bleek erg lang door te lopen, achter de camperplaats langs en op een gegeven moment ging er weer een pad terug naar de autoweg en dat bleek een stuk dichter bij de camperplaats. dus de volgende keer daar maar beginnen en heen en terug lopen.

Voor het ontbijt hadden we toevallig pannenkoekjes die ik had gekocht in de veronderstelling dat het koekjes waren. Dat kwam goed uit, want een supermarkt is er niet in de buurt.

Later naar San Javier gegaan, naar een supermarkt gegaan, even rondgelopen, koffie gedronken en weer terug naar de camper. Buiten zitten zit er niet echt in, veel te koud.