Pagina's

zondag 8 september 2024

ZONDAG 8 SEPTEMBER 2024, SAINT EMILION

 







Vandaag zou er markt zijn in het dorp, maar het regende ook behoorlijk, dus op de fiets ernaar toe is geen optie. In het dorp aangekomen bleek er helemaal geen markt te zijn, maar wel een leuk dorp. Even boodschappen gedaan in de supermarkt die wel open was en weer terug naar de camping. Aan het einde van de middag werd het droog en zonnig, dus toen weer lekker buiten gezeten.

zaterdag 7 september 2024

ZATERDAG 7 SEPTEMBER 2024 PLOUBALAY, RENNES, ST. EMILION

 










Vanmorgen de camperplaats verlaten om naar de markt in Rennes te gaan. De op 1 na grootste markt van Frankrijk. Wat vooral opviel was dat er heel veel biologische groentekramen waren. Het is alleen een etensmarkt, er waren bloemen, maar dat was dan ook de enige non food. Twee markthallen, waarvan de ene gespecialiseerd leek in bakkers en de andere in vlees.

Daarna op weg naar het zuiden gegaan omdat hier in Bretagne bepaald geen goed weer verspeld wordt integenstelling tot wat het weerbericht thuis voorspelde.

We eindigen in Saint Emilion bij een wijnboer omdat ik die plaats om een of andere reden in de notities van mijn telefoon had gezet en dat een goede afstand is om s' middags nog te rijden.

Chateau Arnaud de Jacquemeau




vrijdag 6 september 2024

VRIJDAG 6 SEPTEMBER 2024, PLOUBALAY, SAINT MALO, ROTHENEUF












 Vanmorgen naar Rotheneuf geweest. Daar zouden 300 gezichten in de rotsen gehakt zijn door  een doofstomme priester. Daar aangekomen kwamen we erachter dat we dat maar vanaf 1 plek konden zien, tegen betaling! En ze waren gesloten!

Toen naar Saint Malo een mooie ommuurde stad. Een eindje buiten de oude stad geparkeerd, want daar waren alleen parkeerplaatsen voor auto's lager dan 1.90m. Met de fiets er naar toe. Een bijzondere stad en inderdaad helemaal ommuurd. Alleen maar hoge gebouwen, middeleeuwse flats dus eigenlijk.

Besloten om Bretagne te verlaten vanwege het aanhoudend slechte weer.

donderdag 5 september 2024

DONDERDAG 5 SEPTEMBER 2024, PLOUBALAY





Vanmorgen weer verder getrokken. Eerst naar de markt in Dinard. Daarvan stond op internet dat het een sjieke markt was en inderdaad er zijn meer luxe dingen dan op andere markten. Ook opvallend 2 kramen met katoenen zakdoeken.

Even op het strand gelopen en daarna naar de volgende camperplaats gereden in Ploubalay. een camperplaats zonder voorzieningen, maar wel met heel goede reviews. En inderdaad het is een heel mooie camperplaats. Grote plekken op gras, met heggen en bomen. De wc en douche die er volgens de informatie niet en volgens de reviews wel waren zijn in een gebouwtje dat gesloten is. Das jammer.


Air de Camping-car-Ploubalay

woensdag 4 september 2024

WOENSDAG 4 SEPTEMBER, PONTAUBAULT

 






Vandaag naar Mont Saint Michel geweest. Niet de abdij bezocht, veel te duur en Fien mag natuurlijk niet binnen, maar wel het dorp. Ondanks het feit dat het geen hoogseizoen meer was ontzettend druk, heel veel campers waar ook een speciale parkeerplaats voor was. Aan het einde van de dag, na het betalen van het parkeergeld kwamen we erachter dat we kennelijk geacht werden een nacht te blijven. € 17,00!!!!

Gelukkig waren we zo slim geweest om onze fietsen mee te nemen, want het was echt een heel eind lopen. Er ging ook een shuttlebus, maar daar mochten geen honden in.

s' Middags op de camping gebleven waar het af en toe een heel klein beetje regende.


dinsdag 3 september 2024

DINSDAG 3 SEPTEMBER, PONTAUBAULT

 


Vandaag verder gereden, deze keer naar een camping in de buurt van Avranches. Toen we langs Avranches reden had ik al het idee dat we eerder in dat dorp waren geweest en toen we de laatste afslag naar de camping namen hadden we allebei: hier zijn we als eens geweest! En inderdaad toen we nog met een tent kampeerden hebben we ook op deze camping gestaan en dus ook Avranches bezocht. In mijn herinnering heb ik daar op de markt zelfs een schort gekocht. Die kocht ik in die tijd nog elke vakantie.


Wel fijn om op een  camping te staan. Dat is toch een stuk gezelliger dan een camperplaats, maar ja helaas ook duurder.

maandag 2 september 2024

MAANDAG 2 SEPTEMBER, GAILLEFONTAINE


Vandaag vertrokken naar Bretagne, Frankrijk. Pas om 12 uur waren we klaar om te vertrekken. We hadden een camperplaats van Pass Etappe in gedachten, maar toen we daar aankwamen was hij vol. Er waren ook maar 6 plaatsen en het was al half 7. Toen maar naar de dichtstbijzijnde. Dat bleken een paar plekken op een grote parkeerplaats te zijn, zonder voorzieningen. 

Camperplaats Place de la Mairie, Gaillefontaine

zaterdag 22 juni 2024

ZATERDAG 22 JUNI 2024 SPRIMONT/AYWAILLE

 








Vandaag is er braderie in Aywaille, dus daar gaan we even kijken. Dat was een tegenvaller er waren hooguit 5 kramen en een draaimolen e.a. kermisdingen voor kinderen. Eerst kwamen we uit bij wat de gewone weekmarkt bleek te zijn. Daar was ook een kraam met echte Franse worsten, dus daar uiteraard van gekocht. Toen de braderie die dus helemaal geen braderie was. Koffie gedronken, een cappuccino, die koffie met slagroom bleek te zijn en even langs de rivier gewandeld.

En terug naar de camping. Afslag gemist en op een bergweg terechtgekomen waar je absoluut geen tegenliggers tegen moet komen. Toch 2 tegenliggers, maar gelukkig op een plek met uitwijkmogelijkheid. Inmiddels was het weer wat beter geworden en we konden nog een poosje buiten zitten bij de camper.

VRIJDAG 21 JUNI 2024 SPRIMONT

 Vandaag weer verder reizen. De bedoeling was eigenlijk Cochem, maar we zijn Duitsland en het slechte weer zat. Wij gaan richting huis. Zondag nog naar Luik omdat daar een grote markt is op zondag en dan naar huis. Vandaag gaan we naar een camperplaats in de buurt van Luik in Sprimont.

Camping Tultay. Bij aankomst zien we dat de receptie pas om half 5 opengaat. Het is nu ongeveer 13.00 uur. We kunnen wel bellen, maar de hele middag wordt de telefoon niet opgenomen. Dus we gaan maar even naar de Lidl  voor boodschappen en naar de Hubo aldaar die misschien campinggas verkoopt. Helaas niet dus, maar ze weten wel een adres in Aywaille. Dus daar maar naar toe. Daar is ook een heel grote supermarkt en we besluiten die dag dan maar gewoon maar 2 keer brood te eten en kopen de spullen daarvoor, want in de camper kunnen we nergens bij. Het bedrijf waar we naar verwezen weren verkoopt inderdaad campinggas. Dan maar weer naar de camping en daar hebben we voor de poort geluncht tot de campingbaas aankwam.

donderdag 20 juni 2024

DONDERDAG 20 JUNI 2024,ENKIRCH/BRIEDEL







Vandaag een fietstochtje richting Zell, maar bij Briedel zijn we gestopt. Daar stond een waarschuwing dat het verderop klimmen werd en daar had ik geen zin in. Onderweg hadden we al een keer koffie gedronken, maar nog even in Briedel rondgelopen. De kerk van buiten bekeken, want de deur was weer dicht en gezocht naar horeca, maar die was er niet. Toen weer terug naar de camperplaats gefietst en de rest van de dag lekker lui liggen lezen.

's Avonds bij het koken ging het mis. Gastank leeg! Dus de tank van het gasstel binnen maar gepakt om verder te kunnen koken en morgen een nieuwe kopen.