Vandaag weer op de camping gebleven. Prachtig weer. In het dorp leek van alles aan de hand te zijn. De kerkklokken luiden vaak en er was zelfs vuur werk. De buurvrouw was er snel naartoe gegaan en vertelde dat het het feest van Sint Antonius was. Er was ook een processie, maar nu was alles afgelopen. Toch eens onthouden voor volgend jaar. Waarschijnlijk de 3e zondag in januari.
zondag 21 januari 2024
zaterdag 20 januari 2024
ZATERDAG 20 JANUARI 2024 CASTELLON
Vanmorgen eerst even op bezoek geweest bij Hélène en Roel in Benicassim. Toen daar maar gelijk naar de Lidl gegaan, want daar stonden we geparkeerd. Daarna naar de Action in Castellón en 200 meter verderop was het benzinestation waar ze diesel hadden voor €1,31, dus dat kwam mooi uit. Daarna naar het centrum van Castellón. We vonden de parkeerplaats waar we vorig jaar stonden moeiteloos omdat ik foto's had gemaakt van de straatnaambordjes. Het is wel even een stuk lopen naar het centrum, maar dat is goed voor ons. Toevallig kwamen we bij de markthal terecht waar ik eindelijk versgesneden ham vond en een stuk Parmezaan. Toen begon de zoektocht naar het pleintje waar we vorig jaar calamaris hadden gegeten. Dat viel niet meer. Omdat we beiden naar de wc moesten eerst maar even ergens koffie gedronken en toen heb ik in mijn foto's gezocht, want ik wist eigenlijk zeker dat ik ook van de straatnaam langs het pleintje een foto had gemaakt. En inderdaad. Toen bleken we er 2 minuten vandaan te zijn.
Dus daar heerlijk calamaris gegeten en toen weer naar de auto gelopen. Onderweg nog even een boodschap gedaan.
vrijdag 19 januari 2024
VRIJDAG 19 JANUARI 2024 ALCALA DE XIVERT
Vandaag voor de 3e dag op de camping gebleven, maar nu omdat het de hele dag regende. Vanmorgen was het nog een motregentje, dus wel even brood wezen halen en over de markt gelopen. Maar daarna de hele dag binnen gebleven. Ook wel gezellig als het buiten regent.
dinsdag 16 januari 2024
DINSDAG 16 JANUARI 2024, ALCALA DE XIVERT/ALCOSSEBRE
s'Morgens lekker buiten ontbeten. Er zou vandaag markt zijn in Alcossebre, dus bij aankomst daar de VVV opgezocht om te vragen waar die markt is. Helaas, de markt is alleen van juni tot september. Dan maar een strandwandeling gemaakt en koffie gedronken op de boulevard. Daarna nog beide Chinezen bezocht. Floor had ringen nodig voor de kar van Fien en de flesopener was gisteravond kapot gegaan.
Daarna weer naar de camping. Weer geen zonnetje vandaag en ook de beloofde 22 graden is het niet geworden. Wel buiten gezeten, maar met een vestje aan.
maandag 15 januari 2024
MAANDAG 15 JANUARI 2024, ALCALA DE XIVERT/PENISCOLA
Eigenlijk wilden we vandaag op de camping blijven, maar toen zag ik dat er vandaag markt in Peniscola was, dus toen zijn we daar naar toe gegaan. Niet echt een bijzondere markt, maar wel aardig. En weer koffie met churro's. Nog even door het dorp gelopen en toen weer naar de camping. Prima temperatuur, maar geen zon. Lekker buiten gezeten.
zondag 14 januari 2024
ZONDAG 14 JANUARI 2024 CAMBRILS/ALCALA DE XIVERT
Vanmorgen vertrokken van de camperplaats Area Cambrils Yrm om eerst naar de zondagsmarkt in Tarragona te gaan en daarna naar Alcala de Xivert.
De markt was een giga markt, maar niet echt leuk. Vooral kleding en schoenen en de laatste paden groente e.a. food. Wel lekkere churro's gegeten bij de koffie.
Toen naar Alcala de Xivert naar camping Los Olivos waar we aankwamen terwijl de receptie nog een half uur gesloten was, dus even wachten tot 15.00 uur. Er waren nog 2 vrije plekken, dus er viel niet veel te kiezen. Toen we net ingericht waren viel er een buitje, maar de temperatuur is heerlijk, 18 graden.
zaterdag 13 januari 2024
ZATERDAG 13 JANUARI 2024, CAMBRILS/REUS
![]() |
| DE CAMPERPLAATS IN CABRILS |
![]() |
| Een straat in Reus |
![]() |
| Churro's eten in Reus |
Vandaag naar Reus geweest omdat er markt was. Een drijvende markt stond er op internet. De markt was er wel, maar gewoon een straatmarkt, dus niks drijvend. De markt is rondom de markthal en heeft alleen non food kramen. Voor eten moet je in de markthal zijn. Er was een kraam op de markt met een geweldige rij ervoor: de churro kraam! Terwijl ik in de markthal ging kijken is Floor vast in de rij gaan staan voor mijn 1e churro's. Heerlijk!
We stonden een kilometer bij de markt vandaan geparkeerd en hadden moeite om de auto terug te vinden. Ik had de locatie opgeslagen maar of Google kon het niet vinden of er iets iets anders misgegaan, maar Google stuurde ons een heel verkeerde kant op, dus hebben we het zelf maar uitgezocht en uiteindelijk de auto gevonden.
Reus is een leukere stad dan Tarragona.
vrijdag 12 januari 2024
VRIJDAG 12 JANUARI 2024 CABRILS/TARRAGONA

Tarragona 
Tarragona
Vanmorgen wilden we naar een markt in La Pineda, maar die bleek er niet te zijn. Daarna naar Tarragona om de oude stad te bekijken. Ook dat was nogal teleurstellend. Behalve wat middeleeuwse muren en een mooie kathedraal was er weinig interessants te zien.
Op de terugweg nog even boodschappen gedaan in Reus, waar de Mercadonna gelukkig een parkeergarage had van 2.50 hoog.
Fien kreeg vannacht diarree en dat is nog steeds niet over.
donderdag 11 januari 2024
DONDERDAG 11 JANUARI 2024, PALAMOS/CALELLA DE PALAFRUGELL/CABRILS
![]() |
| Calella de Palafrugell |
![]() |
| Palamos |
| Calella de Palafrugell |
![]() |
| Palamos |
![]() |
| Palamos |
![]() |
| Calalla de Palafrugell |
![]() |
| Calella de Palafrugell |
Op dinsdag hebben we nog een bezoek gebracht aan Calella de Palafrugell wat volgens de Libelle een authentiek vissersdorpje zou zijn, waar geen uitbreiding mogelijk was. Helaas, misschien was uitbreiding niet mogelijk, maar je kunt natuurlijk ook op de plaats van oude huizen nieuwe bouwen. Wij hebben niet authentieks kunnen vinden. Gewoon een leuk dorpje zoals er hier zo veel zijn. Maar weer eens een bevestiging dat je nooit moet geloven wat er over toeristische dorpjes wordt gezegd.
Woensdag zouden we een dag op de camperplaats blijven. 'S Morgens zijn we om Fien uit te laten naar het strand gelopen vandaar naar het oude gedeelte van Palamos en daar even koffie gedronken. Een forse wandeling. En vandaag dus weer vertrokken.
Aangekomen op een camperplaats in Cabrils bij een vriendelijke camperplaatshouder die een rondleiding gaf. Het ziet er allemaal nogal achenebbisj uit, maar is eigenlijk een prima plek.
maandag 8 januari 2024
MAANDAG 8 JANUARI 2024, REMOULINS, CADAQUES, PALAMOS
![]() |
| Cadaques |
![]() |
| Cadaques |
![]() |
| Cadaques |
![]() |
| Cadaques |
![]() |
| CMPERPLAATS REMOULINS |
Vanmorgen eerst even naar de Pont du Gard gefietst, dat was maar anderhalve kilometer vanaf de camperplaats. Bijzondere brug van 3 lagen. Toen weer terug en alles ingepakt en weer op pad. Eerst even tanken, want we hadden in het dorp een heel goedkoop tankstation gezien en even boodschappen doen. Onderweg naar de volgende camperplaats in Palamos eerst even een dorpje bezocht dat in de Libelle hemelhoog aangeprezen werd. Cadaques, een leuk dorpje, helemaal wit, maar verder niet echt bijzonder, De weg ernaar toe wel een en al bochten langs ravijnen, doodeng. Heen reed ik terug Floor. In Palamos is geen plek meer, maar we mogen voor vannacht midden op het veld staan en dan morgen een plek uitzoeken.
Floor heel blij: stroom, een wc, een douche en een mogelijkheid om af te wassen. Helemaal gelukkig!
-
Vanmorgen ook weer vroeg vertrokken zodat we vanmiddag bijtijds thuis zijn. Even naar de bakker in het dorp onder de camperplaats voor een o...
-
Vandaar gaan we 1 of 2 nachtjes met de camper weg. Kijken hoe dat gaat. Als het bevalt gaan we binnenkort een paar dagen naar Luxemburg. V...
-
Vanmorgen alle spullen uit de sneeuw gehaald en weer ingepakt. Bevroren waren we. Om kwart voor 9 gaan rijden. Het was vandaag een droge en ...















.jpeg)
.jpeg)

